Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 8:35 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Spotkalem sie z wieloma roznymi opiniami na temat olejow stosowanych do silnikow w 964...co mechanik to rozne opinie , dlatego pytam.
Mam zalacznik Porsche z 2007 roku w ktorym firma jednoznacznie poleca tylko i wylacznie oleje syntetyczne lub polsyntetyczne , jednak sa osoby , ktore twierdza , ze tylko i wylacznie oleje mineralne , prosze o sprawdzone opinie znawcow tematu , pozdrawiam)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
półsyntetyk 10/40 lub 10/50 -/zimą chyba nie jeździsz/




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 10:44 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
chris napisał(a):
półsyntetyk 10/40 lub 10/50 -/zimą chyba nie jeździsz/


teraz bede jezdzil , no i chce wlac olej juz na caly rok , bo nie przekrocze 5tys km rocznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 10:51 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
Na pewno Kuba Ci powiedział ,że absolutnie nie syntetyk ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 10:56 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Raihkim napisał(a):
Na pewno Kuba Ci powiedział ,że absolutnie nie syntetyk ;)


dokladnie mi tak powiedzial , ale mam tez zalacznik z Porsche i wylacznie polecaja polsyntetyki i pelne syntetyki)


http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/ ... t-2006.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 11:15 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
Nie jestem mechanikiem ale jaki olej powinieneś lać ma też wpływ przebieg auta i szczelność silnika. Ogólnie ludzie leją i syntetyki i półsyntetyki. Ważne ,żeby go wymieniać i nie przelać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 12:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jeśli auto nie ma przebiegu >500tkm i silnik jest w dobrym stanie to tylko i wyłącznie syntetyk. Mineralny zostaw do Fiata 125p




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 13:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Lej zgodnie z załącznikiem Porsche, chyba ze bardziej ufasz mechanikowi, niz fabryce.

Ja uzywałem w obydwu 964 syntetyków Mobil 1, Castrol, Elf i Motul, a także olej Porsche Classic. Wszystkie prawidłowo wykonywały swoją robotę. Przebieg tez mam średnio do 5 tys. km rocznie.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 15:03 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Od 8 lat leję tylko Mobil 5W50 i jest perfect - chodzi wzorowo poza tym zero dolewek od wymiany do wymiany.
Ten olej polecił mi kiedyś zaprzyjaźniony mechanik z ASO Berlin - tylko tym zalewali starsze prosiaczki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 17:52 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Dzieki za odpowiedz Panowie , 911 Bart , na syntetykach czy polsyntetykach jezdzisz...ja raczej sklonie sie ku 10W40 polsyntetyk Motula.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 19:47 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Mobil 1 5W50 to full syntetyk i taki bym zalecał do 964 (tak zresztą jak fabryka) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 20:11 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
911Bart napisał(a):
Mobil 1 5W50 to full syntetyk i taki bym zalecał do 964 (tak zresztą jak fabryka) :)


wg faktur auto jezdzilo na oleju Waco Chemical tez pelen syntetyk z tym ,ze nie udalo sie odczytac jaki dokladnie , ale jedynym olejem tej firmy zalecanym przez Porsche jest 5W40 .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 20:18 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
bary napisał(a):
wg faktur auto jezdzilo na oleju Waco Chemical tez pelen syntetyk ...

I tego bym się trzymał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 21:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
5W-40 na pewno będzie lepszym wyborem niż 10W-40. No i koniecznie lej syntetyk, to zupełnie inna liga niż semi.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.11.2015, 23:04 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
http://rennsportsystems.com/oils/motul-8100-x-cess/

to bedzie strzal w 10tke...)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 2:02 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
Na pewno wybrał bym syntetyk niż pół-syntetyk gdyż ten drugi jest olejem na bazie mineralnej tylko z uszlachetniaczami znanymi z olei syntetycznych... jeśli nie jeździsz amerykańskim muscle carem z lat 60 to na pewno lepiej będzie się spisywał olej z pierwszym parametrem 0 lub 5 niż 10 czy 20... niezależnie od przebiegu, tym bardziej, że auto będzie latało również w zimie a nie upalane non stop na track day'ach!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 13:08 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Polecam video: https://www.youtube.com/watch?v=3zEBI1QndPo dużo mi wyjaśniło, po przeczytaniu mnóstwa sprzecznych opinii na forach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2015, 23:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
bary napisał(a):
http://rennsportsystems.com/oils/motul-8100-x-cess/

to bedzie strzal w 10tke...)


Ten, o ktorym piszesz, jest dedykowany do pozniejszych silnikow chlodzonych woda z Variocamem. Do 964 juz lepszy bedzie 300V (http://rennsportsystems.com/oils/motul-300v/), jesli chcesz Motul, albo po prostu Mobil 1 w odpowiedniej specyfikacji.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2018, 21:56 

Dołączył: 8.11.2018
Posty: 2
Jeśli chodzi o klasyki to ciekawa ofertę ma zmienolej: https://zmienolej.pl/pl/171-do-klasykow
Tych oczywiście nie póbowałam ale z reguły zamawiam u nich większe ilości do służbówek także polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2018, 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To raczej oleje do klasyków, gdzie silnik jest mocno klasyczny.
Do 964 czy 993 raczej nie zalałbym 20W50. Zdecydowanie też nie 10W30.
Tutaj raczej Porsche jest wyznacznikiem i dobrze sprawuje się ich
10W60, ale cena też konkretna, także dobry 5W50 bardzo dobrze daje
radę :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum