Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.09.2011, 2:22 

Dołączył: 15.09.2011
Posty: 111
Witam, niedawno kupiłem tą stodołę i po przejechaniu około 1000km zapaliła się dioda check oil level (czy jakoś takoś) więc dolałem litr, koleś który sprzedał mi auto stwierdził że też dolewał co około 1000km i w związku z tym pytanie do Was, czy Wy też tak macie w swoich Cayenne'ach? Trochę mnie to martwi, bo tyle oleju to ja nawet w swoim starym Fiacie nie musiałem dolewać! :shock: :shock:


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 2:37 

Dołączył: 15.09.2011
Posty: 111
Aha, dodam tylko, ze pod spodem zadnych wycieków nie widać, wszystko suche jak pieprz, wiec musi to skurczybyk spalac chyba... :shock:


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 7:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Normalne, Cayenne turbo ma w instrukcji napisane, że pali do 1,5 litra na 1000km, w moim też dolewam :idea:




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 7:28 

Dołączył: 9.02.2011
Posty: 21
Prosiaki tak mają carrera też potrafi koło litra połknąć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 7:31 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
co do carrerek to bym się spierał, bo dolewam, ale raczej litr co kilka(naście) tysięcy, no chyba, że dzień na torze w trybie Sport Plus.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 8:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Silniki z turbosprężarkami maja zwykle dużo wyższe spalanie oleju co jest normalne, w moim starym 993 praktycznie nic nie dolewałem, a GT2 też zużywa sporo (oczywiście nie tyle co Cayenne), może dlatego, że nie jeżdżę z tempomatem i przekraczam 2 tyś. obrotów :wink:




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 8:59 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
To normalka w Cayennach.....a moje Turbo bierze litr na ok. 5000km....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 10:46 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
1 litr na tysiac to sporo... Chociaz zalezy przy jakiej jezdzie. jak non stop pedal w podlodze to sie nie ma co dziwic, ale jak przy normalnej... Fakt, ze silnik 8 cylindrow i w dodatku turbo ale mimo to sporo... Ile ma nalatane? Moze warto zajrzec przynajmniej do dolotu i sprawdzic czy nie ma tam nadmiaru oleju - to nic nie kosztuje a przynajmniej sie upewnisz.
Czy auto czasami nie puszcza niebieskich dymkow?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 11:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Mój Cayenne absolutnie nie puszcza żadnych dymków, a pali litr oleju na 1000, 2000km, jeśli chodzi o jazdę to go nie oszczędzam, żona jeździ nim delikatniej, ale nie ma to dużego wpływu na zużycie oleju




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 11:54 

Dołączył: 16.02.2011
Posty: 51
Mój Cayenne 958 bierze 1 l/2000 km.. a upalany jest dość mocno i jeżdżony sporo na programie. W rodzinie 2gi taki sam łyka bez żadnych reguł nawet do 3-3,5 l /1000 km. Jako norma serwis przewiduje 1l/1000km więc 3 l to leka przesada .W tym przypadku najprawdopodobniej będzie sprawa reklamacyjna. W pierwszych modelach 958 prawdopodobnie były problemy z czujnikiem poziomu oleju bo w następnych modelach został przekonstruowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 12:59 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Mój Cayenne GTS (z przebiegiem ok 40 tys km na tym silniku) bierze 0,7-1,0 na 1000km. Serwis twierdzi że to normalne ale ja się z tym nie zgadzam.

Przegląd co 30 tys km czyli między przeglądami trzeba wlać 20-30 l oleju do auta. Pomijając już koszty to po co wogóle ten olej wymieniać jak on jest wymieniony 3x pomiędzy przeglądami (do silnika wchodzi chyba ok 9 l. oleju)

Takie normy 1,5 l oleju /1000km to były w polonezach i dużych fiatach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 13:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Mariusz ja to 1,5 litra na 1000km mam faktycznie w instrukcji obsługi Cayenna Turbo, co gorsza w instrukcji GT2 jest też taki zapis :!:




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 13:24 

Dołączył: 15.09.2011
Posty: 111
Dzięki koledzy za odpowiedzi, troche mnie to uspokoiło, bo myslalem juz ze mam silnik na wykonczeniu, chocial jezdzi dobrze, tzn rakieta :)
Mam jeszcze pytanie do kolegi, ktory wspomnial o instrukcji do Cayenne, czy masz moze ja w wersji elektronicznej, czy tylko na papierze? Gdzie ew. mozna zdobyc?


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 14:41 

Dołączył: 9.02.2011
Posty: 21
Podobnie jest w instrukcji 996 również dopuszczalna norma to 1.5l na 1000 km jeśli by tak brały to kolo dystrybutorów z paliwem powinny stać z olejem silnikowym :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 14:53 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
jak siedzę jako pasażer i zapiszczy komunikat to zawsze pytam Agnieszkę "olej czy benzyna?" - jedno i drugie prawie tak samo prawdopodobne :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
mój GTS potrzebuje dolać tylko 1 litr co ok. 6000-7000 km więc chyba mam szczęście :D




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 15:01 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Twój jest jakiś zepsuty, bo nie pali ani oleju ani benzyny :wink: chyba że to przez ten kolor :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 16:33 

Dołączył: 11.07.2010
Posty: 220
Moje 996 turbo potrzebuje 1l oleju co ok. 1200-1500 km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 18:52 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
tobj napisał(a):
Podobnie jest w instrukcji 996 również dopuszczalna norma to 1.5l na 1000 km...


Te "normy" to dupochron dla producenta, żeby klienci nie przyjeżdżali gwarancyjne z "normalnym" zużyciem oleju. Większość samochodów ma w instrukcji zapis, ze 1l/1000 km to norma, mimo, że normalnie użytkowane nie wymagają dolewek między wymianami...

3l / 1000 km, to moim zdaniem duże przegięcie w samochodzie osobowym - nie wyczynowym. Pomijam kwestię komfortu - wyjazd dalej niż do Niemiec wiąże się z zabraniem ze sobą 6 litrów oleju na dolewkę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2011, 22:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
PeterN napisał(a):
Dzięki koledzy za odpowiedzi, troche mnie to uspokoiło, bo myslalem juz ze mam silnik na wykonczeniu, chocial jezdzi dobrze, tzn rakieta :)
Mam jeszcze pytanie do kolegi, ktory wspomnial o instrukcji do Cayenne, czy masz moze ja w wersji elektronicznej, czy tylko na papierze? Gdzie ew. mozna zdobyc?


Mam tylko oryginalna w wersji papierowej, myślę, że w ASO udostępnia, jeśli cokolwiek u nich robisz z autem.




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum