Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.11.2021, 22:40 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
Witajcie,

przez ostatnie 2 dni miałem okazję polatać trochę Caymanem 718 GT4 z zeszłego roku z jeszcze z manualną skrzynią - "jeszcze", bo słyszałem że od września 2020 roku, gdy wprowadzili opcje PDK, manual stanowi malutki odsetek sprzedaży... No i po tych dwóch dniach z 718 staram się jakoś porównać go z moim 981 GT4. I tu pojawia się problem... bo na pierwszy rzut oka największą różnicę zrobił mi... system multimedialny :P
Wnętrze 718 vs 981 jest niby inne, ale w sumie takie same... różni jedynie się deska, reszta tj. boczki i tunel środkowy są identyczne. W obu autach był pełny pakiet skórzany i fotele karbonowe (w 718 nie było pakietu Clubsport, w swoim 981 mam Clubsport, więc też i rollar). Mi osobiście najbardziej by pasowało wnętrze 981, ale z multimediami od 718 :)
Zaś co do jazdy... prowadzenie powiedziałbym identyczne... może układ kierowniczy 718 wydawał mi się jeszcze sztywniejszy, ale być może to też zasługa że ten miał przebieg zaledwie 3,5 tys. km, a mój ma "już" 25 tys. km. Nie byłem 718 na torze, by poczuć jej lepszą aerodynamikę względem 981, ale przy dynamicznej jeździe z prędkościami do 280-290 różnic większych nie widziałem...
Największą chyba różnicą jest silnik. W 718 mamy niby tylko 35 KM więcej, ale przy dużych prędkościach dało się to odczuć, że ma większe płuca o te 0.2 litra i to pomimo większej masy 718. O ile przyśpieszenie do 170 km/h (czyli do końca trójki) praktycznie bez różnicy między jednym a drugim, tak od czwórki zauważalna była lepsza górna partia obrotów w 718. Maksymalnie 718 rozpędziłem się do licznikowych 287 km/h, jednakże realne wydaje mi się osiągnięcie nim nawet 305-307 km/h. W moim GT4 max to 298 km/h i to już wymęczony.
Miałem cichą nadzieje, że może skrzynia biegów w 718 będzie trochę krótsza, albo przełożenie na dyfrze inne, ale niestety nie jest - drugi bieg do ponad 130 km/h, trzeci 180 km/h.
Jedno zaś, co muszę zapisać zdecydowanie na korzyść 981 to dźwięk. I nie chodzi tu nawet o to, że 718 jest jakieś 20-30% cichsza od 981 przez OPF, ale ten w 981 GT4 wydaje mi się być taki bardziej brutalny, ordynarny wręcz. Oczywiście wywalenie OPF i inny wydech może tu wiele zmienić, jednak mówimy o seryjnych autach.
Sumarycznie więc powiedziałbym,że 718 jest trochę lepszym autem niż 981 - ma trochę mocniejszy silnik i było to zauważalne przy dużych prędkościach i zdecydowanie nowsze mutlimedia. Z drugiej strony czy warte jest to dopłaty ok. 120 - 150 tys. zł :roll: ? Bo poza tym większych różnic nie stwierdziłem...

A jakie są Wasze odczucia co do obu wersji GT4? Znaleźliście jakieś jeszcze różnice?

Pozdrawiam i miłej soboty życzę ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron