Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 2:02 

Dołączył: 6.10.2015
Posty: 7
Hej

Ponownie rozglądam się za wymarzonym Porsche Cayenne raczej 2005-2006 :)
Wertuje forum od kilku miesięcy, sporo się już dowiedziałem.
Z tego co wyczytałem silniki:
3,2 v6 większość odradza (testowałem i również uważam, że to nie to)
4.5 v8 S polecacie ze względu na kompromis koszty/radość z jazdy + ew. możliwość założenia instalacji lpg (testowałem i podoba mi się moment obrotowy/przyspieszenie/dzwięk)
4.5 v8 turbo nie polecany ze względu na duże koszty utrzymania i większą potencjalną usterkowość

Bardzo podobają mi się wersje po liftowe (od 2006 roku), ale jak dobrze zrozumiałem zmieniły się silniki i posiadają wtrysk bezpośredni co uniemożliwia założenie instalacji lpg. Pytanie czy wszystkie poliftowe wersje mają już silniki z bezpośrednim wtryskiem? Ktoś pisał, że są dostępne wersje ze starymi silnikami z usa roczniki 2006-2007, to prawda? Nie ukrywam, że planuje założyć instalacje lpg.

Druga kwestia pakować się w pneumatykę czy nie? Jeżeli tak, to jak sprawdzić wstępnie auto pod tym kątem? Jest to wykonalne na postoju, by organoleptycznie ocenić czy auto ma sprawną pneumatykę czy nie?

Trzecia sprawa czy da się sprawdzić pobieżnie czy auto ma wymienione tą nieszczęsną rurkę wodną na aluminiową? Gdzie tą część lokalizować?

Rozpatruje jeszcze BMW X5 4,8 v8 oraz Mercedes'a ML 5,0 lub 6,2

Nie mam ciśnienia i wertuje póki co oferty. Rozpiętość cenowa jest spora, ale liczę że uda mi się coś znależć zadbanego z pewną historią, a może nawet serwisowane na bieżąco :) a może ktoś z klubowiczów planuje sprzedaż?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 6:35 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 311
Witaj, mam do sprzedania mojego Cayenna S 4,5 V8 - 2005. Jasne skórzane wnętrze bicolor, dołożona kamera cofania, auto regularnie serwisowane u Rafała w AutoDusza. Nie jest jeszcze nigdzie wystawiony, Auto mega zadbane, z polskiego salonu, bezwypadek. Jak jesteś na prawdę zainteresowany dobrym egzemplarzem, a nie po taniości to daj znać na priw.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 10:57 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Witaj.

Widzę że rozsądnie podchodzisz do wyboru Cayenne. Ja również zanim zdecydowałem się na wersję S najpierw testowałem 3,2 i chyba z 2 sztuki Turbo. Ale ostatecznie wybrałem kompromis i nie żałuję tego wyboru...zdecydowałem się na wersję S bez pneumatyka. Wrzuciłem osobiście jedno z najlepszych dostępnych LPG na podzespołach LPGTECH i co ciekawe samochód równiej chodzi na wtryskach gazowych niż benzynowych.
Pewnie zaraz niektórzy zaszczekają mnie że profanacja itp. ale głupie i bezpodstawne zarzuty typu, że silnik pęknie itd. zostawiam głęboko w tyle. Jeśli ktoś chce się wyrazić na ten temat to zapraszam do polemiki....
Ale wracając do rzeczy: jeśli Cayenne to sugeruje wersję S.Sam do tego doszedłeś dlaczego akurat S.

BMW 4,8 również bardzo dobry wybór...Zanim zdecydowałem się na S-kę oglądałem dwie X5 4,8. Wydaje mi się że nawet chyba wygodniejsze auto od Cayenne (szczególnie do długich podróży) ale to chyba ze względu na układ jezdny/zawieszenia. X5 płyniesz, niwelujesz wszystkie nierówności ale masz mniejszy kontakt z tym co się dzieje na drodze, podobnie z ML. Mnie osobiście to nie do końca odpowiadało bo lubię czuć drogę i wolę być przygotowany na wszystko.

Jeśli z kolei ML to polecam tylko wersje 4-matic. Z wiadomych względów.ML ma sylwetkę zbliżoną do Cayenne.Będzie ciut lepiej z parkowaniem niż X5. Od BMW odwiodła mnie żona - bo powiedziała że nie chce jeździć autobusem ;).Oglądaliśmy kilka sztuk X5, ale na rynku nie udało się znaleźć nic przyzwoitego w rozsądnych pieniądzach. Jeśli coś było konkretnego w odp. konfiguracji do cena grubo pow 100 tyś.

Ja do Twojego typu rozważyłbym jeszcze Volvo XC 60. Bardzo dobre auto szczególnie z silnikiem benzynowym T6 305 KM co prawda nie V8 ale również dobre do LPG.Dobrze się tym jeździło ale w środku jakoś za spokojnie. Dość odczuwalna różnica w pracy silnika w odniesieniu do klasycznych wolnossących V8 ale ogólnie bardzo miłe auto. Można kupić młodszy rocznik np 2009/2010 w rozsądnych pieniądzach.

Osobiście wybraliśmy Cayenne S, bo zależało mi na małym przebiegu i aby auto nie jeździło wcześniej w Polsce = mniej wyeksploatowane zawieszenie/lepszy serwis. Udało się znaleźć taki egzemplarz, który mi odpowiadał stąd wybór padł na Cayenne S. Gdybym trafił odpowiedni egzemplarz z powyższych innych propozycji pewnie bym się zdecydował na coś innego.

Ważne żeby nie kupować nic na siłę/ w pośpiechu. Ja szukałem ponad rok...
Jedyne co to chętnie pojeździłbym czasami na zawieszeniu pneumatycznym jak mnie zdenerwują lokalne "proste jak stół drogi" ;). Ale niestety coś za coś.
Sprzedawać nie zamierzam ...jak chcesz coś więcej się dopytać zapraszam na priv.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 14:23 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 311
Pneumatyka to nie jedynie plus przy terenie, ale i obniżenie przy większych prędkościach, poziomowanie nadwozia, o zmiennej twardości nie mówię...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 15:22 

Dołączył: 6.10.2015
Posty: 7
Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi. Nie mam pośpiechu, to w sumie moje trzecie podejście do zakupu Cayenne od 2010 roku. Dlatego jak coś kupuje to zawsze staram się dowiedzieć na ten temat wszystkiego. Autem generalnie ma poruszać się żona z dziećmi. Ja na codzień ujeźdżam inny kosmiczny wóz H2 6,0. Ja w trasę lub na wyprawy rodzinne, muszę uwzględnić również ew. zabranie babci na pokład wtedy ;-), żona ma talię osy więc wciskam ją do tyłu pomiędzy foteliki, a babcia z przodu :)

Rozpatrywałem VOLVO XC60 i MERCEDESA GLK, ale wydają mi się za małe na nasze potrzeby.

Jakby jeszcze mógł ktoś mi napisać jak sprawą z tą instalacją wodną i jak sprawdzić pneumatykę?
Co z tymi silnikami, czy tylko pozostaje mi szukanie auta przed liftem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 22:16 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Magistralę wodną zobaczyć można dopiero po zdjęciu kolektora ssącego, inaczej sie raczej nie dowiesz co siedzi. Chyba że będzie w historii serwisowej info o wymianie. Jak planujesz gaz to przy montażu kolektor i tak jest zrzucany wtedy jak jest plastik to obowiązkowo wymiana.

Pneumatyką się można jedynie pobawić popodnosić, poopuszczać najlepiej zobaczyć jak to pracuje u kogoś innego i porównać + diagnostyka komp. czy nie ma błędów nic innego nie sprawdzisz.

Wtrysk bezpośredni też można zagazować i ma to "ręce i nogi". Poczytaj sobie www.gzw.pl i pooglądaj ich na facebooku. Weź pod uwagę, że w Cayennie nie bardzo jest miejsce na butlę LPG. Albo mała we wnękę po zapasie i subwooferze (zasięg do 200km na LPG) albo walec do bagażnika i utrata funkcjonalności.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 23:22 

Dołączył: 6.10.2015
Posty: 7
Jeżeli butla to tylko w koło. Chyba 45l wejdzie z czego 85% gaz to w trasie 200-250km zrobi się?
Mam małe dzieci i co chwilę jest tato siku, kupe, hotdoga, a duże dziecko uświadomia sobie że coś nagle jest potrzebne hehe true life :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2015, 8:23 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 311
Ja wymieniałem u siebie tę magistralę zanim cokolwiek się stało.
Co do pneumatyki to sprawdź wszystkie położenia, weź też obniż go do pozycji autostradowej i rusz przejedź ze 100m i zobacz czy dalej trzyma ten poziom.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2015, 15:39 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Panowie żeby była jasność...zagazować to można nawet diesla.Ale czy o to chodzi??? Koledze raczej chodzi o coś co będzie się sprawdzać. Jeżeli LPG to silnik wolnossący, jeżeli z kolei silnik na wtrysku bezpośrednim to jedynie instalacja dedykowana, która pracuje na fazie ciekłej - a takiej na pewno nie ma (przynajmniej nie do Cayenne). Żadne jakieś przejściówki gdzie wtryski muszą być chłodzone paliwem!Gazownik zagazuje wszystko - przecież z tego żyje.Jak będziesz częstszym gościem też się nie pogniewa;)

MichalRad nie porównuj GLK do CX 60. GLK możesz porównać raczej do BMW X3.Volvo jest zupełnie innym samochodem - według mnie w środku XC 60 jest więcej miejsca i XC jest znacznie wyższym samochodem, masz wyżej siedzenia i znacznie lepszą widoczność.

Jeśli chodzi o magistralę wodną "plastikową" to nie ma co demonizować tematu. Taką magistralę można wymienić np przy regulacji położenia wałków rozrządu (jedno rozbieranie gratów). Jak nic się nie dzieje to po co to ruszać. Nawet jak pęknie to wtedy wiadomo, że nie ma jazdy i laweta- bo nie ma chłodziwa. Ja osobiście nie słyszałem żeby komuś kto ma Cayenne pękła plastikowa magistrala...mechanicy podgrzewają atmosferę. Oczywiście jak ktoś nie chce ryzykować to warto pomyśleć o wymianie na aluminiową. Co ciekawe połączenia magistrali (bo występują 2) najczęściej robi się z gumowych króćców ściągniętych opaskami. Osobiście nie wiem czy takie połączenie jest pewniejsze od oryginalnego, bo guma przecież też z czasem parcieje...osobiście wymieniłem bo robiłem korektę rozrządu. Jednak jeślibym miał wymieniać bez korekty, to zastanowiłbym się bo koszt wymiany to min 2000 zł. Nowa oryginalna aluminiowa magistrala kosztuje 900 zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 20:52 

Dołączył: 6.10.2015
Posty: 7
Dziękuje za wszystkie porady. Zachęcony odpowiedziami, skrupulatnie szukam auta, ale na prawdę ciężko :(

Co myślicie o tym, może ktoś już oglądał z forum?

http://otomoto.pl/oferta/porsche-cayenn ... yjQ4F.html

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2016, 22:11 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Ładne auto z CHF. Dobrze że w jasnej skórze znacznie przyjemniej się siedzi w tym aucie moim zdaniem niż w czarnym wnętrzu.

Pamiętaj że te silniki padają po takich przebiegach i remont jest kosztowny. (Turbo czy nie turbo bez różnicy)

Sprawdź też oferty Turbo, spalanie podobne jak się non stop nie depcze. Ja po warszawie i okolicach połowa w korkach normalna spokojna jazda średnio 18L komputer pokazuje.

Ale większa moc jest baaardzo odczuwalna i wyposażenie jest znacznie lepsze w turbo z tego co ja się zorientowałem jak kupowałem. Turbo ma też inne liczniki i nawigację w zegarach lepsze wyciszenie i kilka innych unikalnych niuansów jak większy grill etc.

Omijaj wersje amerykańskie - wszystkie które widziałem były powypadkowe - ludzie bezczelnie kłamią a jak się sprawdzi zdjęcia z aukcji po VIN to załamka. I te z USA mają liczniki w milach i Farenheitach :)

A, te samochody biorą olej. W instrukcji piszą że nawet do 1.5l na 1000km. Potwierdzam mój około litra na 1000km ale się dociera po remoncie kapitalnym.

Generalnie kupowanie Auta w Polsce to loteria. Ja kupiłem w CHF bezpośrednio a raczej pośrednio (bo nie jestem tamtejszym rezydentem) z salonu Porsche - zostawił ktoś w rozliczeniu może, całe i w idealnym stanie z uszkodzonym silnikiem i warto się za takim rozejrzeć może?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2016, 13:02 

Dołączył: 13.04.2016
Posty: 45
Mam Cayenna Turbo z 2006 od kilku miesiecy (zrobiłem jakieś 7 tys już). Wrzuciłem gaz - zbiornik w koło zapasowe. Wejdzie 40l. Na trasie mykniesz 200 km jak będziesz jechał ekono (max 140 kph). Jak CI się gaz skończy to pojedziesz na drugiej taryfie, tragedii nie ma :). Mam 3 dzieciaków i naprawdę jestem mega zadowolony - miejsca całkiem sporo a po odstawieniu ich do szkoły... tacie też się coś od życia należy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum