Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.05.2013, 15:42 

Dołączył: 13.02.2013
Posty: 9
Od 2 miesiacy jestem posiadaczem 911 i pojawił sie problem mycia samochodu. NIe mam niestety wiekszego doswiadczenia ;).
Wczesniejsze toyota i honda wjeżdzały do myjni recznej i tyle wiedziałem co sie z nimi dzieje ;).
Co do 911 dostałęm liczne porady od Pana z Centrum W-wa i sie złapałem za głowe hehe - kupiełem zestaw myjacy i pojechałem do siebie na wies ;).
Pojawił sie problem z myjniami w moim miescie.
Reczne myjnie stosuja swoje piany w zasadzie nie chca stosowac innych srodkow. Jak przyjechałem z szamponem i innymi dodatkami kupionymi w Wawie to patrzyli na mnie jak na dziwaka ;).

Postanowiłem sam zajac sie tematem. Z natury jestem leniwcem i proces mycia chciałem uprościć - zautomatyzowac jak najbardziej.
Moje pierwsze auto kupione w 96 R.Megane został porysowany w myjni recznej. Postanowiłem wiec myc auto bezdotykowo.

Poszperałem kilka innych forumów i stron www.
Jesten facet na forum vw przedstawił ciekwego moim zdaniem manuala. Nie wiem czy tutaj można linkowac inne fora wiec w skrócie przedstawie co tam zostało zawarte

1. Myjką cisnieniowa z pianownicą ( kupiłem dzisiaj Karcher 6,600 z pianownicą mosiężną) - nakładamy aktywną pianę na suche auto - od dołu do góry.
Często polecaną pianą o nueutralnym pH jest ValetPRO Advanced Neutral Snow Foam - ponoc nie spłukuje nałożonego wosku
Następni spłukujemy to ( myjemy dokładnie) od góry do dołu

2. Woskowanie na mokro - /WOSK PERŁOWY RM 824 ASF / na mokre auto nakładamy wosk - ponownie myjka cisnieniowa z pianownica - ponownie spłukanie dokładne.
To by było tyle z istotnych spraw. Reszta do jak facet napisał picowanie i nabłyszczanie ;)
Na oko wydaje sie szybko i bezbólowo.

Jakie jest wasze zdanie na temat takiego mycia , może jakieś włąsne doświadczenia???;)
Zaznaczam ze w moim przypadku odpada przysłowiowe wiaderko i gąbka ;)

Dodatkowo:
Obecnie szukam kogos kto w Rzeszowie by mi położył wosk na auto
(mam kupiony w Wawie wosk Swissvax), Zastanawiam sie czy jeste tez sens wczesniej przed woskowaniem nałozyć Cleaner Fluid Regular .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2013, 16:14 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Z ciekawości zapytam, dlaczego odpada wiaderko i gąbka?
Ja stosuję i działa a auta lśnią :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2013, 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
fulnek napisał(a):
Z ciekawości zapytam, dlaczego odpada wiaderko i gąbka?
Ja stosuję i działa a auta lśnią :-)


Można zaszaleć i pomóc sobie wężem :D
Po osuszeniu od czasu do czasu w miarę dobry wosk nakładam wilgotną szmatka i jest lustereczko .Ale można auto dowartościować kładąc wosk za pare koła PLN




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2013, 17:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Po kupnie pierwszego 964 oddalem go do Car Spa, a potem przez dwa miesiace balem sie go dotykac. W efekcie jezdzil usyfiony, a ja w strachu, ze wszystko go podrapie. W koncu pojechalem do myjni z Karcherem, ale z wlasnym szamponem, wiadrem, woskiem i mikrofibrami do wycierania i polerowania. Proces wyglada tak:

Krok 1: Karcher z sama woda.
Krok 2: Wiadro, woda z szamponem Swissvax itp. plus wlasna myjka/rekawica
Krok 3: Splukanie Karcher z sama woda
(w razie potrzeby powrot do pkt. 1)
Krok 4: wycieranie wlasna szmata
Krok 5: wosk, glaskanie, wnetrze itp. dopoki masz czas i sily

Hmm, Ameryki nie wymyslilem, ale sam chciales. :wink:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2013, 11:00 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Aktualnie już wszystkie moje samochody są czarne , a na punkcie ich mycia i picowania mam lekkiego jobla, dlatego dobrze rozumiem Twoje rozterki.
W przeszłości próbowałem chyba wszystkiego i ostatecznie wypracowałem sobie metody, które w/g mnie są najwygodniejsze i najbardziej skuteczne.

Często spotykam się z opiniami w tym stylu, że "częste mycie skraca życie" i choć jest w tym trochę racji, to z całą pewnością mogę powiedzieć że użytkowanie brudnego pojazdu (zwłaszcza takie w tzw."trudnym" kolorze) przynosi jeszcze więcej szkód.

Co do piany aktywnej to Mariusz ma tutaj 100% racji i nie polecam takiego rozwiązania, nawet jeżeli jest to piana reklamowana jak bezpieczna (taka nie istnieje, choćby ze względu na metodą jej działania). Poza matowieniem i "wyjaławianiem" powierzchni, usuwa w sposób prawie natychmiastowy nakładany czasem bardzo mozolnie wosk, i niszczy wszystkie gumowe i plastikowe elementy.

Pierwsza i najważniejsza sprawa to przygotowanie lakieru. Aby długo był w nienagannym stanie i aby łatwo i bez ryzyka uszkodzenia można było go myć, musi zostać nawoskowany. Bardzo ważne również aby przed woskowaniem lakier został bardzo dokładnie oczyszczony (mam tu na myśli dokładne glinkowanie). Jeżeli nie masz w tym temacie wiedzy , umiejętności i chęci, to najlepiej zlecić to komuś kto się na tym zna.

Dobrze nawoskowany samochód będzie się mniej brudził (część brudu odpadnie nawet w czasie jazdy :-) ), a jego mycie będzie wymagało mniej pracy i będzie dla lakieru bezpieczniejsze.

Ważne również aby o tę powłokę dbać (mycie aktywną pianą odpada !!! ) i uzupełniać ją systematycznie (Quick Detailery lub woski w Spray'u nakładane co jakiś czas po myciu i wycieraniu).

Jeżeli wosk na autku jest ok, to sprawa jest prosta:

1. zwilżenie lakieru za pomocą Karchera (z większej odległości)
2. nałożenie piany z szamponu (najlepiej jakiś z woskiem)
ja mam Karchera na naboje z pianą aktywną i pusty nabój napełniam sobie mieszanką wosku z wodą
3. spłukiwanie pod większym ciśnieniem
4. wiadro , woda z tym samym szamponem co do pianowania, rękawica do mycia lub ręcznik z mikrofibry .. i delikatne mycie z dużą ilością wody i częstym spłukiwaniem. Jak myjesz prosiaka i bardzo zalezy Ci na tym aby nie powstały drobne mikroryski, to możesz pomóc sobie wężem z lekko puszczoną wodą i w czasie kiedy prawą ręką myjesz , lewą lekko polewasz miejsce mycia. W ten sposób te drobinki brudu , które zostaną uwolnione przez szampon, zostają natychmiast spłukane i nie mają szans uszkodzić lakieru
5. Płukanie czystą wodą za pomocą Kerchera
6. Wycieranie, wilgotnym dobrze wykręconym ręcznikiem z mikrofibry, metodą "na raz", czyli bez zbędnego głaskania (potrzebny jest do tego dobrze chłonny ręcznik)
7. W/g uznania jakiś Quick Detailer lub Wosk w Spray'u

Mycie taką metodą na pewno nie uszkodzi lakieru, a efekt będzie na pewno lepszy i trwalszy jak stosowanie piany aktywnej i wosku na mokro.
Piana aktywna i wosk na mokro , to sposób w jaki myje się samochody w powstających jak grzyby po deszczu myjniach bezdotykowych. Dla mnie takie mycie to niszczenie samochodu i wyrzucanie pieniędzy . Po takim zabiegu samochód zamiast błyszczeć ma lekki matowy nalot i jest lepki w dotyku, co natychmiast prowadzi do ponownego szybkiego brudzenia (i zabawę trzeba zaczynać od nowa)
Jak z kolei nie nałoży się tego wosku na mokro, to lakier jest suchy jak pieprz.

Samochód z dobrze utrzymanym woskiem, myty opisaną przeze mnie metodą będzie lepiej wyglądał, będzie dłużej czysty, a osiadły kurz spadnie z niego po przejechaniu krótkiego odcinka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.05.2013, 11:58 

Dołączył: 5.11.2012
Posty: 249
każdy z nas ma jakieś tam swoje hobby... 8)


ale...


ludzie, nie dajmy się zwariować :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum