Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Macpraw wszscy obsmiali resultat 1:43 lexusem po pelnej nitce toru poznan. Nie dziw sie bo niektorzy jak napisales spedzaja lata i wydaja sporo aby urwac pol sekundy na torze.
A ty napisales ze amatorsko wpadles sobie od niechcenia na tor i samochodem ktory niestety nie jest w stanie dorownac 911 na torze wykreciles czas rzedu osiogow 911 Turbo S z bardzo dobrym kierowca.

Samochod do 90 tysiecy z oferty porsche bedzie ciezko niestety......
Szukaj Caymana lub Boxa w tych cenach uzywanych moze sie uda.
Co do kosztow eksploatacyjnych
Niestety nie sa male. Opony dostaja dosc mocno i raczej na pelen sezon jazdy ci nie starcza. Chyba ze bedziesz mial komplet torowy i komplet do jazdy na codzien. Opony po track dayu na drodze nie sparwuja sie dosc dobrze i w codziennym uzytku(przynajmniej jak dla mnie). Pojezdzisz troche bedziesz szukal opon z najwyzszej polki zeby poprawic przyczepnosc. A tu trzeba sie liczyc z 4K +/- 1000
Druga rzecza sa tarcze klocki i accessoria. Latwo zeszklic klocki i zjechac tarcze. Ceny nawet zamiennikow sa nie male.
W tym budzecie inna marka bylaby rozwiazaniem i napewno tanszym w eksploatacji




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:15 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Drogi Miłośniku sportowej jazdy Porsche.
Kilka razy pisywałeś na Forum. Jakie Porsche masz, jakie znasz, jakim się cieszysz jako codzienny użytkownik? Chcesz zaznać emocji sportowej jazdy Porsche ? Skorzystaj z rad kolegów - Zibi dobrze pisze. Warunki wstępne przez Ciebie określone, świadczą o Twojej chyba zupełniej niewiedzy (zatem trudna rozmowa), albo chęci pogadania, pojątrzenia, wywołania kpin, o czym chyba świadczy Twój ostatni komentarz. Zatem nie oczekuj poważnego traktowania.
Proponuję zakupić np. Sunny GT-R ( tak, tak, tego starego), albo Clio Sport, które zapewnią Ci wiele emocji i świetny poligon doświadczalny. Następnie poznaj rodzinę BMW i pobaw się w cyklu Classicauto..zdobędziesz tam sporo wiedzy i doświadczenia, które dadzą Ci bazę przydatną do spróbowania sił w Porsche, a będą w zakresie Twoich kryteriów finansowych. Porsche to najbardziej niekomfortowa marka do takiej zabawy !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:27 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
simprez i explosiv bardzo Wam dziękuję! O takie właśnie opinie mi chodziło!

Przecież ja napisałem, że byłem na evencie Lexusa. Byłem pierwszy raz na torze i mogłem nie wiedzieć jak się mierzy okrążenia. I tak podobno poszło mi bardzo dobrze. Dlatego chciałbym to móc zweryfikować w "normalnych" warunkach. Od dłuższego czasu myślę nad Prosiakiem i to jest dobry moment, żeby go w końcu kupić.

Nie biorę na ten moment pod uwagę samochodu typowo na tor. O swoje samochody dbam i mam obawy czy auto wytrzyma 2 lata eksploatacji (120 tys. km plus 10 wyjazdów na tor). Dlatego zastanawiam się co sobie kupić.

Jeszcze jedno pytanie (bo o oponach już wiem, że raczej musi być jeden komplet na tor) czy jeśli kupię dodatkowy komplet hamulców na tor, to czy będzie sens używać go 3-4 razy na torze? Czy raczej po jednym dniu nie będą się nadawać do kolejnego wyjazdu?

pdmobil: nigdzie nie napisałem, że jestem zaawansowany w takiej zabawie, a wręcz przeciwnie. Nie ukrywam, że jestem totalnym laikiem. Dlatego wszelkie poważne rady będą przeze mnie mile widziane. Dlaczego myślę o Porsche? Bo ta marka, przynajmniej teoretycznie powinna produkować samochody uniwersalne. Jeżdżę takim autem na codzień a jak mam fantazję to wjeżdżam na tor. Chcę zweryfikować moje wyobrażenie o tym. Nie uważam, żeby to był powód do kpin. Każdy kiedyś zaczynał...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:44 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jakim Porsche jeżdzisz na codzień ? Bo może jest to właściwe auto, które wyposażone w dobre opony spełni Twoje oczekiwania. Opony to poważny wyróżnik. Dość powiedzieć, że to różnica kilku sekund np. na Torze, a to bardzo wiele. Jak pisał Zibi..Boxster, Cayman to te auta, które są uniwersalne. Odrzuć w tych rozważaniach tiptronic. Jak chcesz mieć typowo torową zabawkę, koniecznie spod znaku Porsche, słuchaj rad kolegów, a nie doszukuj się kpin.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:50 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Na codzień aktualnie jeżdżę Jaguarem XE 2,0D 180KM. Niby to auto ze sportowym zacięciem, ale jakoś nie widzę tego samochodu na torze. Auto ma 4 miesiące, ale nie ma dla mnie problemu, żeby go zamienić na Caymana. Auta kupuję sercem i Jaguar był taką zachcianką.

Na razie chcę zebrać jak najwięcej informacji i podjąć decyzję co dalej. Nowe Caymany mają silniki z turbo i trochę mnie to zniechęca. Wolałbym rocznego Caymana S z PDK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:52 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Moze nie mam doswiadczen z jazdy po torach, ale z tego co mam na co dzien do czynienia z Porsche to zapomnij ze kupisz auto uniwersalne.. Ja sobie srednio wyobrazam aby na co dzien jezdzic 911 czy Boxsterem (zwlaszcza 996 czy 986). Pewnie to kwestia gustu ale dla mnie te auta sa po prostu zabawkami do jazdy dla przyjemnosci a mniej do codziennej eksploatacji. Byc moze wyolbrzymiam ale mam jeszcze Cayenne i A7 i komfort nieporownywalny.. Takze na tor ja bym budowal auto.. (Zwlaszcza ze dzis w moim ulubionym serwisie Pana R. zobaczylem 996 Turbo S zrobione na GT2 z 650km i po prostu zachorowalem).. Ale niestety nie stac mnie jeszcze na tak droga zabawe..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:59 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Wiesz co..kup Boxstera S, albo Caymana pierwszej serii,daj mu dobre opony, na początek nie kombinuj, pobaw się w cyklu Porsche lub Classicauto lub TPTD na torze i wyciągnij wnioski. Od czegoś zacznij !
Torowa zabawa Porsche to zupełnie inna bajka niż eventy Lexusem.
I jeszcze jedno - nasze torowe harce Porsche niosą ryzyko, do którego nie jest przeznaczone seryjne auto SPORTOWE. Oczekujemy od seryjnego sportowego auta, żeby spełniało wymogi auta WYCZYNOWEGO. Tu tkwi przyczyna wielu rozczarowań !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
a propos lexa na torze https://www.facebook.com/autoswiat/vide ... 338870089/




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 23:37 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Ej..taka bajerjazda..nie wierzę, żeby nie dało się go poprowadzić po torze, bez dymu, a z korzyścią dla czasów. Jeżeli się nie da....to kiepskie auto ! :wink:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 23:48 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
pdmobil bardzo dziękuję! Właśnie o to mi chodziło!

Dobranoc!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
DK napisał(a):


no to juz wiemy gdzie byla faktyczna meta (pod radarem) kawalek za wiaduktem.
Pomiar nie na kostki tylko na bramki. Czyli poporstu ustawiona proba predkosci po nie plenej nitce toru. Patrzac na onboard przejzadu prosiakiem (start z depo) dolatuje sie pod radar mniej wiecej 1:33 - 1:35




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 8:34 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Na dobry początek przygody z torem proponuje głównie inwestować w kilometry przejechane właśnie na torze. Kup auto, którego nie będzie Ci szkoda w razie W, kup opony, paliwo i naparzaj. Według mnie nie da się pogodzić auta na tor i do jazdy na codzień. Dlatego tak jak mądrzejsi piszą- cayman lub boxster, a jaguara sobie zostaw do codziennej jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 10:39 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
evan napisał(a):
Na dobry początek przygody z torem proponuje głównie inwestować w kilometry przejechane właśnie na torze. Kup auto, którego nie będzie Ci szkoda w razie W, kup opony, paliwo i naparzaj. Według mnie nie da się pogodzić auta na tor i do jazdy na codzień. Dlatego tak jak mądrzejsi piszą- cayman lub boxster, a jaguara sobie zostaw do codziennej jazdy :)


Zgadzam się, z jednym wyjątkiem. Dlaczego panuje tutaj opinia, że Boxster / Cayman to nie jest samochód na codzień? Jeśli tylko wystarczą nam 2 miejsca, to ja bym używał jak najczęściej! Zazwyczaj jeżdżę czymś wygodniejszym, ale jak miałem jednocześnie X3 i 986, to zdecydowanie wolałem Boxa do codziennej jazdy. Nie rozumiem dlaczego mamy sobie odmawiać przyjemności z prowadzenia samochodu i dźwięku silnika (sorry, ale diesel 2.0 w ogóle nie brzmi) codziennie. Pewnie niepopularna opinia, ale ja bym sprzedał Jaga i kupił 718 (albo 981). I na wartości straci dużo mniej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 12:35 

Dołączył: 11.02.2012
Posty: 146
Na początek kup starą Mazdę MX-5 i wystartuj w MX-5 CUP. Nauczysz się jeździć RWD (tak, nawet jeśli jeździsz nimi na codzień od lat), zobaczysz ile to kosztuje w tak "budżetowej" wersji, będziesz miał masę funu i ew. potem pomyślisz o innym aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 14:39 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
macmk napisał(a):

Zgadzam się, z jednym wyjątkiem. Dlaczego panuje tutaj opinia, że Boxster / Cayman to nie jest samochód na codzień? Jeśli tylko wystarczą nam 2 miejsca, to ja bym używał jak najczęściej! Zazwyczaj jeżdżę czymś wygodniejszym, ale jak miałem jednocześnie X3 i 986, to zdecydowanie wolałem Boxa do codziennej jazdy. Nie rozumiem dlaczego mamy sobie odmawiać przyjemności z prowadzenia samochodu i dźwięku silnika (sorry, ale diesel 2.0 w ogóle nie brzmi) codziennie. Pewnie niepopularna opinia, ale ja bym sprzedał Jaga i kupił 718 (albo 981). I na wartości straci dużo mniej ;)

Ale nikt tutaj nie piszę, że boxster nie nadaję się do jazdy na codzień :)
Chodzi o to, że szkoda męczyć auto do codziennej jazdy na torze - poza tym jak uszkodzisz samochód albo przytrafi się awaria to nie masz czym jeździć po torze i na codzień ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 14:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witaj,

Kup 996.1 młodsze niż 2000r.
Coupe, ośka, trochę silnik przygotować ( miska FVD itd.) i zawieszenie, dobre opony i ogień.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 21:14 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Znasz to forum od 5 lat więc wiesz czego się spodziewać po zadawaniu pytań w ten sposób. Nie graj zatem urażonej damy tylko przyjmij do wiadomości odpowiedzi, które są krytyczne w stosunku do 'wspaniałych możliwości sportowych Toyoty', którą miałeś przyjemność jeździć.
Zacietrzewienie nie ułatwia komunikacji.

Nikt nie wyliczy ci kosztów eksploatacji auta w warunkach ekstremalnych, szczególnie takiego, które ma być 'uniwersalne' i niedużo kosztować.
Koszty zużycia klocków, tarcz, opon możesz wyliczyć sam a i to dopiero po tym jak zobaczysz w jaki sposób Ty je zużywasz. Wybierz się na TD i pogadaj z tymi co tam jeżdżą, popytaj, popatrz i podpatrz. Kolejna rzecz to jak traktujesz auto i jego podzespoły. Kupa pisania a i tak to trzeba samemu doświadczyć.
Ja bym kupował auto z silnikiem 3,6 licząc od 996 do 997 przed liftem, w szczególności wersje GT lub turbo. Te silniki są najlepsze a o resztę łatwiej zadbać.
Frajdę na torze zapewni ci każdy model Porsche ale jeśli ci się spodoba to musisz sobie wtedy określić cel: czy doskonalisz technikę własną czy technikę tego czym jeździsz. Jedno i drugie będzie przekładać się na postęp w osiąganych czasach - mierzonych w sposób obiektywny. Dopiero jak zaczniesz jeździc to dowiesz się jakim jesteś kierowcą i czego ci potdrzeba. Możesz zacząć od wynajęcia / wykupienia jazd różnymi autami o różnym potencjale.
I znowu określisz sobie kolejny cel: czy satysfakcjonuje cię doskonalenie techniki jazdy w obrębie tego co daje konkretny model, czy zmiana modelu w celu wykonania skoku w potencjale i dalsze doskonalenie siebie i auta.
Ta zabawa nie ma końca.

Już więcej nie napiszę bo moja wiedza na ten temat jest w sumie skromna a też sam wątek na najpoważniejszy nie wygląda.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
kup 996 gt3 cup. Masz auto stosunkowo tanie w utrzymaniu. Manualna skrzynia itd. profi wyczynowe auto ktorym wystapisz w ielu seriach, z pp wlacznie.

Jak chcesz cos taniej to kup sobie e36. 318is albo m. Za 80 ts bedziesz mial fajne auto za stosunkowe niskie pieniadze do upalania.

http://allegro.pl/bmw-e36-m3-s54b32-360 ... ml#thumb/4


albo jak Quabak wspaminal mx5.

Inne auta to polsrodki ktorymi zawsze szkoda wypakowac a jak i PDMobil wspomnial zawsze bedzie powod rozczarowan.

Cywilne auto zawsze zatyrasz na torach. Chyba ze to GT3.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2016, 23:10 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Macpraw
Każde Porsche nadaje się do tego by pojechać nim na tor jak żadne inne auto!
Nie patrz na innych, nie kupuj jednak "lalki" jak chcesz dawać pełnym ogniem bo jak coś się stanie autu to będzie Ci go najnormalniej w świecie żal :-(
Pytanie czy chcesz się ścigać ze sobą czy z innymi? W tym pierwszym przypadku jesteś klasą samemu dla siebie (musiałbyś zobaczyć mnie poginającego po Torze Poznań na naszych imprezach 912'tką czy 924 na Dębicy Passio). W drugim natomiast zawsze znajdzie się ktoś z lepszą (czytaj droższą, poza Twoim zasięgiem) zabawką i Cię pozamiata...
Motorsport generalnie (nawet w wersji amatorskiej) do tanich zabaw nie należy i pewnie minimalny budżet na sezon bez niespodzianek to przynajmniej 10-15k pln przy samochodzie max z półki 944 S2, 986 czy 996.
Pozdrawiam Cię serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.05.2016, 15:21 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Mimo wszystko uważam, że da się poważnie podejść do tematu i kilka powyższych postów o tym świadczy. Bardzo Wam dziękuję za rady. Mam nadzieję czym pomyśleć. Na prawdę bardzo dziękuję za cenne wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum