Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.04.2018, 17:13 

Dołączył: 2.01.2018
Posty: 33
Hej wszystkim,

Po kilkumiesięcznych wahaniach i wielu opcjach zdecydowałem się na zakup Caymana S 987.1 jako bazy do auta torowego. Na początku myslałem o Miacie, ale wiedziałem że apetyt mi szybko urośnie i po połowie sezonu będzie mi czegoś brakowało, później rozwazałem Boxstera 986, po drodze jeszcze 944 a ostatecznie skończyło się jak się skończyło - 987 :)

Zdaję sobie sprawę z mankamentów(IMS, smarowanie, chlodzenie) tego modelu, dlatego wybrałem egzemplarz z dość niskim przebiegiem(50k km przy okazji sprawdzenie motoru w Porsche Pana). Po trzech dniach od zakupu pojechałem na Silesie - wymieniłem tylko olej i klocki wcześniej, bo i tak traktowałem to jako przyzwyczajenie się do auta(pierwszy mid-engine) i nie miałem zamiaru robić czasówek. Pierwsze wrażenia pozytywne, ale brak torowych opon był szybko zauważalny(teraz juz jeździ na RS-RRach), nie wiem też czy to tylko kwestia opon ale cała buda wydawała mi się za mało sztywna i na szybszych łukach czułem że mnie gnie, ale to też napewno kwestia zawieszenia.

No ale do rzeczy - moje doświadczenie równa się praktycznie zeru, ale zapał póki co spory, a doświadczenia nabiorę i mam nadzieje, że pomocy też uzyskam trochę od Was. Mój plan na ten sezon to dość systematycznie przygotowywać auto do przyszłego sezonu, gdzie najpierw chcę zadbać o zywotnosc silnika i podzespołow, później przejść do zawieszenia, a na sam koniec do lekkich modyfikacji dolotu(z gt3) i wydechu.

Jeżeli ktoś już ma doświadczenie to chętnie posłucham, czego żółtodziobom, robić niewolno a co robić koniecznie.

Na pierwszy ogień przed kolejnym track dayem chciałbym zrobić
1. miskę oleju MISKA
2. rerouta chłodzenia silnika + skrzyni
3. Może IMS - chociaż wolalbym, żeby ktos sie wypowiedzial kto ma wiecej doswiadczenia, w 987 nie jest chyba to aż tak prosta sprawa.

Wiadomo, że przy okazji zrobię też oczywistości takie jak plecionka na przewodach hamulcowych ale najważniejsze teraz to nie zes*ać dobrego motoru, w zeszłym sezonie zajechałem na torze silnik w Brerze - 3.2 JTS ,cco kosztowało mnie ponad 20k przy wartosci auta na 40k...

A teraz liczę na wiele przydatnych porad z Waszej strony, co, jak i gdzie zacząć Waszym zdaniem

Dodam tylko, że przeznaczenie auta to tor - no powiedzmy 90% na tor, ale też w jakiś świąteczny, mało ruchliwy dzień przejazd do żabki na zakupy ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2018, 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ta miska wygląda bardzo ciekawie. Takiej jeszcze nie montowałem. Przydałby
się zewnętrzny czujnik ciśnienia oleju tak żeby lepiej monitorować ważny
parametr.

Skoro 90% tor, to oczywiście fotele kubełkowe (patrz na wagę, polecam
z uszami). Jeżeli jesteś już gotowy to wyrzuć cały środek. Jest trochę
pracy przy tym.

Następny krok zaraz, a raczej równolegle do miski silnika to zawieszenie
i opony. Jako takie (opony) już masz, ale skoro piszesz że to pierwsze
kroki to powinny być ok do nauki. Dobrze jeden sezon przejeździć na
mniej przyczepnych.

Można by jeszcze wyrzucić chłodnice klimatyzacji i dać chłodniejszy
termostat, no chyba że też nie jesteś gotowy. Kompresor swoje waży.

Do tego lepsze chłodzenie przednich hamulców oraz trzeba pomyśleć nad
tylnymi, bo w końcu ucząc się będziesz pewnie często korzystał z PSM,
a on szybko zagrzewa tylne klocki. Na tył w Caymanie nie mam pomysłu,
może coś znajdziesz na zagranicznych forach.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2018, 0:04 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Moim zdaniem wskaźnik ciśnienia oleju i lepsza miska to tzw. "must have".
Do wymiany zawieszenia, wybebeszenia auta czy innych modyfikacji dorośniesz z czasem. Na początek pojeździj, poucz się auta. Im gorsze opony i zawieszenie na start tym prędkości mniejsze i szybciej samochód pokaże swój charakter. Jak na początku zaczniesz z "grubej rury" to ewentualne błędy przy wyższych prędkosciach mogą mieć poważniejsze konsekwencje.
Cayman to fajne auto do zabawy, ma spory potencjał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2018, 11:01 

Dołączył: 2.01.2018
Posty: 33
Ja jestem gotowy na SPECa, ale jak sie wezme za wybebeszanie wnętrza to nie bede mial auta przez kilka tygodni, bo do srodka wjedzie klatka + lakierowanie calego nadwozia, dlatego to zostawiam sobie na zimę.

Co do czujnika i wyswietlacza, macie jakies sugestie?

Z PSM nie jezdze, od 12 lat jezdze RWD, kiedys trochę się ślizgałem w 200sx, to jestem przyzwyczajony do tego że mi tył ucieka. Irytujace jest to, że żeby wyłączyć PSM całkowicie trzeba się nagimnastykować trochę...

Czy wogole w PL(moze nawet z forum) ktoś szykował 987 pod konfigurację torową?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2018, 11:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jest projekt na bazie 987 z silnikiem od 997 :) Chłopaki z Porschepana maczali w tym palce (Qbak i Michał928) ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum