|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
platinum_boy
|
Napisane: 12.05.2012, 14:39 |
|
Dołączył: 3.07.2010 Posty: 11
|
przede wszystkim witam wszystkich forumowiczów.
do tej pory jeździłem głównie serią Z BMW, ale od jakiegoś czasu zacząłem myśleć o Porsche.
docelowo rozpocząłem poszukiwania 911, ale ostatnio oglądałem Cayenne, które sprzedaje znajomy mojego taty (auto nie jest wystawione w internecie póki co).
w sumie byłaby to fajna odskocznia od małych, sportowych aut, które miałem do tej pory (trzy Zet trójki, Crossfire).
Cayenne z silnikiem 3.2, rocznik 2004, bez pneumatyki.
Nie oglądałem żadnej innej Cayenne, ale ten egzemplarz jest naprawdę mega zadbany, w środku wygląda jak nowa i ma udokumentowany, prawdziwy przebieg nieco ponad 60.000 km - jak na tego typu auto z tego rocznika to chyba naprawdę bardzo mało.
średnio zmieniam auto co rok, więc i w tym przypadku pewnie byłoby podobnie. pytanie czy warto zapłacić 60-65k za samochód z tego rocznika, z tym silnikiem, bez pneumatyki i bez homologacji?
z góry dziękuję za poradę, nigdy nie interesowałem się Cayenne. byłoby to też moje pierwsze Porsche. moi rodzice mieli kiedyś 924 przerobione na 944, ale to było 20 lat temu - pamiętam, że robiło spore zamieszanie na ulicach w tamtych czasach.
http://img842.imageshack.us/img842/4335/imag1235.jpg
http://img717.imageshack.us/img717/9564/imag1234u.jpg
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 12.05.2012, 21:42 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witaj,
no super foty, mniejszych nie było?
Cayenne z silnikiem 3,2 nie jedzie raczej - a tylko pali 2 l mniej niż 4,5, brak pneumatyki też nie za dobra opcja.
65K pln. moim zdaniem dużo,
Za napewno znikomy przebieg.
|
|
Góra |
|
acmeinc
|
Napisane: 12.05.2012, 21:55 |
|
Dołączył: 13.12.2011 Posty: 34
|
Długi napisał(a): Cayenne z silnikiem 3,2 nie jedzie raczej - a tylko pali 2 l mniej niż 4,5
No bo jak ktos lubi odwiedzac czesciej warsztaty/serwisy to zdecydowanie 4.5 xD
Ja do tego podchodze tak - to kolejny "dupowoz", ktory ma jezdzic, a nie go wozic na lawetach.
Niedawno kupilem 3.2 '06 full za prawie 100k, bo po "lekturze" tych tanszych mocno bylem zniesmaczony, a chcialem miec pewny samochod, ktory jest zadabany od nowosci, a nie "odpicowany" do sprzedazy.
Mysle, ze jesli faktycznie ten niski przebieg ma potwierdzenie w historii ASO - to warto, chodzby dlatego, ze 3.2 pozniej latwiej sprzedac
Pzdr.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 12.05.2012, 22:04 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
acmeinc napisał(a): ...3.2 pozniej latwiej sprzedac
Polemizowałbym...
Co do pytania bazowego - moim zdaniem nie warto (pomimo znikomego przebiegu) - 3.2 jedzie dużo słabiej niż S-ka przy podobnym zużyciu paliwa i podobnej cenie.
To że bez pneumatyki, w starszym aucie to chyba nawet lepiej - koszta naprawy/wymiany el. pneumatyki (amortyzatory, zawory itp.) są dużo wyższe.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 12.05.2012, 22:30 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Koszt serwisu 3.2 względem 4.5 jest jednak trudny do pominięcia
A do zdobywania wrażeń są inne modele
|
|
Góra |
|
platinum_boy
|
Napisane: 12.05.2012, 22:40 |
|
Dołączył: 3.07.2010 Posty: 11
|
dzięki za odzew!
fotki niestety tylko takie mam.
mniejszy silnik i brak pneumatyki może być plusem lub minusem, zależy od punktu widzenia. mnie jest to w zasadzie obojętne, ale tak jak wspomniałem chciałbym tym autem pojeździć jakiś rok i sprzedać za podobną kwotę w miarę szybko.
w ogłoszeniach dominują jednak S-ki i obawiam się, że może być ciężko znaleźć klienta na tę wersję.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 12.05.2012, 23:29 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
To być może niepopularny tutaj pogląd, ale w takim razie zamiast pakować się w ewentualne kłopoty na własne życzenie nie lepiej kupić coś pewniejszego ze stajni konkurencji? W koncu jak ktoś pisał, to jest dupowóz i chyba należy się tutaj kierować rozsądkiem, to jest kalkulować ryzyko.
|
|
Góra |
|
Blumen
|
Napisane: 13.05.2012, 13:53 |
|
Dołączył: 13.03.2007 Posty: 827
|
pneumatyka jest zawsze droższa w serwisowaniu i chyba szybciej coś będzie szwankować w niej, niż w zwykłym zawieszeniu, bo wystarczy, że nie podniesie ci auta z jakiejś przyczyny i już koniec (takie moje zdanie)
Co do silnika, to kwestia ile chcesz wydawać. Najlepiej zadzwonić do jakiegoś ASO i zapytać ile kosztuje przegląd 3.2 i 4.5
Ogólnie jestem zdania, że każdy wybiera to na co go stać (albo powinien tak robić )
|
|
Góra |
|
platinum_boy
|
Napisane: 13.05.2012, 16:50 |
|
Dołączył: 3.07.2010 Posty: 11
|
w sumie i słabsza i mocniejsza wersja mają swoje plusy i minusy.
brak pneumatyki w przypadku tego rocznika to chyba faktycznie na plus.
ja bym i tak kupił ją tylko przejściowo dla odmiany od sportowych aut, więc bardziej chciałem zasięgnąć Waszej opinii w kwestii późniejszej sprzedaży.
w środku jest naprawdę jak nowa, nic nie jest zniszczone, wszystko działa. nie jest złożona z trzech, nie jest to ofiara huraganu z USA.
pytanie tylko czy ktoś to później doceni i czy jest warta takiej ceny. może ktoś ma doświadczenia ze sprzedażą podobnego egzemplarza?
ze stajni konkurencji z tego segmentu nic mnie nie interesuje, jeśli nie kupię tej Cayenne to będę szukał pewnie 911 lub innego sportowego.
|
|
Góra |
|
lukki
|
Napisane: 13.05.2012, 20:11 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 81
|
Kiedyś chciałem podobny kupić, więc moim zdaniem jak na rocznik i golasa to po prostu żadna okazja. Chyba też go potem szybko nie sprzedasz w podobnych pieniądzach.
|
|
Góra |
|
platinum_boy
|
Napisane: 13.05.2012, 20:32 |
|
Dołączył: 3.07.2010 Posty: 11
|
to nie do końca taki golas, oprócz pneumatyki ma chyba wszystko.
bi-xenony z doświetleniem zakrętów, 10 poduszek, nawigacja, skrzynia tiptronic z możliwością zmiany biegów przy kierownicy, klimatronic, szyberdach, parktronic, skóra, kierownica wielofunkcyjna, sensory deszczu i zmierzchu, dociągana klapa bagażnika, rolety w drzwiach.
no i jest komplet 18stek oryginalnych Porsche z zimówkami, a stoi na oryginalnych 19stkach.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 14.05.2012, 1:19 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Jeżeli nie przeszkadza Ci (wyraźnie) słabsza moc 3.2, jesteś pewien przebiegu i bezwypadkowości to może faktycznie warto?
Jakby kosztował max.60k. to byłby uczciwy deal...
|
|
Góra |
|
platinum_boy
|
Napisane: 14.05.2012, 3:21 |
|
Dołączył: 3.07.2010 Posty: 11
|
trochę przeszkadza, ale jak wcześniej już napisał simprez do zdobywania wrażeń są inne modele.
tyle właśnie zaproponowałem i jeśli właściciel się zgodzi to chyba ją wezmę.
dam znać jak sytuacja się rozwinie.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|