Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.10.2013, 18:47 

Dołączył: 8.11.2012
Posty: 13
Hej - czy ktoś z kolegów lub koleżanek miał lub ma 17-tki koła w swoich 911 czy znacznie polepsza się przyspieszenie w stosunku do większych kół np. 18-ek . Czy do 911 996 3.4 2000r. będą pasować takie felgi
5x130
7" PRZÓD ET 55
8,5" TYŁ ET 50

Bardzo dziękuję za sugestie odpowiedzi Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2013, 8:58 

Dołączył: 1.12.2013
Posty: 4
Samochód ma tyle mocy że zmniejszenie rozmiaru kół spowoduje nieznaczną różnicę - ja osobiście mam seryjne 17 ale przemieszczam się na 19 lepsze prowadzenie w zakrętach lepsza przyczepność - no i oczywiście 996 lepiej wyglada na większych felgach
:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2013, 8:59 

Dołączył: 1.12.2013
Posty: 4
Samochód ma tyle mocy że zmniejszenie rozmiaru kół spowoduje nieznaczną różnicę - ja osobiście mam seryjne 17 ale przemieszczam się na 19 lepsze prowadzenie w zakrętach lepsza przyczepność - no i oczywiście 996 lepiej wyglada na większych felgach
:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2013, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
luksass napisał(a):
Hej - czy ktoś z kolegów lub koleżanek miał lub ma 17-tki koła w swoich 911 czy znacznie polepsza się przyspieszenie w stosunku do większych kół np. 18-ek . Czy do 911 996 3.4 2000r. będą pasować takie felgi
5x130
7" PRZÓD ET 55
8,5" TYŁ ET 50

Bardzo dziękuję za sugestie odpowiedzi Pozdrawiam


To są standardowe felgi w 996 ;)

Przyspieszenie i komfort trochę się poprawią, trakcja może się ciut pogorszyć.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.12.2013, 22:42 

Dołączył: 19.10.2013
Posty: 56
ja u siebie mam 18, wydaje mi się że jest to kompromis pomiędzy komfortem, przyczepnością i wyglądem.

wstawiłem foto w witamy się, możesz porównać


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.12.2013, 0:44 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
A do 996 standardem na tył nie była felga 9"? (8,5" do 986?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 0:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
simprez napisał(a):
A do 996 standardem na tył nie była felga 9"? (8,5" do 986?)


Hmm, aż zajrzałem do mądrej książki i tam rzeczywiście zalecane jest 9J... Ale 8.5 jest dozwolone zwłaszcza w aspekcie zimówek.

Prawda jest taka że różnica między 8.5J a 9J biorąc pod uwagę oponę 255/40 jest niezauważalna. Tak samo uważam że zalecane 205/50 z przodu to średnia opcja - powinno IMHO być 225/45...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 15:09 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Dosyc wielu uzytkownikow Porsche (i innych aut) stara sie ulepszyc auto, rowniez odnosnie wielkosci felg, czy rodzaju opon. Porsche jednak spedzilo ponad 50 lat i miliony $ na to, wiec uwazam, ze specjalnie nie moge "ulepszyc". Odnosnie opon, tu sa wszystkie niezbedne informacje (w przypadku 996 - z maja 2013):

http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... downloads/

czyli i letnie, i zimowe opony 17" dla 996, tylko 7" felgi 205/50 opony z przodu i 9" 255/40 z tylu

No i oczywiscie odnosnie opon, tylko te ze kodem "N" (ktorego, Nokiany, ktore wiele osob sobie chwali niestety nie maja).

Jesli chodzi o ET, w 996 kola 17" przod 50 lub 55, tyl tylko 55:
http://bethnrayndogs.com/car_docs/Porsc ... _Tires.pdf

Zarejestruj sie tu po wiecej info: http://www.pcarworkshop.com/index.php/9 ... _-_2004%29


Czyli wracajac do pierwszego postu w temacie, te felgi nie beda pasowac. Ale oczywiscie to nie znaczy, ze nie mozna sprobowac (nie wiem co sie moze stac i nie bardzo chce sie dowiedziec na wlasnej skorze, choc wiem, ze przy innym niz rekomendowany ET, auto nie bedzie sia zachowywalo optymalnie na zakretach, )...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2013, 2:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
jczar napisał(a):
Czyli wracajac do pierwszego postu w temacie, te felgi nie beda pasowac....
...choc wiem, ze przy innym niz rekomendowany ET, auto nie bedzie sia zachowywalo optymalnie na zakretach, )...


To się nazywa ultra-radykalne podejście 8)
Owszem, chwalebne w przypadku aut kolekcjonerskich, gdzie nawet byle wkręt o nieco innym kształcie główki dyskwalifikuje auto.
Podane wyżej felgi 8.5J ET 50 wejdą bezproblemowo.


Jeśli chodzi o felgi to tak radykalnego podejścia nie miała nawet fabryka - praktycznie do każdego modelu Porsche oprócz fabrycznego rozmiaru można było zamówić opcjonalne koła o zupełnie innych średnicach, szerokościach, ET i rozmiarach opon.

Idę o zakład że różnica ET wielkości 5 jest dla 99% śmiertelników niewyczuwalna.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2013, 15:24 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
piterson napisał(a):
Jeśli chodzi o felgi to tak radykalnego podejścia nie miała nawet fabryka - praktycznie do każdego modelu Porsche oprócz fabrycznego rozmiaru można było zamówić opcjonalne koła o zupełnie innych średnicach, szerokościach, ET i rozmiarach opon.


Tak jest - w prawie każdym przypadku, oprócz 993 Targa :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2013, 20:39 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Nie wiem jak radykalne jest moje podejscie, i mowimy a aucie "weekend-owym", a wynika z doswiadczenia i rad jakie dostalem od 993 guru w Porsche Club of America, Joel Reiser. Wiecej o nim tu - http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... eiser.html

Rzeczywiscie tak jak pierwsza osoba pisze w tym linku, Joel jest ostrozny, ale wie zdecydowanie wiecej ode mnie, wiec zdecydowalem, ze zaufam jego radom. Tak bylo jak pytalem o filtry K&N - nie, bo wiecej "brudu" taki filter przepuszcza, tak bylo jak pytalem o kola - 18" dla 993 Targi - nie, bo zle wplywa na mechanizm zamykania dachu, inny offset, tez nie, bo inne zachowanie na zakretach (choc rzeczywiscie 5mm nie powinno miec znaczenia - o czym rowniez nizej), inna wielkosc opon na standard felgach - tez nie, bo pogarsza komfort jazdy itd. Nie rekomenduje, choc wszystko mozna i nie musi sie nic zlego dziac, i wrecz jest wiele przypadkow, ze dziala i jest super.

Przez ostatnie 8 lat posiadania Porsche opieralem sie wszystkim udoskonaleniom, ale strasznie mnie korci... Pewnie wlasnie inne kola pojda na pierwszy rzut. Kupilem juz felgi 17" Carrera II (jedna z felg dla 996), ale offset z przodu jest 50, nie 55, wiec jak nie jest jak Porsche "rekomenduje", powinienem sie pewnie rzucic na 18"... Jeszcze musze to wszystko dobrze przetrawic... Powodzenia w udoskonalaniu aut prawie doskonalych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum