|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wojolmk3
|
Napisane: 6.01.2015, 1:55 |
|
Dołączył: 4.12.2014 Posty: 48
|
Poszperalem ale nie znalazlem na formu odpowiedzi na pytanie ktore mi chodzi po glowie.
Sprawa dotyczy napedu w Cayenne.
Dokladnie chodzi o model 3,2 z 2004 roku.
Czy dyfer/most przedni i tylny oraz skrzynka redukcyjna beda pasowaly od wersji z sinikime 4,5 ? A idac dalej tym tropem czy to te same podzespoly kotre montuje sie w Tuaregu czy Q7 - chodzi o wersje benzynowe ?
I drugie pytanie - czy gdzies na tych podzespolach jest tabliczka lub oznacznie z typem przelozenia ?
Mam podejzenie ze w moim aucie ktos wczesniej wymienial którys z dyfrow i nie dobral odpowiednio przelozen.
Objaw : po przelączeniu w tryb terenowy i powolnej jezdzie po płaskim widac ze przednia i tylna os kreci sie z roznymi obrotami.
Z góry dzieki za informacje.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
wojolmk3
|
Napisane: 7.01.2015, 21:37 |
|
Dołączył: 4.12.2014 Posty: 48
|
Ewentualnie czy ktos moze polecic jakis warsztat biegly w temacie napedów cayenne / touareg ?
A moze ktos ma pomysl gdzie mozna by sprawdzic jakie oznaczenia przedniego i tylnego dyfra powinny ze saba wspolpracowac - jakies linki do stron z tematem, dokumentacji cokolwiek.
Za wszelka pomoc bede wdzieczny.
|
|
Góra |
|
wojolmk3
|
Napisane: 16.01.2015, 22:19 |
|
Dołączył: 4.12.2014 Posty: 48
|
Witam Kolegów.
Przejzalem dostepne materiały na forum ale nie mam caly czas 100% pewnosci ze dobrze rozgryzlem temat.
Auto - Cayenne 3,2 2004r)
Oznaczenia napędów:
most przedni: OAA 409508D JTG
Most tylny: OAC 525015C FLA
Czy ktoś w wolnej chwili moglby potwierdzić czy oba mosty - pasuja do siebie i maja takie same przełozenie.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Wojtek.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 9.02.2015, 22:52 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
To i ja dodam cos od siebie.
Cayenne S 2003-2010 Tiptronic:
most przedni
przełożenie 4,1
Ma oznaczenie AGT
0AA oznacza most przedni
0AC zapewne most tylny bo tego nie sprawdzałem.
Oznaczenie mostu jest wybite od spodu lub ewentualnie od góry jest naklejka ale nie widoczna bez demontazu mostu.
|
|
Góra |
|
wojolmk3
|
Napisane: 10.02.2015, 23:27 |
|
Dołączył: 4.12.2014 Posty: 48
|
michal928 napisał(a): To i ja dodam cos od siebie. Cayenne S 2003-2010 Tiptronic: most przedni przełożenie 4,1 Ma oznaczenie AGT
0AA oznacza most przedni 0AC zapewne most tylny bo tego nie sprawdzałem. Oznaczenie mostu jest wybite od spodu lub ewentualnie od góry jest naklejka ale nie widoczna bez demontazu mostu.
Dzieki za odopwiedz.
A skad odczytales przelozenie ?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 10.02.2015, 23:33 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Przełożenia nominalne do danego modelu są podane w katalogu PET.
Potwierdziłem to sobie przy zdejmowaniu mostu z auta by być pewnym - wystarczy zmierzyc.
Prawdopodobnie most pasował by z jakiegoś tuarega przełożeniem ale nie chciało mi sie szukać jak zobaczyłem, ze mosty do cayenna na alle są po 500zł...
|
|
Góra |
|
mkzibi
|
Napisane: 25.02.2020, 22:05 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
michal928 napisał(a): Przełożenia nominalne do danego modelu są podane w katalogu PET. Potwierdziłem to sobie przy zdejmowaniu mostu z auta by być pewnym - wystarczy zmierzyc. Prawdopodobnie most pasował by z jakiegoś tuarega przełożeniem ale nie chciało mi sie szukać jak zobaczyłem, ze mosty do cayenna na alle są po 500zł... Mam taki sam model. Czy udało ci się znaleźć oznaczenie mostu.
|
|
Góra |
|
farmer
|
Napisane: 28.03.2021, 11:15 |
|
Dołączył: 16.07.2020 Posty: 15
|
Witam , jak w temacie czy można rozszyfrować przełożenie mostu bez jego rozbierania. Ostatnio kupiłem most tylny z blokadą i handlarz zapewniał że przełożenie na pewno pasuje . Po czym musiałem wszystko przekładać.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.03.2021, 11:38 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5275
|
Trzeba pokręcić wałkiem wejściowym czyli na aucie wałem tyle razy żeby koło zrobiło jeden obrót. Policzyć te "razy" (będzie w haczykiem) i spojrzeć w katalog żeby zobaczyć który to może być konkretnie. https://prnt.sc/10xy9x3Tutaj masz mniej więcej podpowiedź jak to zrobić, choć w Cayenne będzie trudniej bez blokady, trzeba by trzymać jedno koło (?). https://www.youtube.com/watch?v=PMinD5p7Jb0Dyferencjał wyjęty z auta jest dość łatwo sprawdzić.
|
|
Góra |
|
farmer
|
Napisane: 28.03.2021, 13:02 |
|
Dołączył: 16.07.2020 Posty: 15
|
Wiem że można liczyć , na wyjętym to nie ma problemu ale na zamontowanym najbezpieczniej to odpiąć półośki żeby nie było błędu . Kiedyś próbowałem 3 razy i za każdym razem inaczej , niby mała różnica ale zawsze .Jak jest czas to odpinam półośki i byków nie ma.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.03.2021, 15:23 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5275
|
Jak nie masz blokady (zapiętej) to odepnij tylko jedną półośkę i drugie koło nie powinno się kręcić, wtedy nie będzie przekłamania lub tak jak sugerowałem wyżej podepnieś tylko jedno koło.
Możesz też podać mi numer vin auta, powiem Ci o jakim przełożeniu dyferencjał był fabrycznie. Zakładać trzeba, że nikt dwóch dyfrów nie wymienił, więc dalej będzie to samo przełożenie.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|