Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 14:58 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Po wymianie oleju silnikowego elektroniczne wskazanie poziomu oleju było trochę ponad średnim.
Po 2000 kilometrów wskazanie minimum i pojawił się alarm "minimu oil level reached" (żółty).
Dolałem litr, nadal wskazywał minimum, dolałem 0,5 litra, nadal minimum na żółto.
Dzisiaj pojawia się czerwony alarm "minimum level reached".
Od dolewki 1,5 litra przejechał około 300 km w mieście.
Nie dymi, nie gubi oleju w garażu. Nic.
Nie ma bagnetu by sprawdzić poziom.
Macie może jakieś pomysły czego to objaw i jak mu zaradzić w Warszawie, poza skorzystaniem z autoryzowanego serwisu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak najszybciej trzeba sprawdzić czy przypadkiem czujnik poziomu oleju
nie jest uszkodzony, choć jeżeli pokazuje najpierw na żółto, potem na
czerwono to może jednak poprawnie.
Tak jak piszesz, powinna być spora plama oleju w garażu w takim wypadku
(czujnik poziomu oleju sprawny) - chyba że gubi tylko podczas jazdy?
Wtedy to co skapnie na osłonę na postoju może zostać na osłonie.

Innymi słowy - wycieczka do serwisu, obserwując ciśnienie oleju.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 16:58 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Dziękuję kolego Qbak.
Gdzie w Warszawie dobrze i w rozsądnej cenie można to i inne rzeczy w prosiaku zrobić?

Użytkownik samochodu zeznał mi że po zmianie oleju wyświetlał się alarm że poziom oleju jest za wysoki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 17:55 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Kup sobie normalny bagnet ! Dobra rzecz :) Trzeba wyciągnąć zaślepkę wtedy jak kupisz i wstawic bagnet.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 18:02 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
cos takiego ))


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 18:23 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Już kupiłem. Jak kurier dowiezie to będę mógł sprawdzić "analogowo".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 18:33 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Co do elektronicznego pomiaru - diagnostyka może dać odpowiedź. Może sam czujnik problematyczny lub instalacja


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 19:59 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
GermanCars napisał(a):
Kup sobie normalny bagnet ! Dobra rzecz :) Trzeba wyciągnąć zaślepkę wtedy jak kupisz i wstawic bagnet.

Bagnet uniwersalny czy pod dany typ silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 20:26 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
szwagierek napisał(a):
GermanCars napisał(a):
Kup sobie normalny bagnet ! Dobra rzecz :) Trzeba wyciągnąć zaślepkę wtedy jak kupisz i wstawic bagnet.

Bagnet uniwersalny czy pod dany typ silnika ?

Wedlug znaczenia koda silnika mozna kupic bagnet od VAG z takim samym silnikiem, aby nie okazało się , że zakrótki
Dla V8 Diesel :
-057115611К -bagnet pomiaru poziomu oleju VAG
-057115630Q - rurka VAG


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 20:44 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
GermanCars napisał(a):
Co do elektronicznego pomiaru - diagnostyka może dać odpowiedź. Może sam czujnik problematyczny lub instalacja


Kupiłem uniwersalny, z możliwością dostosowania do mojego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2019, 23:12 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
:thumbup:
GermanCars napisał(a):
szwagierek napisał(a):
GermanCars napisał(a):
Kup sobie normalny bagnet ! Dobra rzecz :) Trzeba wyciągnąć zaślepkę wtedy jak kupisz i wstawic bagnet.

Bagnet uniwersalny czy pod dany typ silnika ?

Wedlug znaczenia koda silnika mozna kupic bagnet od VAG z takim samym silnikiem, aby nie okazało się , że zakrótki
Dla V8 Diesel :
-057115611К -bagnet pomiaru poziomu oleju VAG
-057115630Q - rurka VAG

:thumbup: Dzięki.
Dla V6 Diesel po 2011 r pasuje bagnet z 9PA1 2009-2010.
IwoBru u ciebie jest dziwny twór VW 3.0 benzyna to musisz użyć uniwersalnego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 19:34 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Bagnet dojechał. Okazuje się że oleju jest duuużo.
Czekam na termin w warsztacie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Czekaj, bagnet jest uniwersalny, sąd wiadomo gdzie jest MAX w Twoim
konkretnym silniku? Chyba że z bagnetem dostałeś informacje :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 23:07 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Qbak napisał(a):
Czekaj, bagnet jest uniwersalny, sąd wiadomo gdzie jest MAX w Twoim
konkretnym silniku? Chyba że z bagnetem dostałeś informacje :)

Qbak, Przecież napisał że z możliwością dostosowania do jego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No dobra, to jak dostosował?
Skąd wie że "tutaj" a nie 10mm wyżej jest MAX?
Jakoś nie mogę tego ogarnąć, ale może pora późna :)

Aha, nie twierdzę też ze poziom jest ok.
Natomiast przelanie silników Porsche o 1,5 litra
ponad max niczemu nie szkodzi. Przynajmniej przy
standardowej jeździe. Tako rzecze manual i Piwis
przy sprawdzaniu poziomu - to tak żeby właściciela
uspokoić. Natomiast może w hybrydzie jest troszkę
inaczej, ale pewnie też jakiś zapas jest.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2019, 10:58 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Już naprawione, dzięki Porschepana.
Okazało się że był zwarty na stałe czujnik otwarcia maski i to dawało błędny odczyt z czujnika oleju. Sam czujnik jest sprawny.
Dziękuję za wszystkie posty.
Z przygody został mi za to bagnet :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron