Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.11.2020, 11:00 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Hej.

Wyskoczył błąd p0660 czyli intake manifold tuning valve control circuit (Bank 1)
Brak innych błędów
Po skasowaniu błąd powraca od razu po odpaleniu.

Chodzi zatem o obwód sterujący zaworu strojenia kolektora dolotowego.

1.Gdzie znajduje się ten zawór?
2. Czy zacząć od jego wymiany?
3. Błąd opisuje obwód sterujący - może zawór ok a jego sterownik/nastawnik padł? Gdzie on się znajduje?

Objawy
Na wolnych obrotach jak zimny to bardzo lekko drży. Jak się rozgrzeje jest lepiej ale i tak czasem czuje nierówna do końca pracę.

Pomocy
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2020, 13:25 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Nikt nie ma pomysłu czy coś źle zrobiłem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2020, 0:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie napisałeś o jakie auto chodzi :)

Zakładam, że o VR6 w Cayenne?
Sterowanie wałkiem jest od grodzi po stronie kierowcy.
Zobacz czy wszystko jest podłęczone tak jak być powinno. Porównaj
ze zdjęciami w necie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2020, 19:49 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Ale wtopa :)

Auto to Cayenne S rok 2008 4.8 385km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2020, 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W takim razie spójrz na elektrykę i sam zaworek który jest za kolektorem
ssącym. Na grafice nr 13. Stosunkowo niełatwo założyć go podczas wkładania
kolektora ssącego. Przewód nr 14 dość łatwo spada. Czyli może być
uszkodzony zaworek, a może spadł sam wężyk podciśnienia. Zakładam, że
przewód elektryczny jest podpięty do zaworka prawidłowo, to też oczywiście
trzeba sprawdzić.

Grafika poglądowa: https://prnt.sc/vlph93

Gdybyś wytypował zaworek jako uszkodzony, to chętnie pomogę w sprawie
części.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.11.2020, 18:00 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Dzięki sprawdzę to i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2020, 14:15 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Problem zdiagnozowany

Wypięła się wtyczka z tego czujnika zaznaczonego nr 13.
Widzę jego gniazdo i widzę wtyczkę mogę tam dotrzeć 1 palcem.
Jak wpiąć tą wtyczkę bez zwalania kolektora???
Jest tam bardzo mało miejsca.

Jest jakiś patent?

Pomocy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2020, 21:01 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Może komuś się przyda

Aby wpiąć kostkę do czujnika za kolektorem trzeba zdjąc odpowietrzenie pokrywy zaworow z lewej patrzac na silnik i odchylić kable robi sie wtedy dostęp jest mało miejsca ale się da

Pozdrawiam

Temat zamknięty


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2020, 21:20 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 12
Qbak dzięki za pomoc
Jak by spadł ten wężyk 14 to by trzeba kolektor zwalać nie ma tam dostępu żadnego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum