|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
JayKay
|
Napisane: 6.02.2022, 13:32 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
Dzień dobry, Od kilku miesięcy przymierzam się do zakupu nowego Caymana. Do tematu zakupu Porsche podchodziłem w 2019 roku, kilka osób z tego forum bardzo mi pomogło wiedzą, a także jazdami aut które były wtedy na sprzedaż. Finalnie z racji porównania aut 1:1 uznałem, że niestety 996 (nie GT) oraz 997.1 (nie GT) nie spełniają moich oczekiwań.
Obecnie nie widzę wśród nowych aut, niczego innego z wolnossącym motorem niż 718, lub 992 GT3. To drugie odpada z racji moich możliwości finansowych. Cayman GTS 4.0 wpisuje się idealnie w to na co sobie mogę pozwolić, oraz przynajmniej ma papierze spełnia moje wszystkie oczekiwania.
Przeznaczenie auta: weekendowe wyjazdy, wypady po Europie i kilka razy w sezonie wypady na tory.
Skłaniam się ku bardzo spartańskiej konfiguracji, zakładającej manualną przekładnię, fotele kubełkowe i kolor shark blue plus kilka drobiazgów z listy wyposażenia.
Mam jednak parę pytań po obejrzeniu (jak mniemam większości dostępnych online) testów tego auta:
- przełożenia skrzyni biegów: każdy zwraca uwagę na bardzo długi 2 i 3 bieg w skrzyni manualnej. Porównując przełożenia, PDK wcale nie wypada lepiej mimo 1 biegu więcej. Jak to w rzeczywistości wygląda? Czy jest to zauważalny problem w trakcie jazdy krętymi drogami gdzie prędkości są stosunkowo niskie? - czy do foteli kubełkowych macie jakiś sprawdzony/czy w ogóle istnieje fotelik dla dziecka 4-12 lat (12-36kg)? Bo tutaj zastanawiam się nad 18 pozycyjnym zwykłym sportowym do którego można dołożyć isofix - czy 718 ma problem pękających kolumn w wersjach „nie GT”? I czy komukolwiek z użytkowników tego forum zdarzył się taki problem czy jest to rozdmuchana sprawa? Z tego co czytałem problem bardziej widoczny jest w GT3 i GT4. Czytałem też, iż Porsche nie przychyla się do napraw gwarancyjnych. - jak wygląda w dzisiejszych dziwnych czasach kwestia rabatów jakie Wam udało się wynegocjować? Ze wstępnych rozmów jakie przeprowadziłem w Katowicach 3% to maks, jednak oczekiwanie na poziomie „tylko” 8 miesięcy ma być rekompensatą. Ewentualnie odrobinę wyższy rabat przy leasingu czego nie jestem w stanie zrozumieć.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 6.02.2022, 15:12 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1039
|
JayKay napisał(a): - przełożenia skrzyni biegów: każdy zwraca uwagę na bardzo długi 2 i 3 bieg w skrzyni manualnej. Porównując przełożenia, PDK wcale nie wypada lepiej mimo 1 biegu więcej. Jak to w rzeczywistości wygląda? Czy jest to zauważalny problem w trakcie jazdy krętymi drogami gdzie prędkości są stosunkowo niskie? Silnik ma sporo momentu i na ulicy przełożenia w ogóle nie stanowią problemu.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 6.02.2022, 16:02 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
tunix napisał(a): JayKay napisał(a): - przełożenia skrzyni biegów: każdy zwraca uwagę na bardzo długi 2 i 3 bieg w skrzyni manualnej. Porównując przełożenia, PDK wcale nie wypada lepiej mimo 1 biegu więcej. Jak to w rzeczywistości wygląda? Czy jest to zauważalny problem w trakcie jazdy krętymi drogami gdzie prędkości są stosunkowo niskie? Silnik ma sporo momentu i na ulicy przełożenia w ogóle nie stanowią problemu. Na ulicy ok, tylko że to jest auto do funu i kręcenia do odciny, bo po to bierze się silnik N/A. Na pierwszym biegu możesz osiągnąć prędkość wyższą, niż wielu krajach na autostradzie... i gdzie tu fun na bocznych drogach czy wypadach w góry? 130km/h 2 - 3 gear 186km/h 3 - 4 gear 230km/h 4 - 5 gear 276km/h 5 - 6 gear
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 6.02.2022, 17:05 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
Właśnie tego się trochę obawiam, mój obecny weekendowy samochód ma bardzo podobne prędkości uzyskiwane przy zmianie z 4-5 i 5-6. Natomiast krótsze pierwsze 3 biegi.
105km/h 2-3 165km/h 3-4 224km/h 4-5 275km/h 5-6
I już w tym aucie, rozumiem czemu część użytkowników zmieniała przełożenie dyfra z 3.62 na 3.91 czy nawet 4.1
Oczywiście to auto jest o ca., 60 koni słabsze od GTS 4.0 oraz ma dodatkowe 100kg masy - GTS na pewno będzie szybszy i to co piszę nie ma znamion porównania na zasadzie "vs", bo wiem że chcę Porsche i to z N/A. Piszę to w kontekście użytkowania wysokoobrotowego N/A i zmierzam jednak do tego, że o ile na autostradzie nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń o tyle jak jeżdżę po krętych drogach to mam w tym aucie "problem" ze zbyt długim 3 biegiem. Zakup Caymana 4.0 traktuje bardzo poważnie, i nie chcę żeby później cokolwiek odebrało mi przyjemność. I tak jak wyżej wspomniano - dlatego manual i 4.0 N/A, żeby ten silnik pracował jak najczęściej w okolicy tych 7k rpm.
Jak wygląda kwestia gwarancji w Porsche, kiedy np., skorzystamy z jednej z popularnych amerykańskich firm oferujących zmianę przełożeń? Tracimy gwarancję na wszystko? Na samą skrzynię? Autoryzowany serwis w ogóle dopuszcza montaż aftermarketowych części które dostarczy klient?
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 6.02.2022, 17:19 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Żeby mieć gwarancję PA, to musisz mieć nawet opony z homologacją, to sam sobie zadaj pytanie czy ingerencja w skrzynie biegów jest możliwa
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 6.02.2022, 19:02 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
Utrata gwarancji na skrzynię wydawała się oczywista, przy takim podejściu pewnie na całe auto. Z drugiej strony trudno się dziwić.
Wiecie czy jakaś wypożyczalnia w PL ma GTS 4.0? Chyba najprościej będzie wypożyczyć to auto na weekend i pojeździć po mieście, chwile poza i zobaczyć jak zachowa się w przyśpieszonej symulacji późniejszego użytkowania
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 6.02.2022, 20:24 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 176
|
Zawsze można kupić 997 gt3 jeśli to ma być auto weekendowe, poczekać aż pojawią się na rynku używane GTSy w bardziej rozsadnej cenie i wtedy bawić się w zmianę przełożeń. Ewentualnie jeśli chcesz świeże auto i przeszkadzają ci długie biegi to M2 cs jest tutaj alternawą.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 6.02.2022, 21:05 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
Jeżeli chodzi o M2 CS- to nie kupiłbym tego auta. Uważam, że nie jest warte swojej ceny w stosunku do M2 C. Poza tym mam BMW jako daily, a do samego zakupu M2 podchodziłem. To jest super opcja dla kogoś kto chce jedno auto do wszystkiego. Mam E46 M3 ZCP jako weekendowe auto i to ze mną zostaje. W ciągu ostatnich trzech lat przez moje ręce przeszło jeszcze E92 M3, E60 M5… aktualnie też pozbywam się jeszcze jednego M jakie mam w garażu. Postanowiłem nie wymieniać na nowe swojego daily… i takim sposobem pojawiła się możliwość na GTS 4.0.
997 GT3 jest cudowne, ale to już nie nowe auto i potencjalnie będzie z nim w kontekście eksploatacji podobnie jak z E46 M3. Z tą różnicą tylko że kosztuje 2-3 razy więcej. Do tego brak AC, więc i sposób jazdy inny. GTS mi pasuje bo jest nowy, na gwarancji, z FV, z pełnym ubezpieczeniem…
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 7.02.2022, 0:11 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
Widzę, że jednak PDK trochę „ratuje” ten 2 bieg trochę i mocno zmienia 3. https://m.youtube.com/watch?v=TFCeqeVr7REZnalazłem też wypożyczalnię w Warszawie, która ma 4.0 z PDK dostępne do najmu krótkoterminowego. Jutro będę dzwonił zarezerwować sobie weekend z tym autem.
|
|
Góra |
|
strzela
|
Napisane: 7.02.2022, 0:16 |
|
Dołączył: 2.08.2017 Posty: 61
|
JayKay napisał(a): Dzień dobry, Od kilku miesięcy przymierzam się do zakupu nowego Caymana. Do tematu zakupu Porsche podchodziłem w 2019 roku, kilka osób z tego forum bardzo mi pomogło wiedzą, a także jazdami aut które były wtedy na sprzedaż. Finalnie z racji porównania aut 1:1 uznałem, że niestety 996 (nie GT) oraz 997.1 (nie GT) nie spełniają moich oczekiwań.
Obecnie nie widzę wśród nowych aut, niczego innego z wolnossącym motorem niż 718, lub 992 GT3. To drugie odpada z racji moich możliwości finansowych. Cayman GTS 4.0 wpisuje się idealnie w to na co sobie mogę pozwolić, oraz przynajmniej ma papierze spełnia moje wszystkie oczekiwania.
Przeznaczenie auta: weekendowe wyjazdy, wypady po Europie i kilka razy w sezonie wypady na tory.
Skłaniam się ku bardzo spartańskiej konfiguracji, zakładającej manualną przekładnię, fotele kubełkowe i kolor shark blue plus kilka drobiazgów z listy wyposażenia.
Mam jednak parę pytań po obejrzeniu (jak mniemam większości dostępnych online) testów tego auta:
- przełożenia skrzyni biegów: każdy zwraca uwagę na bardzo długi 2 i 3 bieg w skrzyni manualnej. Porównując przełożenia, PDK wcale nie wypada lepiej mimo 1 biegu więcej. Jak to w rzeczywistości wygląda? Czy jest to zauważalny problem w trakcie jazdy krętymi drogami gdzie prędkości są stosunkowo niskie? PDK przynajmniej w GT4 ma o 12% krótsze przełożenia 1-3 - w GTS chyba podobnie: 73 vs 80 hm/h 124 vs 136 km/h 172 vs 188 km/h Konsensus jest taki, że jeździsz na jednym biegu niżej niż w każdym innym aucie
- czy do foteli kubełkowych macie jakiś sprawdzony/czy w ogóle istnieje fotelik dla dziecka 4-12 lat (12-36kg)? Bo tutaj zastanawiam się nad 18 pozycyjnym zwykłym sportowym do którego można dołożyć isofix Nie ma fotelików pod kubełki
- czy 718 ma problem pękających kolumn w wersjach „nie GT”? I czy komukolwiek z użytkowników tego forum zdarzył się taki problem czy jest to rozdmuchana sprawa? Z tego co czytałem problem bardziej widoczny jest w GT3 i GT4. Czytałem też, iż Porsche nie przychyla się do napraw gwarancyjnych.
Prawdopodobienstwo jest znacznie mniejsze ze względu na większy skok zawieszenia w GTS vs GT
- jak wygląda w dzisiejszych dziwnych czasach kwestia rabatów jakie Wam udało się wynegocjować? Ze wstępnych rozmów jakie przeprowadziłem w Katowicach 3% to maks, jednak oczekiwanie na poziomie „tylko” 8 miesięcy ma być rekompensatą. Ewentualnie odrobinę wyższy rabat przy leasingu czego nie jestem w stanie zrozumieć. Ja dostałem 5% ale zamawiałem Macana i GT4 w szczycie pandemicznych braków. Na leasingu dealer zarabia więcej dlatego większy rabat (oprocentowanie)
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 7.02.2022, 18:11 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2062
|
JayKay napisał(a): Widzę, że jednak PDK trochę „ratuje” ten 2 bieg trochę i mocno zmienia 3. https://m.youtube.com/watch?v=TFCeqeVr7REZnalazłem też wypożyczalnię w Warszawie, która ma 4.0 z PDK dostępne do najmu krótkoterminowego. Jutro będę dzwonił zarezerwować sobie weekend z tym autem. To jest stary GTS z Turbo.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 7.02.2022, 23:30 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
Duke napisał(a): JayKay napisał(a): Widzę, że jednak PDK trochę „ratuje” ten 2 bieg trochę i mocno zmienia 3. https://m.youtube.com/watch?v=TFCeqeVr7REZnalazłem też wypożyczalnię w Warszawie, która ma 4.0 z PDK dostępne do najmu krótkoterminowego. Jutro będę dzwonił zarezerwować sobie weekend z tym autem. To jest stary GTS z Turbo. Faux pas. Tak się kończy oglądanie po nocach bez dźwięku tu już jest 4.0 z pdk https://m.youtube.com/watch?v=gyOCH6C4xMQI wychodzi na to, że jest krócej strzela napisał(a): Dziękuje za odpowiedzi. Kubełki zatem odpadają, i skłaniam się ku PDK. Tylko tutaj jeszcze jedno pytanie - z manualną przekładnią występuje szpera płytkowa. Przy PDK jest aktywny mechanizm różnicowy płytki i zacieśnianie, czy jego „aktywność” polega na wyrównaniu poprzez aktywacje hamulca na jednym bądź drugim kole? Jak to w Porsche działa? Bo w BMW (nie M), takie „aktywne” dyfry działają tak sobie i zakup szpery płytkowej niesamowicie usprawnia samochód
|
|
Góra |
|
strzela
|
Napisane: 8.02.2022, 12:14 |
|
Dołączył: 2.08.2017 Posty: 61
|
JayKay napisał(a): Duke napisał(a): JayKay napisał(a): Widzę, że jednak PDK trochę „ratuje” ten 2 bieg trochę i mocno zmienia 3. https://m.youtube.com/watch?v=TFCeqeVr7REZnalazłem też wypożyczalnię w Warszawie, która ma 4.0 z PDK dostępne do najmu krótkoterminowego. Jutro będę dzwonił zarezerwować sobie weekend z tym autem. To jest stary GTS z Turbo. Faux pas. Tak się kończy oglądanie po nocach bez dźwięku tu już jest 4.0 z pdk https://m.youtube.com/watch?v=gyOCH6C4xMQI wychodzi na to, że jest krócej strzela napisał(a): Dziękuje za odpowiedzi. Kubełki zatem odpadają, i skłaniam się ku PDK. Tylko tutaj jeszcze jedno pytanie - z manualną przekładnią występuje szpera płytkowa. Przy PDK jest aktywny mechanizm różnicowy płytki i zacieśnianie, czy jego „aktywność” polega na wyrównaniu poprzez aktywacje hamulca na jednym bądź drugim kole? Jak to w Porsche działa? Bo w BMW (nie M), takie „aktywne” dyfry działają tak sobie i zakup szpery płytkowej niesamowicie usprawnia samochód Tak system to PTV (Porsche Torque Vectoring) i tak - aktywność polega na dohamowaniu koła przez hamulec
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 28.02.2022, 2:31 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
W związku z tematem jeszcze jedno istotne pytanie Jak wygląda kwestia AC w przypadku 997 GT3? Najbardziej chodzi mi o ochronę przed kradzieżą?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|