Autor |
Wiadomość |
adamww1977
|
Napisane: 27.07.2016, 21:49 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Hmm. PAVO dobre, dobre, wydmuszka!?. Za jakiś czas plan jest na 911 a tam już klima będzie
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 28.07.2016, 9:53 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
hmm - Boxster nie bardzo się nadaje na wydmuszkę. On jest... ciężki. Np. moje 986 S waży 1400 kg Apropo - ile waży najnowszy Cayman - taki GT4 jak ma Jarecki i taki jak był wczoraj pod Stadionem ? Nawiasem mówiąc ten wczoraj spotkany palce lizać - bardzo mi się podobał ! Gratulacje dla właściciela !
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 28.07.2016, 10:45 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Gt4 1415kg(EG) ale ma az 385ps Co ciekawe najnowsze 718 s waży aż 1430kg(EG).
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 28.07.2016, 16:43 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Chyba mało aluminium w tych naszych zabawkach ? Generalnie Box (szczególnie 986) wygląda filigranowo - to raczej małe auto. Widać wzmocnienia ważą swoje... Ale Cayman ma normalny dach - istotny element wzmacniający konstrukcję auta, ciekawe czy i ile jest sztywniejszy od Boxstera (z którego się wywodzi).
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.07.2016, 16:57 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na kabrioleta jest bardzo sztywny. Michała928 na twardym zawieszeniu potrafił przy wjeżdżaniu na krawężnik zawisnąć na dwóch kołach! Tak że można było nim bujać (przykładowo lewy przód prawy tył w górze). Jeździłem innymi kabrioletami i zwykle czuć że tył jest prawie inną częścią samochodu. W 911 nie jest dużo lepiej moim zdaniem, przynajmniej 996.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 28.07.2016, 17:27 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Jak czytalem to 2,5 raza. Jest tez sztywniejszy od 911.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 28.07.2016, 17:29 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
b0g0b0jny napisał(a): Jak czytalem to 2,5 raza. Jest tez sztywniejszy od 911. Edit: sztywniejszy od 996 a o 5% mniej sztywny od 997. Qbak napisał(a): Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na kabrioleta jest bardzo sztywny. Michała928 na twardym zawieszeniu potrafił przy wjeżdżaniu na krawężnik zawisnąć na dwóch kołach! Tak że można było nim bujać (przykładowo lewy przód prawy tył w górze). Jeździłem innymi kabrioletami i zwykle czuć że tył jest prawie inną częścią samochodu. W 911 nie jest dużo lepiej moim zdaniem, przynajmniej 996.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 29.07.2016, 9:56 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Qbak napisał(a): Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na kabrioleta jest bardzo sztywny. Michała928 na twardym zawieszeniu potrafił przy wjeżdżaniu na krawężnik zawisnąć na dwóch kołach! Tak że można było nim bujać (przykładowo lewy przód prawy tył w górze). Jeździłem innymi kabrioletami i zwykle czuć że tył jest prawie inną częścią samochodu. W 911 nie jest dużo lepiej moim zdaniem, przynajmniej 996. Nie no w ten sposób zawiśnie każdy samochód, pytanie tylko czy szyba nie strzeli, albo trzeszczenie plastików nie doprowadzi do palpitacji serca
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 29.07.2016, 10:06 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Qbak napisał(a): Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na kabrioleta jest bardzo sztywny. Cayman jest wyraznie sztywniejszy. Jezdzac Boxsterem czuje prace nadwozia, w Caymanie tego nie bylo. Mowa o 987. Jako ciekawostka - S2000 wydawala sie subiektywnie sztywniejsza, tam nic nie pracowalo. A obiektywnie sztywnosc skretna ma wyraznie nizsza niz Boxster. Gdzies kiedys czytalem ze podwojny wahacz inaczej przenosi sily na karoserie i np. stad mniej tam daja rozporki kielichow niz przy McPersonie. Moze stad roznica.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 29.07.2016, 10:41 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
tunix napisał(a): Qbak napisał(a): Nie wiem ile Cayman jest sztywniejszy, ale wiem że Boxster jak na kabrioleta jest bardzo sztywny. Cayman jest wyraznie sztywniejszy. Jezdzac Boxsterem czuje prace nadwozia, w Caymanie tego nie bylo. Mowa o 987. Jako ciekawostka - S2000 wydawala sie subiektywnie sztywniejsza, tam nic nie pracowalo. A obiektywnie sztywnosc skretna ma wyraznie nizsza niz Boxster. Gdzies kiedys czytalem ze podwojny wahacz inaczej przenosi sily na karoserie i np. stad mniej tam daja rozporki kielichow niz przy McPersonie. Moze stad roznica. Na subiektywne odczucia wypływają pewnie różnice w wadze tych aut (s2000 wyraźnie lżejsze) oraz zupełnie inne umiejscowienie silnika.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 29.07.2016, 10:50 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Jeszcze ap ropo tych sztywności - Boxster ma spięte kielichy z przodu ? Chyba nie ?
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 29.07.2016, 11:00 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
b0g0b0jny napisał(a): Na subiektywne odczucia wypływają pewnie różnice w wadze tych aut (s2000 wyraźnie lżejsze) oraz zupełnie inne umiejscowienie silnika. Nie mówię o prowadzeniu tylko o pracy nadwozia gdy np. przejedziesz przez dylatację na ulicy. Box wyraźnie pracuje. Różnica masy nie taka znowu duża, s2000 waży seryjnie 1250.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 29.07.2016, 11:08 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
tunix napisał(a): b0g0b0jny napisał(a): Na subiektywne odczucia wypływają pewnie różnice w wadze tych aut (s2000 wyraźnie lżejsze) oraz zupełnie inne umiejscowienie silnika. Nie mówię o prowadzeniu tylko o pracy nadwozia gdy np. przejedziesz przez dylatację na ulicy. Box wyraźnie pracuje. Różnica masy nie taka znowu duża, s2000 waży seryjnie 1250. Wiem. To mialem na myśli:) inna masa (150 kg to moim zdaniem spora różnica) oraz jej inna dystrybucja (silnik) beda moim zadaniem wpływać na sztywność. Siły w zakrętach będą się inaczej rozkładać.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 29.07.2016, 11:28 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
w/g mnie Box właśnie mało pracuje. To sztywna konstrukcja (sztywna jak na roadstera pozbawionego istotnej części usztywniającej nadwozie - czyli stałego dachu). Mam nieprzyjemność wjeżdżać do mojego garażu po zbyt dużym spadku, muszę go pokonywać skosem żeby nie zawadzać zderzakiem, za każdym razem ten szmer pracującego nadwozia jest minimalny...
No i potwierdzam, 150 kg to jednak dużo. Wrzuć sobie trzy worki ziemniaków po 50 kg każdy i zobacz jak inaczej Ci się będzie samochód prowadził... Przydałoby się jednak ze 200 kg mniej w tym samochodzie.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
PAVO
|
Napisane: 29.07.2016, 23:42 |
|
Dołączył: 27.08.2013 Posty: 173
|
rafie napisał(a): Przydałoby się jednak ze 200 kg mniej w tym samochodzie. Czyli wracając do tematu... Instrukcja obsługi Boxstera 986 mówi, że ciężar (suchy) zaczyna się od 1275kg, w zależności od zainstalowanych opcji. Adam nie ma klimy, więc już jest lżejszy i trzeba jeszcze o kilka rzeczy odchudzić.
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 30.07.2016, 20:58 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
O rany, ale kusicie tą wagą. Nie mam też poduszek w drzwiach! Seryjnie a nie po wypadku Wykładzina w tylnym bagażniku leży na ciężkim stelażu, można się jej pozbyć. Najwięcej chyba można zejść na fotelach? Ale to już duuuży wydatek. Hmm...
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 30.07.2016, 22:16 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Był w klubie taki bardzo mocno wybebeszony Boxster 986, ale nikt z byłych właścicieli nie zważył auta. Jeździłem nim - gokart to mało powiedziane Ciasne próby były jego żywiołem.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 30.07.2016, 22:58 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
To zależy...wygodne kubełki, choć bez homologacji ważące 8-10kg kupisz i po 700zł/szt. Oryginalny waży powyżej 35 ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 31.07.2016, 8:34 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 31.07.2016, 11:56 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Kubły to świetny pomysł. Nie dosyć, że oszczędzą sporo wagi, to zdecydowanie ułatwią szybkie przemieszczanie się boxem po torze i poprawią czucie auta. Ja w boxiku na Torze Poznań niestety sporo uwagi i wysiłku musiałem poświęcać na utrzymanie pozycji na fotelu w zakrętach. Od czasu jak jeżdżę autem z kubłami i pasami 6 pkt widzę doskonale jakie to ważne. Modyfikacja tym bardziej atrakcyjna, że bezproblemowo odwracalna .
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|