Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 23:58 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Witam szanownych kolegów. Oddałem auto do lakiernika, aby zrobił parę małych poprawek. Ten z kolei oddał je do blacharza, który zajął się niewielkimi również, ale jednak dziurami w progach. Kiedy samochód wrócił od blacharza licznik zachowywał się już tak jak na filmie:

https://youtu.be/uKjKHOQR6Qo

Oprócz tego nie działa sterowanie czymkolwiek z kierownicy (ani radio ani skrzynia) i nie chodzą przednie wycieraczki. Akumulator, wcześniej całkiem sprawny, po naładowaniu trzyma 3 godziny... Na liczniku nie chodzą oczywiście żadne wskaźniki, na uruchomionym silniku napięcie w instalacji wynosi jakieś 12.4V. W jednym z reflektorów latała luźno bańka żarówki, co ewidentnie świadczy o tym, że komuś ten reflektor upadł przy demontażu... Uruchomiony, samochód zdaje się działać poprawnie, z braku licznika oczywiście nie sposób stwierdzić czy nie rzuca jakimiś komunikatami.
Podobno blacharz zakładał jakiś ochronnik przed podejściem do auta ze spawarką, podobno też to fachowiec z doświadczeniem. Natomiast suma objawów wskazuje, że chyba coś poszło nie tak... Może ktoś ma jakiś pomysł, choć nie spodziewam się żadnej cudownej rady. Sprawdziłem napięcia zasilające licznik na kostce, są w normie i stabilne. Podłączyłem licznik poza samochodem pod zasilanie - zapalają się 2-3 kontrolki, kilka razy delikatnie odezwie się brzęczyk, ale strasznie cicho... Wydaje mi się że licznik jest już do piachu, pytanie co jeszcze...

Może ktoś z okolic Śląska dysponuje Durametrikiem i mógłby mi pomóc zweryfikować które sterowniki się odzywają a które jeszcze oprócz licznika trafił szlag? Mam niedaleko serwis p. Duszy, ale właścicieli takich staruszków jak mój szczują psami z odległości 5 km... (to oczywiście żart, to niezwykle uprzejmi ludzie, którzy po prostu nie lubią tracić czasu na sprawy beznadziejne)

pozdrawiam

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2020, 18:52 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Dla potomnych, gdyby ktoś miał kiedyś taki przypadek. Ewidentnie uszkodzeniu uległa elektronika licznika. W konsekwencji nie można było połączyć się z żadnym praktycznie modułem, oprócz sterownika silnika i jednych z tylnych drzwi. Kupiłem licznik z wersji Turbo, dbając aby miał ten sam numer oprogramowania wewnętrznego. Po podłączeniu licznik wystartował bez problemu, ożyły też wszystkie rzeczy, które były martwe. Udało się nawiązać łączność ze wszystkimi modułami. W każdym była masa błędów, często abstrakcyjnych, które jednak dały się wykasować i póki co nie wracają. Jedyny problem jest taki, że w aucie z którego pochodzi mój nowy licznik były wkodowane czujniki ultradźwiękowe, moduł wykrywania przyczepy i moduł pomiaru ciśnienia ogumienia. Licznik teraz zgłasza, że ich nie widać, co jest uciążliwe w zasadzie tylko przy czujniku ciśnienia, bo sygnalizuje to lampką i komunikatami. To się da przeprogramować o ile się nie mylę, ale nie tym urządzeniem diagnostycznym które miał mój mechanik (Hella Gutmann). Będę musiał poszukać odpowiedniego sprzętu i to zrobić.
Akumulator do wyrzucenia, nic nie trzyma, ponieważ jest jeszcze na gwarancji to go oddałem w reklamację, ale liczę się z tym że go odeślą z komentarzem że jest całkiem sprawny. Trudno. Jutro przychodzi nowy.

pozdrawiam

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2020, 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
PoCom podobno robi kodowanie licznika
http://www.obdtester.com/pocom-diagnost ... 003_955_e1
ale pewnie skończy się Piwisem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2020, 21:47 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Jeśli była użyta spawarka (np. przy skorodowanych progach) a nie został odłączony akumulator to wszystko jest możliwe.
Wierzę jednak, że to raczej abstrakcyjna możliwość i nic takiego nie miało miejsca. Sam byłem świadkiem przepięcia w W210. Samochód miał chyba z 3 lata. Jak wiadomo ten model rdzewiał nawet na plakatach. Spawarka, włączony aku i po instalacji. Byle tanio u "Heńka z poczty"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 11:10 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
W moim przypadku Heńkiem z poczty okazał się blacharz, który współpracował z ze znanym mi, dość dobrym lakiernikiem. Ale spokojnie, ja tam go sobie rozliczę...

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 13:36 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Nie piję do Twojego blacharza :D
Po prostu opisałem możliwość...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum