Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.09.2016, 13:51 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Witam kolegów

Naczytałem się ostatnio na forach amerykańskich, że częstą praktyką jest wstawianie bypassa drugiego katalizatora. Wstawiają m.in. do Cayennów V6, V8 firmy Fabspeed. Większość forumowiczów pisze, że warto wywalić oryginalny kat i wstawić bypass pipe - poprawia to m.in. dźwięk silnika oraz delikatnie podnosi moc. Cena tej rurki, rurek jest niemała (myślę pod kątem aktualnego Cayenne i przyszłego Turbo S) choć wg mnie to taniej wspawać kawałek rurki od pierwszych katalizatorów do łącznika :D

Czy któryś z kolegów wywalał 2 kat? Czy faktycznie poprawia dźwięk wydechu, osiągi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2016, 22:58 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Katy bym zostawił. Bardzo fajnie auto brzmi po wycieciu ostatniego wydechu, do tego wstawiamy po 2 sztuki na stronę zwężki i jest git. Po 1 na stronę jest za głośno na codzień aczkolwiek bulgocze oblednie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2016, 8:48 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Driv3rrrr napisał(a):
Katy bym zostawił. Bardzo fajnie auto brzmi po wycieciu ostatniego wydechu, do tego wstawiamy po 2 sztuki na stronę zwężki i jest git. Po 1 na stronę jest za głośno na codzień aczkolwiek bulgocze oblednie


A widzisz, w USA i (wczoraj czytałem) w DE wywalają ten Secondary Cat, który jest bez czujników, a Primary Cat zostaje - mowa o tych katalizatorach za wyjściem z kolektora z 2 sondami przed i po. Po wywaleniu secondary cat ponoć emisja zostaje na podobnym poziomie, ponieważ najważniejszą rolę obniżającą emisję odgrywają główne katalizatory. Wg info od użytkowników nawet przy zmianie tłumika końcowego (ja myślałem o tym: http://www.supersprint.com/ww-en/porsche-cayenne-955-series/porsche-955-cayenne-32i-v6-250-hp-04--06/rear-exhaust-right--left-racing.aspx#!/ i tak robią obejście wstawiając bypass drugiego kata - dlatego pytałem czy ktoś to przerabiał.

Wiadomo, że modyfikacja ostatniego wydechu da najwięcej, ale posłuchaj dźwięku po wstawieniu bypassa do v6, v8 nie wstawiam bo do tej pory mi ciarki zostały :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=qEC1nUyP9qA

https://www.youtube.com/watch?v=ZpvCj9QzHcc

before and after - tu ponoć sam bypass i dodatkowo zmiana wizualna końcówek

https://www.youtube.com/watch?v=WXiCySqX8kU


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron