Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.02.2018, 9:02 

Dołączył: 26.01.2016
Posty: 34
Witam kolegów jeżdżę cayenne diesel 3,0 262 KM ale wraz z jedzeniem apetyt rośnie i myśle żeby kiedyś wymienić go ma v8 diesel lub benzyna 440 lub 340 i mam potężny problem serce chce zmiany i pojeździć chodź przez chwile benzyna a rozum diesel :wink: jak możecie podzielcie się swoimi opiniami jakie koszty spalanie użytkowania itd dziękuje mówię o autach z 2017.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2018, 11:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Obejrzyj dokument „Brudna forsa” na netflix i już nigdy diesla nie kupisz (taką mam nadzieję przynajmniej :)




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2018, 11:39 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Zdecydowanie benzyna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2018, 11:52 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
porsche nie kupuje się rozumem ;-) - idź za marzeniami i je spełniaj ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2018, 14:18 

Dołączył: 4.02.2018
Posty: 70
Gang-Bang bocianów, ale kto co lubi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2018, 12:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Porsche podjęło decyzję za Ciebie i skończyło z dieslami: https://moto.onet.pl/aktualnosci/porsch ... mi/qm2mgxd




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2018, 22:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Porsche pozwało Audi na 200 mln euro za kupowane od Audi silniki diesla. Prawdopodobnie chodzi o odsunięcie kwestii odpowiedzialności do innej ekipy wewnątrz Grupy VW.

Za to po przejrzeniu cenników nowych samochodów zauważyłem, że niektóre modele występują TYLKO w wersji z silnikiem diesla. Dotyczy to np. Audi Q7 (w tym także hybryda) oraz Mercedesa V. A do tego większość producentów oferuje sporo diesli w swoich cennikach, a miliony ludzi w Europie wciąż je kupują. I to pomimo dieselgate. Jak to?

Z trzeciej już chyba strony, uturbione małe silniki benzynowe (lub małe benzyny w połączeniu z elektrycznym - trochę jest już takich hybryd) palą zaskakująco dużo benzyny, nawet w trybie jazdy eko. Spalanie znacznie przewyższające 10 l/100 km w mieście w hybrydzie wykracza poza moje ramy "sensowności" biorąc pod uwagę inne minusy takich hybryd (cena, ospałość pomimo fajnych parametrów na papierze, masa, itp.).

Ciekaw jestem, w którą stronę pójdzie motoryzacja. Bo to, że jesteśmy na rozdrożu, jest pewne.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 11:54 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
BT napisał(a):
Z trzeciej już chyba strony, uturbione małe silniki benzynowe (lub małe benzyny w połączeniu z elektrycznym - trochę jest już takich hybryd) palą zaskakująco dużo benzyny, nawet w trybie jazdy eko. Spalanie znacznie przewyższające 10 l/100 km w mieście w hybrydzie wykracza poza moje ramy "sensowności" biorąc pod uwagę inne minusy takich hybryd (cena, ospałość pomimo fajnych parametrów na papierze, masa, itp.).


Moja żona jeździ Lexusem NX 300h (benzyna 2.5 wolnossąca + silnik elektryczny, moc systemowa 197 KM) i średnie spalanie z ok. 4000 km wynosi 8,1 l. W mieście spokojnie da się zejść do poziomu 6,5 - 7. Uważam, że to bardzo przyzwoity wynik, zważywszy wielkość i masę samochodu, a także pojemność silnika. Sam miałem mocno sceptyczny stosunek do hybryd, ale jak dla mnie - rozwój może iść w tym kierunku. Jeśli kolejna generacja tego samochodu będzie miała akumulator Li-ion i większy zasięg w trybie elektrycznym, kupimy bez chwili zastanowienia.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 12:21 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Jak Ty jeździsz na co dzień gts’em, i wsiądziesz do tej hybrydy i przyśpieszysz to gwałt na uszach. :D
Fajne auto, gdyby nie to cvt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 13:21 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
Eclipser napisał(a):
Jak Ty jeździsz na co dzień gts’em, i wsiądziesz do tej hybrydy i przyśpieszysz to gwałt na uszach. :D
Fajne auto, gdyby nie to cvt.


Też miałem tą obawę, ale wcale nie jest źle. CVT jest słabe, jak samochód ma tylko silnik benzynowy. W przypadku hybrydy, ruszasz głównie na elektrycznym, prawie bezgłośnie. Wycie pojawia się dopiero przy prędkościach autostradowych i wciskaniu gazu w podłogę.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 14:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
venglin napisał(a):
Eclipser napisał(a):
Jak Ty jeździsz na co dzień gts’em, i wsiądziesz do tej hybrydy i przyśpieszysz to gwałt na uszach. :D
Fajne auto, gdyby nie to cvt.


Też miałem tą obawę, ale wcale nie jest źle. CVT jest słabe, jak samochód ma tylko silnik benzynowy. W przypadku hybrydy, ruszasz głównie na elektrycznym, prawie bezgłośnie. Wycie pojawia się dopiero przy prędkościach autostradowych i wciskaniu gazu w podłogę.


Wycie, jak rozumiem, wynika z zastosowania skrzyni biegów CVT, więc to da się wyeliminować.

Czy w ogólnym rozrachunku hybryda jest lepsza dla środowiska, niż wiodące silniki spalinowe? Jeśli tak, to faktycznie będzie półśrodek do rozwiązania wyłącznie elektrycznego (za jakiś czas).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 16:26 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 869
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
venglin napisał(a):
BT napisał(a):
Z trzeciej już chyba strony, uturbione małe silniki benzynowe (lub małe benzyny w połączeniu z elektrycznym - trochę jest już takich hybryd) palą zaskakująco dużo benzyny, nawet w trybie jazdy eko. Spalanie znacznie przewyższające 10 l/100 km w mieście w hybrydzie wykracza poza moje ramy "sensowności" biorąc pod uwagę inne minusy takich hybryd (cena, ospałość pomimo fajnych parametrów na papierze, masa, itp.).


Moja żona jeździ Lexusem NX 300h (benzyna 2.5 wolnossąca + silnik elektryczny, moc systemowa 197 KM) i średnie spalanie z ok. 4000 km wynosi 8,1 l. W mieście spokojnie da się zejść do poziomu 6,5 - 7. Uważam, że to bardzo przyzwoity wynik, zważywszy wielkość i masę samochodu, a także pojemność silnika. Sam miałem mocno sceptyczny stosunek do hybryd, ale jak dla mnie - rozwój może iść w tym kierunku. Jeśli kolejna generacja tego samochodu będzie miała akumulator Li-ion i większy zasięg w trybie elektrycznym, kupimy bez chwili zastanowienia.


Ostatnio miałem "przyjemność" przejechać się tym cudem do Łodzi z Warszawy. Autostradowe 170-180, w wozie huk jak w betoniarce i zużycie 15 litrów. Może w mieście to ma jakiś sens, ale jako uniwersalny samochód się nie sprawdza.




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 21:46 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
Jarecki napisał(a):
Ostatnio miałem "przyjemność" przejechać się tym cudem do Łodzi z Warszawy. Autostradowe 170-180, w wozie huk jak w betoniarce i zużycie 15 litrów. Może w mieście to ma jakiś sens, ale jako uniwersalny samochód się nie sprawdza.


Bo to SUV ;) Ja kiedyś miałem Outlandera 2.2 diesel. Przy prędkościach typu 160 palił koło 15 litrów. Fizyki nie oszukasz.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2018, 22:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
venglin napisał(a):
Jarecki napisał(a):
Ostatnio miałem "przyjemność" przejechać się tym cudem do Łodzi z Warszawy. Autostradowe 170-180, w wozie huk jak w betoniarce i zużycie 15 litrów. Może w mieście to ma jakiś sens, ale jako uniwersalny samochód się nie sprawdza.


Bo to SUV ;) Ja kiedyś miałem Outlandera 2.2 diesel. Przy prędkościach typu 160 palił koło 15 litrów. Fizyki nie oszukasz.


No właśnie niekoniecznie. Cayenne 3.0 diesel pali około 10-12 l/100 km przy 150-170. Na ostatnich 10 tys. km nasz spalił 10/100. W mieście 10-12, na drogach podmiejskich 7-8 przy spokojnej jeździe. Od hybryd spodziewałbym się większej oszczędności w gospodarowaniu paliwami płynnymi.

Co do hybryd Toyoty, to zawsze widząc ich slogan reklamowy "niezawodny napęd hybrydowy" przyklejony na tylnych szybach, złośliwie przypominam sobie ich popisy na ostatnim Le Mans. Popsuły się wszystkie fabryczne hybrydy Toyoty, a na metę - pomimo milionowych nakładów - dotarła tylko jedna i to na odległym miejscu, wyprzedzona przez teoretycznie wolniejsze, prywatne zespoły z niższych klas. :wink:

Jarecki - Twój komentarz rozbawił mnie do łez, szczególnie ten huk jak w betoniarce. :D




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.02.2018, 21:24 

Dołączył: 26.01.2016
Posty: 34
Rozmowa fajnie się rozwija ale ja tez uważam ze napęd hybrydowy niby fajny ale nie fajny moc jak kolega zauważył na papierze duża a w zyczywistosvi v6 340 czy 420 odjeżdża spokojnie green energię szkoda bo myślałem ze to jest jakaś alternatywa osobiście uważam ze v8 diesel idealny silnik i mam nadzieje ze wróci pod maskę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum