| Author |
Message |
adamax
|
Posted: 3.10.2025, 12:14 |
|
| Członek Zarządu PCP |
 |
Joined: 20.05.2015 Posts: 2315 Location: Tychy
Club number: 468
|
W kilku krajach w Europie są dostępne oficjalne retrofity w sklepie Porsche za około 200 euro (uważam, że to dobra cena). Polski Ustawodawca pracuje nad tematem - trzymam kciuki, bo chętnie bym w moim 944 zastosował takie rozwiązanie 
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
| Top |
|
pdmobil
|
Posted: 3.10.2025, 22:52 |
|
| Członek Honorowy |
 |
Joined: 10.03.2007 Posts: 3966 Location: Warszawa
Club number: 029
|
|
Adam, 200euro za żarówkę ???, za komplet???.....do 944, które ma normalne szkła w lampach, to dobra cena ? Co za to masz ? Trochę lepiej świeci? Oczywiście można dowodzić, że ten jeden raz, nocą, może życie uratować..... Ja za swoje żarówki (E9) zapłaciłem 60zł, założyłem na próbę, świecą świetnie, będę jezdził, aż mnie nie złapią. Nikt z przeciwka nie mruga. Mam pudełko, jak by co zmienię. Jest jakaś granica rozsądku.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
| Top |
|
Romcio
|
Posted: 4.10.2025, 13:52 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 1250
|
|
200 zeta to ok ale 200 euro ...... dobra cena. Za dużo słońca.
|
|
| Top |
|
pdmobil
|
Posted: 4.10.2025, 20:57 |
|
| Członek Honorowy |
 |
Joined: 10.03.2007 Posts: 3966 Location: Warszawa
Club number: 029
|
Dziękuję koledze "mps" za zwrócenie uwagi i natchnienie mnie Kabelki (na 2 wiązki z okładem) 18zł + 2 godziny przycinania, lutowania i jedna wiązka gotowa  Attachment: 20251004_204303.jpg , druga w wolnej chwili. Doprawdy, żadna to jakaś specjalna sztuka, choć wyjąć wiązkę z obudowy nie było całkiem łatwo, a z założeniem, zwłaszcza konektora od kierunkowskazu, obawiam się, będzie zabawa, ale przecież o to chodzi  "mps" zasiałeś we mnie ziarno niepokoju z tymi kabelkami. Mimo przekonania, że w tych moich nie widziałem spękanej izolacji, zajrzę głębiej.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
| Top |
|
mps
|
Posted: 6.10.2025, 16:29 |
|
Joined: 2.02.2010 Posts: 331 Location: Kraków
Club number: 769
|
|
Te kabelki to prosta sprawa w twojej wersji zwłaszcza - w wersji xenon jest trochę więcej zabawy i niestety trzeba rozklejać obudowę.
Polecam każdemu
_________________  Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 718 2.0T `17 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych  Było: Porsche 986 Boxster 2.7 `00
|
|
| Top |
|
pdmobil
|
Posted: 6.10.2025, 20:15 |
|
| Członek Honorowy |
 |
Joined: 10.03.2007 Posts: 3966 Location: Warszawa
Club number: 029
|
"mps", jak już tak głęboko weszliśmy w lampy to oświeć mnie proszę do czego jest to pokrętło Attachment: 20251006_195505.jpg , które jest niedostępne przy zamontowanej lampie, a którego obracanie nie ma początku, ani końca i nie widzę, żeby coś poruszało ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
| Top |
|
Pavis
|
Posted: 7.10.2025, 10:25 |
|
Joined: 24.07.2024 Posts: 45
|
|
| Top |
|
Lukkwi
|
Posted: 7.10.2025, 10:45 |
|
Joined: 12.03.2025 Posts: 25
|
|
Napiszes cos wiecej? Z boku sa 3 sruby regulacyjne (w pionie, w poziomie, halogeny). Co oznacza regulacja wiazki?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
| Top |
|
Pavis
|
Posted: 7.10.2025, 15:26 |
|
Joined: 24.07.2024 Posts: 45
|
|
| Top |
|
pdmobil
|
Posted: 7.10.2025, 20:53 |
|
| Członek Honorowy |
 |
Joined: 10.03.2007 Posts: 3966 Location: Warszawa
Club number: 029
|
|
Tak, jest najprościej. Dla lamp ksenonowych. Zatem, w prostych lampach halogenowych, tam, gdzie nie ma w nadwoziu otworu do regulacji tego pokrętła, ani nie ma dla niego pozycji "zero", tylko kręci się dookoła bez końca, bez żadnego efektu, jest to pokrętło martwe, najwyrazniej w tym typie lamp bez zastosowania.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
| Top |
|
Pavis
|
Posted: 8.10.2025, 10:13 |
|
Joined: 24.07.2024 Posts: 45
|
Cześć, nie jest to "martwe" pokrętło w zwykłej lampie, lampa z filmiku jest właśnie zwykłym halogenem, jedynie został zastosowany retrofit xenonowy - sam wkład, ponieważ obudowa i sterowanie wiązką są ze standardowego halogenu - notabene gość na filmie o tym wspomina. Jeżeli ktoś ma czas i cierpliwość lub myśli o głębszym grzebaniu w tych konkretnych reflektorach to można oglądnąć godzinny film z wymiany halogenów na retrofit xenon. Na filmie jest pokazane krok po kroku jak rozebrać całą lampę, na co zwracać uwagę, widać również praktycznie wszystkie bebechy lampy ...ze sterowaniem wiązką światła włącznie. Jeżeli jedno z pokręteł kręci się luźno, bez oporu i nie ma wpływu na wiązkę to rzeczywiście może być martwe, ale nie fabrycznie, tylko ktoś je uśmiercił Elementy wewnątrz są dosyć delikatne i nie trudno je zniszczyć. https://www.youtube.com/watch?v=WuquQDSe-hQ&t=525s
|
|
| Top |
|
mps
|
Posted: 8.10.2025, 14:07 |
|
Joined: 2.02.2010 Posts: 331 Location: Kraków
Club number: 769
|
|
Zauważcie jeszcze że na filmie są lampy USA soczewka h7 wyposażone w poziomice, które w lampach ROW nie występują.
_________________  Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 718 2.0T `17 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych  Było: Porsche 986 Boxster 2.7 `00
|
|
| Top |
|
pdmobil
|
Posted: 8.10.2025, 18:07 |
|
| Członek Honorowy |
 |
Joined: 10.03.2007 Posts: 3966 Location: Warszawa
Club number: 029
|
Otóż to ! Lampy, o których piszę, z wczesnego Boxstera, jak i moje, to zwykłe lampy na żarówki H7, a w nadwoziu, co pisałem, nie ma żadnego otworu do dostępu tego trzeciego pokrętła ( na filmiku jest ) do regulacji. Nie na boki, nie góra/dół, a długości wiązki światła, czego w zwykłych H7 nie ma (powtarzam znajomego diagnostę ). Pokazuje to strona z instrukcji Attachment: 20251008_172153.jpg . Można więc założyć, że obudowa jest wyposażana w różne środki, a nie jest coś tam w niej zepsute. I na tym, moje zainteresowanie tematem się wyczerpało.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
| Top |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|