Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 12.12.2020, 16:46 

Joined: 26.05.2018
Posts: 8
Silnik wymagał remontu. Po wymianie cylindrów, tłoków, pierścieni motor miał działać dobrze, ale niestety zachowuje się cały czas dziwnie.

Myślałem, że jest to problem cewek zapłonowych albo świec. Zleciłem wymianę ale mechanik wymienił świece i stwierdził, że na jednej stronie na cylindrach jest niższe ciśnienie - na wszystkich identycznie niższe niż na drugiej stronie.
Efekt: buja silnikiem na wolnych obrotach, bujanie się powiększa bo na świecach gromadzi się nagar z powodu złego spalania.

Mechanik mówi, że może to być "o jeden" ząbek przestawiony rozrząd na tej stronie.
Czy to może być przyczyną?

Niepokoi mnie dodatkowo fakt, że jak jadę teraz tym samochodem to za sobą mam całą chmurę pary z tłumików - czy takie zachowanie może być efektem właśnie tego złego spalania czy też jest inny problem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2020, 18:41 

Joined: 14.02.2020
Posts: 78
Jak dawno był remont silnika? Jak od razu po remoncie zaczął źle chodzić to może najpierw niech firma od remontu silnika go zdiagnozuje i naprawi?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2020, 22:59 

Joined: 26.05.2018
Posts: 8
Dzięki za radę.

Problem w tym, że jest to u nas 3 samochód w rodzinie. Od remontu sinika minęło sporo czasu, ale niewiele kilometrów.
Od razu po remoncie nie chodził pięknie, ale wszystko zrzucałem na karb cewek - czasami pracował lepiej, czasami gorzej więc wydawało mi się, że może mieć to związek z przebiciem na cewkach.

Nigdy nie było jednak dużego ciśnienia a jednocześnie możliwości aby wstawić go do mechanika. Jak już wreszcie postanowiłem to zrobić, wstawiłem na wymianę tych cewek to mechanik, który robił wcześniejszy remont stwierdził, że "chodzi lepiej ale nie idealnie". On wskazał sprawdził i stwierdził nierówne ciśnienia - inne po prawej i inne po lewej. Po nowym roku mam postawił auto, aby sprawdzić ten rozrząd.

Chciałbym jednak wcześniej zapytać o to czy:
1. Takie bujanie na wolnych obrotach jest możliwe z takiego powodu;
2. Jakie mogą być ewentualnie inne przyczyny.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.12.2020, 0:10 

Joined: 1.03.2008
Posts: 1391
Do sprawdzenia rozrząd i sterowanie rozrządem oraz wznios zaworów.
Czy remontowany był Twoj silnik czy dostałeś drugi na wymianę?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.12.2020, 1:02 

Joined: 26.05.2018
Posts: 8
Silnik był remontowany. Dostał tuleje cylindrów, tłoki, pierścienie.

Jeśli Ty jesteś od "Porsche Pana" to mieliśmy okazję widzieć się w tym dniu gdy go kupowałem. To było może 5 albo 6 lat temu, bo auto kupowałem w warszawie i kolega polecił mi sprawdzenie go u Ciebie.

Wracając do problemu - jak jest z diagnozą takiego tematu? Bo być może błędem jest trzymanie się tego samego mechanika, który mi robił ten motor.
Do Raszyna mógłbym podjechać z autem jeżeli diagnoza jest możliwa w ciągu kilku godzin.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP