Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 16:17 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 7
Witam wszystkich

Jakoś nie mogłem znaleźć, a tutaj na pewno sporo osób ma szansę odpowiedzieć mi na pytanie.

Czy jest duża różnica pomiędzy 2.7, a 3.2?
Posiadam już kilka mocniejszych samochodów i na MOCY mi tak strasznie nie zależy - Boxter byłby typowym wozidełkiem - trochę do pracy, trochę dla miłej przejażdżki, ale...

Zazwyczaj jest tak, że mocniejsza wersja różni się nie tylko silnikiem - dochodzą hamulce, osprzęt i X różnych gadżetów, których potem brakuje...

Jakie naprawdę są różnice pomiędzy 2.7 a 3.2?

Wiem, że najlepiej by było przejechać się jednym i drugim i samemu stwierdzić, ale nie jest to takie proste :)

Czy w ogóle brać pod uwagę automat - trochę mi się to gryzie z autem sportowym, ale automat, sam w sobie nie uważam za zło. Słyszałem, że wolne te skrzynie, ale ... czy to prawda?

Mam nadzieję, że nie zdublowałem jakiegoś tematu - jeśli takowy był, bardzo proszę o wskazanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 16:47 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Boxster S w manualu.. roznica ogromna, inne hamulce, skrzynia 6..
tyle ze.. no wlasnie.. cabrio jest do funu a nie scigania..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 17:47 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Ja pomykam automatem od paru miesięcy i jestem zachwycony.Jesli wozisz się więcej po mieście to tym bardziej.Wolną ręką możesz np.poszukać kolanka dziewcyny/żony :wink: Różnice w wyposażeniu wnętrza nie są do końca uzależnione od tego cz to S.Bywają modele 2.5 z wieloma dodatkami.Ale wg. mnie cabrio to słońce/dźwięk silnika twego auta/kochana osoba obok plus trochę muzy 8) a nie prędkość od świateł do świateł.Ale to tylko moje zdanie.Udanego wyboru auta.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 18:04 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 7
Romcio napisał(a):
.Ale wg. mnie cabrio to słońce/dźwięk silnika twego auta/kochana osoba obok plus trochę muzy 8) a nie prędkość od świateł do świateł.Ale to tylko moje zdanie.Udanego wyboru auta.HEJ


Masz bardzo miły stosunek do samochodu ( życia ) :) A i zapewne sporo racji. Tylko... zawsze tak jakoś jest, że jak się kupi, to potem "strzyka" z tyłu głowy, że kilka $$$ więcej i mogło być S. Oczywiście jeszcze kilka więcej i 911 by było :) A z drugiej strony zupełnie nie potrzebuję mocnego auta...

Chwilowo podchodzę do kupna rozumem, ale jak ostatnio tak robiłem, to skończyło się na 4-krotnie przekroczonym budżecie :P

Z pytań technicznych - czy mocne są "świerszcze" przy zamkniętym dachu?

Muszę gdzieś je przetestować - może ktoś chętny z Wawy na "przejażdżkę" - odwdzięczę się testem równie unikatowego pojazdu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 18:39 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
mówisz, masz... s przed i polift, manual i automat. prosze bardzo. jakby co pw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 22:23 

Dołączył: 6.12.2014
Posty: 127
Miałem 986 S, z ręczną skrzynią, i jak bym nie lubił tego auta za dzwięk silnika, jazdę wieczorem z otwartym dachem, fajne prowadzenie i mnóstwo innych spraw, to brakowało mi odrobiny mocy. Nie jest to wolne auto, ale czasem wciskałem i po prostu nie szło tak jak powinno sportowe auto. 2.5, czy 2.7 w automacie bym nawet nie rozważał, chybaże ktoś nie ma ani grama benzyny we krwi. Teraz mam 996 3.6 i jest zdcydowanie lepiej, choć dalej tyłka nie urywa.

To moje subiektywne 0,03 PLN


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2017, 23:47 

Dołączył: 17.08.2016
Posty: 50
mam Boxa 2.7 manual coś to jedzie, ale jak na Porsche to zdecydowanie za słabo. Lepiej zbiera się Alfa z połowy lat 90-tych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2017, 9:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Ja mam 986 S i całkiem ładnie to jedzie. Większe hamulce i 6 bieg mile widziane...
Inna sprawa, że to raczej nie jest samochód do urywania szyi spod świateł czy długotrwałego gnania po autostradzie...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2017, 11:35 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
Mam 986 S, manual 6 biegów i zdecydowanie nie rozważałbym Boxstera ze słabszym silnikiem lub automatem. Ten jest optymalny, a nawet chciałoby się więcej. No ale może jestem rozpieszczony jazdą innymi, mocniejszymi autami.
Druga sprawa - jak zawsze - zadaj sobie pytanie czego oczekujesz.
Do jazdy w mieście typu wozidło lub lans spokojnie może być 2.7 lub S automat.
Jeżeli lubisz mocniej przycisnąć i weekendowo pojeździć po okolicy i dalej - S z manualem.
Wiadomo, że przy otwartym dachu szybsza jazda nie jest zbyt komfortowa, ale jak zamkniesz to nie ma ograniczeń. :wink:
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2017, 13:31 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 7
Wielkie dzięki za opinie!

Dzięki koledze, tu z forum ( jeszcze raz bardzo dziękuję! ), miałem okazję dzisiaj przetestować S.

Moim zdaniem, mocy jest na styk :P Co by nie powiedzieć, że jest za mało... :P Tak więc pozostaje TYLKO S w rozważaniach, no albo coś z innych modeli.

Prawdę powiedziawszy szukałem 996 w kabrio, ale po przejechaniu się, jakoś nie było "take my money"! A tego oczekiwałem... Może na zły egzemplarz trafiłem, albo się robię marudny :P

Boxster to całkiem "rozsądny" wybór, tylko że ja wcale nie chciałem być rozsądny :)

Poszukam, może się coś trafi.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 0:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Daj znać na priv. Może się okazać w najbliższych dniach, że będę mieć 986 S automat na sprzedaż... Bardzo ciekawe jeżeli chodzi o konfigurację i znane na tym forum auto :-)
Ps. Rozsądne 911 (996) z tego samego okresu to niestety budżet x 2 w stosunku do Boxstera...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 10:14 

Dołączył: 29.03.2016
Posty: 138
Ja jeżdżę 986 2.7 z 2k2 roku i bardzo sobie chwalę. Nie jestem fanem rwania spod świateł, ale jak trzeba to też da radę.

Najlepszy moment jest przy przekraczaniu 5k obrotów na 2,3 ;) Aż miło słuchać..

W TopGear jak jeździł Clarkson z Hammondem to też o tym wspominał..

Mój będzie u mnie jeszcze jeden sezon, a potem pójdzie w inne - mam nadzieję, że forumowe - ręce.

Ja chcę 996.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 10:36 

Dołączył: 14.07.2010
Posty: 35
Szukając Boxstera jeździłem 2.7 manual, ale ostatecznie mam 986 S tiptronic.

Sprzęgło w manualu było naprawdę ciężkie, co wraz z cięższym wspomaganiem i hamulcami sprawia, że kobieta raczej nie będzie chciała pożyczać tego wozu ...

Przy wycieczce za miasto korzystam z trybu ręcznego Tiptronic, co daje pełną kontrolę nad obrotami - przyciski w kierownicy są wygodne, a ułamki sekund przy zmianie biegów nie są dla mnie aż tak ważne.

Ponadto w trybie ręcznym nie przekroczysz nigdy dopuszczalnych obrotów, gdyż na końcu skali obrotomierza automat zainterweniuje
Tiptronic chroni zatem przed przekręceniem silnika (podobnie przed nietrafioną redukcją)- używane auta z tą skrzynią moim zdaniem są zatem pewniejsze.

Skrzynia automatyczna sama w sobie może nie jest najszybsza, ale w trybie automatycznym zapewnia bardzo duży komfort jazdy po mieście (gładkość i komfort jak w typowych limuzynach, ale dźwięk mało sportowy).
Z drugiej strony żadnych rozterek przy ostrej redukcji - wtedy idzie naprawdę fajnie i ścieżka dźwiękowa jest jak trzeba ;-)

Najlepsze jest to, że w 986 S możesz zawsze użyć przycisków, nawet, gdy jedziesz w trybie automatycznym (wtedy przez ok. 8 sekund skrzynia nie działa w automatycznym trybie tylko ręcznym).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 11:04 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 7
No nie jechałem Boxsterem z automatem... Patrząc na dane techniczne, to faktycznie dość spokojny ten automat :) Pytanie, jak to się przekłada na wrażenia z jazdy.

Na codzień poruszam się 540 właśnie w automacie, też leciwa konstrukcja, ale zastrzeżeń do pracy nie mam. Fakt, że ma lekko ponad 70 tysięcy przebiegu, więc i skrzynia się nie napracowała i może dlatego są takie pozytywne wrażenia...

Chyba będzie trzeba samemu sprawdzić!

Nie powiem, 996 dalej kusi :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 15:06 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
U mnie sprzeglo w boxsterze chodzi lzej niz w mojej codziennej 3 letniej Toyocie.. nie wiem co Wy do tego sprzegla macie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 17:27 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Kolego.mrfac,każdy z nas podsunął ci swoją wersję odczuć z użytkowania auta.Jak to na forum jedni z nas to fani marki ,inni mają Porsche bo taki kaprys a jeszcze inni nie wiem po co[stara Alfa zbiera się lepiej] dlatego każdy będzie miał inną radę. Ale może zaczął byś od Siebie :roll:Usiądź z piwkiem i określ czego oczekujesz :?: dlaczego Porsche itd.Jeśli tego nie zrobisz to co nie kupisz będziesz miał jakiś niedosyt :cry: powodzenia HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 22:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
A ja szukam 996 4S cabrio, czarne z ceglanym środkiem, w manualu, kupione w polskim salonie, z pełną historią, w całości w oryginalnym lakierze, idealnie zachowanym środku i w super dobrej cenie...
To moje "wymarzone" auto na tę chwilę ale wiem, że nigdzie takiego nie znajdę :-) Takie rzeczy się nie zdarzają. Auto wg. takiej specyfikacji mogę sobie co najwyżej zamówić nowe w salonie ale będzie to 991 za około 800k pln :-(

Przy pierwszym i kolejnych używanych Porsche wychodziłem z założenia, że jak jest fajne, ciekawe, w oryginalnej specyfikacji auto w bardzo dobrym / dobrym stanie mechanicznym to je kupuję (oczywiście jeżeli mogę sobie pozwolić na to w danym momencie) i de facto dopiero potem wyrabiam sobie zdanie na jego temat. Czyli jedna mimo wszystko chyba kupuję sercem :-)
Ci którzy szukają swojego "świętego grala", czyli podchodzą w pełni racjonalnie szukają go latami i 99% przypadków go nie znajdują.
Inni mają możliwość wyrobić sobie przez ten czas zdanie najczęściej na temat już kilku modeli :-)

Który model jest właściwszy nie wiem. Każdy powinien wybrać sam.

Powodzenia w poszukiwaniach!




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 22:43 

Dołączył: 17.08.2016
Posty: 50
Po co mi Porsche już odpowiadam. Porsche było zwykłym porywem chwili, jestem fanem włoskich samochodów spod znaku krzyża z wężem i widelca. Porsche kupiłem ze zwykłej ciekawości, wybrałem Boxstera bo jest tani i w porównaniu do 996 ma miłą dla oka tylną linię. Boxa trafiłem z silnikiem 2.7 manual i bardzo bogatym wyposażeniem oraz kolorem individual. Spodziewałem się że przy wadze 1300 kg oraz 220 ps i 6.6 s do 100 będzie już czym pojechać. Codziennie śmigam Alfą 164 Super pojemność 3.0 i 211 km waga niecałe 1500 kg tutaj mamy 7.7 sek do 100. Więc parametry zbliżone. Dlaczego więc twierdzę że Alfa jest dużo bardziej dynamiczna - tu jest kwestia sposobu rozwijania momentu obrotowego. Porsche w porównaniu do Alfy jest dość niechętne do zwiększania prędkości obrotowej od 5-7 tyś, w Alfie jest zupełnie inaczej od 3 tyś silnik coraz chętniej wkręca się a przy 5 tyś jest prawdziwa eksplozja momentu obrotowego ( Jutro jak nie zapomnę zrobię film ). Dopuszczam też możliwość że z Boxsterem jest coś nie tak i gdyby był ktoś z Poznania z Piwisem lub Durametriciem to chętnie zdiagnozuję.
Zresztą 164 też nie jest przypadkowym wyborem, a według mnie najlepsze samochody były produkowane od połowy lat 90 do końca wieku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2017, 14:09 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
260 Nm przy 4,7k obrotów vs 266 Nm przy 6,3k obrotów przy wyższej o ponad 10 % masie i druga opcja wygrywa? Zamiast "dupohamowni" użyj stopera. Alfa pewnie do tych 5 tyś. śpi a potem kopie i stąd to wrażenie.Boxer oddaje moc bardziej liniowo więc kopniaka nie czuć a jedzie lepiej. Porównujesz topową wersję która ma dać frajdę z jazdy do samochodu z najmniejszym silnikiem z gamy gdzie ważniejsza jest kultura pracy więc odczucia z jazdy muszą być inne.


https://www.youtube.com/watch?v=KcGmlMPvzWg

tutaj masz przyspieszenie od 100 do 200. Spróbuj swoim i jak czas będzie się znacznie różnił to kombinuj z diagnozą. Zmierz też Alfe to będziesz wiedział jak to wygląda na papierze a nie z fotela.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2017, 15:44 

Dołączył: 29.03.2016
Posty: 138
Mój Box też ma ciężkie sprzęgło, ale jak dla mnie jest to akurat wygodne, gdyż fajnie mi odbija przy zmianie biegu i mogę stopę delikatnie oprzeć o sprzęgło podczas jazdy i nie jest wciśnięte nawet o milimetr, więc dla mnie to na plus, a następnie zmienić bieg.

Poza tym.. Boxster.. <3


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum