|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Greg38
|
Napisane: 21.02.2018, 9:02 |
|
Dołączył: 26.01.2016 Posty: 34
|
Witam kolegów jeżdżę cayenne diesel 3,0 262 KM ale wraz z jedzeniem apetyt rośnie i myśle żeby kiedyś wymienić go ma v8 diesel lub benzyna 440 lub 340 i mam potężny problem serce chce zmiany i pojeździć chodź przez chwile benzyna a rozum diesel jak możecie podzielcie się swoimi opiniami jakie koszty spalanie użytkowania itd dziękuje mówię o autach z 2017.
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 21.02.2018, 11:17 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Obejrzyj dokument „Brudna forsa” na netflix i już nigdy diesla nie kupisz (taką mam nadzieję przynajmniej
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 21.02.2018, 11:39 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 21.02.2018, 11:52 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
porsche nie kupuje się rozumem - idź za marzeniami i je spełniaj
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 21.02.2018, 14:18 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Gang-Bang bocianów, ale kto co lubi
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 24.02.2018, 22:24 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Porsche pozwało Audi na 200 mln euro za kupowane od Audi silniki diesla. Prawdopodobnie chodzi o odsunięcie kwestii odpowiedzialności do innej ekipy wewnątrz Grupy VW.
Za to po przejrzeniu cenników nowych samochodów zauważyłem, że niektóre modele występują TYLKO w wersji z silnikiem diesla. Dotyczy to np. Audi Q7 (w tym także hybryda) oraz Mercedesa V. A do tego większość producentów oferuje sporo diesli w swoich cennikach, a miliony ludzi w Europie wciąż je kupują. I to pomimo dieselgate. Jak to?
Z trzeciej już chyba strony, uturbione małe silniki benzynowe (lub małe benzyny w połączeniu z elektrycznym - trochę jest już takich hybryd) palą zaskakująco dużo benzyny, nawet w trybie jazdy eko. Spalanie znacznie przewyższające 10 l/100 km w mieście w hybrydzie wykracza poza moje ramy "sensowności" biorąc pod uwagę inne minusy takich hybryd (cena, ospałość pomimo fajnych parametrów na papierze, masa, itp.).
Ciekaw jestem, w którą stronę pójdzie motoryzacja. Bo to, że jesteśmy na rozdrożu, jest pewne.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 25.02.2018, 11:54 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
BT napisał(a): Z trzeciej już chyba strony, uturbione małe silniki benzynowe (lub małe benzyny w połączeniu z elektrycznym - trochę jest już takich hybryd) palą zaskakująco dużo benzyny, nawet w trybie jazdy eko. Spalanie znacznie przewyższające 10 l/100 km w mieście w hybrydzie wykracza poza moje ramy "sensowności" biorąc pod uwagę inne minusy takich hybryd (cena, ospałość pomimo fajnych parametrów na papierze, masa, itp.).
Moja żona jeździ Lexusem NX 300h (benzyna 2.5 wolnossąca + silnik elektryczny, moc systemowa 197 KM) i średnie spalanie z ok. 4000 km wynosi 8,1 l. W mieście spokojnie da się zejść do poziomu 6,5 - 7. Uważam, że to bardzo przyzwoity wynik, zważywszy wielkość i masę samochodu, a także pojemność silnika. Sam miałem mocno sceptyczny stosunek do hybryd, ale jak dla mnie - rozwój może iść w tym kierunku. Jeśli kolejna generacja tego samochodu będzie miała akumulator Li-ion i większy zasięg w trybie elektrycznym, kupimy bez chwili zastanowienia.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 25.02.2018, 12:21 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Jak Ty jeździsz na co dzień gts’em, i wsiądziesz do tej hybrydy i przyśpieszysz to gwałt na uszach. Fajne auto, gdyby nie to cvt.
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 25.02.2018, 13:21 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
Eclipser napisał(a): Jak Ty jeździsz na co dzień gts’em, i wsiądziesz do tej hybrydy i przyśpieszysz to gwałt na uszach. Fajne auto, gdyby nie to cvt. Też miałem tą obawę, ale wcale nie jest źle. CVT jest słabe, jak samochód ma tylko silnik benzynowy. W przypadku hybrydy, ruszasz głównie na elektrycznym, prawie bezgłośnie. Wycie pojawia się dopiero przy prędkościach autostradowych i wciskaniu gazu w podłogę.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 25.02.2018, 14:27 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
venglin napisał(a): Eclipser napisał(a): Jak Ty jeździsz na co dzień gts’em, i wsiądziesz do tej hybrydy i przyśpieszysz to gwałt na uszach. Fajne auto, gdyby nie to cvt. Też miałem tą obawę, ale wcale nie jest źle. CVT jest słabe, jak samochód ma tylko silnik benzynowy. W przypadku hybrydy, ruszasz głównie na elektrycznym, prawie bezgłośnie. Wycie pojawia się dopiero przy prędkościach autostradowych i wciskaniu gazu w podłogę. Wycie, jak rozumiem, wynika z zastosowania skrzyni biegów CVT, więc to da się wyeliminować. Czy w ogólnym rozrachunku hybryda jest lepsza dla środowiska, niż wiodące silniki spalinowe? Jeśli tak, to faktycznie będzie półśrodek do rozwiązania wyłącznie elektrycznego (za jakiś czas).
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 25.02.2018, 16:26 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 863 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
venglin napisał(a): BT napisał(a): Z trzeciej już chyba strony, uturbione małe silniki benzynowe (lub małe benzyny w połączeniu z elektrycznym - trochę jest już takich hybryd) palą zaskakująco dużo benzyny, nawet w trybie jazdy eko. Spalanie znacznie przewyższające 10 l/100 km w mieście w hybrydzie wykracza poza moje ramy "sensowności" biorąc pod uwagę inne minusy takich hybryd (cena, ospałość pomimo fajnych parametrów na papierze, masa, itp.).
Moja żona jeździ Lexusem NX 300h (benzyna 2.5 wolnossąca + silnik elektryczny, moc systemowa 197 KM) i średnie spalanie z ok. 4000 km wynosi 8,1 l. W mieście spokojnie da się zejść do poziomu 6,5 - 7. Uważam, że to bardzo przyzwoity wynik, zważywszy wielkość i masę samochodu, a także pojemność silnika. Sam miałem mocno sceptyczny stosunek do hybryd, ale jak dla mnie - rozwój może iść w tym kierunku. Jeśli kolejna generacja tego samochodu będzie miała akumulator Li-ion i większy zasięg w trybie elektrycznym, kupimy bez chwili zastanowienia. Ostatnio miałem "przyjemność" przejechać się tym cudem do Łodzi z Warszawy. Autostradowe 170-180, w wozie huk jak w betoniarce i zużycie 15 litrów. Może w mieście to ma jakiś sens, ale jako uniwersalny samochód się nie sprawdza.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 25.02.2018, 21:46 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
Jarecki napisał(a): Ostatnio miałem "przyjemność" przejechać się tym cudem do Łodzi z Warszawy. Autostradowe 170-180, w wozie huk jak w betoniarce i zużycie 15 litrów. Może w mieście to ma jakiś sens, ale jako uniwersalny samochód się nie sprawdza. Bo to SUV Ja kiedyś miałem Outlandera 2.2 diesel. Przy prędkościach typu 160 palił koło 15 litrów. Fizyki nie oszukasz.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 25.02.2018, 22:16 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
venglin napisał(a): Jarecki napisał(a): Ostatnio miałem "przyjemność" przejechać się tym cudem do Łodzi z Warszawy. Autostradowe 170-180, w wozie huk jak w betoniarce i zużycie 15 litrów. Może w mieście to ma jakiś sens, ale jako uniwersalny samochód się nie sprawdza. Bo to SUV Ja kiedyś miałem Outlandera 2.2 diesel. Przy prędkościach typu 160 palił koło 15 litrów. Fizyki nie oszukasz. No właśnie niekoniecznie. Cayenne 3.0 diesel pali około 10-12 l/100 km przy 150-170. Na ostatnich 10 tys. km nasz spalił 10/100. W mieście 10-12, na drogach podmiejskich 7-8 przy spokojnej jeździe. Od hybryd spodziewałbym się większej oszczędności w gospodarowaniu paliwami płynnymi. Co do hybryd Toyoty, to zawsze widząc ich slogan reklamowy "niezawodny napęd hybrydowy" przyklejony na tylnych szybach, złośliwie przypominam sobie ich popisy na ostatnim Le Mans. Popsuły się wszystkie fabryczne hybrydy Toyoty, a na metę - pomimo milionowych nakładów - dotarła tylko jedna i to na odległym miejscu, wyprzedzona przez teoretycznie wolniejsze, prywatne zespoły z niższych klas. Jarecki - Twój komentarz rozbawił mnie do łez, szczególnie ten huk jak w betoniarce.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Greg38
|
Napisane: 27.02.2018, 21:24 |
|
Dołączył: 26.01.2016 Posty: 34
|
Rozmowa fajnie się rozwija ale ja tez uważam ze napęd hybrydowy niby fajny ale nie fajny moc jak kolega zauważył na papierze duża a w zyczywistosvi v6 340 czy 420 odjeżdża spokojnie green energię szkoda bo myślałem ze to jest jakaś alternatywa osobiście uważam ze v8 diesel idealny silnik i mam nadzieje ze wróci pod maskę.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|