Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.04.2020, 21:15 

Dołączył: 4.11.2019
Posty: 10
Witam
W aucie Porsche Cayenne S 4.5 955 po odkręceniu korka wlewu oleju jest na nim szlam i trochę wewnątrz na łańcuchu. Po wyciągnięciu bagnetu nic specjalnego nie ma prócz oleju. Na korku jak i z wlewu oleju czuć benzynę. Na łańcuchu jest osadzona rdza. Auto nie pokazuje żadnych objawów, co jakiś czas pokazuje błąd P0456(Evaporativ Emission System Leak Detected(very small leak), ale jest to sprawdzane zwykłym diagiem, nie mam PIWIS.
https://imgur.com/a/OfOpSgx
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2020, 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ten szlam, to zwykle od krótkich przebiegów (czy tak jest w Twoim przypadku?),
to nie jest duży problem. Natomiast rdza na łańcuchu już powoli problemem będzie. Ja bym radził rozebrać przód i zobaczyć w jakim
stanie jest reszta rozrządu. Łańcuch już się kwalifikuje do wymiany.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2020, 23:15 

Dołączył: 4.11.2019
Posty: 10
Qbak napisał(a):
Ten szlam, to zwykle od krótkich przebiegów (czy tak jest w Twoim przypadku?),
to nie jest duży problem. Natomiast rdza na łańcuchu już powoli problemem będzie. Ja bym radził rozebrać przód i zobaczyć w jakim
stanie jest reszta rozrządu. Łańcuch już się kwalifikuje do wymiany.

Tak, auto jeździło głównie po mieście na krótkich dystansach. Odpaliłem auto i sprawdziłem jeszcze raz co się dzieje pod korkiem. Rdzy na tej części łańcucha która się zatrzymała nie było. Ostatnio miałem sytuację gdzie auto nie było odpalane przez jakieś 2.5 tyg. Po odpaleniu przez chwilę pracował na suchym silniku, bo cały olej ściekł i może w tym momencie na części metalowych zaczęła robić się rdza. Co do zapachy benzyny nie wiem czy mogło tak być, ale próbowałem kilkukrotnie zapalić auto ale był za niski stan akumulatora i benzyna nie została spalona w komorze silnika. Nie wiem czy mogła ściec do oleju? Mogła narobić szkód jeśli w baku była woda po z benzyną po tam długim postoju. Auto zostało odpalone dwa dni później po naładowaniu.
Nie wiem czy winny winny rdzy jest nakrętka wlewu oleju która po latach zaczęła przepuszczać wilgoć
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2020, 23:23 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Podejrzewam że auto stało przez pewien czas z rozbabranym silnikiem nie zabezpieczone, stąd i korozja łańcucha lub duża kondensacja wewnątrz.
P0456 evaporative emission (EVAP) system - very small leak detected, możliwe przyczyny:
Usterka mechaniczna.
Połączenia węży.
Czujnik ciśnienia EVAP.
Do sprawdzenia również uszczelka korka wlewu paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 0:30 

Dołączył: 4.11.2019
Posty: 10
szwagierek napisał(a):
Podejrzewam że auto stało przez pewien czas z rozbabranym silnikiem nie zabezpieczone, stąd i korozja łańcucha lub duża kondensacja wewnątrz.
P0456 evaporative emission (EVAP) system - very small leak detected, możliwe przyczyny:
Usterka mechaniczna.
Połączenia węży.
Czujnik ciśnienia EVAP.
Do sprawdzenia również uszczelka korka wlewu paliwa.

Myślę, że gdyby był rozebrany to na całym łańcuchu byłaby rdza. Chociaż na tym drugim zdjęciu widać złotawy nalot i między nim przetarty srebrny.
Gdzie można dostać łańcuch prócz ASO i jakie są koszty rozebrania? Auto i tak po mały zbliża się do 150tys gdzie trzeba zrobić regulację. W tym przypadku raczej wymiana łańcucha.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 1:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Niedawno sprzedałem ostatni łańcuch jaki miałem w zamienniku. Napisz
na j.kadziela@gmail.com, poszukam czy aktualnie gdzieś go można dostać,
a przy okazji wycenię Ci oryginał. Tylko najpierw dobrze by było przed
zamawianiem zajrzeć do silnika i ocenić co jest potrzebne, żeby
wszystkiego na raty nie ściągać :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 9:34 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Rozumiem, że auto z USA?
Odnośnie tego komunikatu small leak to jeżeli wymiana uszczelki korka paliwa nie pomoże, to proponuję wyciąć tą linijkę z softu, bo szukanie mikro nieszczelności jest mega upierdliwe i kosztowne, a komunikat będzie wracał jak bumerang i wku.wiał.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 13:15 

Dołączył: 4.11.2019
Posty: 10
pawelmontana napisał(a):
Rozumiem, że auto z USA?

Miały jakieś problemy z tym związane?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 14:49 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Wersje USA mają ten wymagany przez DOT shit z odzyskiwaniem oparów. Po kilku latach pojawiają się nieszczelności układu, które na dobrą sprawę nie maja znaczenia w eksploatacji pojazdu, a są bardzo żmudne do zlokalizowania i nie warto po kolei kupować nowych rurek po kilkaset pln.
Można to wyciąć w sofcie, bo w Euro wersjach tego nie ma.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 14:56 

Dołączył: 4.11.2019
Posty: 10
pawelmontana napisał(a):
Wersje USA mają ten wymagany przez DOT shit z odzyskiwaniem oparów. Po kilku latach pojawiają się nieszczelności układu, które na dobrą sprawę nie maja znaczenia w eksploatacji pojazdu, a są bardzo żmudne do zlokalizowania i nie warto po kolei kupować nowych rurek po kilkaset pln.
Można to wyciąć w sofcie, bo w Euro wersjach tego nie ma.

O czym dokładnie mówisz? Wiem, że chyba była wymieniana magistrala, albo coś z układu chłodzenia, bo rachunek jest na kilka tys euro.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2020, 4:22 

Dołączył: 4.11.2019
Posty: 10
A czy ten błąd może mieć coś wspólnego z zaworem zwrotnym czy tam regulatorem ciśnienia paliwa przez co nie trzyma ciśnienia i paliwo ścieka na cylindry po wyłączeniu silnika? Po świętach dowiem się jak z ciśnieniem na cylindrach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2020, 19:08 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Kr3uss napisał(a):
A czy ten błąd może mieć coś wspólnego z zaworem zwrotnym czy tam regulatorem ciśnienia paliwa przez co nie trzyma ciśnienia i paliwo ścieka na cylindry po wyłączeniu silnika? Po świętach dowiem się jak z ciśnieniem na cylindrach.

Nie powinien mieć coś wspólnego z zaworem zwrotnym lub regulatorem, jak już coś to z zaworkiem odpowietrzającym zbiornik paliwa który znajduje się na silniku od strony kierowcy.
Zrób zdjęcie uszczelki korka paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2020, 19:36 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Tu masz video z tym samym błędem:
https://www.youtube.com/watch?v=EAu7gBCOXtI
Wymiana Pompy diagnostycznej do instalacji paliwowej 7L0906271C.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.04.2020, 22:24 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
A ja powiem tak: rdza na łańcuchu to świadectwo obecności wody w silniku, i to nie przez chwilę, bo to trochę musi potrwać, żeby stalowy element pokryty olejowym filmem zaczął korodować. Woda w silniku może znaleźć się albo w efekcie przecieku z układu chłodzenia (uszczelka pod głowicą, pęknięcia głowicy lub bloku) albo jakiejś trudnej do wyobrażenia nieszczelności sam nie wiem czego. W procesie spalania benzyny woda powstaje w naturalny sposób, pod postacią pary wodnej dostaje się też do skrzyni korbowej. Ale to są malutkie ilości, przez odmę ta woda następnie opuszcza silnik. To masło w okolicy korka to nic innego jak emulsja, czyli zmieszane ze sobą olej i woda - normalnie się nie łączą, ale jak się je długo i intensywnie miesza, to utworzą właśnie takie 'coś'. Zbierz sobie tego więcej do słoiczka, odstaw zamknięte szczelnie na dwa dni w spokojne miejsce i zobacz jak ci się pięknie rozdzieli na wodę na dole i olej na górze...
Moim zdaniem masz 'mejdżer problem' z przedostawaniem się wody do silnika. Powierzchniowy nalot rdzy na łańcuszku rozrządu to przy tym mały miki - wytrze się w trakcie pracy, bo te kółeczka stale się kręcą. W silnikach z żeliwnymi tulejami zawsze one obrywały wodą najmocniej, tu masz niby na szczęście nikasil, którego woda nie ruszy. Ale może ci zdegenrować pierścienie, no i oczywiście czopy wału korbowego... Z pewnością pogorszone jest też smarowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2020, 10:22 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Po tym co napisał Mart, dopiero przyjrzałem się wylotowi przy korku, faktycznie masło: obstawiam uszczelkę pod głowicą


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum