|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
luksass
|
Napisane: 28.10.2013, 18:47 |
|
Dołączył: 8.11.2012 Posty: 13
|
Hej - czy ktoś z kolegów lub koleżanek miał lub ma 17-tki koła w swoich 911 czy znacznie polepsza się przyspieszenie w stosunku do większych kół np. 18-ek . Czy do 911 996 3.4 2000r. będą pasować takie felgi
5x130
7" PRZÓD ET 55
8,5" TYŁ ET 50
Bardzo dziękuję za sugestie odpowiedzi Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
ttrembicki
|
Napisane: 2.12.2013, 8:58 |
|
Dołączył: 1.12.2013 Posty: 4
|
Samochód ma tyle mocy że zmniejszenie rozmiaru kół spowoduje nieznaczną różnicę - ja osobiście mam seryjne 17 ale przemieszczam się na 19 lepsze prowadzenie w zakrętach lepsza przyczepność - no i oczywiście 996 lepiej wyglada na większych felgach
|
|
Góra |
|
ttrembicki
|
Napisane: 2.12.2013, 8:59 |
|
Dołączył: 1.12.2013 Posty: 4
|
Samochód ma tyle mocy że zmniejszenie rozmiaru kół spowoduje nieznaczną różnicę - ja osobiście mam seryjne 17 ale przemieszczam się na 19 lepsze prowadzenie w zakrętach lepsza przyczepność - no i oczywiście 996 lepiej wyglada na większych felgach
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 2.12.2013, 21:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
luksass napisał(a): Hej - czy ktoś z kolegów lub koleżanek miał lub ma 17-tki koła w swoich 911 czy znacznie polepsza się przyspieszenie w stosunku do większych kół np. 18-ek . Czy do 911 996 3.4 2000r. będą pasować takie felgi 5x130 7" PRZÓD ET 55 8,5" TYŁ ET 50
Bardzo dziękuję za sugestie odpowiedzi Pozdrawiam
To są standardowe felgi w 996
Przyspieszenie i komfort trochę się poprawią, trakcja może się ciut pogorszyć.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
kasa
|
Napisane: 2.12.2013, 22:42 |
|
Dołączył: 19.10.2013 Posty: 56
|
ja u siebie mam 18, wydaje mi się że jest to kompromis pomiędzy komfortem, przyczepnością i wyglądem.
wstawiłem foto w witamy się, możesz porównać
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 3.12.2013, 0:44 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
A do 996 standardem na tył nie była felga 9"? (8,5" do 986?)
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 4.12.2013, 0:39 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
simprez napisał(a): A do 996 standardem na tył nie była felga 9"? (8,5" do 986?)
Hmm, aż zajrzałem do mądrej książki i tam rzeczywiście zalecane jest 9J... Ale 8.5 jest dozwolone zwłaszcza w aspekcie zimówek.
Prawda jest taka że różnica między 8.5J a 9J biorąc pod uwagę oponę 255/40 jest niezauważalna. Tak samo uważam że zalecane 205/50 z przodu to średnia opcja - powinno IMHO być 225/45...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 4.12.2013, 15:09 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Dosyc wielu uzytkownikow Porsche (i innych aut) stara sie ulepszyc auto, rowniez odnosnie wielkosci felg, czy rodzaju opon. Porsche jednak spedzilo ponad 50 lat i miliony $ na to, wiec uwazam, ze specjalnie nie moge "ulepszyc". Odnosnie opon, tu sa wszystkie niezbedne informacje (w przypadku 996 - z maja 2013):
http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... downloads/
czyli i letnie, i zimowe opony 17" dla 996, tylko 7" felgi 205/50 opony z przodu i 9" 255/40 z tylu
No i oczywiscie odnosnie opon, tylko te ze kodem "N" (ktorego, Nokiany, ktore wiele osob sobie chwali niestety nie maja).
Jesli chodzi o ET, w 996 kola 17" przod 50 lub 55, tyl tylko 55:
http://bethnrayndogs.com/car_docs/Porsc ... _Tires.pdf
Zarejestruj sie tu po wiecej info: http://www.pcarworkshop.com/index.php/9 ... _-_2004%29
Czyli wracajac do pierwszego postu w temacie, te felgi nie beda pasowac. Ale oczywiscie to nie znaczy, ze nie mozna sprobowac (nie wiem co sie moze stac i nie bardzo chce sie dowiedziec na wlasnej skorze, choc wiem, ze przy innym niz rekomendowany ET, auto nie bedzie sia zachowywalo optymalnie na zakretach, )...
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 5.12.2013, 2:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
jczar napisał(a): Czyli wracajac do pierwszego postu w temacie, te felgi nie beda pasowac.... ...choc wiem, ze przy innym niz rekomendowany ET, auto nie bedzie sia zachowywalo optymalnie na zakretach, )...
To się nazywa ultra-radykalne podejście
Owszem, chwalebne w przypadku aut kolekcjonerskich, gdzie nawet byle wkręt o nieco innym kształcie główki dyskwalifikuje auto.
Podane wyżej felgi 8.5J ET 50 wejdą bezproblemowo.
Jeśli chodzi o felgi to tak radykalnego podejścia nie miała nawet fabryka - praktycznie do każdego modelu Porsche oprócz fabrycznego rozmiaru można było zamówić opcjonalne koła o zupełnie innych średnicach, szerokościach, ET i rozmiarach opon.
Idę o zakład że różnica ET wielkości 5 jest dla 99% śmiertelników niewyczuwalna.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 5.12.2013, 15:24 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
piterson napisał(a): Jeśli chodzi o felgi to tak radykalnego podejścia nie miała nawet fabryka - praktycznie do każdego modelu Porsche oprócz fabrycznego rozmiaru można było zamówić opcjonalne koła o zupełnie innych średnicach, szerokościach, ET i rozmiarach opon.
Tak jest - w prawie każdym przypadku, oprócz 993 Targa
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 5.12.2013, 20:39 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Nie wiem jak radykalne jest moje podejscie, i mowimy a aucie "weekend-owym", a wynika z doswiadczenia i rad jakie dostalem od 993 guru w Porsche Club of America, Joel Reiser. Wiecej o nim tu - http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... eiser.html
Rzeczywiscie tak jak pierwsza osoba pisze w tym linku, Joel jest ostrozny, ale wie zdecydowanie wiecej ode mnie, wiec zdecydowalem, ze zaufam jego radom. Tak bylo jak pytalem o filtry K&N - nie, bo wiecej "brudu" taki filter przepuszcza, tak bylo jak pytalem o kola - 18" dla 993 Targi - nie, bo zle wplywa na mechanizm zamykania dachu, inny offset, tez nie, bo inne zachowanie na zakretach (choc rzeczywiscie 5mm nie powinno miec znaczenia - o czym rowniez nizej), inna wielkosc opon na standard felgach - tez nie, bo pogarsza komfort jazdy itd. Nie rekomenduje, choc wszystko mozna i nie musi sie nic zlego dziac, i wrecz jest wiele przypadkow, ze dziala i jest super.
Przez ostatnie 8 lat posiadania Porsche opieralem sie wszystkim udoskonaleniom, ale strasznie mnie korci... Pewnie wlasnie inne kola pojda na pierwszy rzut. Kupilem juz felgi 17" Carrera II (jedna z felg dla 996), ale offset z przodu jest 50, nie 55, wiec jak nie jest jak Porsche "rekomenduje", powinienem sie pewnie rzucic na 18"... Jeszcze musze to wszystko dobrze przetrawic... Powodzenia w udoskonalaniu aut prawie doskonalych.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|