Autor |
Wiadomość |
szwagierek
|
Napisane: 8.02.2020, 16:45 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
Romcio napisał(a): Szwagierek a na czym polegała twoja styczność z tym olejem , bo o taki mi chodziło tyle że 5w50 Romcio, ktoś to wlewał do 986 2.5.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 11.02.2020, 22:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Jestem po pierwszym zlaniu Millersa z Cayenne wiec mam info od mechanika. Zdziwiony stanem (wg niego bardzo dobrym) oleju po 17 tys km przebiegu - mówi że to wręcz niespotykane w dieslach. BTW razem z wymianą oleju w silniku kolejna wymiana oleju w transfer box (tu oryginalny Porsche bez kombinowania). Oczywiście znów olej przypalony... Jak widać wymiana tego płynu przy każdej wymianie oleju silnikowego to mus!
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.02.2020, 23:36 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Pytanie czy akurat w dieslu to dobrze. Bo olej powinien wiązać sadzę, od której robi się czarny
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 13.02.2020, 17:40 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Na tę chwilę kończę rozważania , zakupiłem olej Ravoline 5w50 ,jak zmienię i trochę po pomykam to napiszę jakie odczucia.HEJ
|
|
Góra |
|
Mor
|
Napisane: 15.11.2020, 1:30 |
|
Dołączył: 30.08.2015 Posty: 10
|
Tak opowiadacie o tych olejach 0w na zimę. A w F599 mus wg producenta to olej 10w60. Niezależnie od pory roku muszę taki lać. Z tym 0 z prosu to wcale nie takie proste.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 15.11.2020, 22:53 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
0W jest bardzo rzadkim olejem do nowoczesnych ciasnopasowanych silników najnowszej generacji. Wiem, że kiedyś je rekomendowali dla Toyoty, ale się z nich wycofali, bo się nie sprawdzały (mój Szwagier pracował w ASO Toyota). Mówił mi, że ten olej był niemal jak woda... Z kolei 10W60, który występuje np. w ofercie SHELL, często był polecany do Ferrari, które marketingowo współpracuje z SHELL'em. To olej ze znakomitą górą, świetnie chroni przy dużych obciążeniach, w wysokich temperaturach ale nie koniecznie się nadaje do zimnych startów (szczególnie zimą). Kiedyś CASTROL miał w ofercie podobny olej RS 10W60 (teraz nazywa się EDGE), o którym czytałem, że oddał nieocenione przysługi Castrolowi w sportach motorowych. Ale świat poszedł do przodu i dziś się stosuje trochę inne oleje. Powstało też sporo niszowych producentów, którzy oferują mocno specjalizowane produkty z różnymi dodatkami. Każdy się stara. Trzeba tylko umieć wybrać.
Najważniejsze to dbać o swój silnik, nie wkręcać go za zimno, dać mu się zagrzać przed poganianiem, pilnować poziomu, temperatury motoru (nie przegrzewać) no i zmieniać ten olej co najmniej w/g interwałów zalecanych przez producenta.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|