|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
porscheee
|
Napisane: 13.03.2009, 22:44 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Jako ze od dawna jestem zwolennikiem " dobrego koła" pozwoliłem sobie załozyc ten watek , jezeli ktos ma jakies doswiadczenia z podrabianymi felgami lub tez ma do napisania cos o markowych lub orginalnych prosze o komentarze , mysle ze taki temat moze sie przydac poszukujacym felg do Porsche .
Na poczatek cos co ostatnio mi weszło w oko :
orginał
http://allegro.pl/item578942466_komplet ... chart.html
podróba
http://allegro.pl/item573868228_felgi_a ... s_car.html
orginał techart jest produkcji bbs i tak powinien miec wybite wewnatrz na ramieniu , dodatkowo na zewnatrz jest grawerowany napis techart , w podrobie brak symboliki , co najwazniejsze jak to w bbs masa felgi jest znaczaco mniejsza nawet od orginalnych felg porsche wiecej mozna poczytac na http://www.techart.de/homed_gesamt.htm
|
|
Góra |
|
Alunetik
|
Napisane: 25.03.2009, 12:19 |
|
Dołączył: 11.02.2009 Posty: 14
|
Bardzo głęboki i skomplikowany temat. Niestety są podróbki dobre i złe. Są nawet podróbki lepsze od oryginału, jednak przede wszystkim trzeba kupowac z pewnych źródeł i za odpowiednią cenę. Tylko to może uchronić przed kupnem chińskiego aluminium
PZDR
Bodek
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 25.03.2009, 14:09 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
jak podróbka moze byc lepsza od orginału porsche ?
|
|
Góra |
|
Alunetik
|
Napisane: 25.03.2009, 14:13 |
|
Dołączył: 11.02.2009 Posty: 14
|
Wszystko zalezy w jakieś technice i z jakiego materiału została wykonana. Nie mowie tylko o felgach porsche.
PZDR
Bodek
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 25.03.2009, 23:55 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
ktoś miał ostatnio na zlocie w Poznaniu felgi podróby wzór turbo 997 i mówił że mu popękały w czasie jazdy
niestety podóbek w ofertach jest zdecydowanie więcej niż oryginałów a najwięcej chyba jest właśnie z wzoru turbo 997 - już są nawet 18" i 21" do cayenna
|
|
Góra |
|
orangio
|
Napisane: 12.06.2009, 17:12 |
|
Dołączył: 12.06.2009 Posty: 5
|
jako, ze z tematem felg zwiazany jestem zawodowo pozwole sobie wyrazic swoja opinie na temat zarowno tych oryginalnych, replik (zwanych brzydko podrobkami), oraz tych ''aftermarket'' czyli nazywanych tutaj (jak sie domyslam) markowymi.
zaczne moze od tych oryginalnych...tak wiec.. oryginal to zawsze oryginal..wiadomo sa tacy dla ktorych oryginalny wyglad auta to podstawa i nie dbaja o to, aby ich auto wyroznialo sie jakos szczegolnie, badz uwazaja, ze juz samo w sobie jest tak oryginalne, ze nic wiecej zmieniac przy nim nie nalezy. To jest oczywiscie jak najbardziej ok, kazdy ma do tego prawo ale...trzeba uwazac kupujac takie zestawy na alllegro czy ebay. Wiele z tych oryginalnych uzywanych (czeto oferowanych jako prawie nowe) felg NISTETY jest w rozny sposob naprawianych, czesto bywa ze nawet wspawywane sa cale kawalki felgi, nie mowiac juz o kiepskiej jakosci lakierze ktory roznie moze sie pozniej zachowywac w kontakcie ze zmiennymi warunkami atmosferycznymi, sola itp. Czasem lepiej zakupic uszkodzony komplet i samemu podjac sie renowacji w sprawdzonym i profesjonalnym zakladzie naprawy felg niz ufac w to, ze ktos wydal spora sume na renowacje felg ktore mial zamiar odsprzedac z zyskiem, przewaznie handlarze lecza takie felgi 'po taniosci' i oferuja je za smieszne pieniadze nazywajac to okazja. Zdawaloby sie, ze dla posiadaczy Porsche kwestia ceny to sprawa drugorzedna i niewielu decyduje sie na zakup uzywek, ale z doswiadczenie wiem, ze nie kazdy podchodzi do tego w taki sposob i ta rada skierowana jest szczegolnie do tych osob ktore decyduja sie na taki wlasnie zakup. Oryginal najlepiej kupic nowy i z pewnego zrodla lub podjac sie renowacji we wlasnym zakresie...wtedy wiemy na czym tak naprawde jezdzimy.
repliki: tutaj nie ma co sie szczegolnie rozpisywac, gdyz w wiekszosci te felgi nadaja sie jedynie na ponowne przetopinie, porzadne repliki mozna policzyc na palcach jednej reki, jednak nawet zakup takowych do sportowego auta zdecydowanie odradzam. Naprezenia przy duzych predkosciach moga byc zabojcze dla ''nadmuchanego'' aluminium.
aftermarket: tutaj mamy zdecydowanie wieksze pole dla indywidualistow, jest w czym wybierac, ale rowniez trzeba uwazac. Najwazniejsze przy wyborze felg markowych jest kierowanie sie wieloletnim doswiadczeniem firmy, uznaniem wsrod znanych tunerow oraz posiadanymi miedzynarodowymi certyfikatami. Najwazniejsze z nich to TUV, VIA, EN ISO, JWL. Dobor wzoru to juz naprawde kwestia indywidualna.
zycze wszystkim udanych zakupow oraz rzetelnych sprzedawcow.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 12.06.2009, 17:17 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ale chyba widać czy była spawana?Mam na myśli od środka!
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
orangio
|
Napisane: 12.06.2009, 17:38 |
|
Dołączył: 12.06.2009 Posty: 5
|
no wlasnie nie zawsze jestes w stanie to stwierdzic, jezeli spawal to jakis ''papudrak'' stara spawara, to bedzie widac, ale widzialem juz tak wspawane elementy, odpowiednio pokryte szpachlem i lakierem, ze gdyby ktos powiedzial mi ze to kolo jest ''igla'' to chyba bym uwierzyl. Laika bardzo latwo oszukac. To tak jak z autami z tak zwanego zachodu ktore stoja w komisach..cyt: ''Panie! bezwypadek, auto 10 letnie i oryginalny przebieg 99.000..lepszego auta w okolicy ze swieca szukac..'' szkoda tylko ze w paierach 5 wlascicieli (w tym po drodze jakas firma) a maska jakos dziwnie spasowana...
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 12.06.2009, 17:55 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
do 997 oryginalne felgi można kupić taniej od dobrych nowych opon (nie felgi są tanie tylko opony drogie ), więc nie mam pojecia jakim cudem sprzedają sie podróbki ale chyba jeszcze mało wiem
|
|
Góra |
|
orangio
|
Napisane: 12.06.2009, 18:10 |
|
Dołączył: 12.06.2009 Posty: 5
|
masz na mysli nowe oryginalne felgi czy uzywane, bo nie bardzo zalapalem twoj ''drift''..? swoja droga dobre sportowe opony kosztuja krocie, ale porzadne (nowe) felgi (jednoczesciowe) mozna dostac juz w cenie opon, za te modularne (2 lub 3 modulowe) trzeba sie juz wykosztowac znacznie wiecej...srednio 2 komplety opon w zaleznosci od producenta i ilosci modulow:) mowie oczywiscie o felgach markowych, co do oryginalnych porsche toczasem naprawde mozna trafic okazje, ale tylko u rzetelnych sprzedawcow. Np czesto klient tego czy owego sklepu/tunera decyduje sie zrzucic swoje kola w swietnym stanie i zamienic je na cos bardziej unikalnego, wtedy naprawde mozna wyrwac fajny oryginalny komplecik w ciekawych pieniazkach... kwestia szczescia, trzeba tez wiedziec u kogo szukac.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 12.06.2009, 18:36 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
mówię o nowych oryginalnych felgach lub prawie nowych właśnie np. takich od tunera albo od kogos kto zaraz po zakupie auta wymienia na inne (ja tak własnie kupiłem felgi od osoby która zmieniała na wzór turbo) dopłacać w salonie się nie opłaca bo skasuja tyle co za drugi komplet felg a dostaje się jeden, dlatego ludzie wymieniaja już po zakupie.
oczywiście trzeba troche poszukać i nieraz poczekać ale to lepiej niż kupic podróby alebo felgi które mają juz np. 3 życie
|
|
Góra |
|
Mareczek
|
Napisane: 20.09.2009, 19:12 |
|
Dołączył: 20.09.2009 Posty: 3
|
felgi z tzw ''aftermarket'' wcale nie musza odbiegac jakoscia od tych ze znaczkiem Porsche. Wazne jest, aby:
1. nie pochodzily z Dalekowschodniej fabryki sztućcow, a to mozna juz ocenic golym okiem patrząc na jakość wykonczenia (detale). Chinskie felgi z reguly wygladaja tandetnie i maja sporo niedorobek np w lakierze, polerce itp co jest norma przy masowej produkcji, szanujacy sie producent z wieloletnim dorobkiem nie pozwoli takiej feldze opuscic fabryki.
2. cena.. jezeli coś rzekomo wysokiej jakosci oferuja nam w smiesznej cenie to raczej na pewno przyplynelo to w kontenerze z egzotycznego Dalekiego Wschodu.
3. Uznanie tunerów to chyba najlepszy gwarant, ze felgi typu 'aftermarket' uzyte w konkretnym projekcie to trafny wybor, jest wielu światowych producentow felg o ktorych moglismy nawet nie slyszec, a sa one wykorzystane w projektach znanych tunerow roznych pojazdow, nie tylko Porsche. Ufajac, ze ludzie w tych firmach znaja sie na rzeczy mozemy spokojnie kierowac sie ich wyborem.
4. Ważne aby felgi 'aftermarket' posiadaly niezbedne certyfikaty jak np TUV, ISO, JWL, VIA i były wyprodukowane pod konkretny model Porsche, unikniemy wtedy kombinacji z dystansami, pierścieniami centrujacymi itp.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|