Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.04.2023, 17:29 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Po zabawie z padniętym akumulatorem pod maską otwieraną na prąd z akumulatora (genialne rozwiązanie, brawo), wydobyłem go i podłączyłem pod CTEK.

Nie przechodzi powyżej Stage 3 od 20 godzin więc podejrzewam, że akumulator do wymiany.

Próbuję znaleźć informacje jakie parametry wybrać, ale ciężko znaleźć jednoznaczne i nie do końca ufam losowym bazom danych.

Do tego dochodzi fakt, że auto pochodzi z Ameryki, więc obawiam się czy nie ma tam jakiegoś dziwnego niuansu (aczkolwiek od 2006 jest w PL i jeździł na akumulatorze Bosch).

Wiadomo dokładnie jaki wziąć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2023, 20:12 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
1. Jeżeli wiążesz przyszłość z autem to sugerowanym wymianę akumulatora.

2. W autach firmowych (Octavia i Caddy) miałem dwa przypadki kapitulacji przez CTEK, a akumulatory jeżdżą do dzisiaj. Przypadki to:

A. Półroczny akumulator był w Octavi, która stała przez 3 miesiące i CTEK nawet nie próbował wystartować, bodajże błąd po kroku 2. Podpiąłem akumulator do tradycyjnego prostownika na 15 min i później CTEK wystartował i wykonał swoją pracę.

B. Kilkuletni akumulator w Caddym, który stał ok 5 msc. CTEK nie przechodził kroku 5 testu utrzymania ładunku i ponownie podpiąłem prostownik tradycyjny na niski prąd ładowania na 20 h i Aku działa do dziś.


Obrazek




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2023, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 404
Nr klubowicza: 583
Tristan S napisał(a):
Po zabawie z padniętym akumulatorem pod maską otwieraną na prąd z akumulatora (genialne rozwiązanie, brawo), wydobyłem go i podłączyłem pod CTEK.

Nie przechodzi powyżej Stage 3 od 20 godzin więc podejrzewam, że akumulator do wymiany.


jaki model Cteka?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2023, 21:31 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
LeON napisał(a):
Tristan S napisał(a):
Po zabawie z padniętym akumulatorem pod maską otwieraną na prąd z akumulatora (genialne rozwiązanie, brawo), wydobyłem go i podłączyłem pod CTEK.

Nie przechodzi powyżej Stage 3 od 20 godzin więc podejrzewam, że akumulator do wymiany.


jaki model Cteka?


Dokładni jak pmka wyżej mówi, na 5 kroku błąd.

CTEK MXS 5.0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2023, 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Też tak kiedyś miałem z aku od długo nie używanego samochodu. Mój CTEK nie chciał go naładować, ale po podpięciu pod zwykły analogowy prostownik, udało się ów akumulator ożywić i działa do dziś (już we współpracy z CTEK'iem).
Spróbuj go podłączyć pod jakiś zwykły stary prostownik.




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2023, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 404
Nr klubowicza: 583
Tristan S napisał(a):
CTEK MXS 5.0


To nie pierwszy raz gdy MXS5 nie radzi sobie z problemami. Spróbuj mocniejszym, np 10 lub zupełnie innej firmy, jak podpowiadają koledzy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2023, 8:56 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
rafie napisał(a):
Też tak kiedyś miałem z aku od długo nie używanego samochodu. Mój CTEK nie chciał go naładować, ale po podpięciu pod zwykły analogowy prostownik, udało się ów akumulator ożywić i działa do dziś (już we współpracy z CTEK'iem).
Spróbuj go podłączyć pod jakiś zwykły stary prostownik.


Próbowałem RECOND CTEKiem, potem znów ten sam błąd po ok. 20h. Warto to sprawdzać czym innym? Obawiam się że może być po zabawie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2023, 11:11 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Tristan S napisał(a):
rafie napisał(a):
Też tak kiedyś miałem z aku od długo nie używanego samochodu. Mój CTEK nie chciał go naładować, ale po podpięciu pod zwykły analogowy prostownik, udało się ów akumulator ożywić i działa do dziś (już we współpracy z CTEK'iem).
Spróbuj go podłączyć pod jakiś zwykły stary prostownik.


Próbowałem RECOND CTEKiem, potem znów ten sam błąd po ok. 20h. Warto to sprawdzać czym innym? Obawiam się że może być po zabawie


Jeżeli tak, to jaki kupić akumulator?


Sorki za podwójny post ale nie mogłem znaleźć edycji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum