Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2011, 21:41 

Dołączył: 29.10.2008
Posty: 112
A mam jeszcze pytanie, co sądzicie o oleju:
LOTOS THERMAL CONTROL 5W40
Bo właśnie ostatnio czytałem na innym forum że ktoś chwalił Lotos, i blisko mnie można kupić, tyle że wolę się upewnić :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2011, 22:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Zapomnij o wynalazkach tego typu i zastosuj markę oleju z uznanych i sprawdzonych na świecie i najlepiej dedykowaną do Porsche lub do samochodów sportowych, z jakiegoś powodu Porsche nie jest seryjnie zalewany Lotosem czy Orlenem...




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2011, 22:42 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
hapy napisał(a):
A mam jeszcze pytanie, co sądzicie o oleju:
LOTOS THERMAL CONTROL 5W40

Kujawski z pierwszego tłoczenia też będzie OK ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2011, 7:37 

Dołączył: 20.02.2009
Posty: 140
lotos dobry do smażenia frytek :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2011, 10:16 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
A zjadłbys te frytki??? :D
WK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2011, 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
nie wiem jak z boxsterem, ale mysle ze podobnie jak z 911 chlodzona ciecza.
Nie bez powodu firma wspolpracuje z mobilem. I mysle ze to jest optymalne, bezpieczne rozwiazanie. Do 911 ja lalem 0W40, ale i 5W50 tez jest spotykany.

Np Ci co czesto jezdza po torach leja castrola TXT 10W60.

Nasz rynek jest specyficzny dlatego czesc znawcow rynku mowi, zeby sie wystrzegac olejow rozlewanych w Polsce, czyl min Mobil.

Ja lej Motula 5W40 competition. Zdecydowanie najlepszy, najpewniejszy, jesli chodzi o tech estrow stoi ponad reszta tzw zwyklych olejow.

W tej kategorii a moze ciut wyzej jest jeszcze MIllers Oils...

Ja wymieniam co 6tys, gora 10tys. Nie rzadzeij niz rok. Nigdy kropli nie bral.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2011, 8:28 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
Czy może ktoś polecić miejsce w Warszawie gdzie wymienią mi olej w moim boxie S-ce?

Tylko nie piszcie proszę, że zrobi to prawie każdy.
Szukam kogoś kto nie będzie tego robił po raz pierwszy w takim aucie i nie weźmie za to +200% "dlatego, że to Porsche"

Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 5.08.2015, 10:42 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 41
adamww1977 napisał(a):
Poprzednio był Motul 8100 5w40 (tragedia) :shock:

Mógłbyś uzasadnić to stwierdzenie? Co się takiego działo? Ja do większości moich aut lałem do tej pory właśnie motula xcess 5w40. Teraz miałem zamiar zalać nim boxa..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2015, 11:01 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
W W-wie polecam PorschePana w Raszynie i Mobil1

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2015, 21:21 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Jeśli olej to tylko Gulf:)
Jeśli wymiana to PorschePana:)

Testuje teraz oleje Gulf'a i jestem bardzo zadowolony. Panamera teraz spala 3 razy mniej oleju niż wcześniej Mobila. Cayman też minimalnie go zużywa. Pytanie jak z żywotnością silnika?:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2015, 23:04 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
raf86 napisał(a):
Jeśli olej to tylko Gulf:)
Jeśli wymiana to PorschePana:)

Testuje teraz oleje Gulf'a i jestem bardzo zadowolony. Panamera teraz spala 3 razy mniej oleju niż wcześniej Mobila. Cayman też minimalnie go zużywa. Pytanie jak z żywotnością silnika?:)


Hm....czy problem w Panamerze czy w oleju....trzy razy więcej Mobila niż Gulfa...to znaczy 0.3 l.Gulfa na 1000km, a 1 l. Mobila, czy 1.5 l. Gulfa na 10000km, czy 4.5 l. Mobila ? Różnica porażająca, na tyle, że może warto wystosować list do działu technicznego Importera z sugestiami. Bo chyba zły olej zalecają ? Zły, ten w Polsce rozlewany....Czy zużycie Mobila jest dużo większe niż normatywne zapisane w instrukcjach? Jeżeli tak, to koniecznie trzeba coś z tym zrobić !!!
Proponuję przetestować Valvoline i Texaco. Zwłaszcza ten pierwszy swego czasu słynął z tego, że jego mineralne oleje miały parametry syntetycznych przy dużo większej gęstości....
Ja ze swoich skromnych doświadczeń wiem, że do wiatraka mojego nieodżałowanego, przy wyżyłowanej jeżdzie najlepiej pasował półsyntetyczny Millers 20w50. Wcześniej stosowane Shell, Motul czy Mobil o zbliżonych parametrach to prawie to samo. Z przyzwyczajenia nijako Boxstera zalałem też Millersem 5w40 competition, ale tak szybko się z nim rozstałem, że nie wiem, ale chyba żle się nie sprawuje. Natomiast w obecnym (3.4) czy Motul v300 comp. czy Mobil 5/50 bez różnicy, ale ostatecznie jest Liqui Moly 10w60 i chyba jest lepiej( a może to iluzja). Przez pierwszych prawie 3000km. oleju nie ubyło wcale, głównie patrzyłem na ciśnienie, które na tym ostatnim jest ciut wyższe. Można jeszcze Total, Elf, etc.etc......
Czy nie popadamy w obłęd....czy porównujemy normalne użytkowanie czy jazdę torową. Wspomniany wiatrak ( przebieg nieznany, kilka lat katowany ) palił ok.1 l./1000km, czyli tyle ile wyżłopał podczas Rajdu Dębicy (200km ).
Co do wymiany oleju...doprawdy nie jest to nic szczególnego...darujcie, w Boxie każdy to zrobi tylko musi o tym wiedzieć...ważne, żeby miał nowy korek z uszczelką i najlepiej oryginalny filtr, choć zamienników na rynku jest sporo i wielu zakłada, że po co wydawać 120 zł na oryginał sprzedawany z obudową ( TAK DROGO ???), skoro sam wkład w zamienniku kosztuje 60...kusi prawda ?
Nie ma w tej wymianie żadnej tajemnicy.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2015, 11:20 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Panamera dużo spala oleju i to normalne u niej podobno. Na początku mnie to przerażało, ale dowiadywałem się wśród mechaników Porsche, Michał też to potwierdzał, no i na forach zachodnich często poruszany problem. Przy szybkiej jeździe autostradowej potrafił spalić na 2,5tys km prawie litr oleju Mobil, teraz Gulfa spala z 200-300ml.

Poza tym ASO też różne oleje leje w Porsche - jedni Mobil, jedni Castrol:)

Motul ostatnio bardzo się popsuł, coraz więcej osób z niego rezygnuje. Ja z po Motulu używałem w samochodach wyżej obrotowych shell racing dedykowany dla ferrari.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2015, 14:48 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Czy widzisz jakąś, może istotną, różnicę między Gulfem a Shell racing? Jakie są parametry jednego i drugiego? Jak ja użyłem Millersa to poczułem wyraznie cichszą i sprężystą pracę. Wcześniej używany Shell (15w50) wyraznie odstawał, ale był chyba nieco lepszy niż Mobil, zarówno 10/40 jak i 15/40. Jednak był to całkiem inny i dość zużyty motor.
Ja bym nie przesadzał i do nowoczesnego silnika używanego normalnie używał oleju zalecanego przez fabrykę lub niewiele odstającego.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2015, 15:43 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
pdmobil
Właśnie jestem na etapie wymiany oleju i filtra. Dlaczego uważasz, że wymiana tylko samego wkładu np. Maan jest złym pomysłem?
Co do oleju zamierzam zakupić Mobil 5W50


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2015, 17:30 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Między Shell a Gulfem nie widzę żadnej różnicy. Miałem porównanie tylko w warunkach torowych i autostradowych. Shell helix ultra racing 10W60 a Gulf 10W60. Teraz czekam na olej Gulfa 10W60, ale ten który jest zalewany bezpośrednio do Astonów w wyścigach długodystansowych (m.in. Le Mans). Gdybym nie rozpoczął współpracy z Gulfem to bym nadal stosował Shella, nie odważyłbym się go nalać. Ale sprawdza się dobrze i przechodzę ze wszystkimi samochodami na ten olej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2015, 23:04 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Wchodząc w polemikę na temat oleju, nie mam zamiaru krytykować. Co najwyżej stonować niektóre emocje, które się pojawiają, np. w odpowiedzi na pytanie "jaki najlepszy olej do Boxstera".
Uważam, że ten zalecany przez fabrykę.
Nasze doświadczenia, te najgłośniejsze, te które tu czytamy, są głównie z jazdy torowej, imprezowej, incydentalnej...choć bądzmy szczerzy...te nasze doświadczenia...jak się mają do doświadczeń fabryki ?
Również doświadczenia z olejami jako antidotum na defekty czy zużycie silnika...też i moje, gdzie wskazuję marki olejów "lepsze" od zalecanych....aż w końcu zrobiłem np. "czerwonemu" ( z którym najwięcej eksperymentowałem) solidny remont i oleju nie brał wcale, nie hałasował i było OK.
Zatem umiar.
To, że niektóre ASO leją Mobil, a niektóre Castrol, to chyba wiadomo, wynika jedynie z kasy wpompowanej w dany serwis i wcale nie zawsze się podoba Importerowi i firmie Mobil, która jest globalnym partnerem fabryki.
W większości, przy przebiegach rocznych na poziomie 5-10 tyś.km, normalnie zużytym silnikiem, normalnej jazdy, nikt nie odczuje różnicy w oleju ! Tym bardziej, przy mniejszych przebiegach, a są i takie na poziomie 2-3 tyś.rocznie.
I co...wymieniać olej raz w roku ? Często tak robię, bo tak klienci chcą !
Mimo, że olej 5/50 wcale tego nie wymaga. Zatem jeżeli jest zapobiegawcza wymiana oleju, to jak do wydatku na poziomie 300-400pln. ma się koszt filtra ?
W ASO też można kupić sam wkład, który kosztuje chyba 110,-, zatem zakładają komplet razem z obudową za..125,- co oczywiste.
Punkt widzenia klienta: co taniej i dopytuje, a dlaczego nie sam wkład ? Ależ może być sam wkład. Mann jest dobry, Knecht też, ale np. widziałem Fiamm'a który był i za długi i miał za duży otwór. Ale różnica 60 zł. czasem wydaje się nie do przejścia.
Klient czasem się dziwi dlaczego koniecznie nowy korek z uszczelką -aluminiową - za 30. (strasznie drogo !)
Punkt widzenia warsztatu : montaż wkładu niesie ryzyko uchybienia, które może prowadzić do uszkodzeń i filtra i obudowy. Właśnie, obudowa. Czy mechanik, czy klient wie, ile razy w np. Boxsterze z 2000 r.plastikowa obudowa była odkręcana i przykręcana i jakim momentem ? Czy ma już mikropęknęcia czy nie ? A jak właśnie po tej wymianie pocieknie, to klient staje się bezlitosny !!! Żadne tłumaczenia, że sam chciał, że 120.- było za drogo .....rzemieślnikowi dostaje się od najgorszych. Podobnie, jak cieknie spod starego korka...oczywiście jest to kłopot i fatyga dla klienta i wstyd dla warsztatu...dlatego reżim fabryczny ma być !
Zatem ja wymieniam filtr cały, a do oleju nie przywiązuję większej wagi..chyba, że sam się bawię ze swoim :wink:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2015, 21:15 

Dołączył: 9.06.2015
Posty: 34
Ja wlewam troche gesciejszy olej , co ma skutkowac lepszym smarowaniem kiedy silnik jest mocno rozgrzany ! Ale tez 5W-50 tez daje rade ! Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.08.2015, 11:27 

Dołączył: 22.12.2014
Posty: 22
A czy stosujecie jakieś dodatki do oleju? Dodatki mające na celu zmniejszenie zużycia silnika.
Zwykle jest to coś takiego: REKLAMA
Jest stosunkowo wydajny, bo wystarcza na 5 litrów oleju silnikowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.08.2015, 17:10 

Dołączył: 18.01.2014
Posty: 27
Witam
Co prawda nie w Porsche ale w innych samochodach zalewam Valvoline i jestem bardzo zadowolony.
Poprzednio zalewalem Motulem ale Valvoline naprawdę super i tak pozostawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2018, 13:42 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Minął rok od wymiany oleju , przebieg 4 tyś.km
Zrobię jeszcze może 2 tyś do października, czyli przebiegowo nie kwalifikuje się do wymiany, rocznikowo tak.
Później boxster będzie stał do wiosny w ogrzewanym garażu.
Pytanie czy wymienić olej przed ,"zimowaniem" w garażu czy na wiosnę?

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum