Autor |
Wiadomość |
hapy
|
Napisane: 3.02.2011, 10:59 |
|
Dołączył: 29.10.2008 Posty: 112
|
Witam,
Mam pytanie jaki olej wlać do Boxstera 986, 2.5.
Kiedyś widziałem był taki pdf, z olejami i firmami sugerowanymi przez Porsche, ale gdzieś go zagubiłem :/
Z tego co kojarzę, to chyba był mobil1 5w40, 0w40, 5w50. Ale reszty nie kojarzę. Więc jakie są wasze rady odnośnie oleju, jaki jest idealny
I pytanie czy samemu można wymienić olej(dużo roboty?), czy raczej udawać się do warsztatu ?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.02.2011, 11:33 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Jest wiele szkół i wyznań dot. typów/gęstości/marek olejów.
Osobiście polecam Mobil1 5W/50 - używam taki do wszystkich moich pojazdów - zero problemów z dymieniem, zużyciem i czymkolwiek.
Co do wymiany - polecam warsztat - koszt wymiany niewielki (max. kilkadziesiąt PLN) pomijając fakt, że nie trzeba się brudzić, warsztaty dysponują sprzętem do utylizacji starego oleju (w sensie - nie spuszczają do kanalizy)
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 3.02.2011, 12:08 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
Ja śmigam na 0W40 i też jest sii...zresztą instrukcja dopuszcza każdy z wymienionych przez Ciebie olejów.
|
|
Góra |
|
hapy
|
Napisane: 3.02.2011, 14:45 |
|
Dołączył: 29.10.2008 Posty: 112
|
A jeśli chodzi o firmę? Mobil1? Motul? czy coś innego polecacie ?
I czy w każdym warsztacie powinni wymienić bez problemu ?
Dziękuję i pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
Doniu
|
Napisane: 3.02.2011, 14:56 |
|
Dołączył: 22.08.2009 Posty: 268
|
Ja tam zalewam boxa Shell Helix Ultra Racing 10W-60
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 3.02.2011, 15:11 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Jesli chodzi o rodzaj, jesli jest polecany przez Porsche - jest taki jaki powinien, a jest ich million, wlaczajac olej Grupy Lotos Syntetic SL 5W40. Liste mozna znalezc na "Porsche Approved Engine Oils" np. tu: http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 701-a.html (a propos, wprawdzie w USA, ale Pelican Parts to super miejsce na kupno czesci, na temat "do-it-yourself", itd). Wiekszosc jezdzi na Mobil1, ja uzywam ELF Excellium LDX poniewaz wyczytalem, ze Mobil1 nie tak bardzo chroni starsze silniki chlodzone powietrzem - nie dotyczy Twojego modelu, ale inni moze sie zainteresuja - http://www.lnengineering.com/oil.html Interesujace jest to, ze oficjalnie Porsche w dalszym ciagu rekomenduje Mobil1 dla wszystkich modeli wlaczajac "aircooled", ale nieoficjanie nie potrafili zaprzeczyc stwierdzeniom w tym artykule.
Z info jakie mam od specjalistow, jesli wymieniasz olej kiedy powinienes - co mniej-wiecej 5000 km lub raz na rok, co wczesniej, marka oleju nie ma znaczenia, jesli jest syntetyczny z odpowiednia "lepkoscia" (viscosity), a to zalezy geograficznego miejsca gdzi samochod uzywasz - w Polsce np 5W40 jest OK.
|
|
Góra |
|
hapy
|
Napisane: 3.02.2011, 15:22 |
|
Dołączył: 29.10.2008 Posty: 112
|
Za wymiane oleju ostatnio się dowiedziałem że 180pln - ale to chyba Pan sobie zaszalał jak się dowiedział jakie auto... i próbował zrobić biznes życia
W drugim zakładzie powiedzieli mi do około 30pln.
Choć słyszałem że warto pojeździć trochę autem przed wymianą, aby rozgrzać auto, a nie na zimno wymieniać... co czasami czynią...
Na razie zastanawiam się nad dwoma typami do kupna:
CASTROL EDGE 0W40 SPORT
MOBIL1 0W40
Który byście doradzali.
Oba są w fajnych cenach na allegro - około 100 pln za 4l, więc akurat dwa takie opakowania.
Porzdrawiam.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 3.02.2011, 15:24 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Doniu, 10W-60 i jeszcze Ultra Racing brzmi dumnie, ale w zimie strasznie lalke meczysz... Te dwa numerki, jak pewnie wiekszosc wie maja znaczenie. Pierwszy to gestosc oleju a normalnej temperaturze pracy silnika, a drugi, kiedy jest zimny... Im zimniej, tym bardziej wskazany nizszy ten drugi numerek (poniewaz im wyzszy numer tym olej bardziej gesty i trudniej przeplywa przez wszystkie czesci).
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 3.02.2011, 15:37 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Ja poszedłem za radą 911Barta i powiem Ci że to chyba będzie najlepsze rozwiązanie, czyli MOBIL 1 5w50. Kiedyś Rally Formula a teraz Peak Life.
Mojemu Boxsterowi od razu się polepszyło. Poprzednio był Motul 8100 5w40 (tragedia)
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 3.02.2011, 15:40 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
dokładnie Mobil1 5W-50... bez kombinacji a i dostępny wszędzie...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 3.02.2011, 15:45 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Ostatnio do 996 wlałem ELF SuperSync 0W40. Na zimę super olej ale wydaje mi się, że latem w wysokich temperaturach wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał ciut nizsze ciśnienie / na wolnych obrotach/ niż na Mobil1 5W40 jaki miałem poprzednio. Nie wiem czy w ogóle ma to jakieś znaczenie.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.02.2011, 16:13 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Cisnienie oleju to dość istotny parametr
Ja zdecydowałem sie na Mobil1 5W/50 z kilku powodów:
- olej ten został mi polecony przez mechanika ASO Porsche Berlin - zalewaja nim większość starszych prosiaczków,
- podczas wizyty w fabryce Mc Larena w Woking (2009) specjalnie zwróciłem uwagę na beczkę z której zalewali silniki nowiutkich SLR-ów na taśmie produkcyjnej - właśnie M1 5W/50,
- z doświadczenia i całkowitego braku problemów, związanych ze stosowaniem powyższego...
Podsumowując - stosuję i będę stosował, dopóki olej będzie w ofercie Mobila.
|
|
Góra |
|
Doniu
|
Napisane: 3.02.2011, 16:45 |
|
Dołączył: 22.08.2009 Posty: 268
|
jaczar napisałem że ja zalewam nim moja piękna z tego względu że stoi całą zime w garażu z temp w plusie:) kiedyś był poruszany wątek jazdy boxem zimą i szkoda mi go troche (chociaż jak wczoraj byłem go przepalić to bardzo mnie kusiło żeby zrobić chociaż rundke na stacje benzynowa:( ) ale dobrze że zwróciłeś na to uwagę ktoś to może weźmie pod uwage jeżdżąc zimą:)
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 3.02.2011, 17:12 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Doniu, nie polemizuje z wyborem, bo nie znam powodow wyboru tego konkretnego, a raczej jako laik ogolnie pisze o charakterystyce olejow o roznej lepkosci... Generalnie rzecz biorac, nie patrzac na szczegolne powody, olej typu 10W60 nadaje sie glownie do bardzo goracych klimatow. Do tego nie znam tego typu - Ultra Racing, choc sugeruje specyficzne zastosowanie...
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 3.02.2011, 17:26 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Doniu napisał(a): Ja tam zalewam boxa Shell Helix Ultra Racing 10W-60
Doniu a co ile robisz wymianę na tym oleju? Ja też zalewam tym Shell Helix Ultra Racing 10W-60 swoje 996 (3,4l.) Podobno jest to jeden z najlepszych olejów właśnie do Porsche i Ferrari. Wymieniam tak co 10 tys. km.
|
|
Góra |
|
Bezpiecznik
|
Napisane: 3.02.2011, 21:53 |
|
Dołączył: 16.10.2010 Posty: 163
|
Za wymiane w Krakowie ( w cenie olej + filtr) filtr powietrza umyty i do suszenia - zaplacilem 600 zł
zalali 0w40 castro właśnie..ale ogólnie następnym razem zastosuje się do rad kolegów i polecam 5W/50..w końcu silnik nie jest nowy a 0w40 raczej w nowym silniku się sprawdzi. tzn nie mam żadnych wycieków itp. ale uważam że z 0w40 poniosła chłopaków w serwisie fantazja
to co sądzicie..w krk drożyzna czy ok?
|
|
Góra |
|
hapy
|
Napisane: 4.02.2011, 2:32 |
|
Dołączył: 29.10.2008 Posty: 112
|
Bezpiecznik napisał(a): Za wymiane w Krakowie ( w cenie olej + filtr) filtr powietrza umyty i do suszenia - zaplacilem 600 zł zalali 0w40 castro właśnie..ale ogólnie następnym razem zastosuje się do rad kolegów i polecam 5W/50..w końcu silnik nie jest nowy a 0w40 raczej w nowym silniku się sprawdzi. tzn nie mam żadnych wycieków itp. ale uważam że z 0w40 poniosła chłopaków w serwisie fantazja to co sądzicie..w krk drożyzna czy ok?
Trochę tak, cena oleju to max 300 pln, + filtr max 100 pln, a reszta to chyba chłopaków faktycznie poniosła fantazja. Z tego co sprawdzałem wymiana oleju w Porsche, to nie fizyka jądrowa, a dość prosta dla mechanika sprawa.
|
|
Góra |
|
Doniu
|
Napisane: 4.02.2011, 9:12 |
|
Dołączył: 22.08.2009 Posty: 268
|
porka 1 ja wymane to raczej nie po przejechanych kilometrach a po okresie czasowym bo przez ostatnie 2 lata to z 7 tys km tylko zrobilem:( a wymiane na poczatek sezonu na wiosne:) ale też doszły mnie słuchy że olej nie z pierwszej łapanki:P
co do cen wymiany to robocizna ogolnie nie jest droga(chyba że jak ów mechanik usłyszy porsche to odrazu cena usługi kilkakrotnie wzrasta:P) bardziej to zalezy od ceny oleju bo moze byc lany olej za 20 i 70 zl za litr:)
niewiem jak w innych modelach ale w boxie wymiana filtra oleju i oleju to chyba jedna z łatwiejszych rzeczy:D niewiem jak tam z innymi filtrami bo sie niezaglebialem i niewiem gdzie dokladnie sie znajduja i jak to ugryźć:)
|
|
Góra |
|
Bezpiecznik
|
Napisane: 4.02.2011, 9:46 |
|
Dołączył: 16.10.2010 Posty: 163
|
Jestem się gotowy założyć ,że mechanik z pierwszej łapanki filtra powietrza w boxsie nie wymieni, bo nie bedzie wiedział jak się do niego dostać
|
|
Góra |
|
Doniu
|
Napisane: 4.02.2011, 17:33 |
|
Dołączył: 22.08.2009 Posty: 268
|
I chwała mu za to;D niech mechanik z pierwszej łapanki zajmuje się wozami z pierwszej łapanki:P
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|