|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
nagi
|
Napisane: 25.09.2023, 23:38 |
|
Dołączył: 24.09.2023 Posty: 13
|
Cześć, Od jakiegoś czasu interesuje się Caymanem, wersje jak w tytule: 987.1 albo 987.2. Narazie robię przymiarki, zbieram kasę i na wiosnę planuje zakup. Zdobyłem sporo informacji w necie na temat tych aut, wersji silnika, zmian i bolączek tego modelu. Pomimo tego mam kilka pytań do użytkowników: 1. Silnik: głównie chodzi mi o cylindry i ich podcieranie „bore scoring” i czy rzeczywiście jest się czego obawiać. Oczywiście dochodzi niesławny IMS ale wg informacji które zdobyłem nie jest to tak częsty problem. Jak to z tym jest? Jak ocenilibyście wytrzymałość jednostek 987.1 (M97.20 i M97.21) oraz 987.2 (MA1.20 i MA1.21)? 2. Ilość miejsca wewnątrz: Niestety nie miałem okazji siedzieć ani w Caymanie ani Boxterze. Siedziałem w 911 i było bezproblemowo. Dlaczego o to pytam? Mam 187 cm i zastanawiam się jak jest z miejscem w Caymanie? Mam nadzieję, że o wiele lepiej niż w Mazdzie mx5 w której wyglądam komicznie. Jeżeli ktoś z Rzeszowa lub okolic posiada Caymana i zechciałby go pokazać lub będzie na jakimś zlocie to byłbym wdzięczny za info. 3. Ogólna obsługa i awarie? Wiem mniej więcej czego się spodziewać ale wolałbym poznać Wasze zdanie na temat serwisu i bolączek. 4. Cena: rozstrzał jest różny, szczególnie polift przez brak IMS i mniejszą ilość wyprodukowanych egzemplarzy jest sporo droższy. Pytanie jaki przedział to bezpieczne terytorium a jaki lepiej odpuścić. Wiadomo że cena nie jest wyznacznikiem ale czasami wydaje mi się podejrzanie niska. 5. Wersje i wyposażenie: typowo, base czy S; manual czy automat tutaj bije się z myślami nadal natomiast czy jest coś co warte jest poszukiwania z wyposażenia? Albo np coś niewartego zachodu? Przykład: pakiet sport chrono, PASM itp.
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 26.09.2023, 8:42 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
Hej, od kilku lat mam Caymana S 987, genialne auto. 1. U mnie zero problemów, zrobiłem ponad 25 tyś kilometrów, w okolicy silnika tylko katalizatory musiałem wymienić ze starości. 2. Mam 186 cm i mieszczę się bez żadnego problemu. Nie ma uczucia że jest ciasno, zarówno nad głową jak i po bokach. Za to masz wrażenie że auto jest spasowane pod kierowcę i nie ma zbędnej przestrzeni. 3. Awarii brak, auto serwisowane regularnie i wszystko robione od razu, olej wiadomo co roku lub jak stuknie 10tys. 4. Cena - tu bym uważał, bo jak ktoś nie dbał to można te auta zajechać. Dlatego lepiej jest dobrze poszukać i nie łapać się na okazje. 5. Mi się udało trafić wersję S i to w max wyposażeniu, więc jestem zadowolony. Generalnie im wyższe wyposażenie tym lepsze. Mój egzemplarz ma automat i bardzo mi to odpowiada. Na trasie tylko brakuje mi szóstego biegu, ale rzadko jeżdżę nim autostradą. Generalna rada ode mnie: poszukaj na spokojnie, może teraz po sezonie będzie więcej ofert. Cayman jest całkiem sensownie wyceniany i można znaleźć fajny egzemplarz, który da masę frajdy. Załącznik: 987 S .jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 26.09.2023, 10:26 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
bierz polifta , na starcie zapłacisz więcej ale , 1) spisz spokojnie jeśli chodzi o awarie , 2) pdk 6 biegów zamiast starego 5 tip , 3) lepiej będą trzymać cenę i jest ich mniej więc łatwiej kiedys sprzedać , tez nowszy więc najcześciej w lepszym stanie . Wydasz więcej ale sumarycznie wydasz - stracisz mniej ... zdecydowanie jest wart dopłaty
|
|
Góra |
|
nagi
|
Napisane: 26.09.2023, 17:22 |
|
Dołączył: 24.09.2023 Posty: 13
|
Dzięki za odpowiedzi. Generalnie nie spieszy mi się totalnie z zakupem i zamierzam poczekać na godny egzemplarz Na poważnie chce zacząć szukanie od wiosny a teraz chciałem uzyskać kilka info od realnych użytkowników. Rozważań sporo wewnętrzny diabeł mówi "bierz model S z manualem" a rozsądek mówi weź Base z PDK. Poliftów jest o wiele mniej ale myślę, że coś się znajdzie. Najwyżej pozostanie ściąganie z zagranicy chociaż tego wolałbym uniknąć. Jak kupowaliście swoje egzemplarze to robiliście badania boroskopem? P.S Przemek KG - piękny.
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 26.09.2023, 19:27 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
nagi napisał(a): Dzięki za odpowiedzi. Generalnie nie spieszy mi się totalnie z zakupem i zamierzam poczekać na godny egzemplarz Na poważnie chce zacząć szukanie od wiosny a teraz chciałem uzyskać kilka info od realnych użytkowników. Rozważań sporo wewnętrzny diabeł mówi "bierz model S z manualem" a rozsądek mówi weź Base z PDK. Poliftów jest o wiele mniej ale myślę, że coś się znajdzie. Najwyżej pozostanie ściąganie z zagranicy chociaż tego wolałbym uniknąć. Jak kupowaliście swoje egzemplarze to robiliście badania boroskopem? P.S Przemek KG - piękny. Załącznik: IMG_4660.jpg Mam 987.1 S w manualu, auto świetnie jeździ , mam też chrono pakiet i sportowe siedzenia. Narazie się zaprzyjaźniam, przejechałem dopiero około 1,5 tys km, zero problemów a masę frajdy Auto sprowadziłem z Japonii dla siebie. Moim zdaniem szukaj dobrego zadbanego egzemplarza i nie ma to znaczenia czy to jest 987.1 czy 2. Lepiej zapłacić więcej za dobry egzemplarz. Bawią mnie tutaj na forum sytuacje jak ludzie szukają tanich aut, nie zastanawia was to iż ten który sprzedaje auto wie co ma i ile to jest warte! Nie wierzcie w to że sprzedający to frajer który nie zna aktualnej sytuacji rynkowej, zwłaszcza dzisiaj w dobie internetu. Oczywiście polecam model S. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Roadkill_Buffet
|
Napisane: 26.09.2023, 20:22 |
|
Dołączył: 21.04.2023 Posty: 6
|
Czesc ja od niecalego mesiaca jestem szczesliwym posiadaczem Caymana 2.9 w manualu. Od razu mowie, szukalem 9 miesiecy przegladajac wszystko i wszedzie dzien po dniu, EU i PL. W kraju byly doslownie 3 ogloszenia przez ostatnie 9 miesiecy w manualu. Uwazam, ze lepiej dolozyc $ i postawic na polifta, nowe silniki dadza Tobie spokoj glowy, nie musisz sie tak martwic o badania boroskopem. Wersja 2.9 bedzie mniej awaryjna niz 3.4, koszta utrzymania beda podobne, bym szukal po prostu dobrego egzemplarza niezaleznie od wersji silnika. Nie mialem przyjemnosc jazda 3.4, ale jezdzac 2.9 nie czuje potrzeby na wiekszy silnik. 2. Miejsca jest sporo, siedzi sie dopasowanym ale nie klaustrofobicznie. 5. Twoja preferencja. Z wyposazenia warto poszukac sport chrono +, nie tylko bajer wizualny ale faktycznie wyczula reakcje gazu i krecenie sie silnika. W szczegolnosci must have w wersji z PDK bo umozliwia Launch Control i poprawia znacznie 0-100. Tapicerka w skorze byla rzadka opcja, wiec traktowalbym to jako bonus jak sie tafi . Jak masz jakies pytania albo jak bedziesz szukac juz egzemplarzy mozesz smialo mi wyslac PW, podpowiem co jestem w stanie. IG: RKB987.2
|
|
Góra |
|
piotrrf
|
Napisane: 27.09.2023, 8:50 |
|
Dołączył: 15.09.2014 Posty: 38
|
Posiadam w aucie silnik 3.4 i nie zauwazylem by byl awaryjny.Auto posiadam od 5 lat,ma nakrecone ponad 200 tys.km.To model z 2011 roku. Koledze powyzej narazie starcza 2.9 bo ma miesiac to auto. Mi juz 3.4 wydaje sie slaby
|
|
Góra |
|
nagi
|
Napisane: 3.10.2023, 17:58 |
|
Dołączył: 24.09.2023 Posty: 13
|
Nie spodziewałem się, że będzie taki odzew. Dobrze, że forum porsche to nie elektroda . Kilka osób się odezwało z ciekawymi uwagami i co najlepsze, odezwał się do mnie forumowicz z Rzeszowa. W końcu miałem okazję zobaczyć jak to jest z tym Caymanem na żywo. Miejsca rzeczywiście jest wystarczająco. Nawet do końca nie musiałem się osuwać i było wygodnie. Tak samo z widocznością i wsiadaniem. Zaskoczyło mnie najbardziej, że jest w środku jest tak cicho podczas jazdy. Spodziewałem się wycia lub bardzo głośnego silnika skoro jest za plecami a było na prawdę spokojnie. Nawet się zastanawiam czy nie za cicho xD. Jedyne co mi nie leży z obu wersji to kierownica ale to można zawsze zmienić. Edit: Robiliście rozrząd w swoich egzemplarzach? przy jakim przebiegu i mniej więcej o jakich kosztach mowa.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 3.10.2023, 20:30 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
O rozrządzie dowiesz się (tzn. kiedy go robić) z parametrów pracy silnika. Mierzone jest rozciągnięcie łańcucha na wałkach ssących. Natomiast nie słyszałem jeszcze żeby ktoś specjalnie wyciągał silnik w tym celu. Zwykle robi się go przy okazji innych prac. Na przykład niechlubnego remontu który spowodowany jest wycierającymi się gładziami cylindrów. Dotyczy to wersji przedliftowej.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|