Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: jaki olej?
PostNapisane: 2.05.2013, 20:11 

Dołączył: 31.03.2013
Posty: 5
Witam, jaki olej wlać do 964 turbo 91r przebieg 100tys, brak dokumentacji o poprzednich wymianach.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 20:45 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 305
Sam nie mam 965 choć bardzo żałuję ale mądre głowy mówią, że jeśli użytkowany "delikatnie" to 5W40 jeśli mocniej to 10W60.
Wymiana co 10000km lub 12 miesięcy.

Celowo nie piszę o markach bo najczęściej każdy ma swoją markę czy też swoje marki, które stosuje i do których ma zaufanie.

Gratuluje wspaniałego samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 20:50 

Dołączył: 31.03.2013
Posty: 5
mineralny czy syntetyk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 20:52 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 305
Nie ma mineralnych o takich parametrach... tak więc syntetyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 21:41 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Ja bym sugerował Mobil1 5W50 lub Motul 8100 X-cess 5W40.
Oba syntetyczne oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2013, 20:53 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
964 (ale motor m64.21) ojca jeździ na 5w40 od Shella. Bez zastrzeżeń jeśli chodzi o jazdę rekreacyjno-turystyczną. Co do upalania - to nie mam doświadczeń


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2013, 21:04 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Ja do swojego leje Mobil 1 New Life 0W40 i wszystko dziala wysmienicie, zarowno na codzien jak o raz w roku na torze ... I wbrew ogolnym doswiadczeniom wielu nic nie kapie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2013, 23:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
yoshi napisał(a):
Ja do swojego leje Mobil 1 New Life 0W40 i wszystko dziala wysmienici


Ja używam tego samego oleju. Bardzo dobre wrażenia.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2013, 18:38 

Dołączył: 31.03.2013
Posty: 5
podobno w fabryce zalewali 15W40 castrol mineralny,mechanik mówi że weszło mu 8 litrów i jest pod korek proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2013, 20:09 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Wg mojej wiedzy do żadnego turbo nigdy nie lano w Porsche oleju mineralnego. Kiedy w latach osiemdziesiątych miałem 944 turbo i turbo S, oficjalnym olejem był Shell TMO, oczywiście syntetyk, chyba 0W40. Na niektórych egzemplarzach z tamtych lat mozna jeszcze znaleźć nalepki w komorze silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2013, 20:37 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 305
mikma napisał(a):
podobno w fabryce zalewali 15W40 castrol mineralny,mechanik mówi że weszło mu 8 litrów i jest pod korek proszę o pomoc


Tzn mechanik wlał Ci 15W40???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2013, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
oleje syntetyczne zaczęto stosować od 1972r czyli wcześniej niż Porsche wypuściło pierwsze auto z turbiną /930 -najpikniejszy prosiak :D /




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.05.2013, 0:45 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
mikma napisał(a):
podobno w fabryce zalewali 15W40 castrol mineralny,mechanik mówi że weszło mu 8 litrów i jest pod korek proszę o pomoc


circa 8 litrów wchodzi do 965 przy wstępnym uzupełnianiu oleju. Potem odpalasz silnik i sprawdzasz regularnie co ok 1 min. na biegu jałowym poziom oleju na bagnecie. Po otwarciu termostatu powinieneś mieć możliwość uzupełnienia oleju jeszcze o 2 - 2,5l.
Oczywiście spuszczanie starego oleju tylko na ciepłym silniku, przy otwartym termostacie (wskazówka temp. na desce na godz. 9).
Z tego co pamiętam fabrycznie w 965 3.3 jest ~13l oleju. Do wymiany przewiduje się ~10-11l.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum