Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.10.2020, 21:56 

Dołączył: 10.12.2019
Posty: 95
Zastanawiam się co później będzie łatwiejsze do odsprzedaży.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2020, 22:03 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
Manual.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2020, 22:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wszystko jedno. Dobrych 997.2 na rynku mało




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2020, 22:30 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Kup manuala chyba, że:

1. Masz jedną nogę
2. Jeździsz 90% po mieście


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2020, 1:32 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Ja mam dwie nogi i 90% jeżdzę poza miastem, a i tak wolę PDK, jest naprawde super. To jak sprawnie i płynnie zmienia biegi, jak można tylko nogą i gazem kontrolować auto jest niesamowite, do tego sport i sport+ potrafią zamienić bez problemu auto w potwora na drodze. Tego w manualu nie da sie doświadczyć. Polecam. A tak naprawdę to najlepiej przejedz się jednym i drugim, niech ktos kto juz jakiś czas jeżdził z PDK Cie przewiezie i wybierz co Tobie bardziej odpowiada i co Ci się spodoba.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2020, 15:07 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 390
w porsche jest to mniej odczuwalne ale na śliskim z napędem rwd w automacie przy wyłączonej trakcji bezwładność napędu jest tragiczna. Osobiście do samochodu dla zabawy tylko manual .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2020, 15:40 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
po pierwszym Porsche z manualem, czekałem na wersję z PDK i to było 997.2 i auto było (i jest) genialne z PDK i nie wziąłbym z manualem ponownie (no chyba, że klasyk itp). 997.2 z PDK to było jedno z lepszych Porsche jakie miałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2020, 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Jeżeli zastanawiasz się co będzie lepsze do odsprzedaży to kup klasyka :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2020, 12:07 

Dołączył: 10.12.2019
Posty: 95
chris napisał(a):
Jeżeli zastanawiasz się co będzie lepsze do odsprzedaży to kup klasyka :idea:

Odpada. Jeździłem 993 i 965(o starszych z grzeczności na ich właścicieli nie będę się tu wypowiadał) Dla mnie to przerost formy...
Po za tym nie mam marzeń przyklejania kolejnych naklejek zlotowych na szybie a wydaje się, że te samochody do niczego innego się nie nadają.
Wracając do współczesnych ale już klasyków, to uparcie skłaniam się ku 997 ale po lifcie. Są dużo lepsze od tych sprzed, nawet turbo 997.1 nie jest tak szybkie jak 997.2 carrera S.
O innych zaletach nie wspomnę bo każdy kto się interesuje to wie.
Kolejna pozytywna cecha to sam fakt że te samochody już utrzymują cenę na stałym poziomie, a np. z jakiegoś powodu 991 nie. Wiele przeczytałem że późniejsze modele potraciły mechaniczne korzenie na rzecz komfortu i wygody. Chciałbym pozostać gdzieś pomiędzy, cieszyć się samochodem na codzień, dlatego klasyki absolutnie odpadają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2020, 13:20 

Dołączył: 10.10.2016
Posty: 227
997.1 4s manual miałem przez 3 lata.
Lewa łydka większa od prawej o 3cm
Sprzęgło chodzi b ciężko.... po mieście męczarnia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2020, 20:54 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
997.1 nie jest tak szybkie jak carrera 4s po lifcie? no nie wiem, według mnie w serii to jest już bardzo szybkie auto..mam serie i o dziwo auto było szybsze od najnowszego R8 V10, może ono nie wydaje się szybkie bo ta skrzynia wyje i wydaje się że nie jedzie ale wystarczy spojrzeć na licznik..nie mówiąc o tym że robi sie program i taka stara turbina zjada większość aut na drodze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2020, 0:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
prnit napisał(a):
997.1 nie jest tak szybkie jak carrera 4s po lifcie? no nie wiem, według mnie w serii to jest już bardzo szybkie auto..mam serie i o dziwo auto było szybsze od najnowszego R8 V10, może ono nie wydaje się szybkie bo ta skrzynia wyje i wydaje się że nie jedzie ale wystarczy spojrzeć na licznik..nie mówiąc o tym że robi sie program i taka stara turbina zjada większość aut na drodze...
Dokładnie. 997.1 Turbo w tiptronicu wolno tylko rusza, ale prawie natychmiast dostaje takiego kopa, że trudno zmierzyć przyspieszenie do 100 (książkowo 3.7), bo prawie od razu ma się 150. Dzisiaj Mercedes GT Coupe próbował z moim turbo i zrezygnowany musiał zjeżdżać na prawy i mnie puszczać :) Turbo nawet w tiptronicu to potwór, który bez problemu poleci ponad 300. Oczywiście PDK to przepaść, ale 997.2 4S w PDK nie ma szans z 997.1 Turbo. Przynajmniej ze mną za kierownicą ;))))




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2020, 20:49 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 49
Tobis napisał(a):
chris napisał(a):
Jeżeli zastanawiasz się co będzie lepsze do odsprzedaży to kup klasyka :idea:

Odpada. Jeździłem 993 i 965(o starszych z grzeczności na ich właścicieli nie będę się tu wypowiadał) Dla mnie to przerost formy...
Po za tym nie mam marzeń przyklejania kolejnych naklejek zlotowych na szybie a wydaje się, że te samochody do niczego innego się nie nadają.
Wracając do współczesnych ale już klasyków, to uparcie skłaniam się ku 997 ale po lifcie. Są dużo lepsze od tych sprzed, nawet turbo 997.1 nie jest tak szybkie jak 997.2 carrera S.
O innych zaletach nie wspomnę bo każdy kto się interesuje to wie.
Kolejna pozytywna cecha to sam fakt że te samochody już utrzymują cenę na stałym poziomie, a np. z jakiegoś powodu 991 nie. Wiele przeczytałem że późniejsze modele potraciły mechaniczne korzenie na rzecz komfortu i wygody. Chciałbym pozostać gdzieś pomiędzy, cieszyć się samochodem na codzień, dlatego klasyki absolutnie odpadają.

Porsche 996 Turbo manual jest szybszy od 997.2 4S, a co dopiero 997 Turbo. Nie bez przyczyny te modele nazywaja sie Turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 11:51 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
ZrozzeMassa napisał(a):
Tobis napisał(a):
chris napisał(a):
Jeżeli zastanawiasz się co będzie lepsze do odsprzedaży to kup klasyka :idea:

Odpada. Jeździłem 993 i 965(o starszych z grzeczności na ich właścicieli nie będę się tu wypowiadał) Dla mnie to przerost formy...
Po za tym nie mam marzeń przyklejania kolejnych naklejek zlotowych na szybie a wydaje się, że te samochody do niczego innego się nie nadają.
Wracając do współczesnych ale już klasyków, to uparcie skłaniam się ku 997 ale po lifcie. Są dużo lepsze od tych sprzed, nawet turbo 997.1 nie jest tak szybkie jak 997.2 carrera S.
O innych zaletach nie wspomnę bo każdy kto się interesuje to wie.
Kolejna pozytywna cecha to sam fakt że te samochody już utrzymują cenę na stałym poziomie, a np. z jakiegoś powodu 991 nie. Wiele przeczytałem że późniejsze modele potraciły mechaniczne korzenie na rzecz komfortu i wygody. Chciałbym pozostać gdzieś pomiędzy, cieszyć się samochodem na codzień, dlatego klasyki absolutnie odpadają.

Porsche 996 Turbo manual jest szybszy od 997.2 4S, a co dopiero 997 Turbo. Nie bez przyczyny te modele nazywaja sie Turbo.


Nie do końca. Turbo są szybsze, ale pod kątem elastyczności, można się spierać. Myślę, że przy przyspieszeniu od 80 do 160 997.2 4S PDK, na sport+ była by spokojnie szybsza od 996 turbo manual, a z 997.1 mocno by walczyła.
Dane katalogowe:
997.2 PDK z Sport + 0-100-4,5 0-160-10,1 0-200-16 Vmax-289
997.2 S PDK 0-100-4,3 0-160-9,3s 0-200-14,5 Vmax-302
997.2 4S PDK 0-100-4,3 0-160-9,4s 0-200-15 Vmax-297
997.1 turbo man 0-100-3,9 0-160-8,4 0-200-12,8 Vmax-310
996 turbo man 0-100-4,2 0-160-9,2 Vmax-305
996 turbo tip 0-100-4,9 0-160-10,6 Vmax-298




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 11:57 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
Kolego bardzo Cię proszę :lol: no nie staraj się przekonać ze wolnossący silnik jest szybszy od turbo bo to sie nie uda, po prostu, to jest przepaść i nie ma co patrzeć w jakieś tabelki czy czasy bo to nie ma sensu, to jest przepaść w osiągach i dlatego turbo jest 2x droższe od wersji wolnossącej. Nie mówiąc już o tym że w turbo wystarczy zrobić program za 1500zł i ma się 530KM :lol: :lol: w wersji wolnossącej może jak się uda przy dobrych wiatrach będziesz miał 10-20km więcej przy wydechu czy innych zabawach...w turbo robię teraz 100-120KM więcej w normalnych pieniądzach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 12:53 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Nikogo nie staram się przekonywać, że turbo są wolniejsze, nawet napisałem że są szybsze. Wiadomo, że mozliwości podnoszenia mocy w turbo są ogromne. Wiadomo tez czemu sa 2x drozsze, wiadomo że dają większą frajdę z jazdy. Wiadomo, że są to bardzo szybkie potwory. Ale mogę założyć się o flaszkę, że 997.2 S PDK na Sport+ zrobi lepszy czas przy przyspieszeniu od 80 do 160, niż 996 Turbo nawet manual, tylko fabryczne, bez programu i nie grzebane, dalej to wiadomo że Turbo jak juz zredukujesz, wcisniesz i turbiny doładuja to będzie lepsze. Ale jadąc 80 i razem wciskając gaz i przyspieszając to do 160 może być różnie i tu PDK na Sport+ może być kluczowe.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 13:36 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
996 turbo ma 420KM w serii gdzie 997.2 z PDK ma tych koni 385 z tego co pamiętam także różnica jest tutaj minimalna i bardzo możliwe że 997 PDK będzie szybsze ale pisałeś o 997 turbo gdzie różnica mocy jest już tak dużo że skrzynia dwusprzęgłowa nie wystarczy, oczywiście PDK to mega różnica względem manuala czy tiptronica i z tym się każdy zgadza ale jednak moc robi swoje.
Ja powiem zupełnie szczerze że bardzo chciałem 997.2 turbo bo jednak PDK jest lata świetlne przed manualem czy tiptroniciem w temacie predkosci zmiany biegów i wygody jazdy takim autem ALE zacząłem czytać o kosztach jak poleci mi taka PDK i to jest kilkadziesiąt tysięcy złotych za naprawę i zdecydowałem sie na wolnego tiptronica który jest produkcji mercedesa i którą można naprawić za myślę 1/5 ceny naprawy PDK, niestety przy kilkunastoletnich autach i braku gwarancji trzeba mieć to tez w głowie bo można sobie zrobic mocne kuku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 14:08 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 176
Łatwiej będzie sprzedać PDK, dochodzimy do momentu gdzie wiele osób mocno odzwyczaiło się od manualnej skrzyni i mamy coraz mniejsza ilość amatorów na klasyczne rozwiazania :) Jakis czas temu sprzedawałem inne auto z manualem i to był jego największy problem, bardzo często padał argument ze to będzie 3 auto w domu i dobrze gdyby zona mogla się czasami przejechać a ona nie potrafi manualem.

Co do tego co jest szybsze, to ja mając porobione 997tt w manu śmiało mogę powiedzieć ze z pod świateł 991 mnie prawdopodobnie wciągnie bo szkoda mi sprzęgła :) Przy 80 do 160 nie wiem jakie znaczenie ma skrzynia, przecież to jest redukcja na 3jke i ogień.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 14:20 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Prnit wszystko co piszesz to prawda. Elastyczność i dużo mniejsza turbo dziura w 997tt plus zapas mocy na pewno daje mu dużą przewagę i tu nawet tiptronik nie przeszkadza i 997.2 S z PDK, jak pisałem może tylko próbować walczyć, a wiadomo że przegra. W 997 turbo tiptronik nie straszny, na pewno bezpieczniejszy niż PDK. Ale w 997.2 wolnossącym PDK daje przewagę nad manualem i uważam, że trzeba być optymistą i ryzykować większe koszty dla fanu. Jest tu myślę mniej wysilony niż w turbo. Ja mam auto z PDK (997.2-345KM) od 2 lat, ma już 157 tys km, zrobiłem juz w tym czasie 20tys i jak do tej pory bez przygód, odpukać i oby tak dalej.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2020, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
ej chłopaki, dajcie spokój. Macie największego i najszybszego :D

PS. Ja mam 986 S w manualu i jestem zadowolony. Na prawdę go lubię :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum