Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.07.2016, 21:49 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
Hmm. PAVO dobre, dobre, wydmuszka!?. Za jakiś czas plan jest na 911 a tam już klima będzie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 9:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
hmm - Boxster nie bardzo się nadaje na wydmuszkę. On jest... ciężki. Np. moje 986 S waży 1400 kg :shock:

Apropo - ile waży najnowszy Cayman - taki GT4 jak ma Jarecki i taki jak był wczoraj pod Stadionem ? Nawiasem mówiąc ten wczoraj spotkany palce lizać - bardzo mi się podobał ! Gratulacje dla właściciela ! :thumbup:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 10:45 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Gt4 1415kg(EG) ale ma az 385ps :)

Co ciekawe najnowsze 718 s waży aż 1430kg(EG).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Chyba mało aluminium w tych naszych zabawkach ?
Generalnie Box (szczególnie 986) wygląda filigranowo - to raczej małe auto. Widać wzmocnienia ważą swoje... Ale Cayman ma normalny dach - istotny element wzmacniający konstrukcję auta, ciekawe czy i ile jest sztywniejszy od Boxstera (z którego się wywodzi).




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na
kabrioleta jest bardzo sztywny. Michała928 na twardym zawieszeniu
potrafił przy wjeżdżaniu na krawężnik zawisnąć na dwóch kołach!
Tak że można było nim bujać (przykładowo lewy przód prawy tył
w górze). Jeździłem innymi kabrioletami i zwykle czuć że tył jest
prawie inną częścią samochodu. W 911 nie jest dużo lepiej moim zdaniem,
przynajmniej 996.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 17:27 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Jak czytalem to 2,5 raza. Jest tez sztywniejszy od 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 17:29 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
b0g0b0jny napisał(a):
Jak czytalem to 2,5 raza. Jest tez sztywniejszy od 911.

Edit: sztywniejszy od 996 a o 5% mniej sztywny od 997.
Qbak napisał(a):
Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na
kabrioleta jest bardzo sztywny. Michała928 na twardym zawieszeniu
potrafił przy wjeżdżaniu na krawężnik zawisnąć na dwóch kołach!
Tak że można było nim bujać (przykładowo lewy przód prawy tył
w górze). Jeździłem innymi kabrioletami i zwykle czuć że tył jest
prawie inną częścią samochodu. W 911 nie jest dużo lepiej moim zdaniem,
przynajmniej 996.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 9:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Qbak napisał(a):
Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na
kabrioleta jest bardzo sztywny. Michała928 na twardym zawieszeniu
potrafił przy wjeżdżaniu na krawężnik zawisnąć na dwóch kołach!
Tak że można było nim bujać (przykładowo lewy przód prawy tył
w górze). Jeździłem innymi kabrioletami i zwykle czuć że tył jest
prawie inną częścią samochodu. W 911 nie jest dużo lepiej moim zdaniem,
przynajmniej 996.


Nie no w ten sposób zawiśnie każdy samochód, pytanie tylko czy szyba nie strzeli, albo trzeszczenie plastików nie doprowadzi do palpitacji serca :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 10:06 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Qbak napisał(a):
Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na
kabrioleta jest bardzo sztywny.


Cayman jest wyraznie sztywniejszy. Jezdzac Boxsterem czuje prace nadwozia, w Caymanie tego nie bylo. Mowa o 987.

Jako ciekawostka - S2000 wydawala sie subiektywnie sztywniejsza, tam nic nie pracowalo. A obiektywnie sztywnosc skretna ma wyraznie nizsza niz Boxster. Gdzies kiedys czytalem ze podwojny wahacz inaczej przenosi sily na karoserie i np. stad mniej tam daja rozporki kielichow niz przy McPersonie. Moze stad roznica.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 10:41 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
tunix napisał(a):
Qbak napisał(a):
Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na
kabrioleta jest bardzo sztywny.


Cayman jest wyraznie sztywniejszy. Jezdzac Boxsterem czuje prace nadwozia, w Caymanie tego nie bylo. Mowa o 987.

Jako ciekawostka - S2000 wydawala sie subiektywnie sztywniejsza, tam nic nie pracowalo. A obiektywnie sztywnosc skretna ma wyraznie nizsza niz Boxster. Gdzies kiedys czytalem ze podwojny wahacz inaczej przenosi sily na karoserie i np. stad mniej tam daja rozporki kielichow niz przy McPersonie. Moze stad roznica.


Na subiektywne odczucia wypływają pewnie różnice w wadze tych aut (s2000 wyraźnie lżejsze) oraz zupełnie inne umiejscowienie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Jeszcze ap ropo tych sztywności - Boxster ma spięte kielichy z przodu ? Chyba nie ?




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 11:00 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
b0g0b0jny napisał(a):
Na subiektywne odczucia wypływają pewnie różnice w wadze tych aut (s2000 wyraźnie lżejsze) oraz zupełnie inne umiejscowienie silnika.


Nie mówię o prowadzeniu tylko o pracy nadwozia gdy np. przejedziesz przez dylatację na ulicy. Box wyraźnie pracuje. Różnica masy nie taka znowu duża, s2000 waży seryjnie 1250.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 11:08 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
tunix napisał(a):
b0g0b0jny napisał(a):
Na subiektywne odczucia wypływają pewnie różnice w wadze tych aut (s2000 wyraźnie lżejsze) oraz zupełnie inne umiejscowienie silnika.


Nie mówię o prowadzeniu tylko o pracy nadwozia gdy np. przejedziesz przez dylatację na ulicy. Box wyraźnie pracuje. Różnica masy nie taka znowu duża, s2000 waży seryjnie 1250.

Wiem. To mialem na myśli:) inna masa (150 kg to moim zdaniem spora różnica) oraz jej inna dystrybucja (silnik) beda moim zadaniem wpływać na sztywność. Siły w zakrętach będą się inaczej rozkładać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
w/g mnie Box właśnie mało pracuje. To sztywna konstrukcja (sztywna jak na roadstera pozbawionego istotnej części usztywniającej nadwozie - czyli stałego dachu).
Mam nieprzyjemność wjeżdżać do mojego garażu po zbyt dużym spadku, muszę go pokonywać skosem żeby nie zawadzać zderzakiem, za każdym razem ten szmer pracującego nadwozia jest minimalny...

No i potwierdzam, 150 kg to jednak dużo. Wrzuć sobie trzy worki ziemniaków po 50 kg każdy i zobacz jak inaczej Ci się będzie samochód prowadził...
Przydałoby się jednak ze 200 kg mniej w tym samochodzie.




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 23:42 

Dołączył: 27.08.2013
Posty: 173
rafie napisał(a):
Przydałoby się jednak ze 200 kg mniej w tym samochodzie.


Czyli wracając do tematu...

Instrukcja obsługi Boxstera 986 mówi, że ciężar (suchy) zaczyna się od 1275kg, w zależności od zainstalowanych opcji. Adam nie ma klimy, więc już jest lżejszy i trzeba jeszcze o kilka rzeczy odchudzić. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2016, 20:58 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
O rany, ale kusicie tą wagą. Nie mam też poduszek w drzwiach! Seryjnie a nie po wypadku :idea: Wykładzina w tylnym bagażniku leży na ciężkim stelażu, można się jej pozbyć. Najwięcej chyba można zejść na fotelach? Ale to już duuuży wydatek.
Hmm...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2016, 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Był w klubie taki bardzo mocno wybebeszony Boxster 986, ale nikt z byłych
właścicieli nie zważył auta. Jeździłem nim - gokart to mało powiedziane :)
Ciasne próby były jego żywiołem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2016, 22:58 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
To zależy...wygodne kubełki, choć bez homologacji ważące 8-10kg kupisz i po 700zł/szt. Oryginalny waży powyżej 35 ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2016, 8:34 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Nie wiem jakie masz felgi ale tez można coś namacalnego zejść:)

Jedynymi z najlzejszych sa oz alleggerita w rozmiarze 17" ważą tylko 6,35 kg. Średnio felga 17" waży od 8 do nawet 10kg.

http://www.ozracing.com/wheels/oz-racin ... gerita-hlt


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2016, 11:56 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Kubły to świetny pomysł. Nie dosyć, że oszczędzą sporo wagi, to zdecydowanie ułatwią szybkie przemieszczanie się boxem po torze i poprawią czucie auta. Ja w boxiku na Torze Poznań niestety sporo uwagi i wysiłku musiałem poświęcać na utrzymanie pozycji na fotelu w zakrętach. Od czasu jak jeżdżę autem z kubłami i pasami 6 pkt widzę doskonale jakie to ważne. Modyfikacja tym bardziej atrakcyjna, że bezproblemowo odwracalna .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum