Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.09.2007, 1:12 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Tkacki mnie poprosił, żebym napisał mu smsa po testach, ale myślę, że taka robota zasługuje na coś więcej - na ogromną pochwałę majstersztyku i profesjonalizmu naszego klubowego kolegi Tkackiego!!
Przez ten czas, od kiedy mam swoje 924S, zdążyłem już poznać tryb pracy Tomka - dopóki coś nie działa perfect, nie ma prawa chodzić! Po testach z MAFem, w których miałem przyjemność brać udział, myślałem, że trudno będzie mnie zadziwić...

a jednak....

ale może zacznę od początku... czyli od listopada ubiegłego roku, kiedy to kupiłem sobie samochód... Czy możecie uwierzyć, że od tego czasu miałem problemy z wentylatorem chłodnicy?? wszystkie zloty przejeżdżałem spinając bezpośrednio do akumulatora, a średnio raz w miesiącu przyjeżdżałem do Tomka, żeby mi coś doradził... Tak więc - raz wymienił czujnik, 3 razy wymieniał wentylatory, 2 razy naprawiał elektrykę...
Dziś wreszcie sprowadziłem porządny wiatrak... Po pół godziny roboty mieliśmy już go zainstalowanego na wozie z dostosowaną i podłączoną elektryką. do tego przy okazji Tomasz naprawił mocowanie osłony silnika...

To pierwsze dzięki!! Naprawdę - tyle ile razy mi pomagałeś wymieniać wiatraki, za każdym razem dostosowywać kostkę (bo były w każdym różne), poprawiać elektrykę (i patenty poprzednich właścicieli), wymieniać płyn do chłodnicy czy odpowietrzać silnik!!

ale to jeszcze nic.... jak zawsze siedzieliśmy do 12 (teraz dopiero wróciłem do domu)...

najważniejszy - gwóźdź programu CHIP TUNING

Przede wszystkim pierwsze pytanie - jakie chcesz mapy - do 924S / 944 są trzy możliwości:
1. Jazda oszczędna z sondą
2. 163KM (mocniejsza wersja od moich 150) na sztywnej mapie (!!)
3. wersja hardcore - na 100-oktanowej benzynie, niesprawdzane jeszcze na hamowni ale ogień!!!

No i co dla mnie? zgadnijcie którą wybrałem??
bramka numer 3 :twisted: !! ale jeździć cały czas nie będę na 100 oktanach, więc co? Pan Tomasz ustawił mi przełącznik (ładnie wkomponowany w miejsce, gdzie niegdyś były przełączniki el lusterek) - pomiędzy trybem numer 2 i trybem numer 3 :)

Ale jak to się działo - i tu największy podziw dla kunsztu - wyjęliśmy komputer... trzeba było podmienić płytkę na większą (od nowszego modelu) - po to dolutowaliśmy do konsoli DME jeszcze 4 drobne "chwytniki" (wybaczcie język, może dla bardziej zaawansowanych potrzebny słownik na język techniczny) - dla podkreślenia precyzji tego dodam, że te "chwytniki" to są jakby pałeczki o średnicy ok 0.5 mm i długości ok 3 mm. Potem Tomasz zaczął dalej dolutowywać pewne druciki.. Po co? by komp nie czytał z procesora, tylko z nowej karty (nie do końca rozumiałem)...

po tym wszystkim kolejne 2 godziny roboty nad przygotowywaniem okablowania - wszelkie gniazdka i złączki bardzo dokładnie i precyzyjnie wykonane w domowym laboratorium... (którego też jestem pod wrażeniem)

jeszcze przed zamontowaniem do wozu zrobienie symulacji, gdzie Tomek mi pokazał dokładnie w których miejscach najbardziej zwiększy się moc, moment... w każdym razie - kiedy będzie najmocniejszy ogień...

Tymczasem samochód z nowym wiatrakiem czekał na nas...

No i wielka chwila - odpięliśmy sondę (niepotrzebną na sztywnej mapie) i włożyliśmy komputer... Odpaliliśmy... bajka!! samochód pięknie gra, bez problemów z przestawionym zapłonem, bez gaśnięcia i bez żadnych niedoskonałości....

No ale najciekawsze - pierwsza jazda próbna... Powiem tak - jeszcze nigdy nie pokonałem trasy z Piaseczna do domu tak szybko!! Samochód BAJKA!!! jeszcze po poprzednich ustawieniach geometrii i stabilizatorów wreszcie prowadzi się jak Porsche... Z hamulcami PDMobila wreszcie dobrze hamuje... Ale CHIP Tomka (autorski!! naprawdę byłem pełen podziwu, kiedy Tomek mi tłumaczył zasady działania, sposób dochodzenia do pewnych spraw i to, jak można użyć fabrycznych tricków po to, by skutecznie zwiększyć moc silnika) - Panowie - REWELACJA!!! Samochód przyspiesza z miejsca... Nie ma chwili zawachania - GAZ --> OGIEŃ!!

No i jak czasem to bywa, podczas powrotu do domu postanowiłem przetestować z innym wozem... zobaczyłem po drodze Hondę Civic (nie wiem jaka dokładnie bo się nie znam - model z kierunkowskazami w lusterkach i podwójnym wydechem)... chwilę pogazowaliśmy na światłach i start!! ZIELONE!! a ja czuję OGIEŃ!! Wciska w fotel niesamowicie!! wreszcie czuję, że ten samochód mi praktycznie leci!! a prędkościomierz - regularnie i szybko strzałka mknie w górę - i nie ma chwili wątpliwości - jak wciskam gaz - ona leci ... po prostu MASAKRA!!! zaznaczę że przy trójce już się bałem wciskać gaz do dechy, nadal mnie wciskało w fotel!!!

Także jestem kolejnym (zresztą nie pierwszy raz) który jest pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmy Tkackiego!! To jest człowiek cudotwórca! Naprawdę - z czystym sumieniem - Tomek jest DEBEŚCIAK!!!!

Dzięki Tomku - ten chip przewyższył moje oczekiwania o 200% !!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 1:21 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
aha - i jeszcze dodam - jeśli ktoś z okolic Wawy chce zobaczyć, jak to gra i jeździ - zapraszam na jazdę testową (chętnie się pochwalę) 8)
reszta będzie wąchać moje spaliny w Poznaniu :twisted: :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 9:36 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
Igor, ale pliz uważaj na światłach ;) :twisted: :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 9:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
no to TKACKI NOMINACJA DO OSCARA...fair play :winner: ...a dla Igora prośba żeby ....dojechał na zlot i nie ścigał się po wawie...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 9:54 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Andrzeju, Rychu - wiecie bardzo dobrze że nie ścigam się na światłach... chyba że czasem wracam od Tkackiego i testuję osiągi auta....
na co dzień jestem całkowitym przeciwnikiem tego procederu (choć czasem trudno się powstrzymać)... :twisted:
ale jechałem nocą (12:30), miasto puste, albo taksówki, albo (rzadziej) policja... 8)
a co do dojeżdżania na światła - już sobie kupiłem wsteczne lusterko, także może uniknę w przyszłości nieprzyjemnych przygód ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.09.2007, 11:05 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Igor napisał(a):
trzeba było podmienić płytkę na większą (od nowszego modelu) - po to dolutowaliśmy do konsoli DME jeszcze 4 drobne "chwytniki" (wybaczcie język, może dla bardziej zaawansowanych potrzebny słownik na język techniczny) - dla podkreślenia precyzji tego dodam, że te "chwytniki" to są jakby pałeczki o średnicy ok 0.5 mm i długości ok 3 mm. Potem Tomasz zaczął dalej dolutowywać pewne druciki.. Po co? by komp nie czytał z procesora, tylko z nowej karty (nie do końca rozumiałem)...


Trochę przetłumaczę....

płytka = pamięć EEPROM (układ scalony), od 87r jest większa pojemność pamięci w DME.
Pałeczki aka chwytniki = piny pod większą pamieć (ma więcej nóżek).

Cieszę się, że fajnie jeździ.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 17:36 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Tomku jakie są efekty uboczne takich przeróbek, na pewno wzrośnie spalanie, co więcej?
O ile można poprawić osiągi w S2? Czy ma to sens?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 18:35 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
może powiem o spalaniu, bo akurat u siebie to zauważyłem...
U Tomka przeprowadzaliśmy symulację komputerową... Widzieliśmy mapy między innymi Fuel Injection i Ignition...
Fuel Injection szło w górę dopiero ponad 4tys. obrotów, Injection bardziej równomiernie...
ale to spalanie naprawdę niewiele większe (przynajmniej u mnie) - troszkę podliczyłem...
skutki uboczne? troszkę inny dźwięk silnika - nadal ładny, ale troszkę bardziej.... Mustangowy? mnie się tam podoba i nie słychać niezdrowych podźwięków ;)

btw: dziś na próbe pojechałem do pracy i wracałem w godziny szczytu (do centrum)... temp silnika super!! zatrzymalem się pod domem - bez zgaszenia silnika otwieram maske - kreci ostro, gasze silnik - rowniez kreci (lżej) ... SUPER!!! a wyobraźcie sobie że wcześniej miałem takie chłodzenie cały czas, jak teraz przy zgaszonym silniku... ostro!! :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Bo nie od dzisiaj wiadomo że Tomek to taki niespełniony Ruf ;) Po prostu Mistrz! RESPECT! :notworthy:

Ja wam mówię że zobaczycie kiedyś pierwszą na świecie S2 500 HP+ z Polski!! Aż strach pomyśleć po co mu ta rura 0H18N9 czy jakoś tak :twisted:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 19:02 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
No strach, na co mu rura kwasoodporna? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 19:20 

Dołączył: 11.07.2007
Posty: 5
igor: taka moc zebys tylko nad nia zapanowal :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 19:30 

Dołączył: 23.05.2007
Posty: 246
No to teraz pośmigasz :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 20:03 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
BoRu - właśnie się uczę zapanować nad tą bestią... mam nadzieję że w weekend w pełni poczuję tą moc :) ale najpierw trzeba zrobić ten piekielny tłumik!! :roll:

poza tym jest jeszcze coś, czego się troszkę boję - co będzie kiedy zaleję benzynę "setkę" i przełączę mapy... hehh.. dziś widziałem na Shellu VPower Racing - 100 okt... stoi, czeka i kusi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No kusi, a cena odrzuca :lol:
Po ile?
Jak ja ostatnio tankowałem z Andrzejem, to w Piotrkowie była za 4,99zł.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 20:28 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
a szczerze to nawet nie spojrzalem na cene...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 20:29 

Dołączył: 11.07.2007
Posty: 5
wszedzie cena vpowera taka sama czyli 4,99 :) ja tam tankuje 98 na jecie za jedyne 4,11 najtansza benzynka jest w lodzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 22:02 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1100
wiesz Igor, ja się Tobie dziwię, że jeszcze nie zalałeś 'setką' i nie sprawdziłeś - ja tam bym nie wytrzymał nawet tej nocnej drogi do domu :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 22:08 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
wlasnie jedyny problem polega na tym, ze jak na codzien jezdze na 95, to nie wiem czy po prostu lac 100 i przelaczyc mapy, czy pojezdzic az calkowicie zbiornik sie oprozni i dopiero przelaczyc na "ogień", czy też jak już bedzie mało po prostu wlać "setke" ... ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 22:27 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
piterson napisał(a):
Aż strach pomyśleć po co mu ta rura 0H18N9 czy jakoś tak :twisted:


To inny projekt :twisted: Naprawdę fajny, ale na Poznań nie ma szans......


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2007, 22:38 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
tkacki napisał(a):
To inny projekt :twisted: Naprawdę fajny, ale na Poznań nie ma szans......


na Poznań niespodzianka ? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum