Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.12.2023, 11:54 

Dołączył: 27.09.2023
Posty: 11
Szanowni,

Tak jak opisałem w przywitaniu noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Porsche i wybór padł na Cayman / Boxster GTS 4.0. Temat jest już dosyć mocno zaawansowany w rozmowach z dealerem. Do wczoraj byłem przekonany do wersji manualnej. Koncepcja Porsche + 6 cylindrów N/A + manual wydaje mi się najbardziej słuszna dla weekendowego fun caru, przy czym raczej nie planuję wyjazdów na tor. Tego typu konfiguracja wydawała mi się również najbardziej niezawodna w długim okresie użytkowania.


Teraz do sedna. Tworząc konfigurację i przeszukując sieć natknąłem się na informacje które zasiały u mnie niepewność.

1. SPRZĘGŁO.

Pojawiają się informacje przy wątkach dot. GTS i GT4, że sprzęgło zaczyna się ślizgać już przy niewielkich przebiegach 8 -10 tys. mil. i w zasadzie klasyfikuje się do wymiany. Może zatem lepiej wziąć PDK?

2. SPALANIE OLEJU i PĘKAJĄCE KORBOWODY.

Znalazłem również informacje, że silnik potrafi spalać olej oraz o dużej akcji serwisowej w 2021 roku na pękające korbowody. Czy ten silnik w dłuższym okresie czasu ma szansę być niezawodny?

3. PASM -20mm.

Standardowo GTS ma PASM -20mm. Czy na nasze drogi, hopki, krawężniki się to sprawdzi, czy może lepiej wybrać opcję PASM -10mm?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2023, 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 449
Nr klubowicza: 797
Kupujesz nowe auto - pękające korby (jeśli tak jest) w ogóle Cię nie dotyczą. Zwłaszcza ze po gwarancji standardowej masz PA.
Każdy bokser bierze olej. Więcej lub mniej. Taki urok konstrukcyjny.

Jak lubisz manual, to zużywające się sprzęgło też chyba nie jest problemem w takim aucie. Ja bym tego auta w życiu w manualu nie wziął, ale ja jestem fanem pdk. Każy musi sobie sweet spot znaleźć. Obie skrzynie mają przydługawe przełożenia tak naprawdę, pdk ratuje odrobine ekstra bieg i fakt, że jak masz ochotę włączasz tryb manual.

Natomiast co najistotniejsze / jeśli naprawdę dealer ma dla Ciebie slot na GTS 4.0 - to kupuj ✌️😉 najwyżej sprzedasz (raczej be problemu) bo popyt jest, a podaży nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2023, 12:40 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Ja mam 4.0 GTS manual, przebieg niewielki rzędu 15 tys. km i póki co nic nie ślizga. Jedynie zmiana z 1 na 2 bieg przy wysokich obrotach potrafi czasem zgrzytnąć - zdarza się to sporadycznie, ostatnio jakby rzadziej. Temat opisany na forach w US.

Akcja serwisowa była ale dotyczyła pewnej partii aut - przykładowo moje (2020) nie było nią objęte. Mam nadzieję, że nic nie pęknie :) Oleju póki co dolewać nie musiałem.

Ja mam -20 mm i nie przeszkadza mi to w niczym. Auto jest bardziej komfortowe niż 991 lub 992 z zawieszeniem -20 mm. Na niektórych progach 992 przycieram, 718 - nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2023, 12:41 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
JayKay napisał(a):
Natomiast co najistotniejsze / jeśli naprawdę dealer ma dla Ciebie slot na GTS 4.0 - to kupuj ✌️😉 najwyżej sprzedasz (raczej be problemu) bo popyt jest, a podaży nie ma.


A jak nie kupisz to daj znać, bo mam kolegę który by taki slot chętnie przygarnął :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2023, 15:23 

Dołączył: 27.09.2023
Posty: 11
JayKay napisał(a):
Ja bym tego auta w życiu w manualu nie wziął, ale ja jestem fanem pdk.


Mógłbyś rozwinąć myśl, oczywiście pomijając fakt że jesteś fanem PDK? :wink:

tunix napisał(a):
Ja mam 4.0 GTS manual, przebieg niewielki rzędu 15 tys. km i póki co nic nie ślizga. Jedynie zmiana z 1 na 2 bieg przy wysokich obrotach potrafi czasem zgrzytnąć - zdarza się to sporadycznie, ostatnio jakby rzadziej. Temat opisany na forach w US.


Dokonując ponownie wyboru kupiłbyś drugi raz taką wersję?

Trafiłem gdzieś artykuł, że wymiana sprzęgła to ok 5tys. USD. Ktoś wie jaki jest to koszt u nas?

O slot nie jest łatwo. Papiery leżą na stole do podpisania w poniedziałek, ale chciałbym je podpisać z ustaloną już na sztywno konfiguracją. Niestety nie miałem okazji objechać wersji w manualu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 16:24 

Dołączył: 27.09.2023
Posty: 11
Dziękuję za odpowiedzi kolegów powyżej. Auto zamówione w manualu :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Super, gratulacje. Bedzie na wiosne?




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 20:07 

Dołączył: 27.09.2023
Posty: 11
Czekam na potwierdzenie slotu teraz. Produkcja ma być podobno w marcu. Trzymamy kciuki, żeby nic się nie wysypało i wtedy kwiecień / maj odbiór :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Slot na Caymana rozumiem? Na Boxstera już kilka miesięcy temu nie było żadnych szans :(




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2023, 9:30 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Nie wiem jak na GTS ale na Caymana i Boxstera we Wrocławiu oferowano mi sloty na luty.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2023, 9:22 

Dołączył: 29.12.2019
Posty: 27
Nr klubowicza: 660
Jestem od niedawna właścicielem spyder 4.0 manual.Mam też w automacie boxter S 3,4.Do tej pory byłem zwolennikiem automatu szybkość ilość przełożeń było pięknie ale teraz jednak rozumiem tych popierających manuale trudno trzeba się męczyć.Jedyna różnica widoczna i może być denerwująca to obroty w manualu jadąc 100 km/h mam około 700 obrotów więcej mając akurat w tym przypadku dużo większą moc.Ale i tak dziś wybieram manual.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2023, 11:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Ja mam GTS 4.0 w PDK a wcześniej miałem Boxstera 2.0 w PDK. Nie zamieniłbym tej skrzyni na manuala który na pewno jest super. Ale PDK jest genialna szczególnie jak jeździsz daily.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2023, 15:53 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 390
Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2023, 16:11 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
fx45 napisał(a):
Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć".
Ale to nie chodzi o ściganie. Tylko emerycką wygodę




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2023, 16:11 

Dołączył: 27.09.2023
Posty: 11
fx45 napisał(a):
Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć".


Podpisuję się pod tym. Tak sobie to właśnie wytłumaczyłem dokonując wyboru. Jest jeszcze jedno. Z tego co mi wiadomo w elektrykach nie będzie już manuali :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 8:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 196
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
Gratuluję wyboru, 4.0 to poezja...czy tam jazz jak ktoś lubi ;-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 8:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
kalah napisał(a):
fx45 napisał(a):
Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć".


Podpisuję się pod tym. Tak sobie to właśnie wytłumaczyłem dokonując wyboru. Jest jeszcze jedno. Z tego co mi wiadomo w elektrykach nie będzie już manuali :)
To prawda




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
kalah napisał(a):
Dziękuję za odpowiedzi kolegów powyżej. Auto zamówione w manualu :D


Szczerze gratuluje! Sam się zastanawiałem nad caymanem 4.0. Jest to chyba najtrafniejszy wybór jeśli chodzi o funcar od Porsche. Świetny silnik, brzmienie, prowadzenie. 👍

Świetny prezent świąteczny sobie sprawiłeś :) 👍👍👍




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 16:45 

Dołączył: 27.09.2023
Posty: 11
jimmy napisał(a):
Szczerze gratuluje! Sam się zastanawiałem nad caymanem 4.0. Jest to chyba najtrafniejszy wybór jeśli chodzi o funcar od Porsche. Świetny silnik, brzmienie, prowadzenie. 👍

Świetny prezent świąteczny sobie sprawiłeś :) 👍👍👍


Dzięki :)


Skoro jesteśmy już przy temacie. To może podpowiecie czy kierownica sportowa karbonowa 375mm czy sportowa GT skórzana 360mm?

Zrezygnowałem również z nawigacji Porsche Connect zostawiając tylko Apple Carplay.

Czy ktoś próbował użyć CARLINKIT 4.0 w celu podłączenia Android Auto?
Podobno jest możliwość emulacji Android Auto przez moduł Apple Carplay.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2023, 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
Wybór kierownicy to także kwestia gustu. Ja wybrałem GT skórzaną i nie żałuje. Raz że lepiej wyglada, a dwa że dobrze się trzyma w dłoni, zarówno poprzez kształt oraz skórę.
Z Androidem nie miałem do czynienia. Apple CarPlay zaś działa w porządku:)




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum