|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kalah
|
Napisane: 16.12.2023, 11:54 |
|
Dołączył: 27.09.2023 Posty: 11
|
Szanowni,
Tak jak opisałem w przywitaniu noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Porsche i wybór padł na Cayman / Boxster GTS 4.0. Temat jest już dosyć mocno zaawansowany w rozmowach z dealerem. Do wczoraj byłem przekonany do wersji manualnej. Koncepcja Porsche + 6 cylindrów N/A + manual wydaje mi się najbardziej słuszna dla weekendowego fun caru, przy czym raczej nie planuję wyjazdów na tor. Tego typu konfiguracja wydawała mi się również najbardziej niezawodna w długim okresie użytkowania.
Teraz do sedna. Tworząc konfigurację i przeszukując sieć natknąłem się na informacje które zasiały u mnie niepewność.
1. SPRZĘGŁO.
Pojawiają się informacje przy wątkach dot. GTS i GT4, że sprzęgło zaczyna się ślizgać już przy niewielkich przebiegach 8 -10 tys. mil. i w zasadzie klasyfikuje się do wymiany. Może zatem lepiej wziąć PDK?
2. SPALANIE OLEJU i PĘKAJĄCE KORBOWODY.
Znalazłem również informacje, że silnik potrafi spalać olej oraz o dużej akcji serwisowej w 2021 roku na pękające korbowody. Czy ten silnik w dłuższym okresie czasu ma szansę być niezawodny?
3. PASM -20mm.
Standardowo GTS ma PASM -20mm. Czy na nasze drogi, hopki, krawężniki się to sprawdzi, czy może lepiej wybrać opcję PASM -10mm?
Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 16.12.2023, 12:37 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 449
Nr klubowicza: 797
|
Kupujesz nowe auto - pękające korby (jeśli tak jest) w ogóle Cię nie dotyczą. Zwłaszcza ze po gwarancji standardowej masz PA. Każdy bokser bierze olej. Więcej lub mniej. Taki urok konstrukcyjny.
Jak lubisz manual, to zużywające się sprzęgło też chyba nie jest problemem w takim aucie. Ja bym tego auta w życiu w manualu nie wziął, ale ja jestem fanem pdk. Każy musi sobie sweet spot znaleźć. Obie skrzynie mają przydługawe przełożenia tak naprawdę, pdk ratuje odrobine ekstra bieg i fakt, że jak masz ochotę włączasz tryb manual.
Natomiast co najistotniejsze / jeśli naprawdę dealer ma dla Ciebie slot na GTS 4.0 - to kupuj ✌️😉 najwyżej sprzedasz (raczej be problemu) bo popyt jest, a podaży nie ma.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 16.12.2023, 12:40 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
Ja mam 4.0 GTS manual, przebieg niewielki rzędu 15 tys. km i póki co nic nie ślizga. Jedynie zmiana z 1 na 2 bieg przy wysokich obrotach potrafi czasem zgrzytnąć - zdarza się to sporadycznie, ostatnio jakby rzadziej. Temat opisany na forach w US. Akcja serwisowa była ale dotyczyła pewnej partii aut - przykładowo moje (2020) nie było nią objęte. Mam nadzieję, że nic nie pęknie Oleju póki co dolewać nie musiałem. Ja mam -20 mm i nie przeszkadza mi to w niczym. Auto jest bardziej komfortowe niż 991 lub 992 z zawieszeniem -20 mm. Na niektórych progach 992 przycieram, 718 - nie.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 16.12.2023, 12:41 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
JayKay napisał(a): Natomiast co najistotniejsze / jeśli naprawdę dealer ma dla Ciebie slot na GTS 4.0 - to kupuj ✌️😉 najwyżej sprzedasz (raczej be problemu) bo popyt jest, a podaży nie ma. A jak nie kupisz to daj znać, bo mam kolegę który by taki slot chętnie przygarnął
|
|
Góra |
|
kalah
|
Napisane: 16.12.2023, 15:23 |
|
Dołączył: 27.09.2023 Posty: 11
|
JayKay napisał(a): Ja bym tego auta w życiu w manualu nie wziął, ale ja jestem fanem pdk. Mógłbyś rozwinąć myśl, oczywiście pomijając fakt że jesteś fanem PDK? tunix napisał(a): Ja mam 4.0 GTS manual, przebieg niewielki rzędu 15 tys. km i póki co nic nie ślizga. Jedynie zmiana z 1 na 2 bieg przy wysokich obrotach potrafi czasem zgrzytnąć - zdarza się to sporadycznie, ostatnio jakby rzadziej. Temat opisany na forach w US. Dokonując ponownie wyboru kupiłbyś drugi raz taką wersję? Trafiłem gdzieś artykuł, że wymiana sprzęgła to ok 5tys. USD. Ktoś wie jaki jest to koszt u nas? O slot nie jest łatwo. Papiery leżą na stole do podpisania w poniedziałek, ale chciałbym je podpisać z ustaloną już na sztywno konfiguracją. Niestety nie miałem okazji objechać wersji w manualu...
|
|
Góra |
|
kalah
|
Napisane: 18.12.2023, 16:24 |
|
Dołączył: 27.09.2023 Posty: 11
|
Dziękuję za odpowiedzi kolegów powyżej. Auto zamówione w manualu
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 18.12.2023, 19:43 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Super, gratulacje. Bedzie na wiosne?
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
kalah
|
Napisane: 18.12.2023, 20:07 |
|
Dołączył: 27.09.2023 Posty: 11
|
Czekam na potwierdzenie slotu teraz. Produkcja ma być podobno w marcu. Trzymamy kciuki, żeby nic się nie wysypało i wtedy kwiecień / maj odbiór
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 18.12.2023, 22:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Slot na Caymana rozumiem? Na Boxstera już kilka miesięcy temu nie było żadnych szans
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
LuckyLuk
|
Napisane: 19.12.2023, 9:30 |
|
Dołączył: 7.11.2023 Posty: 23
|
Nie wiem jak na GTS ale na Caymana i Boxstera we Wrocławiu oferowano mi sloty na luty.
|
|
Góra |
|
hdmaciej1903
|
Napisane: 20.12.2023, 9:22 |
|
Dołączył: 29.12.2019 Posty: 27
Nr klubowicza: 660
|
Jestem od niedawna właścicielem spyder 4.0 manual.Mam też w automacie boxter S 3,4.Do tej pory byłem zwolennikiem automatu szybkość ilość przełożeń było pięknie ale teraz jednak rozumiem tych popierających manuale trudno trzeba się męczyć.Jedyna różnica widoczna i może być denerwująca to obroty w manualu jadąc 100 km/h mam około 700 obrotów więcej mając akurat w tym przypadku dużo większą moc.Ale i tak dziś wybieram manual.Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 20.12.2023, 11:08 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Ja mam GTS 4.0 w PDK a wcześniej miałem Boxstera 2.0 w PDK. Nie zamieniłbym tej skrzyni na manuala który na pewno jest super. Ale PDK jest genialna szczególnie jak jeździsz daily.
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 20.12.2023, 15:53 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć".
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 20.12.2023, 16:11 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
fx45 napisał(a): Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć". Ale to nie chodzi o ściganie. Tylko emerycką wygodę
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
kalah
|
Napisane: 20.12.2023, 16:11 |
|
Dołączył: 27.09.2023 Posty: 11
|
fx45 napisał(a): Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć". Podpisuję się pod tym. Tak sobie to właśnie wytłumaczyłem dokonując wyboru. Jest jeszcze jedno. Z tego co mi wiadomo w elektrykach nie będzie już manuali
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: 21.12.2023, 8:35 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 196 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
Gratuluję wyboru, 4.0 to poezja...czy tam jazz jak ktoś lubi
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 21.12.2023, 8:37 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
kalah napisał(a): fx45 napisał(a): Przychodzi taki czas kiedy nie musisz już być najszybszy spod świateł, od świateł do świateł, kiedy nie musisz udowadniać że jesteś szybszy w zakrętach czy na autostradzie. Kiedy moc nie jest już głównym wyznacznikiem frajdy z jazdy. Wtedy właśnie sięgasz po manuala jak z jazzem trzeba do niego "dojrzeć". Podpisuję się pod tym. Tak sobie to właśnie wytłumaczyłem dokonując wyboru. Jest jeszcze jedno. Z tego co mi wiadomo w elektrykach nie będzie już manuali To prawda
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 21.12.2023, 14:21 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
kalah napisał(a): Dziękuję za odpowiedzi kolegów powyżej. Auto zamówione w manualu Szczerze gratuluje! Sam się zastanawiałem nad caymanem 4.0. Jest to chyba najtrafniejszy wybór jeśli chodzi o funcar od Porsche. Świetny silnik, brzmienie, prowadzenie. 👍 Świetny prezent świąteczny sobie sprawiłeś 👍👍👍
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
kalah
|
Napisane: 22.12.2023, 16:45 |
|
Dołączył: 27.09.2023 Posty: 11
|
jimmy napisał(a): Szczerze gratuluje! Sam się zastanawiałem nad caymanem 4.0. Jest to chyba najtrafniejszy wybór jeśli chodzi o funcar od Porsche. Świetny silnik, brzmienie, prowadzenie. 👍 Świetny prezent świąteczny sobie sprawiłeś 👍👍👍 Dzięki Skoro jesteśmy już przy temacie. To może podpowiecie czy kierownica sportowa karbonowa 375mm czy sportowa GT skórzana 360mm? Zrezygnowałem również z nawigacji Porsche Connect zostawiając tylko Apple Carplay. Czy ktoś próbował użyć CARLINKIT 4.0 w celu podłączenia Android Auto? Podobno jest możliwość emulacji Android Auto przez moduł Apple Carplay.
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 26.12.2023, 11:51 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Wybór kierownicy to także kwestia gustu. Ja wybrałem GT skórzaną i nie żałuje. Raz że lepiej wyglada, a dwa że dobrze się trzyma w dłoni, zarówno poprzez kształt oraz skórę. Z Androidem nie miałem do czynienia. Apple CarPlay zaś działa w porządku:)
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|