Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2009, 19:50 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
yoshi napisał(a):
Widac Igor to twoj konik ... a co sadzisz o neuromarketingu? (bezpośrednim badaniu reakcji psychofizjologicznych konsumentów)


Projektuję aplikacje, strony www, także nijako muszę zwracać uwagę na użytkowników (user centered design).

co do neuromarketingu - case McDonalda :) co masz na myśli pytając 'co o tym sądzę'? neuromarketing to tak szerokie pojęcie, sięgające psychologii, socjologii, kognitywistyki, czy nawet digital ethnography (po angielsku znacznie lepiej brzmi, niż po polsku 'cyfrowej etnografii ;)) i wielu innych.

uważam, że jest to jedno z podstawowych zagadnień w projektowaniu, jak również opracowywaniu strategii marketingowych. aczkolwiek z tym 'bezpośrednim badaniem reakcji psychofizycznych konsumentów' byłbym ostrożny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2009, 9:01 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
Wybaczcie, ale na ten cały pseudonaukowy bełkot mam cytat nieodżałowanego p. Kałużyńskiego który na pytanie dlaczego Bergman ma mniej widzów w kinach niż Spilberg;
"...Panie szanowny, ludzie głosują... nogami...nic Pan na to nie poradzisz..."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2009, 9:30 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Vjackmax napisał(a):
Wybaczcie, ale na ten cały pseudonaukowy bełkot mam cytat nieodżałowanego p. Kałużyńskiego który na pytanie dlaczego Bergman ma mniej widzów w kinach niż Spilberg;
"...Panie szanowny, ludzie głosują... nogami...nic Pan na to nie poradzisz..."


hehe Jacek - i to jest właśnie neuromarketing :P ;) a ten pseudonaukowy bełkot zaczyna nabierać znaczenia, gdy sam chcesz na tym zarabiać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2009, 9:35 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
nie, nie Igor, żle mnie zrozumiałeś... na wszystkim można zarabiać, byle robić dobrze i z pasją - wtedy ma sens również dla właściciela coraz to grubszego portfela.
Życzę Ci ...i pasji ...i grubego portfela.
:)

jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2009, 10:39 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Igor napisał(a):
co masz na myśli pytając 'co o tym sądzę'?


duzo sie wypowiadasz na temat marketingu itp wiec przy temacie skutecznosci grup focusowych ciekaw bylem jak wiarygodne sa konwencjonalne metody przy zestawieniu z 'bezpośrednim badaniem reakcji psychofizycznych konsumentów' (teoretycznie pozwalających zmniejszac możliwość świadomej ingerencji badanych w wyniki).
Poznalem dawno temu jednego z czolowych "neuromarketingowcow" w polsce (jezeli moge tak skromnie uogolnic osobe R.O.) i zrobil na mnie przeogromnie pozytywne wrazenie :) Stad moje pytanie.
Ale rzeczywiscie moze powinnismy pogadac o tym kiedys na porschekawce aby nie oburzac innych klubowiczow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2009, 10:45 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
ciekawa dyskusja nam się robi - dopiszę coś jak wrócę, mam za chwilę spotkanie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 8:49 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Co do zdjęć do reklamy to przypomniała mi się historia z książki Clarksona "Wiem, że masz duszę" o łodzi Riva Aquarama z '65 z V8.
Jeden z dawnych pracowników tej włoskiej firmy wspomina:

"Pamiętam, jak kiedyś spędziliśmy całą noc przeglądając zdjęcia naszych łodzi, by wybrać te najbardziej odpowiednie do naszej reklamy. Skończyliśmy dopiero o świcie, a wtedy Carlo znów wymieszał wszystkie zdjęcia. Chciał sprawdzić, czy po raz drugi wybierzemy te same".

Carlo to ówczesny właściciel firmy, którego rodzina od pokoleń budowała łodzie. Podobno maniak. Łodzie kazał lakierować "raz, a potem jeszcze raz. I jeszcze raz-tak na wszelki wypadek". We włoskich samochodach warstwa chromu miała 1,5mm, a w tych łodziach 30.

Sorry, że tak się rozpisałem nie całkiem na temat :]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 11:23 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
Rico napisał(a):
We włoskich samochodach warstwa chromu miała 1,5mm, a w tych łodziach 30.


Coś Ci sie kolego pomieszało w jednostkach...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 16:13 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
No właśnie nie i o to chodzi. Włoski przemysł motoryzacyjny stosował chromy o grubości 1,5 mm, a w łodziach Riva warstwa ta miała 30 mm grubości.
Przypomnę, że tylko przytaczam wiedzę zamieszczoną w książce "Wiem, że masz duszę" autorstwa Jeremiego Clarksona.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2009, 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
pozwolilem sobie zmienic (nie wiem jak moglem) - tytul tego postu
sam nie pisze zbyt ortograficznie (brak PL znakow)
ale czasem otwieram i cos zamykam

podziekowanie dla kolegow , ktorzy tworzyli ta strone za zainstalowanie wtyczki z sprawdzeniem pisowni...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 16:44 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
Sądzę, JC lub tlumacz, lub ? się pomylił w jednostkach; powinny być mikrony.
Cytuj:
Typowymi i najbardziej rozpowszechnionymi powłokami ochronno-dekoracyjnymi są powłoki wielowarstwowe nikiel-chrom, miedź-nikiel i miedź-nikiel-chrom, o różnych kombinacjach tych warstw. Zasadniczą ochronę przed korozją spełniają w tych powłokach warstwy niklu. Ze względu na katodowy charakter powłok niklowych oraz podwarstw miedzi w stosunku do metalu podłoża (stali) wymagane jest dla zapewnienia dostatecznej ochrony w bardziej agresywnych środowiskach nakładanie odpowiednio szczelnych, a tym bardziej grubych powłok o grubości 25 μm i więcej). W niektórych, stosunkowo nielicznych, przypadkach zamiast podwarstwy miedzi stosowana jest podwarstwa mosiądzu. Powłoki niklowe na stali lub miedzi i jej stopów oraz dwuwarstwowe powłoki miedź-nikiel na stali, bez zewnętrznej warstwy chromu, mogą być stosowane jedynie w łagodnych warunkach korozyjnych.
Najczęściej jako zewnętrzne warstwy na warstewkach niklu stosowane są cienkie warstwy chromu (grubość ok. 0,25 - 1,5 μm), których głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni przed pokrywaniem się nalotem oraz zwiększenie odporności powierzchni na ścieranie. Ostatnio stwierdzono, że poprzez odpowiedni dobór składu i parametrów pracy kąpieli do chromowania można uzyskać warstwy chromu, które wpływają wyraźnie dodatnio na odporność korozyjną całej powłoki (szczelne powłoki chromowe, powłoki chromowe mikrospękane oraz powłoki chromowe mikroporowate). Również stwierdzono dodatni wpływ elektrochemicznego chromianowania powłok nikiel-chrom na ich własności ochronne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 16:55 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Możliwe. Tak jest napisane, a ja się na tym nie znam. Nie zmienia to faktu, że były one 20 razy grubsze.
Swoją drogą 3 centymetry chromu wydają się dość podejrzane :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum