Autor |
Wiadomość |
TheStig
|
Napisane: 9.03.2023, 15:28 |
|
Dołączył: 5.03.2016 Posty: 227
|
Seb napisał(a): Matmiz napisał(a): A czy nie uważacie, że z 911 w tej chwili jest oprócz bycia cholernie dobrym samochodem, to dodatkowo legendą już głównie dlatego że jest droga i to nie klasa premium tylko luxury? Spójrzmy na to z tej strony, ile kosztuje wyprodukowanie jednej 911tki? Znalazłem dyskusję na amerykańskim forum, gdzie porównywano koszt zakupu auta przez dealera, jakieś wzorce marż producentów aut itd. i wyszło, że podczas gdy aktualnym modelem 911 była nowa 997, która kosztowała w USA 80.000 - 100.000 USD to prawdopodobnie koszt wyprodukowania to było jakieś 35.000 USD. Czy wyprodukowanie Caymana jest faktycznie aż tak dużo tańsze? Nie sądzę... Czyli Porsche celowo pozycjonuje 718 aby nie kanibalizowało 911, to oczywiste. Teraz tu taka dla mnie ciekawostka, że jako ludzie jesteśmy skłonni zapłacić dużo więcej za mniej rozsądny produkt, do którego dochodzi otoczka, że wybrałem to, bo nie zważam na praktyczne aspekty i chce mieć rasowy produkt kosztem jego wygody i sensowności. Jako przykład podam tu jakieś inne dobra ekskluzywne jak zegarki automatyczne, gdzie np. kwarcowa Certina czy Tissot będzie chłamem dla posiadacza Longines, a przecież wygodniejszy jest brak potrzeby dbania o naciąg automatu, czy dalej idąc kobiece niewygodne szpilki za tysiące złotych albo wracając na motoryzacyjne tory innej marki Mercedes G, który oprócz właściwości terenowych w niczym nie jest lepszy od GLE/GLS, a pod wieloma względami gorszy ale to on jest macho, drogi i pokazujący kto tu jest szefem. A teraz najlepsze jest to, że w porównaniu 718/911 to przecież 718 jest tym bardziej rasowym (centralny silnik, najlepsze prowadzenie), teoretycznie niewygodnym, mniej praktycznym bo tylko dwa miejsca autem, a tu taka zależność mniej rozsądny drogi produkt = bardziej pożądany, nie wystąpiła. To może Cayman jest za tani? Popieram +2
|
|
Góra |
|
DW
|
Napisane: 9.03.2023, 19:33 |
|
Dołączył: 22.01.2013 Posty: 544 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
|
Ja mogę się wypowiedzieć o 981 . Skoro ponad połowa części w 981 jest taka sama jak w 991 i 981 kosztuje nieco więcej niż polowe 991 to znaczy ze te pozostałe około 40 % auta dostajemy gratis 🤣.
_________________
Boxster S 981 '12 928 S2 ’ 86 Było 928 S4’ 90
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 10.03.2023, 10:06 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
911 ma być królową i basta. Już specjaliści od wizerunku i marketingu tego dopilnują ! Inna sprawa, że to piekielnie dobry samochód !
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 10.03.2023, 12:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
rafie napisał(a): 911 ma być królową i basta. Już specjaliści od wizerunku i marketingu tego dopilnują ! Inna sprawa, że to piekielnie dobry samochód ! Jak wszyscy w to uwierzymy to będzie A jak nie uwierzymy to nie będzie.
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 10.03.2023, 16:18 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Seb, wiesz że ja tam wole Caymany i Boxstery, ale obiektywnie 911 jest na prawdę bardzo dobrym autem. Z mocnym zacięciem sportowym, do tego nadającym się do użytku na co dzień. Pomijając koszt jego pozyskania / zakupu reszta, to same zalety.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 12.03.2023, 15:59 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Ale nie chodzi o to czy 911 jest dobre czy nie. Ja tez uważam ze jest dobre i jest super. Ale mam wrażenie ze większość kupuje je……..bo bo jest na szczycie? Bo jest najdroższe? Bo to prestiż mieć 911? Takie luźne przemyślenia
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
PoZoR
|
Napisane: 12.03.2023, 17:39 |
|
Dołączył: 2.12.2010 Posty: 531 Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
|
Czy te silniki 2.0 300KM mają jakieś wady? Czy są jakieś typowe usterki, które dotyczą caymana/boxstera 718?
_________________ Marcin było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallicjest: Macan S i Boxster 718 http://WWW.AURAN.PLhttp://WWW.MISSALA.PLPerfumeria Quality Gdańsk
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 12.03.2023, 20:41 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
PoZoR napisał(a): Czy te silniki 2.0 300KM mają jakieś wady? Czy są jakieś typowe usterki, które dotyczą caymana/boxstera 718? Ich główną wadą jest brak 2 cylindrów 😃
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
GaMic
|
Napisane: 12.03.2023, 21:21 |
|
Dołączył: 15.09.2014 Posty: 312
|
Widzę Panowie, że moje pytanie wywołało małą burzę Poczytałem Wasze opinie, sugestie porady... Z jednymi się zgadzam, z innymi nie - bo wszystko jest subiektywne. Pytanie nie dotyczyło tego co jest Lepsze cayman czy 911 ? tylko czy rozsądniej jest kupić 15-20 letnią 911 czy nowego caymana (golasa - no, może z niewielkimi dodatkami). Precyzując: 997 za 200-215 tys (gotówka - bo pod leasing to już nie podejdzie) , czy nowy cayman w granicach 300tys (koła, kierownica, i inne drobiazgi) posiłkowany leasingiem...? Co do wyglądu ( subiektywnie) 911 jest duuuużo ładniejsza od Caymana te biodra, ten zgarbiony tył... no normalnie fetysz Co do prowadzenia - nie mam porównania. Co do określenia 911 MATMIZ napisał: "Jest z nimi jak z mijaną szybko na ulicy cycatą dziewczyną w miniówce, zerkasz na ułamek sekundy i myślisz " o kurde ale ładne Porsche" , ale jak by zacząć się dokładniej przyglądać to widzisz, że ma krzywy nos i zęby, wygląda jak czarownica i ogólnie nie chciałbyś się codziennie przy niej budzić... Oczywiście dużo łatwiej tak się pogapić na spotkaną na ulicy 911 i kiedy mija pierwsza ekscytacja samą otoczką to przejrzałem, że według mnie więcej tu jest legendy, niż że te samochody są takie och i ach. " ... i tu się nie mogę zgodzić w żadnej kwestii. Bo im dłużej się przyglądam 911 tym bardziej mi się podobają i ogólnie chciał bym się codziennie przy niej budzić ... Ale świat jets jaki jest i zmusza nas do kompromisów... ... a moja żona już "za mnie" chce decydować... i kolejną nieruchomość kupić... "bo za długo się zastanawiam" !!!
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 12.03.2023, 23:34 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@MaGic To jak żona ma kupować kolejną nieruchomość to koniecznie kup sobie sprawdzoną kilkunastoletnią 911'tkę. Gwarantuję, że da Ci ona dużo więcej radości niż kolejna nieruchomość Pozdrawiam serdecznie Mata ps. Idę w kierunku "starej" 911'tki bo skoro pojawia się temat nieruchomości to gdzieś z tyłu głowy Twoja żona na pewno masz kwestię inwestycyjną. Łatwiej Ci będzie sprzedać jej historię, że "stara" 911 to inwestycja. Z nowym Boxsterem czy Caymanem na pewno ta historia nie zadziała...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
mufasa
|
Napisane: 13.03.2023, 17:18 |
|
Dołączył: 12.05.2021 Posty: 58
|
Wziąć nowego w leasing, a za wolny $$$ kupić nieruchomość, żeby leasing spłacał się sam. Nie widzę tutaj dylematu.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 13.03.2023, 18:00 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
mufasa napisał(a): Wziąć nowego w leasing, a za wolny $$$ kupić nieruchomość, żeby leasing spłacał się sam. Nie widzę tutaj dylematu. Pokaż mi nieruchomość za 300k, która będzie spłacać leasing z ratą circa 5k pln. 😂
|
|
Góra |
|
mufasa
|
Napisane: 16.03.2023, 19:50 |
|
Dołączył: 12.05.2021 Posty: 58
|
JayKay napisał(a): mufasa napisał(a): Wziąć nowego w leasing, a za wolny $$$ kupić nieruchomość, żeby leasing spłacał się sam. Nie widzę tutaj dylematu. Pokaż mi nieruchomość za 300k, która będzie spłacać leasing z ratą circa 5k pln. 😂 Zakładam, że to nie są zakupy za ostatnie pieniądze, więc można kupić lokal usługowy w mniejszym mieście za 350-450k i wynająć go za 2500-3000 netto. Leasing skroić pod siebie z ratą na podobnym poziomie i tyle. Rentier ze mnie żaden, ale widzę po moich znajomych, że jest to do ogarnięcia na luzie - mam na myśli korelację między wartością lokalu do miesięcznego zwrotu.
|
|
Góra |
|
Marcin1gdy
|
Napisane: 29.08.2023, 22:02 |
|
Dołączył: 24.06.2016 Posty: 32
|
Od Caymana sie zaczyna:) a konczy.....
|
|
Góra |
|
Marcin1gdy
|
Napisane: 29.08.2023, 22:13 |
|
Dołączył: 24.06.2016 Posty: 32
|
Przy okazji byl wspomniany temat sportowego wydechu ,ktos ma doswiadczenie ze sportowy układ wydechowym jako opcja dodatkowa w konfiguratorze, warte wziecia?, warte tego co sobie teraz Porsche liczy za to?
dzieki z gory za opinie?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|