Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.11.2018, 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ja w 993 (a to ten sam silnik) od początku do dzisiaj mam zalany 0W40 i lata.





_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2018, 17:29 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Do wozidła leję 5W40 do boxa 5W50.Jeśli jeżdzisz zimą to żadnych 15W...bo za duże opory.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2018, 22:23 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Lej taki olej jaki zaleca producent. Nie ma znaczenia ile ma przebiegu, o ile silnik jest sprawny. Jak się leje z silnika to nie od lepkości oleju tylko zużycia uszczelek.

Ja najlepszy olej jaki sprawdziłem to był Motul 0w40 300V. Auta na nim robiły u mnie po 500 tys. km. I to wysilone jednostki diesel'a (po programach) oraz turbo benzyna ponad 100 KM z litra pojemności również lekko podkręcona.

Ale kiedyś zainteresowało mnie coś, co chciałem sprawdzić. Do Jumpera (swoją drogą jeździł mocno przeciążony- takie były czasy) nalałem przez przypadek olej 5W50 i mu mojemu zdziwieniu auto odżyło. Od nowości u mnie i na oleju fabrycznym. Na 5W50 przestał brać olej i spalał jakieś 15% mniej paliwa (ten sam kierowca, przebieg około 150 tys. km). Zalałem potem na próbę znowu 0W40 i zużycie zarówno oleju jak i paliwa wzrosło radykalnie. Nie rozumiem tego do dzisiaj. Od tamtego czasu lałem do aut firmowych tylko 5W50. Był moment na rynku, że ta lepkość zniknęła. Ale jest dostępny i bardzo to polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2018, 11:05 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Macpraw,to że przy oleju 5W50 silnik spala go mniej to być może wynik większej lepkości przy wysokich temper,ale najczęściej paliwa spala odrobinę więcej.Może spalanie paliwa u Ciebie wiąże się wyłącznie z kierowcą :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2018, 11:23 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Ja znam teorię. Jednak ten olej w silnikach HDI powodował niższe spalanie. No i kultura pracy była zauważalnie przyjemniejsza.

Ale to offtop,najważniejsze jest lać najlepszy możliwy olej syntetyczny. A to nie jest określane jedynie lepkością. Olej 0W40 może być syntetyczny lub mineralny. I tu wg mnie jest największy problem, bo ludzie tego nie wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2019, 23:39 

Dołączył: 30.05.2019
Posty: 2
Generalnie w Porsche mamy dwa problemy z jednej strony silniki chłodzone powietrzem w których należy bezwględnie stosować inny lej silnikowy, a z drugiej strony ochronić powłoki nikasilowe na gładziach cylindrycznych i tutaj w silnikach chłodzonych cieczą wystarczy zalecany olej syntetyczny 0W40/ 5W40.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum