Powoli zbliża się koniec wakacji, a dla mnie jesień i zima to zawsze czas projektów.
Od dłuższego czasu, chciałem zrobić auto turystyczne w stylu „safari”. W głowie przewijały się różne platformy od E36, przez E46, E83 - tak to wszystko BMW do projektów znanych na tym forum 924 i 944. Natomiast wszystkie te pomysły sam negowałem na etapie analizy kryteriów i możliwości.
Od jakiegoś czasu śledzę na rennlist i amerykańskich stronach projekty i możliwości jakie daje Cayenne.
Z założenia chcę zbudować jak najbardziej panercne auto do turystyki. Nie interesuje mnie off road na zasadzie topienia przez weekend auta w błocie. Chciałbym też wykorzystać samochód do wypadu na narty w zimie, z racji że nic nie mam w domu z awd.
Auto ma być interdyscyplinarne - wypad do Rumunii czy do Skandynawii. Koniecznie z możliwością zabrania na dachu namiotu i rowerów. Taki off-roadowy mikro kamper, ale który na szutrach pozwoli osiągać znaczne prędkości.
Jest firma w stanach, która ma w zasadzie gotowe kity P&P
https://shop.eurowise.com/collections/g ... ne-touareghttps://m.youtube.com/watch?v=3arl8FHK2HUNatomiast nasuwa mi się kilka pytań co do samej bazy - która jak na razie w mojej głowie wygrywa czyli Cayenne S 957
1. Może jest tu w ogóle ktoś kto użytkuje takie auto w turystyce terenowej i się wypowie?
2. Jak wygląda kwestia trwałości silnika V8 w S’ce? Jak znosi gorsze paliwo i czy ma jakieś typowe wady i bolączki?
3. To samo w kwestii napędów - jak dobry/trwały jest napęd w Cayenne? Jak wygląda możliwość ustawiania działania napędu w tym aucie? Tutaj znowu bezcenne byłoby info osób które tak użytkują Cayenne. Jest sporo informacji dot Touarega - czy to naprawdę bliźniak, bo jeśli tak - to bardzo dobre info.
4. Cena - ja wiem, że to bardzo trudny temat. Nie mam bladego pojęcia ile powinno uczciwe Cayenne z tych lat kosztować. Rozstrzał na otomoto czy olx jest ogromny. Zresztą tyczy się to każdego auta. Zazwyczaj odrzucam skrajności czyli szroty i auta wystawione dla idei wystawienia które mają się sprzedawać, a nie sprzedać. Dalej jednak mamy spory rozrzut w ofertach.
5. Bardziej podoba mi się polift - i tyle. Jednak czy może z punktu widzenia eksploatacji o której wspominam jest jakikolwiek argument za 955?