Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.01.2011, 18:16 

Dołączył: 9.11.2010
Posty: 78
Jak w temacie - zapaliła mi się kontrolka "brake pads". Nie wiem czy jest sens wymieniać je w ASO, chyba, że oryginalne są jakieś super.

W katalogu Foty są ATE albo Boscha. Zwykle oryginalne klocki to są produkty takich firm z własnym logo, np BMW właśnie stosowało ATE. Jak jest w Porsche?

Kal


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.01.2011, 22:35 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
jestes z Warszawy ?
jesli tak to zapraszam do nas do VTG, wymienialismy juz w kilku Cayenne uklady hamulcowe... mozna zalozyc ori (zakup w www.teile.pl) lub pomyslec o zamienikach...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 11:34 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Możesz śmiało kupić klocki poza serwisem, markowe oczywiście. W zależności jakie masz hamulce ATE, Bosch, Textar, TRW. Do wyboru, jako OE chyba szły Textary, ale głowy uciąć sobie nie dam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 12:41 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
z mojej strony moge Ci zaproponowac klocki ATE na przod, cena 645 PLN brutto, wymiana to koszt 185 PLN brutto.
jesli bedziesz zainteresowany prosze o kontakt 600 58 93 39....
VTG




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 20:52 

Dołączył: 9.11.2010
Posty: 78
Matschke:

Dzięki za propozycję, ale raczej będę czegoś szukał w Trójmieście.

A jakie klocki Porsche stosuje jako oryginały?

Myślałem też nad ECB Red stuff...

Kal


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 20:56 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
a nie wiedzialem, ze jestes z Trojmiasta...
jakby co to moge Ci wyslac jesli nie znajdziesz w lepszej cenie...
EBC Red Stuffy odradzam, bo bardzo pyla i lubia piszczec...
z ATE jest roznie, tarcze czasami lubia sie giac, aczkolwiek mam je w 2x BMW i jest wszystko ok. Klocki ATE moge polecic spokojnie...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 21:06 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Ze standardów polecam Textary - stosuję od lat w różnych autach, z bardzo dobrym powodzeniem.
Red Stuff też jest bardzo OK - może faktycznie ciut mocniej pylą, ale skuteczność wyraźnie lepsza od standardowych (szczególnie po rozgrzaniu)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 21:22 

Dołączył: 9.11.2010
Posty: 78
no właśnie...

Ja się trochę martwię o te moje hamulce. Byś może ma to związek z tym, że już moje klocki są to wymiany, tym nie mniej w BMW hamowanie nawet z 200 km/h nie stanowiło problemu, a tutaj jak hamuje ze 180 to przy 100 już hamulce wyraźnie słabną. Niby tutaj jest 300 kg więcej masy, ale mimo wszystko..... W każdym razie, chyba układ hamulcowy nie jest uszkodzony, co?

Kal


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 21:31 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Może być problem z płynem hamulcowym , jest stary i naciągnął wody z powietrza spadł mu punkt wrzenia i zaczyna się gotować. Ale najpierw zobacz co będzie dział się po wymianie klocków. Jeżeli nadal będzie to samo to wymień płyn. W sumie powinno się wymieniać płyn co dwa lata z uwagi na dużą higroskopijność płynu typu DOT4 "low viscosity".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 21:42 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Płyn zmieniłbym razem z klockami - najlepiej na jakiś o podwyższonej temp. wrzenia np. Castrol SRF (drogi, ale najpóźniej się gotuje - 310°C)
PS. Płyn raz zagotowany nadaję się do wy...miany :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2011, 22:03 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
koniecznie wymien plyn, ja polecam Motula...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.01.2011, 1:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Przy kosztach klocków to cena za płyn raczej symboliczna, no chyba że
faktycznie skusisz się na Castrola SRF, ponad 200zł za litr. Ja wybieram
Motula RBF 600 (chyba najlepszy stosunek temp./cena?).




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.01.2011, 10:22 

Dołączył: 9.11.2010
Posty: 78
a ile go potrzeba, żeby wymienić? Litr nie wystarczy?

Kal


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.01.2011, 10:25 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Litr wystarczy, Motul pakowany jest po 500ml...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.01.2011, 11:58 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
A ja polecę Pentosin DOT 4 LV z tym płynem wyjechał z fabryki, lub jak chcesz poszaleć to Pentosin Racing Brake Fluid
Do całkowitej wymiany płynu polecam minimum 1,5L i wymianę co dwa lata


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.01.2011, 12:21 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
maciejek napisał(a):

Z ciekawości jaka cena tego płynu?
Obecnie używam ATE Super Blue Racing - jestem naprawdę zadowolony (różnica w skuteczności hamowania po wymianie była kolosalna!) ale upływaja już 2 lata i czas na zmianę.
ATE kosztuje ok. 50PLN/litr.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.01.2011, 12:51 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Pentosin Racing Brake Fluid ma lepsze parametry niż ATE Super Blue Racing - wyższy o 20 stopni punkt wrzenia - można bardziej katować hamulce na torze ;), co do kosztów dla klubowiczów PCP - 60PLN/L, mam cztery opakowania po 40PLN - wgniecione puszki podczas transportu, w sumie ucierpiała estetyka, bo zawartość nienaruszona.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum