Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.09.2010, 18:51 

Dołączył: 29.09.2010
Posty: 6
Witam,

Od pewnego czasu, mam dość dramatyczny problem którego wiele specjalistów nie potrafi zdiagnozować (podejmowałem próby diagnozy)

Otóż od pewnego czasu mój samochód w czasie jazdy, zamiast 2-3 wrzuca od razu 5 - najlepsze jest to, że jeśli wrzuci - nie da rady zredukować (tiptronic tez nie reaguje)

Wystarczy chwilę poczekać, podjąć kolejną próbę i może za chwilę pojedzie normalnie ; - )

Niestety, częściej efekt jest następujący:
Obrazek

Wygląda to tak jak wszystkie biegi były by zablokowane.

Proszę o opinie, doświadczenia, wskazówki - liczę na jak najbardziej konstruktywne odpowiedzi - szkoda samochodu.

Jest to Porsche Cayenne 2005 Turbo.

Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 20:18 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
ja bym pojechał w pierwszej kolejności sprawdził w ASO pod kompem czy skrzynia nie załapała błędów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 21:49 

Dołączył: 29.09.2010
Posty: 6
Wjechałem do pierwszego rekomandowanego serwisu innego od aso (z jakiegoś zupełnie nie znanego mi powodu) - Serwis ten jest znany w Warszawie, serwisują tylko BMW, Porsche, oryginalne części - te sprawy.

Niestety, za każdym razem "samo się naprawiało" potem doszli do tego że to tempomat skrzyni biegów - wymieniony, nadal to samo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 21:51 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Zadzwoń, to sprawdzę Ci skrzynię za free


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 22:17 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
a ja bym wgral moze jakies nowe oprogramowanie skrzyni albo poszedl w mechanicznym kierunku i moze wymienil olej w skrzyni...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 22:43 

Dołączył: 29.09.2010
Posty: 6
Cytuj:
@Matschke: Może w tym tez tkwić problem, olej w skrzyni był wymieniany jakieś... 3000 km temu, w mechanicznym kierunku - niby szukali, termostat znaleźli (już wymieniony) ale nadal to samo


Cytuj:
@maciejek: Miło z Twojej strony, PW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 22:47 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
skoro olej wymieniany, to pewno nie w tym problem...
u mnie jak w Mercedesie CLSie nagle zaczely wariowac biegi w skrzyni i auto ledwo jechalo, to pojechalem do ASO (juz po gwarancji), wgrali jakies nowe oprogramowanie, zaplacilem niecale 400 PLN i od tego momentu jest wszystko znowu ok...
moze tez tak sprobuj zrobic, popros o diagnostyke, a jesli bedzie cos powaznego, to nie musisz u nich w ASO naprawiac, ale bedziesz przynajmniej wiedzial co jest grane...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2010, 22:51 

Dołączył: 29.09.2010
Posty: 6
Matschke napisał(a):
skoro olej wymieniany, to pewno nie w tym problem...
u mnie jak w Mercedesie CLSie nagle zaczely wariowac biegi w skrzyni i auto ledwo jechalo, to pojechalem do ASO (juz po gwarancji), wgrali jakies nowe oprogramowanie, zaplacilem niecale 400 PLN i od tego momentu jest wszystko znowu ok...
moze tez tak sprobuj zrobic, popros o diagnostyke, a jesli bedzie cos powaznego, to nie musisz u nich w ASO naprawiac, ale bedziesz przynajmniej wiedzial co jest grane...


Z tym samochodem jest ciężki temat, diagnostykę robiłem kilka razy - analizowałem kilka przypadków (nie w ASO - to może być powodem)
Co do softu w Porsche nie miałem okazji niestety, nie orientuje się w temacie softu do tego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2010, 8:17 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
wiesz, diagnostyka diagnostyką w normalnym warsztacie...
w ASO maja zawsze najnowsze wersje softu i wiedza kiedy cos sie zmienilo.... i wlasnie tutaj moze byc wina oprogramowania i inny zwykly serwis Ci do tego nie dojdzie, no chyba, ze ma mozliwosc otrzymania zawsze najnowszych wersji oprogramowania do danego auta...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2010, 8:37 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
To nie soft. Jeśli lampki przy lewarku zmiany palą się prawidłowo, uszkodzona jest płyta sterująca w skrzyni (zespół zaworów). Jeśli lampki wariują, to uszkodzona jest płytka z elektroniką pod osłoną lewarka lub wypadł magnesik który określa położenie lewarka (płytka ma czujniki hala, magnesik jest zamontowany w osłonie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum