Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.04.2019, 7:58 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
Proszę Was o opinie czego "trzeba szukać" w takim samochodzie? jakie wyposażenie musi być i dlaczego, żeby później nie żałować.
Jednocześnie będę wdzięczny za informacje co do słabych punktów wymagających szczególnej uwagi.
Z góry dziękuję i liczę na Was.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.04.2019, 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
IMHO opcje nie mają większego znaczenia. Poza Sport Chrono (overboost i szybsza odpowiedź na pedał gazu). Podstawowa kwestia - czy manual czy automat.
W używanym aucie liczy się głównie stan. W 997TT jazda sama w sobie daje tyle przyjemności, że posiadanie kilku gadżetów mniej czy więcej jest sprawą drugorzędną.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 7:27 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
Dziękuję za podpowiedź. A jakie są różnice między przed i po liftami?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 9:19 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
reflektory, tylne lampy, przedni zderzak, a oprócz modyfikacji stylizacyjnych przeprojektowano zawieszenie, wzmocniono silniki, a automatyczną przekładnię Tiptronic S zastąpiono dwusprzęgłową PDK. Od 2010 do 2013 bylo jeszcze Turbo S - 530KM , 3.8L


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 9:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie powiedziałbym, że po lifcie wzmocniono silniki. Nawet pewne grono
napisze, że są "słabsze". Polift to nowy silnik i właśnie skrzynia pdk,
a przedlift to klasyczny napęd w postaci silnika Mezgera w połączeniu
z automatem Mercedesa. Były oczywiście manuale, ale to wyjątek który
potwierdza regułę - szczególnie w polifcie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 9:51 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
silniki Mezgera mają opinię niezniszczalnych, a te nowe DFI? Jakieś słabe punkty?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Qbak napisał(a):
Polift to nowy silnik i właśnie skrzynia pdk,
a przedlift to klasyczny napęd w postaci silnika Mezgera w połączeniu
z automatem Mercedesa.


Czyli silniki w Turbo kolejnych generacji to juz nie Mezgery?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 10:31 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
moon48 napisał(a):

Czyli silniki w Turbo kolejnych generacji to juz nie Mezgery?

Już nie.
carrera ,gts czy turbo są z tego samego materiału ,kute.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 14:37 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
co oznacza "kuty silnik" w tym konkretnym przypadku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 15:13 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
tuleje cylindrowe Alusil i kute aluminiowe tłoki wraz z systemem VarioCam Plus


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 17:32 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
jakie są +/- alusilu względem nikasilu? czy alusil jest trwalszy? w 997.1 turbo tłoki nie są kute?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 18:54 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
Moze inaczej w wielkim skrócie bo większość i tak nie zna się głębiej na mechanice , poporstu silnik po lifcie w 997 turbo 3.8 nie jest tak wytrzymały jak starsze jednostki co za tym idzie tym bardziej niewskazany pod modyfikacje . Weszły oszczędności księgowych ekologia itd itp . Korbowody z 3.8 turbo w porównuj z tymi z 3.6 turbo są jak z plasteliny itd itp. Silnik taki jak mezger już nigdy niepowstanie aby montować go w wielkoseryjnej wersji samochodów - niestety.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 19:01 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
Na całe szczęście mam 5 takich na stanie :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 19:05 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
A wracając do pierwszego pytania ja 997turbo szukałbym z aerokitem raz ze unikalny dwa wyglada dużo lepiej a trzy co najważniejsze seryjny hydrauliczny spoiler wcześniej czy później odezwie się od swojej złej strony


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1582
Nr klubowicza: 582
porscheee napisał(a):
Na całe szczęście mam 5 takich na stanie :)

5 mezgerow???




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No właśnie, aż 5? Przecież się nie psują ;-)

Prawda jest taka, że Mezger ma swoje ograniczenia których nie chciało
się pokonywać inżynierom. Oczywiście wszystko da się zrobić, ale nie
było sensu przystosowywać skrzyń pdk pod ten rozstaw śrub (choć to
raczej nie było problemem, bo pod automaty Mercedesa jest przecież
przejściówka), bo problemem w tym zestawie jest średnica sprzęgła
przy manualu. Nie wiem czy wiecie, ale sprzęgła w 996 i 997 Turbo mają
oddzielny zbiorniczek na płyn hydrauliczny, ciśnienie w układzie
jest generowane z pompy wspomagania, a sam wysprzęglik jest ogromny
w porównaniu do standardowej wersji (lub do GT2, gdzie tego dodatkowego
wspomagania nie ma). Taka mała dygresja i moje prywatne przemyślenia :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 20:35 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
berni500 napisał(a):
porscheee napisał(a):
Na całe szczęście mam 5 takich na stanie :)

5 mezgerow???

3 w autach dwa luzem :) Zamierzam już mieć zawsze jakieś 996tt a silniki maja cenę zaporowa jak już jakiś wypłynie to w cenie zwykłej 996 za lat kilka tych motorów już nie będzie na rynku wtórnym za żadne pieniądze ...
Zauważcie ze ruf czy 9ff budując swoje potwory korzystają wlqsnie z tych silników . Ruf w budzie 997 miał motor z 996 o potworach 1000 1200hp z 9ff i ich manufaktury tylko na tym bazują , sam mam w planie w przyszłości zbudować sobie puszkę na tej technologi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 20:41 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Technologia poszła do przodu i widocznie nie ma potrzeby produkować dalej mezgerów.

Od 10lat nie słychać o wzroście awarii silników więc zakładam że jakość jest wystarczająco dobra.

Dawid masz już kable?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2019, 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Moje przemyślenie na temat silnika między innymi Mezgera jest takie , że nie ciągnęli go dalej ze względu na emisje spalin i zużycie benzyny, było łatwiej coś nowocześniejszego stworzyć.
Podobnie mam w mojej Hondzie silnik nie do zajechania, lecz swoje niestety spali, czyli na silnik nie wydaje za to na paliwo więcej w nowych konstrukcjach jest na odwrót - mniej na paliwo więcej na naprawy silnika : ja mimo wszytko wolę to pierwsze i nie mieć stresu związanego z awariami.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 9:43 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Od 7 lat jeżdżę na codzień 997.1 tt na manualu. Od zakupu nigdy nie miałem pokusy, żeby zmienić na coś innego. O pojazd bardzo dbam, ale auto i silnik są naprawdę kuloodporne.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum