Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.06.2018, 20:39 

Dołączył: 4.06.2018
Posty: 5
Witam,
Po dłuższym postoju auta najprawdopodobniej uśmierciłem akumulator (napięcie spadło do 5V), a po naladowaniu trzyma 1-2 dni.
Z racji, że po przekręceniu kluczyka w lewo i ponownie w prawo auto mimo wszystko odpala zakładam, że pod subwooferem mam drugi akumulator od rozruchu. Jako, że będę wymieniał akumulator główny wymieniłbym od razu ten pomocniczy.

Pytanie brzmi, jaka powinna być pojemność i prąd rozruchowy tego akumulatora i czy jest to standardowy akumulator kwasowy? Główny akumulator to varta silver 110Ah.

Jeżeli ten temat był już wcześniej poruszany proszę wybaczyć, ale nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi również na zagranicznych forach.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2018, 20:52 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
radekz0 napisał(a):
Witam,
Po dłuższym postoju auta najprawdopodobniej uśmierciłem akumulator (napięcie spadło do 5V), a po naladowaniu trzyma 1-2 dni.
Z racji, że po przekręceniu kluczyka w lewo i ponownie w prawo auto mimo wszystko odpala zakładam, że pod subwooferem mam drugi akumulator od rozruchu. Jako, że będę wymieniał akumulator główny wymieniłbym od razu ten pomocniczy.

Pytanie brzmi, jaka powinna być pojemność i prąd rozruchowy tego akumulatora i czy jest to standardowy akumulator kwasowy? Główny akumulator to varta silver 110Ah.

Jeżeli ten temat był już wcześniej poruszany proszę wybaczyć, ale nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi również na zagranicznych forach.

Pozdrawiam

Zadzwoń do dowolnego PC ,poproś żeby połączono Cię z serwisem,a następnie podaj numer vin i pytaj o akumulator .Uwierz,że to działa😀.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2018, 21:54 

Dołączył: 4.06.2018
Posty: 5
Nie pomyślałem o tym. Dziękuję za podpowiedź, jutro wydzwonie jakies PC :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2018, 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ewentualnie podeślij mi VIN na PW i podam Ci pojemność z opcji.
Zresztą wszystkie opcje mogę Ci wysłać :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2018, 22:17 

Dołączył: 4.06.2018
Posty: 5
Qbak napisał(a):
Ewentualnie podeślij mi VIN na PW i podam Ci pojemność z opcji.
Zresztą wszystkie opcje mogę Ci wysłać :)


Poszła wiadomość prywatna. Dziękuję ślicznie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2018, 9:05 

Dołączył: 4.06.2018
Posty: 5
Stwierdziłem, że ktoś może szukać podobnej informacji więc wstawiam parametry akumulatora pomocniczego (w bagażniku):
480 A (85 Ah) lub 95Ah.
Zakładam, że wszystkie Cayenny z tą opcją będą miały taką specyfikację.

Tak z ciekawości mam jeszcze pytanie. Z tego co wyczytałem akumulator pomocniczy załączany jest przekaźnikiem w momencie przekręcenia kluczykiem ponownie w lewo w razie rozładowania akumulatora pod siedzeniem, czyli on normalnie nie działa i nie jest z niego odpalany silnik?
Też sobie gdybając, czy jest możliwe, że akumulator pomocniczy jeżeli będzie uszkodzony będzie sam z siebie pobierał prąd z akumulatora pod siedzeniem, nie jest on odizolowany przez ten przekaźnik?

update:
Żeby nie spamować postami edytuje ostatni. Znalazłem coś takiego na forum renntech. Czyli po wyłączeniu silnika bateria pomocnicza jest wyłączana, a po odpaleniu pracuje razem z zasadniczą, czy źle to rozumiem?:

if two batteries are fitted to the vehicle (main battery and backup battery), these are connected or disconnected to the bus bar in the power distributor through a relay. The switching of the two batteries is controlled independent of the load management (function is integrated in the vehicle electrical system control unit). The starter relay of the 2nd battery is actuated parallel to the starter relay. That means for every start the starter is supplied from both batteries. The backup battery is disconnected from the vehicle electrical system when the engine is switched off and then supplies just one consumer, the vehicle electrical system control unit.
For crash protection purposes, the backup battery is designed using fleece technology.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum