Hej wszystkim,
Po kilkumiesięcznych wahaniach i wielu opcjach zdecydowałem się na zakup Caymana S 987.1 jako bazy do auta torowego. Na początku myslałem o Miacie, ale wiedziałem że apetyt mi szybko urośnie i po połowie sezonu będzie mi czegoś brakowało, później rozwazałem Boxstera 986, po drodze jeszcze 944 a ostatecznie skończyło się jak się skończyło - 987
Zdaję sobie sprawę z mankamentów(IMS, smarowanie, chlodzenie) tego modelu, dlatego wybrałem egzemplarz z dość niskim przebiegiem(50k km przy okazji sprawdzenie motoru w Porsche Pana). Po trzech dniach od zakupu pojechałem na Silesie - wymieniłem tylko olej i klocki wcześniej, bo i tak traktowałem to jako przyzwyczajenie się do auta(pierwszy mid-engine) i nie miałem zamiaru robić czasówek. Pierwsze wrażenia pozytywne, ale brak torowych opon był szybko zauważalny(teraz juz jeździ na RS-RRach), nie wiem też czy to tylko kwestia opon ale cała buda wydawała mi się za mało sztywna i na szybszych łukach czułem że mnie gnie, ale to też napewno kwestia zawieszenia.
No ale do rzeczy - moje doświadczenie równa się praktycznie zeru, ale zapał póki co spory, a doświadczenia nabiorę i mam nadzieje, że pomocy też uzyskam trochę od Was. Mój plan na ten sezon to dość systematycznie przygotowywać auto do przyszłego sezonu, gdzie najpierw chcę zadbać o zywotnosc silnika i podzespołow, później przejść do zawieszenia, a na sam koniec do lekkich modyfikacji dolotu(z gt3) i wydechu.
Jeżeli ktoś już ma doświadczenie to chętnie posłucham, czego żółtodziobom, robić niewolno a co robić koniecznie.
Na pierwszy ogień przed kolejnym track dayem chciałbym zrobić
1. miskę oleju
MISKA2. rerouta chłodzenia silnika + skrzyni
3. Może IMS - chociaż wolalbym, żeby ktos sie wypowiedzial kto ma wiecej doswiadczenia, w 987 nie jest chyba to aż tak prosta sprawa.
Wiadomo, że przy okazji zrobię też oczywistości takie jak plecionka na przewodach hamulcowych ale najważniejsze teraz to nie zes*ać dobrego motoru, w zeszłym sezonie zajechałem na torze silnik w Brerze - 3.2 JTS ,cco kosztowało mnie ponad 20k przy wartosci auta na 40k...
A teraz liczę na wiele przydatnych porad z Waszej strony, co, jak i gdzie zacząć Waszym zdaniem
Dodam tylko, że przeznaczenie auta to tor - no powiedzmy 90% na tor, ale też w jakiś świąteczny, mało ruchliwy dzień przejazd do żabki na zakupy