Autor |
Wiadomość |
wierm
|
Napisane: 7.07.2020, 9:58 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Dzień dobry,
Z racji tegi, iż jest to mój drugi post, witam jeszcze raz wszystkich Forumowiczów. Chciałem prosić o pomoc, radę sugestię. Rozważam poważnie zakup Cayenne 4.2d v8, budżet jaki chę na to przeznaczyć to około 200 tys pln. W tej cenie można się rozglądać za samochodem z rocznika 13-14' z przebiegiem poniżej 100tys km lub za modelem poliftowym, ale wtedy przebiegi są już powyżej 140 tys km. Mam w związku z tym kilka pytań: 1. Jakie są róznice pomiędzy modelami z rocznika 13-14' a tymi po lifcie? 2. Czy są one technicznie/użytkowo na tyle ważne, że warto brać pod uwagę modele po lifcie? 3. Czy kupując ten konkretny model z przebiegiem powyżej 140-150 tys km (zakładając zkup samochodu z udokumnetowaną historią serwisową w autoryzowanym serwisie) powinienem być przygotowany na duże koszty użytkowania, serwisu, przeglądów...? Jeżeli temat ten był już podnoszony to wybaczcie powielanie, proszę w takim razie o link, jeżeli nie, to będę szczerze wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Michał
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 7.07.2020, 10:15 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
4,2 Diesel V8 to rewelacyjne auta pod względem osiągów. Musisz uważać na TRANSFER CASE, bez względu na przebieg, jeśli był wymieniany na nowy i jest to udokumentowane, możesz śmiało rozważać zakup, jeśli oczywiście inne rzeczy są w porządku.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 7.07.2020, 10:24 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Dziękuję za wskazówkę,
Czy jest interwał wymiany TRANSFER CASE?
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 7.07.2020, 10:38 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Ciężko powiedzieć, regenerowany TC potrafi rozsypać się nawet po 1 tys km. Jeśli ktoś decyduje się na naprawę, to raczej polecam kupić nowy. TRANSFER CASE wytrzymują 200k przebiegu, ale warunek to wymiana oleju co 30k, maks co 45k.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 7.07.2020, 10:43 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Cenna informacja, dziękuję. Wiesz może jaki jest przybliżony koszt nowego oraz wymiany, chociaż orientacyjnie?
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 7.07.2020, 11:10 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Oceniam że do 20k PLN.
PS. nie zrażaj się do modelu 4.2 Diesel V8, info o TC to tylko wskazówka żeby zwrócić na to uwagę. Może się i tak zdarzyć, że kupisz 4,2D V8 bez sprawdzenia TC, wymienisz oleje i płyny i będziesz zadowolony bezproblemowo pożerał kilometry.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 7.07.2020, 15:37 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Tak szybko się nie zrażam Na pewno zwrócę na to uwagę. Czy ktoś z forumowiczów może powiedzieć coś na temat róznic między wersją sprzed i po lifcie? Róznica w cenie to około 30-50 tys przy porównywalnym przebiegu, więc zastanawiam się czy warto iśc w nowszy model czy też lepiej skupić się na poszukaniu dobrego egzemplarza sprzed liftu i zachować trochę środków na potencjalne usterki/serwis/eksploatację? Dziękuję za wszelkie informacje.
|
|
Góra |
|
kajtus
|
Napisane: 7.07.2020, 16:48 |
|
Dołączył: 20.07.2017 Posty: 442
|
wierm napisał(a): lepiej skupić się na poszukaniu dobrego egzemplarza(...) i zachować trochę środków na potencjalne usterki/serwis/eksploatację? To zawsze powinno być podstawowe kryterium wyboru samochodu, szczególnie jeśli poruszamy się w segmencie używanych samochodów premium
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 7.07.2020, 21:42 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Miałem Cayenna II przed liftem z silnikiem 3.0 diesel a teraz mam 4,2 V8 diesel po lifcie. 3.0 bardzo poprawny wystarczający motor nie ma problemu z reduktorem ale 4,2 to kiler. Polift ma inny PCM do którego możesz podłączyć google maps z telefonu ,super sprawa. Poza tym nie widzę jakiś strasznych różnic. A na reduktor najlepsze jest przedłużenie gwarancji Porsche
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 8.07.2020, 9:33 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Dzięki waldi Google maps robi robotę, dobra rzecz, ale nie ukrywam, że dałeś mi dużo do myślenia pisząc, że nie ma wielu istotnych różnic między tymi modelami. Nie ukrywam, że wersja poliftowa podoba mi się bardziej i sercem bliżej mi do niej, ale w tym układzie rozum podpowiada mi żeby szukać czegoś pewnego z rocznika 13-14' z mniejszym przebiegiem Mogę zapytać o przebieg Twojej V8 i jak się sprawuje?
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 8.07.2020, 13:03 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
wierm napisał(a): Dzięki waldi Google maps robi robotę, dobra rzecz, ale nie ukrywam, że dałeś mi dużo do myślenia pisząc, że nie ma wielu istotnych różnic między tymi modelami. Nie ukrywam, że wersja poliftowa podoba mi się bardziej i sercem bliżej mi do niej, ale w tym układzie rozum podpowiada mi żeby szukać czegoś pewnego z rocznika 13-14' z mniejszym przebiegiem Mogę zapytać o przebieg Twojej V8 i jak się sprawuje? Przebieg 80 tyś. z napraw serwisowych wymienione jakieś sondy w kat a poza tym super samochód z przyśpieszeniami lepszymi niż w 911 991 ( w normalnym trybie).
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 8.07.2020, 13:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Krótko - absolutnie polecam Cayenne Diesla S. Mam 2014 - ostatni przedlift ale bez Adblue (kolejna różnica). Wiadomo, że polift ładniejszy, bardziej nowocześnie wygląda (w końcu Cayenne II ma już 10 lat). Jeżdżę swoim od 3 lat, zrobiłem 70 tys km, wczoraj właśnie przekroczyłem 100k. I nie wyobrażam sobie, że go sprzedam w najbliższym czasie. Silnik jest genialny do tej masy, ilość momentu i kapitalne sterowanie skrzyni powodują, że auto zawsze rwie do przodu po wciśnięciu gazu (chyba tylko kilka razy używałem przycisków - bardziej dla zabawy). PCM dla mnie wystarczający, choć Apple Car Play nie byłby złą opcją. Pneumatyka IMHO to mus - regulacja wysokości i charakterystyki zawieszenia bardzo się przydają. No ale większość Diesli S ją ma. Inne opcje - warto mieć fabryczne relingi, nie da się dołożyć i potem jest średnio z belkami dachowymi (tylko takie na „łapki”). Ale z tego co kojarzę, jeśli masz panoramiczny dach to relingów nie można było zamówić (ktoś to zweryfikuje?). Awarie - póki co transfer box (reduktor) - u mnie padł po 30 tys km, próba regeneracji kompletna porażka (padło znów po 1 tys km). Założony nowy przy przebiegu 35 tys km i na razie spokój - ale olej wymieniam co rok! Padł mi jeszcze jeden zamek w drzwiach (standard w Cayenne i Panamerach). No i ostatnio zatkały się nieszczęsne odpływy od dachu i zalało mi wzmacniacz - trzeba te ustrojstwa czyścić regularnie bo Porsche ewidentnie skopało design.
Dziś jeśli miałbym kupować (na dłużej) to chyba jednak brałbym polifta - będzie jednak świeższy. Pytanie czy warto tyle dołożyć.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
westbam1973
|
Napisane: 8.07.2020, 14:10 |
|
Dołączył: 6.08.2016 Posty: 202
|
Wspomniany 4.2d to ten 385KM?
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 8.07.2020, 14:29 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Dziękuję bardzo za wasze opinie i komentarze To cenne informacje i na pewno wezmę je pod uwagę. Cały czas pozostaje mi dylemat odnośnie wyboru - czy przedlift z mniejszym przebiegiem, czy polift z większym... Będę miał okazję nabyć 16' z nalotem 140kkm, pierwszy właściciel, full serwis Porsche, bezwypadkowy, nie znam na chwilę obecną dokładnej specyfikacji. Stan samochodu oraz cena są kuszące ale martwi mnie trochę ten przebieg i związane z nim konsekwencje (sewrwis i potencjale usterki). Poza tym chciałbym go użytkowac przez minimum 3 lata więc dołożę pewnie kolejne 100 tys przebiegu. Ostatecznie auto będzie miało około 240kkm nalotu i zastanawiam się czy nie będzie kłopotu z jego zbyciem... Wtedy oczywiście pojawi się kolejny dylemat co kupić , ale to już inna kwestia
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 9.07.2020, 11:09 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
piterson napisał(a): Krótko - absolutnie polecam Cayenne Diesla S. Mam 2014 - ostatni przedlift ale bez Adblue (kolejna różnica). Wiadomo, że polift ładniejszy, bardziej nowocześnie wygląda (w końcu Cayenne II ma już 10 lat). Jeżdżę swoim od 3 lat, zrobiłem 70 tys km, wczoraj właśnie przekroczyłem 100k. I nie wyobrażam sobie, że go sprzedam w najbliższym czasie. Silnik jest genialny do tej masy, ilość momentu i kapitalne sterowanie skrzyni powodują, że auto zawsze rwie do przodu po wciśnięciu gazu (chyba tylko kilka razy używałem przycisków - bardziej dla zabawy). PCM dla mnie wystarczający, choć Apple Car Play nie byłby złą opcją. Pneumatyka IMHO to mus - regulacja wysokości i charakterystyki zawieszenia bardzo się przydają. No ale większość Diesli S ją ma. Inne opcje - warto mieć fabryczne relingi, nie da się dołożyć i potem jest średnio z belkami dachowymi (tylko takie na „łapki”). Ale z tego co kojarzę, jeśli masz panoramiczny dach to relingów nie można było zamówić (ktoś to zweryfikuje?). Awarie - póki co transfer box (reduktor) - u mnie padł po 30 tys km, próba regeneracji kompletna porażka (padło znów po 1 tys km). Założony nowy przy przebiegu 35 tys km i na razie spokój - ale olej wymieniam co rok! Padł mi jeszcze jeden zamek w drzwiach (standard w Cayenne i Panamerach). No i ostatnio zatkały się nieszczęsne odpływy od dachu i zalało mi wzmacniacz - trzeba te ustrojstwa czyścić regularnie bo Porsche ewidentnie skopało design.
Dziś jeśli miałbym kupować (na dłużej) to chyba jednak brałbym polifta - będzie jednak świeższy. Pytanie czy warto tyle dołożyć. Zgadzam się z kolegą prawie w 100% Adblue faktycznie jest irytujące choć melduje o uzupełnieniu 2k km wcześniej to wlew umieszczony jest w tragicznym miejscu. Mam panoramiczny dach i relingi fabrycznie była taka opcja.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 9.07.2020, 12:08 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Wszystko OK, tylko czy na pewno szybszy od 991...? Ktoś zadał pytanie o wersję. Jeśli to 385 koni to raczej nie przegoni podstawówki 991. Stawiam też na to, iż "pyknie" ją carrera 996.2
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 9.07.2020, 21:14 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
mareknowak napisał(a): Wszystko OK, tylko czy na pewno szybszy od 991...? Ktoś zadał pytanie o wersję. Jeśli to 385 koni to raczej nie przegoni podstawówki 991. Stawiam też na to, iż "pyknie" ją carrera 996.2 Nie chodziło mi o maksymalne prędkości tylko o zwykłą jazdę np. autostradową . 991 bez włączonego Sport czy Sport Plus gorzej się zbiera niż Cayenne S. Konie to nie wszystko w takiej jeździe liczy się moment obrotowy którego Cayenne ma sporo. A 996 aby "pyknęło" Cayenna S musiało by mieć dość długą prostą bo prędkość max pewnie ma większą
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 9.07.2020, 23:08 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
waldi napisał(a): Mam panoramiczny dach i relingi fabrycznie była taka opcja. Czyli jednak byłem w błędzie. To tak naprawdę jedyna opcja której mi brakuje w moim. Ale dopuszczalne obciążenie dachu z panoramą pewnie jest mniejsze. mareknowak napisał(a): Wszystko OK, tylko czy na pewno szybszy od 991...? Ktoś zadał pytanie o wersję. Jeśli to 385 koni to raczej nie przegoni podstawówki 991. Stawiam też na to, iż "pyknie" ją carrera 996.2 Podejmuję wyzwanie 996 raczej polegnie. Moja C4 cabrio wyraźnie wolniejsza, elastyczność przepaść - jak wsiadam to "nie jedzie" w porównaniu do Cayenne.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 10.07.2020, 9:43 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
piterson napisał(a): waldi napisał(a): Podejmuję wyzwanie 996 raczej polegnie. Moja C4 cabrio wyraźnie wolniejsza, elastyczność przepaść - jak wsiadam to "nie jedzie" w porównaniu do Cayenne. To oczywiście samochody, z których każdy ma inne przeznaczenie..., ale.... jeszcze bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że S Diesel to coś czego chcę coraz bardziej i bardziej...
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 10.07.2020, 11:43 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
piterson napisał(a): waldi napisał(a): Mam panoramiczny dach i relingi fabrycznie była taka opcja. Czyli jednak byłem w błędzie. To tak naprawdę jedyna opcja której mi brakuje w moim. Ale dopuszczalne obciążenie dachu z panoramą pewnie jest mniejsze. mareknowak napisał(a): Wszystko OK, tylko czy na pewno szybszy od 991...? Ktoś zadał pytanie o wersję. Jeśli to 385 koni to raczej nie przegoni podstawówki 991. Stawiam też na to, iż "pyknie" ją carrera 996.2 Podejmuję wyzwanie 996 raczej polegnie. Moja C4 cabrio wyraźnie wolniejsza, elastyczność przepaść - jak wsiadam to "nie jedzie" w porównaniu do Cayenne. Podejmuję wezwanie... Sam jestem ciekaw po jakim czasie będę z przodu. Na krakowskich "Brzegach" mam przeciwnika w benzynowym Audi V8T/ 420KM quatro. Odskakuje w momencie na starcie (2-3 długości auta) a na 400m jestem z przodu. R6/400KM Bmw mnie miażdżą - odskok i papa. Jak jest z cayenne w dieselu - brak doświadczeń u mnie. Czy te dane są prawdziwe - to chyba kwestia opon i dobrego startu: http://accelerationtimes.com/models/por ... 6-facelift
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|