Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.09.2017, 21:17 

Dołączył: 13.09.2017
Posty: 6
Witam. nie dawno kupilem cayenne 4.5 turbo s i mam problem, podejrzewam cewki lub świece. mianowicie kiedy przyspieszam auto zaczyna mi przerywac, wkreca sie na obroty ale przerywa i szrpie, moze wiecie co to moze byc?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2017, 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak masz możliwość to podjedź do kogoś kto ma komputer serwisowy do Porsche,
najlepiej zobaczyć czy łapie jakieś błędy i czy na bieżąco parametry pracy
silnika na coś wskazują.
Oczywiście wymiana świec nie zaszkodzi, ale robić wszystkie cewki tylko
dlatego że jest podejrzenie to już spora rozrzutność, chyba że wyglądają
na bardzo zniszczone, to już poprawna eksploatacja, żeby gdzieś w polu
nie stanąć ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2017, 11:04 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
r.lindner napisał(a):
Witam. nie dawno kupilem cayenne 4.5 turbo s i mam problem, podejrzewam cewki lub świece. mianowicie kiedy przyspieszam auto zaczyna mi przerywac, wkreca sie na obroty ale przerywa i szrpie, moze wiecie co to moze byc?


Cześć

Tak, jak napisał Kuba podstawa to podpięcie pod komp, jak jesteś z okolic Katowic to służę pomocą.

U mnie przerywało (Cayenne 3.2) podczas przyspieszania przez:

1. nigdy nie wymieniany filtr paliwa - zero błędów w ECU
następnie
2. padającą pompę paliwa, ostatecznie całkowicie przestała działać - zero błędów w ECU

Przy wypadaniu zapłonu podczas jazdy miga kontrolka silnika (u mnie 1 cewka była do wymiany), także przyobserwuj. Jeżeli będziesz miał dostęp do kompa to przy wypadaniu zapłonu podaje komunikat z numerem cylindra na którym zapłon wypada, prosto sprawdzić wtedy czy jest to cewka zamieniając ja z cewką z cylindra z którego zapłon nie wypada, jeżeli wypadanie podąża za zmianą to masz winowajcę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2017, 12:27 

Dołączył: 13.09.2017
Posty: 6
SebastianP mozliwe ze znasz auto bo kupiłem je od Artura z Dąbrowy Górniczej. Auto jest z instalacja LPG i przerywa na benzynie (mniej) ale i na gazie (wiecej) wiec pompa paliwa raczej nie. zdażylo mi sie raz bład wypadanie zaplonu 4 i 8 cylinder błąd skasowałem za pomocą komputera z tzw. marketu wiecej juz sie nie pojawil, wiec obstawiam cewki mozliwe ze na tych cylindrach, jak sie upewnic czy to cewki skoro juz zaplon nie wypada a nadal przerywa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2017, 12:29 

Dołączył: 13.09.2017
Posty: 6
oczywiście juz zdążyłem wymienić magistrale wody z plastiku na metal bo w pierwszym tygodniu jazdy plastiki pękły na szczęście nie doprowadziłem do przegrzania a wiem ze z tym tez jest problem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2017, 13:29 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Nie znam Artura, ale z kilkoma Cayennami w DG się witam

Może mapy się rozjechały przez LPG, spróbuj na początek odłączyć aku na około godzinę-dwie (odpięcie masy - prawa zaślepka podłogi przy fotelu kierowcy, klucz 13), po ponownym podpięciu aku nie przełączaj na LPG i przejedź na benzynie około 200-400 km, jeżeli nie będzie przerywało na beznynie to winowajca: źle wyregulowany gaz.

W 100% pewny nie jestem, ale wydaje mi się że wypadanie zapłonu sygnalizowane jest tylko migającą kontrolką silnika i błędami w ECU.

Świece kiedy wymieniane? Może coś od nich skoro LPG bardziej przerywa, a jak wiadomo LPG jest bardziej wymagający pod kątem zapłonu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2017, 13:38 

Dołączył: 13.09.2017
Posty: 6
ok odłącze aku i zrobie tak jak mowisz, dam znac czy sie poprawiło. świece szczerze nie wiem kiedy byly wymieniane ale sprawdze i tez dam znac.
dzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2017, 19:57 

Dołączył: 13.09.2017
Posty: 6
zrobilem tak jak mowileś i jak narazie na bezynie zapier... jak trzeba żadnego przerywania ale zrobilem narazie jakies 20km i nie przełączałem na gaz pośmigam tak około 300 km i dam znac jak bedzie pozniej na gazie.
wielkie dzieki i pozdro :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2021, 22:55 

Dołączył: 28.06.2019
Posty: 7
Witam, trochę odgrzeje kotleta:) mam problem z moim Cayenne Turbo 2006.
Mianowicie w grudniu mialem mała kolizję z dzikiem auto poskładałem już inaczej, wywaliłem intercoolery z nadkoli i założyłem z przodu jeden podwójny duży i zrobilem cały dolot, pozbyłem się fabrycznych filtrów i zamontowałem stozki w carbonowych boxach, poskładałem wszystko do kupy i gra. Auto dmuchało coś lekko ponad 0.7bar wczoraj nagle zaczęło coś szarpać, sprawdziłem błędy wyskoczyło wypadanie zapłonów coś z MAFem i coś jeszcze. Wymieniłem wszystkie świece cewki chyba ok bo odoinalem po kolei i praca silnika się zmieniała po każdym odpięciu każdej cewki więc CHYBA są ok. Ale dalej szarpie i to w CH... Auto ma lpg i na Pb i na lpg jest to samo, dmucha do max 0.2Bar i auto nie jedzie, biegi przezuca ch...wo, teraz wywala mi błędy wszystkich cylindrów oprócz 8, 3 mechaników powiedziało mi że może być Nie szczelność w układzie ale patrząc po łącznikach silikonowych od IC wszystkie są na swoim miejscu nie wiem gdzie zacząć i od czego. Może jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć? Jestem z Bełchatowa, może ktoś ewentualnie zna kogoś kto w okolicach miałby głowę do tego żeby to ogarnąć? Bo ja już nie mam siły :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2021, 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Po opisie też bym szukał nieszczelności w układzie dolotowym. Rozbierz
i zobacz czy nie ma nigdzie dziury.

Żeby sprawdzać pracę cylindrów nie odpinaj cewek na pracującym silniku,
tylko odłączaj wtryskiwacze - najlepiej komputerem diagnostycznym. Już
widziałem taki silnik od wewnątrz gdzie ktoś odłączał i podłączał cewki
na pracującym silniku. Nie polecam.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2021, 13:11 

Dołączył: 28.06.2019
Posty: 7
No mam nadzieje ze to jakaś naprawdę głupota bo już pomysłów mi brakuje:) Po świętach się wezmę jeszcze raz za zdjęcie zderzaka i sprawdzenie połączeń, przejże też ewentualnie przewody od podciśnień. Dzięki wielkie za odpowiedź bo w głowie już zakładałem remont silnika 😂


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum