Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.08.2024, 0:16 

Dołączył: 24.09.2023
Posty: 13
Robiłem ostatnio kilka rzeczy w swoim Porsche i może komuś z was się to przyda.


Ogólnie to zauważyłem od samego początku, że prawy głośnik niskotonowy pierdzi. Wiedziałem, że kiedyś to zrobię natomiast po drodze uszkodziła mi się klamka. Ot któregoś dnia usłyszałem brzękkkkk i klameczka zaczęła latać. Jak ktoś z Was będzie miał problem tego typu to mam kilka patentów na które wpadłem po drodze (poniżej). Wybaczcie, że tak mało zdjęć, szczególnie z początków pracy natomiast czasu było mało a wpadłem na to by to opisać dopiero w połowie prac. Z tego co zrobiłem:

- Naprawa klamki
- Wygłuszenie (tak przy okazji)
- Nowe głośniki



Na początek ściąganie boczków:

Ogólnie polecam zapoznać się z tym filmikiem z YT bo jest najlepszy wg mnie.


1.Najpierw musicie odkręcić 5 śrub torx T30. Na zdjęciach pokazałem miejca które trzeba rozmontować. :
Załącznik:
drzwi_sruby.jpg

- klamkę odciągnijcie i odkręćcie śrubkę T20 i naciśnijcie dół plasticzku takiego okrągłego tam znajduje się 1 śruba T30
– uchwyt drzwi podważcie delikatnie aż zacznie odchodzić. Jest na 3-4 zatrzaskach także powinien odskoczyć wmiare sprawnie. W 2 dziurach znajdują się kolejne 2 śruby T30
- na zakończeniu drzwi jest taka plastikowa plakietka, wystarczy podważyć i wyjdzie bo jest bardziej na wcisk niż zatrzaski. Pod spodem jedna śruba T30
- te trójkąty przy szybie podwadźcie od spodu delikatnie aż odskoczą a następnie wysuńcie do góry. Górny zatrzask jest wsuwany!!!! Także nie ciągnijcie po złamiecie. Odepnijcie kostkę i pojawi się ostatnia śruba T30

2. Następnie najgorsza rzecz – odpinanie spinek a jak wiadomo lubią strzelać. Mi się udało nie uszkodzić ani jednej ale jak wam się to przytrafi to są takie same jak w VW więc polecam kupić od nich. Nie ma sensu pchać kasy w Porsche skoro to te same. Spinek jest 9 i polecam odpinać zgodnie z rysunkiem technicznym od Porsche. Znalazłem w necie i zrobiłem sobie screena. Ja do tego użyłem do tego ściągaczy do tapicerki YATO. Takie zwykłe, można je dostać w Castoramie nawet ale są 2x droższe jak na necie.
Załącznik:
boczek_spinki.jpg


3. Następnie ściągacie do góry boczek i odpinacie delikatnie wszystkie kostki w środku. Bodaj jest ich 4. Żeby zdjąć linkę od zamka tą stalową należy nacisnąć z 2 stron plastikowy zatrzask i wysunąć go a potem pomajtać aż wyjdzie z uchwytu klamki.


Klamka:
Sama naprawa klamki jest mega prosta natomiast wymaga zdjęcia boczka (patrz wyżej). Nawet nie trzeba nic kupować na upartego. Jako, że i tak miałem naprawić głośniki to zdjąłem boczki i wystarczy zamienić miejscami jedną część z lewej na prawą i będzie działać jak nowe. W tej części łamie się plastik takie ucho o które opiera się sprężyna. Z każdej strony jest używane jedno ucho także można zamienić to miejscami i będzie git. Zaznaczyłem część o której mowa na zdjęciu wyklejonego boczku.
Załącznik:
klamka.jpg


Pro tip: Ja musiałem zdejmować 2 raz założony boczek przez to. Jak już ktoś z Was zamieni te części to polecam założyć klamkę wewnętrzną i wypozycjonować to przed dokręceniem bo inaczej po założeniu jak już będziecie dokręcać klameczkę okaże się że nie do końca dobrze leży a boczki już założone.

Wygłuszenie:
Nie musicie tego robić natomiast ja kiedyś w innym aucie zrobiłem i efekty były. Nie jestem specjalista CarAudio także robiłem na własną odpowiedzialność zgodnie z wiedzą z Internetu.

Zdecydowałem się na matę bitumiczną STP Aero 2,3 mm oraz piankę STP Aeroflex 6mm. Mata Aero ponieważ chwalili ją za wagę. Zużyłem na oboje drzwi 2 arkusze maty 75x50cm oraz niecałą 1 piankę 100x100cm. Waga całości to może 3kg łącznie także nie dopasłem strasznie Caymana. Docinacie to nożem tapicerskim a potem naklejacie na odtłuszczoną powierzchnię i dociskacie rolką np. do tapet (ja dałem 5zł za taką rolkę). Na tą matę bitumiczną naklejacie piankę i gotowe. Pamiętajcie żeby nie zaklejać poduszki powietrznej i otworów montażowych! Ogólnie warto tą matę biumiczna dawać na powierzcnie blaszane które lubią rezonować. Ja też dałem 2 kawałki za głośnikami niskotonowymi na tyle ile sięgnąłem ręką (o dziwo była tam już jakaś mata zainstalowana od porsche ale dokleiłem swoją). Efekt na zdjęciach.

Załącznik:
drzwi_wyklejanie.jpg



Nowe głośniki:
Tutaj okazało się najwięcej zabawy i rozkminy co jak i gdzie…:
Wg moich informacji w Porsche 987 było 3 pakiety: podstawowy, ASK ze wzmacniaczem oraz BOSE. Bose poznamy prosto a ASK wyróżnia się od podstawy tym, że jest właśnie głośnik niskotonowy w drzwiach i z tyłu za plecami (przynajmniej w Caymanie) są dodatkowe głośniczki noi wspomniany wzmacniacz.
Wzmacniacz w 987.1 jest z przodu za tym panelem z narzędziami a w 987.2 pod siedzeniem pasażera. Ja zdecydowałem się zostawić wszystko tak jak jest tj. nie zmieniać wzmacniacza ani nie zamieniać nic oprócz głośników niskotonowych. Chodziło o kasę bo nie chciałem pchać kila ładnych tyś w pełny upgrade głośniki + wzmacniacz i rekablowanie (może kiedyś ale nie tym razem).
Ogólnie to są 2 wyjścia, albo kupujecie 8calowe (200mm) głośniki z płytkim montażem albo robicie dystans z MDF i wsadzacie dobre głośniki 6,5 cal (165mm).
Prostszym (jak się okazało nie do końca) rozwiązaniem jest zakup 8 calowego woofera i zamontowanie go w plastikowym fabrycznym dystansie starego głośnika. Ja tak na początku zrobiłem naaatoooomiast nie zdało to egzaminu bo boczek nie chciał się domknąć. Patent wziąłem z forum zagranicznego tyle, że głośniki które zakupiłem miały taki wywinięty rant i on wadził o boczki drzwi. Mogłem rozorać boczki drzwi lub ogarnąć dystans MDF. Wolałem zostawić boczki w spokoju i kupiłem dystanse firmy Basseus i polecam (próbowałem najpierw samemu wycinać z MDF ale dużo z tym zachodu było a 2 gotowe dystanse kosztowały 60zł). Przyszły nawiercone pod otwory i zaimpregnowane na czarno. Musiałem je delikatnie porozwiercać bo nie wchodziły śruby co do mm ale to nie miało żadnego znaczenia i nie było strasznym doświadczeniem.

WAŻNE:
Zgodnie z informacjami z forum zagranicznego te głośniki niskotonowe ASK są 2 ohmowe. Nie wiem czy to kwestia, że mój Cayman był na rynek Japoński czy się mylili ale ja swoje zmierzyłem multimetrem i było 4ohmy więc miałem łatwiej. Kupiłem 8calowe 4ohmowe głośniki i cześć. Natomiast dobrze jakbyście sprawdzili to przed kupnem.

Ja zdecydowałem się na głośniki Audison Prima AP 8. Jak na razie bardzo ładnie grają ale jeszcze je potestuje bardziej na dniach i powiem po czasie co o nich sądzę.

Cała relacja tutaj:
1. Ogólnie to jak widać na zdjęciu rozleciała się membrana. Jak ktokolwiek będzie to ściągał to polecam wziąć rękawiczki i od razu jak najdalej to wyrzucić bo ta guma jest bardzo klejąca kruszy się i mega brudzi.

2. Możecie wyciąć tą plastikową kratkę i spróbować zamontować głośnik z dystansie fabrycznym ale to zadziała tylko na niektórych głośnikach. U mnie tak jak wspominałem boczki się nie dopięły więc musiałem jednak zostawić ten sposób i zrobić to na dystansie MDF.

Jeśli chodzi o zlikalizowanie + i jeżeli decydujecie się na zachowanie dystansów fabrycznych to trzeba to zamienić miejscami tak jak u mnie na zdjęciu. Jak nie wiecie które to + a które to – to odpalacie radio w aucie i bierzecie multimetr. Ustawiacie na mierzenie voltów i wsadzacie w kostkę czerwoną końcówkę i czarną. Jeżeli pokazuje wam np. 2 volty to znaczy że + znajduje się tam gdzie czerwona końcówka. Jeżeli pokazuje wam -2 volty to oznacza, że musicie zamienić końcówki do pomiaru miejscami. Jak pokazuje dodatnie wartości to jest ok i tam gdzie czerwony tam jest +.

3. Jak już wspominałem u mnie się to nie zapięło także kupiłem dystans MDF i nawierciłem sobie otwór na przewody. Kupiłem sobie kostkę i okazuje się że podchodzą kostki głośnikowe z Mercedesa!! Kupiłem takie z wsuwanymi zaciskami także nawet nic nie trzeba było lutować a głośniki są na wtyczce tak jak w fabrycznym montażu. Jak będę chciał to mogę wrócić do fabryki w każdym momencie.

4. Na koniec składacie wszystko w odwrotnej kolejności et voila! Oczywiście sprawdźcie działanie wszystkiego przed dopięciem boczków bo szkoda by było je ściągać ponownie.

Załącznik:
glosnik_montaz.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2024, 8:02 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 386
Super że to opisałeś, bo właśnie dwa dni temu klamka zrobiła dokładnie to samo :) Z opisem będzie łatwiej . Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2024, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.11.2020
Posty: 330
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
Super opis, brawo!
Ja jestem przed podobną operacją.
Z tego co się orientowałem to dobrze pasują także głośniki dedykowane do BMW. Są często sprzedawane w trójdrożnych zestawach, z czego największy ma 8”.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum