Lej taki olej jaki zaleca producent. Nie ma znaczenia ile ma przebiegu, o ile silnik jest sprawny. Jak się leje z silnika to nie od lepkości oleju tylko zużycia uszczelek.
Ja najlepszy olej jaki sprawdziłem to był Motul 0w40 300V. Auta na nim robiły u mnie po 500 tys. km. I to wysilone jednostki diesel'a (po programach) oraz turbo benzyna ponad 100 KM z litra pojemności również lekko podkręcona.
Ale kiedyś zainteresowało mnie coś, co chciałem sprawdzić. Do Jumpera (swoją drogą jeździł mocno przeciążony- takie były czasy) nalałem przez przypadek olej 5W50 i mu mojemu zdziwieniu auto odżyło. Od nowości u mnie i na oleju fabrycznym. Na 5W50 przestał brać olej i spalał jakieś 15% mniej paliwa (ten sam kierowca, przebieg około 150 tys. km). Zalałem potem na próbę znowu 0W40 i zużycie zarówno oleju jak i paliwa wzrosło radykalnie. Nie rozumiem tego do dzisiaj. Od tamtego czasu lałem do aut firmowych tylko 5W50. Był moment na rynku, że ta lepkość zniknęła. Ale jest dostępny i bardzo to polecam.
Macpraw,to że przy oleju 5W50 silnik spala go mniej to być może wynik większej lepkości przy wysokich temper,ale najczęściej paliwa spala odrobinę więcej.Może spalanie paliwa u Ciebie wiąże się wyłącznie z kierowcą
Ja znam teorię. Jednak ten olej w silnikach HDI powodował niższe spalanie. No i kultura pracy była zauważalnie przyjemniejsza.
Ale to offtop,najważniejsze jest lać najlepszy możliwy olej syntetyczny. A to nie jest określane jedynie lepkością. Olej 0W40 może być syntetyczny lub mineralny. I tu wg mnie jest największy problem, bo ludzie tego nie wiedzą.
Generalnie w Porsche mamy dwa problemy z jednej strony silniki chłodzone powietrzem w których należy bezwględnie stosować inny lej silnikowy, a z drugiej strony ochronić powłoki nikasilowe na gładziach cylindrycznych i tutaj w silnikach chłodzonych cieczą wystarczy zalecany olej syntetyczny 0W40/ 5W40.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników