Instrukcja jest gdzieś na forum do całego boxstera, ustawienia rozrządu szukaj w rozdziale z głowicami.
Co do ustawiania (zaznaczam że nie robiłem jeszcze tego i moja wiedza jest czysto teoretyczna, wiec zweryfikuj moje słowa z instrukcją). Niezbędne do tego jest specjalne narzędzie porsche (porsche special tool 9599). Na początku koło od wału od paska klinowego ustawiasz na znaku. Na tym kole jest jedno wycięcie, a na bloku masz znak. Po jego ustawieniu 1 tłok jest w górnym martwym położeniu.
Kolejnym krokiem jest ustawienie wałków. Na jednym jak i drugim masz znak w postaci punktu. Jeżeli masz oryginalny łańcuch to dwa ogniwa są jaśniejsze i punkty na wałkach muszą się pokrywać z tymi jaśniejszymi ogniwami. W przypadku gdy nie ma widocznej różnicy na łańcuchu zaznacz sobie jedno ogniwo i odmierz 7 kolejnych. Na nich właśnie muszą być te znaki na wałku. Teraz dopiero możesz włożyć napinacz do zmian faz (vario cam), z tym, że pamiętaj, wycięcie na wałku nie połączonym z łańcuchem wychodzącym z bloku musi być na dole, czyli gdy silnik stoi na misce olejowej to te wycięcie idzie w stronę garów. W tym momencie wkręcasz zestaw 3 zewnętrznych napinaczy w obie głowice i blok (porsche special tool 9599). Powodują one odpowiednie ugięcie ślizgaczy i napięcie wstępne łańcucha. Po ich wkręceniu dopiero montujesz wałki, potem skrecasz wszytko do kupy i z bani.
Niestety te napinacz są strasznie drogie (ok 1800zl) i dość ciężko dostępne. Nie wiem co się stanie gdy nie będziesz ich używał, u siebie nie chciałem tego sprawdzać i oddałem silnik do specjalisty niestety.....
W razie problemów pisz na PW to pomogę o ile będę w stanie
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników