|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kal800
|
Napisane: 25.01.2011, 18:16 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
Jak w temacie - zapaliła mi się kontrolka "brake pads". Nie wiem czy jest sens wymieniać je w ASO, chyba, że oryginalne są jakieś super.
W katalogu Foty są ATE albo Boscha. Zwykle oryginalne klocki to są produkty takich firm z własnym logo, np BMW właśnie stosowało ATE. Jak jest w Porsche?
Kal
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 25.01.2011, 22:35 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
jestes z Warszawy ?
jesli tak to zapraszam do nas do VTG, wymienialismy juz w kilku Cayenne uklady hamulcowe... mozna zalozyc ori (zakup w www.teile.pl) lub pomyslec o zamienikach...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 26.01.2011, 11:34 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Możesz śmiało kupić klocki poza serwisem, markowe oczywiście. W zależności jakie masz hamulce ATE, Bosch, Textar, TRW. Do wyboru, jako OE chyba szły Textary, ale głowy uciąć sobie nie dam.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.01.2011, 12:41 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
z mojej strony moge Ci zaproponowac klocki ATE na przod, cena 645 PLN brutto, wymiana to koszt 185 PLN brutto.
jesli bedziesz zainteresowany prosze o kontakt 600 58 93 39....
VTG
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 26.01.2011, 20:52 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
Matschke:
Dzięki za propozycję, ale raczej będę czegoś szukał w Trójmieście.
A jakie klocki Porsche stosuje jako oryginały?
Myślałem też nad ECB Red stuff...
Kal
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.01.2011, 20:56 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
a nie wiedzialem, ze jestes z Trojmiasta...
jakby co to moge Ci wyslac jesli nie znajdziesz w lepszej cenie...
EBC Red Stuffy odradzam, bo bardzo pyla i lubia piszczec...
z ATE jest roznie, tarcze czasami lubia sie giac, aczkolwiek mam je w 2x BMW i jest wszystko ok. Klocki ATE moge polecic spokojnie...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 26.01.2011, 21:06 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Ze standardów polecam Textary - stosuję od lat w różnych autach, z bardzo dobrym powodzeniem.
Red Stuff też jest bardzo OK - może faktycznie ciut mocniej pylą, ale skuteczność wyraźnie lepsza od standardowych (szczególnie po rozgrzaniu)
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 26.01.2011, 21:22 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
no właśnie...
Ja się trochę martwię o te moje hamulce. Byś może ma to związek z tym, że już moje klocki są to wymiany, tym nie mniej w BMW hamowanie nawet z 200 km/h nie stanowiło problemu, a tutaj jak hamuje ze 180 to przy 100 już hamulce wyraźnie słabną. Niby tutaj jest 300 kg więcej masy, ale mimo wszystko..... W każdym razie, chyba układ hamulcowy nie jest uszkodzony, co?
Kal
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 26.01.2011, 21:31 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Może być problem z płynem hamulcowym , jest stary i naciągnął wody z powietrza spadł mu punkt wrzenia i zaczyna się gotować. Ale najpierw zobacz co będzie dział się po wymianie klocków. Jeżeli nadal będzie to samo to wymień płyn. W sumie powinno się wymieniać płyn co dwa lata z uwagi na dużą higroskopijność płynu typu DOT4 "low viscosity".
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 26.01.2011, 21:42 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Płyn zmieniłbym razem z klockami - najlepiej na jakiś o podwyższonej temp. wrzenia np. Castrol SRF (drogi, ale najpóźniej się gotuje - 310°C)
PS. Płyn raz zagotowany nadaję się do wy...miany
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.01.2011, 22:03 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
koniecznie wymien plyn, ja polecam Motula...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 27.01.2011, 1:36 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Przy kosztach klocków to cena za płyn raczej symboliczna, no chyba że
faktycznie skusisz się na Castrola SRF, ponad 200zł za litr. Ja wybieram
Motula RBF 600 (chyba najlepszy stosunek temp./cena?).
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 27.01.2011, 10:22 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
a ile go potrzeba, żeby wymienić? Litr nie wystarczy?
Kal
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 27.01.2011, 10:25 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Litr wystarczy, Motul pakowany jest po 500ml...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 27.01.2011, 11:58 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 27.01.2011, 12:21 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
maciejek napisał(a):
Z ciekawości jaka cena tego płynu?
Obecnie używam ATE Super Blue Racing - jestem naprawdę zadowolony (różnica w skuteczności hamowania po wymianie była kolosalna!) ale upływaja już 2 lata i czas na zmianę.
ATE kosztuje ok. 50PLN/litr.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 27.01.2011, 12:51 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Pentosin Racing Brake Fluid ma lepsze parametry niż ATE Super Blue Racing - wyższy o 20 stopni punkt wrzenia - można bardziej katować hamulce na torze , co do kosztów dla klubowiczów PCP - 60PLN/L, mam cztery opakowania po 40PLN - wgniecione puszki podczas transportu, w sumie ucierpiała estetyka, bo zawartość nienaruszona.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|