Autor |
Wiadomość |
prnit
|
Napisane: 3.03.2023, 19:47 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Eternit napisał(a): Ale skoro wszyscy tak chwalą centralnie umieszczony silnik, mniejszą wagę, "lepszość" na tor niż 911, to czy te skóry i Bose serio mają aż takie znaczenie? Czy jednak to pitolenie o trackdayach i sportowej wyższości, to jednak tylko pitolenie, a na koniec liczy się żeby mieć jak najtańsza namiastkę 911? Oczywiście trochę się nabijam, ale powiedzmy sobie szczerze - nieco lepsze właściwości jezdne, mają znaczenie dla malutkiej grupy osób, która w ogóle będzie je w stanie wykorzystać, natomiast pod względem wyglądu, całej otoczki, historii itd to Cayman nie ma w ogóle podejścia do 911. Super auto, jak kogoś stać na torową zabawkę czwartą w garażu, albo 911 po prostu nie lubi. W innych dziedzinach 911 to fajniejszy wybór, nawet jeśli niekoniecznie zawsze lepszy. To jest to, czego Cayman mieć nigdy nie będzie i centralnie umieszczony silnik nie nadgoni. w 100% się zgadzam, niestety tego właśnie w caymanie mi zawsze brakowało i to auto nigdy tego mieć nie będzie, niby porsche ale zawsze z tym małym ALE bo jest też 911 z historią, legendą i model 911 przez wielu uważany za najlepszy sportowy samochód świata, generacja i model bez znaczenia
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 3.03.2023, 19:54 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
a najlepiej mieć to i to, 911 Coupe i Boxstera
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 3.03.2023, 22:33 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
A ja jestem dziwny i jakbym nie potrzebował czasem 4 foteli to zamiast dowolnej 911 brałbym boxstera gts / gt4 (dla mnie auto idealne)
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 4.03.2023, 13:01 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Johnny napisał(a): a najlepiej mieć to i to, 911 Coupe i Boxstera I to tak naprawdę kończy temat wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
Mario1111
|
Napisane: 4.03.2023, 14:40 |
|
Dołączył: 27.02.2023 Posty: 2
|
Panowie mam pytanie co myślicie o zakupie Caymana GTS 4.0 jako moje pierwsze Porsche ? Coś mnie naszło aby sobie sprawić takie autko 2021r , w związku z tym ze jako auto rodzinne i w trasę mam mercedesa s400 Long 2022 nie potrzebuje 4 krzeseł.
|
|
Góra |
|
Matmiz
|
Napisane: 5.03.2023, 12:44 |
|
Dołączył: 21.09.2021 Posty: 42
|
Do Caymana dodam jeszcze tylko, że - oczywiście, to tylko w 100% subiektywna kwestia gustu - każda jego generacja mi się podoba z wyglądu jeśli chodzi o linię nadwozia. W 911 generacje 992 i 991 wyglądają super, a reszta mi się nie podoba. Jest z nimi jak z mijaną szybko na ulicy cycatą dziewczyną w miniówce, zerkasz na ułamek sekundy i myślisz " o kurde ale ładne Porsche" , ale jak by zacząć się dokładniej przyglądać to widzisz, że ma krzywy nos i zęby, wygląda jak czarownica i ogólnie nie chciałbyś się codziennie przy niej budzić... Oczywiście dużo łatwiej tak się pogapić na spotkaną na ulicy 911 i kiedy mija pierwsza ekscytacja samą otoczką to przejrzałem, że według mnie więcej tu jest legendy, niż że te samochody są takie och i ach.
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 6.03.2023, 23:51 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
Matmiz napisał(a): Do Caymana dodam jeszcze tylko, że - oczywiście, to tylko w 100% subiektywna kwestia gustu - każda jego generacja mi się podoba z wyglądu jeśli chodzi o linię nadwozia. W 911 generacje 992 i 991 wyglądają super, a reszta mi się nie podoba. Jest z nimi jak z mijaną szybko na ulicy cycatą dziewczyną w miniówce, zerkasz na ułamek sekundy i myślisz " o kurde ale ładne Porsche" , ale jak by zacząć się dokładniej przyglądać to widzisz, że ma krzywy nos i zęby, wygląda jak czarownica i ogólnie nie chciałbyś się codziennie przy niej budzić... Oczywiście dużo łatwiej tak się pogapić na spotkaną na ulicy 911 i kiedy mija pierwsza ekscytacja samą otoczką to przejrzałem, że według mnie więcej tu jest legendy, niż że te samochody są takie och i ach. A że tak zapytam, ile w garażu masz 911 ?
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 7.03.2023, 0:41 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 208
|
9ELF napisał(a): Matmiz napisał(a): Do Caymana dodam jeszcze tylko, że - oczywiście, to tylko w 100% subiektywna kwestia gustu - każda jego generacja mi się podoba z wyglądu jeśli chodzi o linię nadwozia. W 911 generacje 992 i 991 wyglądają super, a reszta mi się nie podoba. Jest z nimi jak z mijaną szybko na ulicy cycatą dziewczyną w miniówce, zerkasz na ułamek sekundy i myślisz " o kurde ale ładne Porsche" , ale jak by zacząć się dokładniej przyglądać to widzisz, że ma krzywy nos i zęby, wygląda jak czarownica i ogólnie nie chciałbyś się codziennie przy niej budzić... Oczywiście dużo łatwiej tak się pogapić na spotkaną na ulicy 911 i kiedy mija pierwsza ekscytacja samą otoczką to przejrzałem, że według mnie więcej tu jest legendy, niż że te samochody są takie och i ach. A że tak zapytam, ile w garażu masz 911 ? Będę zgadywał… żadnej😁 Tak mówią Ci którym do 911 brakuje $£¥€😁 a gdzieś głęboko i tak marzą o 911😁
|
|
Góra |
|
Matmiz
|
Napisane: 7.03.2023, 14:38 |
|
Dołączył: 21.09.2021 Posty: 42
|
Moje doświadczenia z Porsche: Cayman 987.2 2,9 PDK - auto daily żony, moje czasem jak nie chce ruszać SUVa Cayenne II 3.0 diesel - kilka godzin jazdy próbnej trzy lata temu, jeździło się tym tak tragicznie (kilka egzemplarzy sprawdziłem) że odwidziało mi się i wybrałem inną markę Macan 2.0 po liftingu - tydzień jazdy, mimo kosiarkowego silnika uważam, że świetne auto, też nie kupiłem bo środek był dla mnie za mały gabarytowo (drugi rząd siedzeń ciasno i mały bagażnik) 944S - jazda jako pasażer wokół komina 911 (991 GTS) - jazda jeden dzień, wypożyczalnia 250 kilometrów Więc tak, zgadza się, w garażu nie mam żadnego. Z racji tego, że nie podawałem tu żadnych danych i jestem raczej anonimowy, a padł argument finansowy - zarabiam nieco poniżej 70.000 zł miesięcznie na rękę. Pewnie mocno średnio jak na klientelę Porsche i nigdy mnie nie będzie stać na Turboesa z bajerami za bańkę dwieście nówkę z salonu, ale pewnie jest tu wielu użytkowników 911 w opcji używanej albo w "riesleingu" na firmę, którzy zarabiają podobnie albo i nawet mniej. Nie wiedziałem, że wypowiedź o tym, że 911 jest brzydka spotka się zaraz z odpowiedziami, że mnie nie stać, nie znam się i tylko się onanizuję do plakatu Forum, to miejsce do swobodnego dzielenia się przemyśleniami, zadawania pytań, szukania porad i wiedzy. Nawiązując do tego pierwszego pozwoliłem sobie na rzucenie swoich przemyśleń i odczuć estetycznych, że np. generacja 997 o ile z przodu wygląda jak każde Porsche tak tył dla mnie jest jak garbata z dużą dupą, a za te same pieniądze 981 wygląda zdecydowanie bardziej atrakcyjnie - podkreślam tylko według mnie, nie uzurpuje sobie prawa do jedynie słusznego gustu estetycznego, każdy ma inny
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 7.03.2023, 15:03 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 208
|
Więcej luzu😁 nie liczyłem, nie liczę i nie będę liczył cudzych pieniędzy 😁 lubię czasami coś napisać żeby nie było tu za nudno albo za słodko i cieplutko 😉 Gust jest jak dupa 😉 każdy ma swój i tego trzeba się trzymać😉 ale jak poczytasz niektórych tu to zobaczysz jakie mają dylematy😉
|
|
Góra |
|
Matmiz
|
Napisane: 7.03.2023, 15:23 |
|
Dołączył: 21.09.2021 Posty: 42
|
Jak widzisz, moje wypowiedzi mają bardzo dużo luzu i napisałem co myślę. Nie liczysz ale napisałeś co napisałeś. Np. na Bentleya Bentayga też mnie nie stać i też uważam, że odzierając auto z otoczki ekskluzywności, patrząc na jako takie auto na zasadzie "koń, jaki jest, każdy widzi" to nie sądzę aby było ładniejsze od takiej dajmy na to Q7. Idealnie byłoby pokazać takie auto malarzowi z XVIII w. czyli komuś z wrażliwością na wygląd, a nie wiedziałby co to Porsche, Bentley czy Kia, niech ocenia A z tym, że czasem warto wsadzić kij w mrowisko to się zgadzam i popieram, ale nie to było moim zamiarem w tym wypadu
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 7.03.2023, 16:03 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 285 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Sprawa jest prosta : - 911 F lub G,964,993 na zloty i tzw "trzepanie gruchy" w garażu - Boxster na piękną pogodę i obcowanie z przyrodą - 911 996v997v991v992 w coupe na co dzień
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 8.03.2023, 11:28 |
|
|
Można sobie być wyluzowanym i nie "iść z prądem", ale jak się pisze, że Cayman jest ładniejszy od 911, to trzeba liczyć się z reakcją nie wiem co mają z tym współnego pieniądze, ale tak czy siak - nie ta linia, nie te proporcje. To tak, jakby napisać, że 944 jest ładniejsze od 928
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 8.03.2023, 12:34 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Eternit napisał(a): Można sobie być wyluzowanym i nie "iść z prądem", ale jak się pisze, że Cayman jest ładniejszy od 911, to trzeba liczyć się z reakcją nie wiem co mają z tym współnego pieniądze, ale tak czy siak - nie ta linia, nie te proporcje. To tak, jakby napisać, że 944 jest ładniejsze od 928 Zależy jakie 944 I nie rozumiem dlaczego uważasz ze Cayman nie może być ładniejszy od 911? Dlatego ze jest Caymanem? Dlatego ze większość pożąda 911?
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 8.03.2023, 12:47 |
|
|
Nie chodzi o pojedyncze sztuki "poprawione" lub "zepsute" jakimiś dodatkami, tylko ogólne postrzeganie danych modeli - uniwersalna opinia jest taka że 911 jest ładniejsze, tak samo 928. Można się z tym nie zgadzać, mieć inne preferencje, ale to nic nie zmienia
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 8.03.2023, 15:02 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Ale kogo obchodzi powszechna opinia? Ma sie podobac wlascicielowi a nie innym…
Powszechnie wiadomo za to, ze silniki w 996 to szrot, tak samo jak tiptronic a Tobie to nie przeszkadza i uwazasz inaczej 😂
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 8.03.2023, 16:37 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Powszechnie też się podoba disco-polo. Ale ja nie daje rady I też wolę Caymana / Boxstera. Co mam zrobić ? Iść do Powszechnej ? (kiedyś była taka knajpa)
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 8.03.2023, 16:54 |
|
|
Panowie, wskażcie proszę w którym miejscu napisałem, że komuś ma się coś podobać, albo przestać podobać.
To co napisałem to myśle dość uniwersalna opinia - która, uwaga! - NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA. I napisałem ją tylko w kontekście durnej dyskusji co jest ładniejsze. Wiec odpowiadając na pytanie "kogo obchodzi powszechna opinia" - otóż dokładnie na szczęście mało kogo (napisałbym "nikogo", ale ludzie są różni jednak). Nie ma potrzeby się unosić i oburzać, każdy ma swoje preferencje i nikomu nic do tego, a dyskusja to tylko dyskusja.
|
|
Góra |
|
Matmiz
|
Napisane: 8.03.2023, 23:37 |
|
Dołączył: 21.09.2021 Posty: 42
|
A czy nie uważacie, że z 911 w tej chwili jest oprócz bycia cholernie dobrym samochodem, to dodatkowo legendą już głównie dlatego że jest droga i to nie klasa premium tylko luxury? Spójrzmy na to z tej strony, ile kosztuje wyprodukowanie jednej 911tki? Znalazłem dyskusję na amerykańskim forum, gdzie porównywano koszt zakupu auta przez dealera, jakieś wzorce marż producentów aut itd. i wyszło, że podczas gdy aktualnym modelem 911 była nowa 997, która kosztowała w USA 80.000 - 100.000 USD to prawdopodobnie koszt wyprodukowania to było jakieś 35.000 USD. Czy wyprodukowanie Caymana jest faktycznie aż tak dużo tańsze? Nie sądzę... Czyli Porsche celowo pozycjonuje 718 aby nie kanibalizowało 911, to oczywiste. Teraz tu taka dla mnie ciekawostka, że jako ludzie jesteśmy skłonni zapłacić dużo więcej za mniej rozsądny produkt, do którego dochodzi otoczka, że wybrałem to, bo nie zważam na praktyczne aspekty i chce mieć rasowy produkt kosztem jego wygody i sensowności. Jako przykład podam tu jakieś inne dobra ekskluzywne jak zegarki automatyczne, gdzie np. kwarcowa Certina czy Tissot będzie chłamem dla posiadacza Longines, a przecież wygodniejszy jest brak potrzeby dbania o naciąg automatu, czy dalej idąc kobiece niewygodne szpilki za tysiące złotych albo wracając na motoryzacyjne tory innej marki Mercedes G, który oprócz właściwości terenowych w niczym nie jest lepszy od GLE/GLS, a pod wieloma względami gorszy ale to on jest macho, drogi i pokazujący kto tu jest szefem. A teraz najlepsze jest to, że w porównaniu 718/911 to przecież 718 jest tym bardziej rasowym (centralny silnik, najlepsze prowadzenie), teoretycznie niewygodnym, mniej praktycznym bo tylko dwa miejsca autem, a tu taka zależność mniej rozsądny drogi produkt = bardziej pożądany, nie wystąpiła. To może Cayman jest za tani?
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 9.03.2023, 11:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Matmiz napisał(a): A czy nie uważacie, że z 911 w tej chwili jest oprócz bycia cholernie dobrym samochodem, to dodatkowo legendą już głównie dlatego że jest droga i to nie klasa premium tylko luxury? Spójrzmy na to z tej strony, ile kosztuje wyprodukowanie jednej 911tki? Znalazłem dyskusję na amerykańskim forum, gdzie porównywano koszt zakupu auta przez dealera, jakieś wzorce marż producentów aut itd. i wyszło, że podczas gdy aktualnym modelem 911 była nowa 997, która kosztowała w USA 80.000 - 100.000 USD to prawdopodobnie koszt wyprodukowania to było jakieś 35.000 USD. Czy wyprodukowanie Caymana jest faktycznie aż tak dużo tańsze? Nie sądzę... Czyli Porsche celowo pozycjonuje 718 aby nie kanibalizowało 911, to oczywiste. Teraz tu taka dla mnie ciekawostka, że jako ludzie jesteśmy skłonni zapłacić dużo więcej za mniej rozsądny produkt, do którego dochodzi otoczka, że wybrałem to, bo nie zważam na praktyczne aspekty i chce mieć rasowy produkt kosztem jego wygody i sensowności. Jako przykład podam tu jakieś inne dobra ekskluzywne jak zegarki automatyczne, gdzie np. kwarcowa Certina czy Tissot będzie chłamem dla posiadacza Longines, a przecież wygodniejszy jest brak potrzeby dbania o naciąg automatu, czy dalej idąc kobiece niewygodne szpilki za tysiące złotych albo wracając na motoryzacyjne tory innej marki Mercedes G, który oprócz właściwości terenowych w niczym nie jest lepszy od GLE/GLS, a pod wieloma względami gorszy ale to on jest macho, drogi i pokazujący kto tu jest szefem. A teraz najlepsze jest to, że w porównaniu 718/911 to przecież 718 jest tym bardziej rasowym (centralny silnik, najlepsze prowadzenie), teoretycznie niewygodnym, mniej praktycznym bo tylko dwa miejsca autem, a tu taka zależność mniej rozsądny drogi produkt = bardziej pożądany, nie wystąpiła. To może Cayman jest za tani? Popieram
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|