Autor |
Wiadomość |
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 11:19 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
Witam... Kupiłem tydzień temu 996.2 Musiałem pochylić się nad sprzęgłem... Po wyjęciu skrzyni zobaczyłem mały wyciek... I tu pytanie do specjalistów. Co to za regulacja? Czy mogę odkręcić ta " klapkę "? Bez konsekwencji? Tzn czy nie wyśpię się coś ze środka? Napewno jest tak jakieś uszczelnienie, które chciałbym wymienić. Jak mam już skrzynie wyjętą. Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 18.05.2019, 11:26 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 401
Nr klubowicza: 583
|
Pod spodem jest niesławne łożysko IMS, jest tyle materiałów na forum i w sieci że nie ma sensu się ponownie rozpisywać. Koniecznie wymień to łożysko (6204) na dobrej klasy lub zastanów się nad modernizacją. Uszczelnienie do pokrywki swobodnie dostępne w Porsche Centrum za kilkadziesiąt złotych. Pozdrawiam Leszek
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 18.05.2019, 11:34 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
Do wymiany łożyska potrzebne ściągacze i trzeba wyluzować napinacze rozrządu
|
|
Góra |
|
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 11:35 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
LeON napisał(a): Pod spodem jest niesławne łożysko IMS, jest tyle materiałów na forum i w sieci że nie ma sensu się ponownie rozpisywać. Koniecznie wymień to łożysko (6204) na dobrej klasy lub zastanów się nad modernizacją. Uszczelnienie do pokrywki swobodnie dostępne w Porsche Centrum za kilkadziesiąt złotych. Pozdrawiam Leszek Czyli prócz uszczelnienia muszę wymienić łożysko? Tak profilaktycznie? Jak już jest rozebrane?
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 18.05.2019, 11:55 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 401
Nr klubowicza: 583
|
KONIECZNIE wymień to łożysko, jeżeli nie na zmodernizowane rozwiązanie to na dobrej klasy identyczne. Z tego co wiem od Rafała EL to demontaż nie jest prosty ale łożysko ma złą sławę i potrafi narozrabiać, no i masz już wyjętą skrzynię.
|
|
Góra |
|
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 16:34 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
Auto ma spory jak na 911 przebieg. 240kkm jest po remoncie silnika, tuleje stalowe i kute tłoki. Itp. Wydaje mi się że jeśli łożyska były wadliwe to już by zostały wymienione. Wiem że 10kkm temu podczas remontu silnika IMS był w idealnym stanie. Więc czy napewno muszę to robić?
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 18.05.2019, 16:39 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Nic nie musisz! Lechu tylko dobrze radzi. Jaka masz pewność, że ktoś wymienil to łożysko?
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 18.05.2019, 17:05 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
Lisek1979 napisał(a): Auto ma spory jak na 911 przebieg. 240kkm jest po remoncie silnika, tuleje stalowe i kute tłoki. Itp. Wydaje mi się że jeśli łożyska były wadliwe to już by zostały wymienione. Wiem że 10kkm temu podczas remontu silnika IMS był w idealnym stanie. Więc czy napewno muszę to robić? Dobrze ktoś jeździł jak sprzęgło dało radę tylko 10k.
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 18.05.2019, 18:20 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 401
Nr klubowicza: 583
|
Lisek1979 napisał(a): Auto ma spory jak na 911 przebieg. 240kkm jest po remoncie silnika, tuleje stalowe i kute tłoki. Itp. Wydaje mi się że jeśli łożyska były wadliwe to już by zostały wymienione. Wiem że 10kkm temu podczas remontu silnika IMS był w idealnym stanie. Więc czy napewno muszę to robić? To 10kkm temu ktoś rozebrał silnik a nie wymienił prewencyjnie łożyska za 15zł?
|
|
Góra |
|
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 19:19 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
LeON napisał(a): Lisek1979 napisał(a): Auto ma spory jak na 911 przebieg. 240kkm jest po remoncie silnika, tuleje stalowe i kute tłoki. Itp. Wydaje mi się że jeśli łożyska były wadliwe to już by zostały wymienione. Wiem że 10kkm temu podczas remontu silnika IMS był w idealnym stanie. Więc czy napewno muszę to robić? To 10kkm temu ktoś rozebrał silnik a nie wymienił prewencyjnie łożyska za 15zł? Sprzęgła nie wymieniano minimum 80 tyś bo tyle zrobił poprzedni właściciel w 4 lata. I nie widział potrzeby wymieniać dobrego łożyska. Po za tym niech mi ktoś powie czy ktoś zna kogoś komu to łożysko się popsuło? W polifcie. Po za tym jak kupujesz łożyska po 15 zł to ja już wolę stare . Jak już bym wymieniał to tylko na oryginalne lub wyłącznie japońskie.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 18.05.2019, 19:33 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Podobno ostatnio już kilka aut miało problem z IMS. U Ciebie widać wyciek, więc jest do wymiany, roboty jak pisali przedmówcy. Nie lekceważył bym tego. Ostatnio jak byłem w warsztacie specjalizujacym się w Porsche stało 996.2 z wyjętym silnikiem właśnie z powodu rozsypania się IMS.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 18.05.2019, 19:52 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
Lisek1979 napisał(a): LeON napisał(a): Lisek1979 napisał(a): Auto ma spory jak na 911 przebieg. 240kkm jest po remoncie silnika, tuleje stalowe i kute tłoki. Itp. Wydaje mi się że jeśli łożyska były wadliwe to już by zostały wymienione. Wiem że 10kkm temu podczas remontu silnika IMS był w idealnym stanie. Więc czy napewno muszę to robić? Wysłane z mojego LYA-L29 To 10kkm temu ktoś rozebrał silnik a nie wymienił prewencyjnie łożyska za 15zł? Sprzęgła nie wymieniano minimum 80 tyś bo tyle zrobił poprzedni właściciel w 4 lata. I nie widział potrzeby wymieniać dobrego łożyska. Po za tym niech mi ktoś powie czy ktoś zna kogoś komu to łożysko się popsuło? W polifcie. Po za tym jak kupujesz łożyska po 15 zł to ja już wolę stare . Jak już bym wymieniał to tylko na oryginalne lub wyłącznie japońskie. Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka Porsche montowalo łożysko produkcji polskiej. A serwisie samo łożysko nie jest dostępne, możesz jedynie kupić z wałem IMS za 4500 PLN. Dodatkowo trzeba rozebrać cały silnik. Ja zamontowalem łożysko SKF za 19 PLN.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 20:13 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
A co ma wyciek do łożyska? Co do samego łożyska Jak zdejme klapkę zobaczę co mam założone... Jak będzie polskie to wymienię.
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 18.05.2019, 20:19 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 401
Nr klubowicza: 583
|
To się nazywa wymiana prewencyjna. Dobra, ja pasuję z tą dyskusją i poradami. Kolego, masz swój pomysł, realizuj, życzę powodzenia.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 18.05.2019, 20:32 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Nikt tu moim zdaniem nie widział ani w przed ani w po lifcie ani w 987.1.
Natomiast wycieki się zdążają i nie należy ich bagatelizować.
Miałem uszczelniane w swoim 987.1S w Porschepana a w obecnym 996.1 było uszczelniane w Porsche Katowice w 2015.
|
|
Góra |
|
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 20:40 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
LeON napisał(a): To się nazywa wymiana prewencyjna. Dobra, ja pasuję z tą dyskusją i poradami. Kolego, masz swój pomysł, realizuj, życzę powodzenia. Ja ciebie doskonale rozumiem, dziękuję za rady... Tyle że ja mechanikiem nie jestem. Specjalistą od Porsche tym bardziej. Mechanik u którego wymieniam sprzęgło i hamulce też nie jest specem od Porsche. Pokazał mi wyciek i zakończył że uszczelni. Dlatego chciałem ustalić czy muszę go zmuszać do rozbierania IMS. Podejrzewam że będzie to ich pierwszy raz. Dlatego zrozumcie że nie wiedziałem czy to konieczne. Dziękuję wszystkim za dobre rady... Przepraszam że jestem taki dociekliwy.
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 18.05.2019, 22:06 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Porsche Club America opublikowało doskonały film nt problemu ims. Identyfikuja 4 etapy rozwijania sie awarii. Nie chce mi sie ogladac ponownie, sam ogladnij ale z tego co pamietam to wlasnie etap 1 polega na wycieku. Od etapu 2 wg nich silnik kwalifikuje sie do rozebrania na czesci pierwsze. Moglem cos delikatnie pomieszac bo ogladalem kilka mcy temu. To tyle w temacie bagatelizowania sam musisz zdecydować. Ale mając to na wierzchu naprawde grzech nie zmienic lub upgradowac na lepsze rozwiazanie, zwlaszcza ze wyciek jest. Z drugiej strony jak gosciu ma to robic pierwszy raz to tez chyba nie najdoskonalszy pomysl. https://youtu.be/hX2k6b0ywGc
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 18.05.2019, 22:38 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Fajny film. Wyciek to już etap 3. Lisek, obejrzyj koniecznie i lepiej oddaj auto mechanikowi, który wie z czym się ten IMS je.
|
|
Góra |
|
Lisek1979
|
Napisane: 18.05.2019, 22:50 |
|
Dołączył: 8.04.2019 Posty: 267
|
Fajnie... Zna ktoś kogoś z Wielkopolski? Kto wymieniał już to łożysko? Moim zdaniem ten co robił remont silnika, założył stary uszczelniacz i przy montażu go uszkodził... Bo nie ma takich objawów jakie opisują w 1, 2 etapie. Ale chętnie bym to wymienił, tylko nie mam zciagacza... Po prostu wolał bym aby zrobił to doświadczony mechanik.
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 18.05.2019, 22:55 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Bentley publishers to wg mnie dobre zrodlo wiedzy jak to zrobic: https://youtu.be/hAxj6FKMzvMI jeszcze tutaj jak sobie chłop domowym sposobem poradzil: https://youtu.be/lbM3c2V4scwNie wiem na ile to dobrze zrobil. Moze wystarczy twojego mechanika przyuczyc filmikiem pytanie na ile chlop oporny jest na nowa wiedze
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|