Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.01.2016, 20:02 

Dołączył: 11.01.2016
Posty: 5
Witam,
Kupiłem używane oryginalne koła do Porsche Cayenne z czujnikami powietrza, po założeniu i przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się kontrolka ciśnienia powietrza i nie wiem jak ten problem rozwiązać, ponieważ na stacjach wulkanizacyjnych mechanicy mają różne zdania, więc zwracam się z prośbą o podpowiedź czy udać się do serwisu odległego prawie 200km czy może warsztatu mechanicznego ?
Pozdrawiam. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2016, 20:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie mam u siebie czujników, ale wydaje mi się, że system po przejechaniu iluś tam kilometrów się "nauczy" i przestanie pokazywać błąd. Zakładając oczywiście że ciśnienie jest OK.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2016, 20:08 

Dołączył: 11.01.2016
Posty: 5
Też tak myślałem, wyrównałem książkowo ciśnienie powietrza i zrobiłem ok. 60km a błąd nie ustąpił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2016, 20:14 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
wit007 napisał(a):
Nie mam u siebie czujników, ale wydaje mi się, że system po przejechaniu iluś tam kilometrów się "nauczy" i przestanie pokazywać błąd. Zakładając oczywiście że ciśnienie jest OK.




I oczywiście o ile bateria jest ok. Ważność ok 6 lat. U mnie padły czujniki ,po 7 latach od daty produkcji. Rozmawialem w aso i mozna wywalić je z systemu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2016, 21:48 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Masz dwie opcje: wymienić czujniki jeżeli baterie padły i zresetować ustawienia lub zmienić kodowanie na brak systemu kontroli ciśnienia ogumienia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2016, 0:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Podjedź do większego serwisu oponiarskiego.
Powinni mieć urządzenie do sprawdzania czujników (stan baterii, częstotliwość itp.)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2016, 5:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Jezeli baterie so ok w czujnikach to porostu z menu powinienes zrobic reset TPM. Wybrac rodzaj kol system wejdzie w learning mode i po przejchaniu kawalka powinny sie sparowac i pokazywac cinienia na desce. Jezeli baterie padly albo czujniki to niestety nie zaskocza i wtedy trzeba wymienic cale wentyle z czujnikami (baterii sie nie da)
Ja mam czujniki i na zimowym zestawie i na letnim. Po zaminie kolek zawsze wyrzuca mi blad wtedy robie reset TPM-u z menu i dzialaja ponownie.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2018, 22:27 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 67
Odświeżę stary temat, ostatnio 3 już raz podczas normalnej jazdy autostradowej wyskoczył mi błąd ,,TPM Partial Monitoring".

Nie pokazuje mi ciśnienia jednego koła.

Auto akurat skończyło 6 lat, czy to już czas na nowe czujniki? czy może da się wymienić tylko baterię? czy ktoś wie jaki numer części do 997.2? jaki koszt w ASO itd.?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2018, 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Cena za sztukę to 623zł brutto - typowałem kod opcji 482, nie wiem jaki
jest u Ciebie (jeszcze 483 jest). Inny kod opcji inna częstotliwość.

Samej baterii nie da się wymienić, lub też nie da się wymienić w prosty
sposób. Były próby przywracania do życia używanych, ale od kiedy pojawiły
się zamienniki to mamy je w ofercie w znacznie lepszej cenie niż oryginał
i wymiana baterii się nie opłaca - ryzyko że się rozklei czujnik w kole.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2018, 0:05 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 67
Czy jeśli chodzi o zamiennik to mówisz o np. HUF UVS2000 albo HUF RDE010, RDE011V21, RDE048V21?

Jak mają się zamienniki to oryginałów? HUF chyba robi na pierwszy montaż tak? nie ma z nimi problemów?

Czy ktoś się orientuje czy robiąc zamienniki poza ASO i przedłużając gwarancję na Porsche Approved są w stanie wykryć, że nie ma OEM-u w aucie?

Rozważam różne możliwości.
Czy te czujniki tak będą teraz jeden po drugim padać czy teoretycznie problem jest tylko z jednym?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2018, 0:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie pamiętam nazwy firmy. Chyba zaczyna się na "C", więc żadna z wymienionych.
Nigdy żadnych problemów nie było.

Na AP wykryją, że są inne jeżeli zdejmą oponę. W innym wypadku nie znam
metody żeby odróżnić zamiennik od OE. Tutaj samemu musisz zdecydować czy
nie zrobię jakiegoś problemu z PA.

Na 99% we wszystkich Twoich czujnikach kończą się baterie. Można to
podejrzeć komputerem serwisowym. Ja bym robił komplet. Najlepiej przy
okazji wymiany opon.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2018, 0:42 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 67
Bardzo dziękuję za pomoc, akurat mam w miarę świeże opony bo założyłem w zeszłym sezonie więc nowe pewnie dopiero za dwa lata.

Ale tak długo nie będę czekać bo to trochę strach, więc pozostaje kwestia czy OEM w ASO czy zamienniki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2018, 9:14 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Jak chcesz przedłużać gwarancję AP, to rób oryginał w ASO, bo nawet jak na przeglądzie nie wykryją to moze być potem problem jak trzeba będzie uznać jakąś naprawę droższą, bo mogą przypadkiem wpaść na czujnik.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2018, 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Qbak napisał(a):
Nie pamiętam nazwy firmy. Chyba zaczyna się na "C", więc żadna z wymienionych.
Nigdy żadnych problemów nie było.

Na AP wykryją, że są inne jeżeli zdejmą oponę. W innym wypadku nie znam
metody żeby odróżnić zamiennik od OE. Tutaj samemu musisz zdecydować czy
nie zrobię jakiegoś problemu z PA.

Na 99% we wszystkich Twoich czujnikach kończą się baterie. Można to
podejrzeć komputerem serwisowym. Ja bym robił komplet. Najlepiej przy
okazji wymiany opon.


Zamienniki na "C" są firmy Cub :)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2018, 14:26 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 67
A czy ktoś z was ma numery oemów? Bo widzę na przestrzeni lat się zmieniały i teraz nie wiem, który jest najnowszy. Druga sprawa, że w oryginalne były BERU czyli obecnie HUF, a co ciekawe na jednej ze znanych stron polskich z akcesoriami do Porsche są oryginały za 3 razy taniej niż w ASO i wybite na nich VW AG. I co tu teraz robić...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2018, 21:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Qbak podpowie na 100%




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2018, 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
wit007 napisał(a):
Qbak podpowie na 100%


Potrzebny będzie numer vin, bo czujniki to rosyjska ruletka.
Może być na pw.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2018, 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Qbak, a masz jakiś patent na przywrócenie czujników w 928 ? Czy jedyne wyjście to 8 x 1.000 pln ? No oczywiście inne wyjście to odpięcie - tak mam teraz.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2018, 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W 928 spróbowałbym się do baterii dobrać. Zakładam, że takową mają i to
ona się wyczerpała. Tutaj powinno być zdecydowanie prościej, choć przyznam
szczerze że nigdy go nie rozbierałam, a nawet nie miałem w ręku wyjętego
z koła/felgi.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2018, 17:20 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Takie czujniki są wkładane do 718
Możesz śmiało kupować i wkładać


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron