|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
veracruss
|
Napisane: 28.04.2010, 17:27 |
|
Dołączył: 28.04.2010 Posty: 3
|
Witam wszystkich potrzebuję pilnej pomocy i danych co do ustawienia rozrządu do Porsche Boxster 2.5 rok 1997 czekam i dziękuję za pomoc....
|
|
Góra |
|
veracruss
|
Napisane: 1.05.2010, 19:33 |
|
Dołączył: 28.04.2010 Posty: 3
|
veracruss napisał(a): Witam wszystkich potrzebuję pilnej pomocy i danych co do ustawienia rozrządu do Porsche Boxster 2.5 rok 1997 czekam i dziękuję za pomoc....
nikt nic nie odpisze?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 1.05.2010, 22:47 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Mamy Ci na forum to opisać ? Weź instrukcję ustawiania rozrządu do ręki i sobie poczytaj.
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 1.05.2010, 23:32 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2916
|
....rozumiem ze nikt nie bedzie tego wklepywal na forum ale moze podpowiedz dla kolegi gdzie szukac instrukcji - skad ja sciagnac badz kupic itp ?
|
|
Góra |
|
junior1986
|
Napisane: 2.05.2010, 12:07 |
|
Dołączył: 14.06.2009 Posty: 216
|
Instrukcja jest gdzieś na forum do całego boxstera, ustawienia rozrządu szukaj w rozdziale z głowicami.
Co do ustawiania (zaznaczam że nie robiłem jeszcze tego i moja wiedza jest czysto teoretyczna, wiec zweryfikuj moje słowa z instrukcją). Niezbędne do tego jest specjalne narzędzie porsche (porsche special tool 9599). Na początku koło od wału od paska klinowego ustawiasz na znaku. Na tym kole jest jedno wycięcie, a na bloku masz znak. Po jego ustawieniu 1 tłok jest w górnym martwym położeniu.
Kolejnym krokiem jest ustawienie wałków. Na jednym jak i drugim masz znak w postaci punktu. Jeżeli masz oryginalny łańcuch to dwa ogniwa są jaśniejsze i punkty na wałkach muszą się pokrywać z tymi jaśniejszymi ogniwami. W przypadku gdy nie ma widocznej różnicy na łańcuchu zaznacz sobie jedno ogniwo i odmierz 7 kolejnych. Na nich właśnie muszą być te znaki na wałku. Teraz dopiero możesz włożyć napinacz do zmian faz (vario cam), z tym, że pamiętaj, wycięcie na wałku nie połączonym z łańcuchem wychodzącym z bloku musi być na dole, czyli gdy silnik stoi na misce olejowej to te wycięcie idzie w stronę garów. W tym momencie wkręcasz zestaw 3 zewnętrznych napinaczy w obie głowice i blok (porsche special tool 9599). Powodują one odpowiednie ugięcie ślizgaczy i napięcie wstępne łańcucha. Po ich wkręceniu dopiero montujesz wałki, potem skrecasz wszytko do kupy i z bani.
Niestety te napinacz są strasznie drogie (ok 1800zl) i dość ciężko dostępne. Nie wiem co się stanie gdy nie będziesz ich używał, u siebie nie chciałem tego sprawdzać i oddałem silnik do specjalisty niestety.....
W razie problemów pisz na PW to pomogę o ile będę w stanie
|
|
Góra |
|
roko
|
Napisane: 18.05.2012, 13:24 |
|
Dołączył: 18.05.2012 Posty: 4
|
Odświeżam... przerabial ktos temat rozrzadu w 986 2.5? Bo moj po 2-miesiecznym postoju zaczal "chrabąścić"...
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 18.05.2012, 13:31 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
|
Góra |
|
roko
|
Napisane: 18.05.2012, 14:45 |
|
Dołączył: 18.05.2012 Posty: 4
|
poprawione
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 18.05.2012, 15:01 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
|
Góra |
|
roko
|
Napisane: 22.05.2012, 10:32 |
|
Dołączył: 18.05.2012 Posty: 4
|
"chrabąszczy"- halasuje, śrutuje, wydaje niepokojace odglosy...
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|