Autor |
Wiadomość |
explosiv
|
Napisane: 4.05.2016, 22:01 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Macpraw wszscy obsmiali resultat 1:43 lexusem po pelnej nitce toru poznan. Nie dziw sie bo niektorzy jak napisales spedzaja lata i wydaja sporo aby urwac pol sekundy na torze. A ty napisales ze amatorsko wpadles sobie od niechcenia na tor i samochodem ktory niestety nie jest w stanie dorownac 911 na torze wykreciles czas rzedu osiogow 911 Turbo S z bardzo dobrym kierowca.
Samochod do 90 tysiecy z oferty porsche bedzie ciezko niestety...... Szukaj Caymana lub Boxa w tych cenach uzywanych moze sie uda. Co do kosztow eksploatacyjnych Niestety nie sa male. Opony dostaja dosc mocno i raczej na pelen sezon jazdy ci nie starcza. Chyba ze bedziesz mial komplet torowy i komplet do jazdy na codzien. Opony po track dayu na drodze nie sparwuja sie dosc dobrze i w codziennym uzytku(przynajmniej jak dla mnie). Pojezdzisz troche bedziesz szukal opon z najwyzszej polki zeby poprawic przyczepnosc. A tu trzeba sie liczyc z 4K +/- 1000 Druga rzecza sa tarcze klocki i accessoria. Latwo zeszklic klocki i zjechac tarcze. Ceny nawet zamiennikow sa nie male. W tym budzecie inna marka bylaby rozwiazaniem i napewno tanszym w eksploatacji
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.05.2016, 22:15 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Drogi Miłośniku sportowej jazdy Porsche. Kilka razy pisywałeś na Forum. Jakie Porsche masz, jakie znasz, jakim się cieszysz jako codzienny użytkownik? Chcesz zaznać emocji sportowej jazdy Porsche ? Skorzystaj z rad kolegów - Zibi dobrze pisze. Warunki wstępne przez Ciebie określone, świadczą o Twojej chyba zupełniej niewiedzy (zatem trudna rozmowa), albo chęci pogadania, pojątrzenia, wywołania kpin, o czym chyba świadczy Twój ostatni komentarz. Zatem nie oczekuj poważnego traktowania. Proponuję zakupić np. Sunny GT-R ( tak, tak, tego starego), albo Clio Sport, które zapewnią Ci wiele emocji i świetny poligon doświadczalny. Następnie poznaj rodzinę BMW i pobaw się w cyklu Classicauto..zdobędziesz tam sporo wiedzy i doświadczenia, które dadzą Ci bazę przydatną do spróbowania sił w Porsche, a będą w zakresie Twoich kryteriów finansowych. Porsche to najbardziej niekomfortowa marka do takiej zabawy !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 4.05.2016, 22:27 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
simprez i explosiv bardzo Wam dziękuję! O takie właśnie opinie mi chodziło!
Przecież ja napisałem, że byłem na evencie Lexusa. Byłem pierwszy raz na torze i mogłem nie wiedzieć jak się mierzy okrążenia. I tak podobno poszło mi bardzo dobrze. Dlatego chciałbym to móc zweryfikować w "normalnych" warunkach. Od dłuższego czasu myślę nad Prosiakiem i to jest dobry moment, żeby go w końcu kupić.
Nie biorę na ten moment pod uwagę samochodu typowo na tor. O swoje samochody dbam i mam obawy czy auto wytrzyma 2 lata eksploatacji (120 tys. km plus 10 wyjazdów na tor). Dlatego zastanawiam się co sobie kupić.
Jeszcze jedno pytanie (bo o oponach już wiem, że raczej musi być jeden komplet na tor) czy jeśli kupię dodatkowy komplet hamulców na tor, to czy będzie sens używać go 3-4 razy na torze? Czy raczej po jednym dniu nie będą się nadawać do kolejnego wyjazdu?
pdmobil: nigdzie nie napisałem, że jestem zaawansowany w takiej zabawie, a wręcz przeciwnie. Nie ukrywam, że jestem totalnym laikiem. Dlatego wszelkie poważne rady będą przeze mnie mile widziane. Dlaczego myślę o Porsche? Bo ta marka, przynajmniej teoretycznie powinna produkować samochody uniwersalne. Jeżdżę takim autem na codzień a jak mam fantazję to wjeżdżam na tor. Chcę zweryfikować moje wyobrażenie o tym. Nie uważam, żeby to był powód do kpin. Każdy kiedyś zaczynał...
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.05.2016, 22:44 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jakim Porsche jeżdzisz na codzień ? Bo może jest to właściwe auto, które wyposażone w dobre opony spełni Twoje oczekiwania. Opony to poważny wyróżnik. Dość powiedzieć, że to różnica kilku sekund np. na Torze, a to bardzo wiele. Jak pisał Zibi..Boxster, Cayman to te auta, które są uniwersalne. Odrzuć w tych rozważaniach tiptronic. Jak chcesz mieć typowo torową zabawkę, koniecznie spod znaku Porsche, słuchaj rad kolegów, a nie doszukuj się kpin.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 4.05.2016, 22:50 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
Na codzień aktualnie jeżdżę Jaguarem XE 2,0D 180KM. Niby to auto ze sportowym zacięciem, ale jakoś nie widzę tego samochodu na torze. Auto ma 4 miesiące, ale nie ma dla mnie problemu, żeby go zamienić na Caymana. Auta kupuję sercem i Jaguar był taką zachcianką.
Na razie chcę zebrać jak najwięcej informacji i podjąć decyzję co dalej. Nowe Caymany mają silniki z turbo i trochę mnie to zniechęca. Wolałbym rocznego Caymana S z PDK.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 4.05.2016, 22:52 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Moze nie mam doswiadczen z jazdy po torach, ale z tego co mam na co dzien do czynienia z Porsche to zapomnij ze kupisz auto uniwersalne.. Ja sobie srednio wyobrazam aby na co dzien jezdzic 911 czy Boxsterem (zwlaszcza 996 czy 986). Pewnie to kwestia gustu ale dla mnie te auta sa po prostu zabawkami do jazdy dla przyjemnosci a mniej do codziennej eksploatacji. Byc moze wyolbrzymiam ale mam jeszcze Cayenne i A7 i komfort nieporownywalny.. Takze na tor ja bym budowal auto.. (Zwlaszcza ze dzis w moim ulubionym serwisie Pana R. zobaczylem 996 Turbo S zrobione na GT2 z 650km i po prostu zachorowalem).. Ale niestety nie stac mnie jeszcze na tak droga zabawe..
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.05.2016, 22:59 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Wiesz co..kup Boxstera S, albo Caymana pierwszej serii,daj mu dobre opony, na początek nie kombinuj, pobaw się w cyklu Porsche lub Classicauto lub TPTD na torze i wyciągnij wnioski. Od czegoś zacznij ! Torowa zabawa Porsche to zupełnie inna bajka niż eventy Lexusem. I jeszcze jedno - nasze torowe harce Porsche niosą ryzyko, do którego nie jest przeznaczone seryjne auto SPORTOWE. Oczekujemy od seryjnego sportowego auta, żeby spełniało wymogi auta WYCZYNOWEGO. Tu tkwi przyczyna wielu rozczarowań !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 4.05.2016, 23:06 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
_________________
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.05.2016, 23:37 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Ej..taka bajerjazda..nie wierzę, żeby nie dało się go poprowadzić po torze, bez dymu, a z korzyścią dla czasów. Jeżeli się nie da....to kiepskie auto !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 4.05.2016, 23:48 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
pdmobil bardzo dziękuję! Właśnie o to mi chodziło!
Dobranoc!
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 4.05.2016, 23:51 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
DK napisał(a): no to juz wiemy gdzie byla faktyczna meta (pod radarem) kawalek za wiaduktem. Pomiar nie na kostki tylko na bramki. Czyli poporstu ustawiona proba predkosci po nie plenej nitce toru. Patrzac na onboard przejzadu prosiakiem (start z depo) dolatuje sie pod radar mniej wiecej 1:33 - 1:35
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: 5.05.2016, 8:34 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 498
|
Na dobry początek przygody z torem proponuje głównie inwestować w kilometry przejechane właśnie na torze. Kup auto, którego nie będzie Ci szkoda w razie W, kup opony, paliwo i naparzaj. Według mnie nie da się pogodzić auta na tor i do jazdy na codzień. Dlatego tak jak mądrzejsi piszą- cayman lub boxster, a jaguara sobie zostaw do codziennej jazdy
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 5.05.2016, 10:39 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
evan napisał(a): Na dobry początek przygody z torem proponuje głównie inwestować w kilometry przejechane właśnie na torze. Kup auto, którego nie będzie Ci szkoda w razie W, kup opony, paliwo i naparzaj. Według mnie nie da się pogodzić auta na tor i do jazdy na codzień. Dlatego tak jak mądrzejsi piszą- cayman lub boxster, a jaguara sobie zostaw do codziennej jazdy Zgadzam się, z jednym wyjątkiem. Dlaczego panuje tutaj opinia, że Boxster / Cayman to nie jest samochód na codzień? Jeśli tylko wystarczą nam 2 miejsca, to ja bym używał jak najczęściej! Zazwyczaj jeżdżę czymś wygodniejszym, ale jak miałem jednocześnie X3 i 986, to zdecydowanie wolałem Boxa do codziennej jazdy. Nie rozumiem dlaczego mamy sobie odmawiać przyjemności z prowadzenia samochodu i dźwięku silnika (sorry, ale diesel 2.0 w ogóle nie brzmi) codziennie. Pewnie niepopularna opinia, ale ja bym sprzedał Jaga i kupił 718 (albo 981). I na wartości straci dużo mniej
|
|
Góra |
|
QbaqBA
|
Napisane: 5.05.2016, 12:35 |
|
Dołączył: 11.02.2012 Posty: 146
|
Na początek kup starą Mazdę MX-5 i wystartuj w MX-5 CUP. Nauczysz się jeździć RWD (tak, nawet jeśli jeździsz nimi na codzień od lat), zobaczysz ile to kosztuje w tak "budżetowej" wersji, będziesz miał masę funu i ew. potem pomyślisz o innym aucie.
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: 5.05.2016, 14:39 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 498
|
macmk napisał(a): Zgadzam się, z jednym wyjątkiem. Dlaczego panuje tutaj opinia, że Boxster / Cayman to nie jest samochód na codzień? Jeśli tylko wystarczą nam 2 miejsca, to ja bym używał jak najczęściej! Zazwyczaj jeżdżę czymś wygodniejszym, ale jak miałem jednocześnie X3 i 986, to zdecydowanie wolałem Boxa do codziennej jazdy. Nie rozumiem dlaczego mamy sobie odmawiać przyjemności z prowadzenia samochodu i dźwięku silnika (sorry, ale diesel 2.0 w ogóle nie brzmi) codziennie. Pewnie niepopularna opinia, ale ja bym sprzedał Jaga i kupił 718 (albo 981). I na wartości straci dużo mniej Ale nikt tutaj nie piszę, że boxster nie nadaję się do jazdy na codzień Chodzi o to, że szkoda męczyć auto do codziennej jazdy na torze - poza tym jak uszkodzisz samochód albo przytrafi się awaria to nie masz czym jeździć po torze i na codzień
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 5.05.2016, 14:50 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witaj,
Kup 996.1 młodsze niż 2000r. Coupe, ośka, trochę silnik przygotować ( miska FVD itd.) i zawieszenie, dobre opony i ogień.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 5.05.2016, 21:14 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Znasz to forum od 5 lat więc wiesz czego się spodziewać po zadawaniu pytań w ten sposób. Nie graj zatem urażonej damy tylko przyjmij do wiadomości odpowiedzi, które są krytyczne w stosunku do 'wspaniałych możliwości sportowych Toyoty', którą miałeś przyjemność jeździć. Zacietrzewienie nie ułatwia komunikacji.
Nikt nie wyliczy ci kosztów eksploatacji auta w warunkach ekstremalnych, szczególnie takiego, które ma być 'uniwersalne' i niedużo kosztować. Koszty zużycia klocków, tarcz, opon możesz wyliczyć sam a i to dopiero po tym jak zobaczysz w jaki sposób Ty je zużywasz. Wybierz się na TD i pogadaj z tymi co tam jeżdżą, popytaj, popatrz i podpatrz. Kolejna rzecz to jak traktujesz auto i jego podzespoły. Kupa pisania a i tak to trzeba samemu doświadczyć. Ja bym kupował auto z silnikiem 3,6 licząc od 996 do 997 przed liftem, w szczególności wersje GT lub turbo. Te silniki są najlepsze a o resztę łatwiej zadbać. Frajdę na torze zapewni ci każdy model Porsche ale jeśli ci się spodoba to musisz sobie wtedy określić cel: czy doskonalisz technikę własną czy technikę tego czym jeździsz. Jedno i drugie będzie przekładać się na postęp w osiąganych czasach - mierzonych w sposób obiektywny. Dopiero jak zaczniesz jeździc to dowiesz się jakim jesteś kierowcą i czego ci potdrzeba. Możesz zacząć od wynajęcia / wykupienia jazd różnymi autami o różnym potencjale. I znowu określisz sobie kolejny cel: czy satysfakcjonuje cię doskonalenie techniki jazdy w obrębie tego co daje konkretny model, czy zmiana modelu w celu wykonania skoku w potencjale i dalsze doskonalenie siebie i auta. Ta zabawa nie ma końca.
Już więcej nie napiszę bo moja wiedza na ten temat jest w sumie skromna a też sam wątek na najpoważniejszy nie wygląda.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 5.05.2016, 21:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
kup 996 gt3 cup. Masz auto stosunkowo tanie w utrzymaniu. Manualna skrzynia itd. profi wyczynowe auto ktorym wystapisz w ielu seriach, z pp wlacznie. Jak chcesz cos taniej to kup sobie e36. 318is albo m. Za 80 ts bedziesz mial fajne auto za stosunkowe niskie pieniadze do upalania. http://allegro.pl/bmw-e36-m3-s54b32-360 ... ml#thumb/4albo jak Quabak wspaminal mx5. Inne auta to polsrodki ktorymi zawsze szkoda wypakowac a jak i PDMobil wspomnial zawsze bedzie powod rozczarowan. Cywilne auto zawsze zatyrasz na torach. Chyba ze to GT3.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 5.05.2016, 23:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Macpraw Każde Porsche nadaje się do tego by pojechać nim na tor jak żadne inne auto! Nie patrz na innych, nie kupuj jednak "lalki" jak chcesz dawać pełnym ogniem bo jak coś się stanie autu to będzie Ci go najnormalniej w świecie żal Pytanie czy chcesz się ścigać ze sobą czy z innymi? W tym pierwszym przypadku jesteś klasą samemu dla siebie (musiałbyś zobaczyć mnie poginającego po Torze Poznań na naszych imprezach 912'tką czy 924 na Dębicy Passio). W drugim natomiast zawsze znajdzie się ktoś z lepszą (czytaj droższą, poza Twoim zasięgiem) zabawką i Cię pozamiata... Motorsport generalnie (nawet w wersji amatorskiej) do tanich zabaw nie należy i pewnie minimalny budżet na sezon bez niespodzianek to przynajmniej 10-15k pln przy samochodzie max z półki 944 S2, 986 czy 996. Pozdrawiam Cię serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 6.05.2016, 15:21 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
Mimo wszystko uważam, że da się poważnie podejść do tematu i kilka powyższych postów o tym świadczy. Bardzo Wam dziękuję za rady. Mam nadzieję czym pomyśleć. Na prawdę bardzo dziękuję za cenne wskazówki.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|