Autor |
Wiadomość |
joqshi
|
Napisane: 20.08.2010, 23:42 |
|
Dołączył: 20.08.2010 Posty: 30
|
Biorąc auto z fabryki pojechałem na Shella i zatankowałem od razu cały bak V-Power Racing 100+ i tak leję od 2 miesięcy.Czy to dobre paliwo do 4S 2010?
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 21.08.2010, 0:01 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 21.08.2010, 10:45 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
ja robilem kiedys test wszystkich paliw w moim 997TT i auto najlepiej chodzilo na Vervie.... sam w to nie moglem uwierzyc, ale tak bylo....
jednak na codzien tankuje BP Ultimate...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
junior1986
|
Napisane: 21.08.2010, 11:16 |
|
Dołączył: 14.06.2009 Posty: 216
|
Ja leje v-power racing, zastanawiałem się właśnie nad tym, aby zoabczyć co się dzieje na vervie i bp ultimate
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 21.08.2010, 13:03 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
większość paliwa na stacjach i tak pochodzi z orlenu
|
|
Góra |
|
joqshi
|
Napisane: 21.08.2010, 13:41 |
|
Dołączył: 20.08.2010 Posty: 30
|
Szczerze,to nie chce mi się już zmieniać paliwa na BP czy Orlen.Od paru aut do tyłu jeździłem na VPR i było wszystko ok Myślę,że w 4S też nie nawali...
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 21.08.2010, 14:19 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
NIe wiem czy do 997 jest potrzebne az tak "dobre" paliwo... Wazne zeby jego jakosc nie budzila zastrzezen. Jesli prosche zaleca 98 to auto najlepiej bedzie jezdzilo na niej - na setce bedzie slabsze ale tego nie wyczujesz.
Ja w swoim turbo musze lac VPR100 poniewaz mam wtedy pewnosc co do jakosci a doprezony silnik po zalaniu niepewnej 98 potrafi generowac spalanie stukowe co slychac golym uchem.
Slyszalem, ze VPR100 to jedyne paliwo nie dystrybuowane w polsce. reszta to wszystko to samo z jednej rozlewni tyle, ze kazda sieciowa stacja dolewa swoje uszlachetniacze.
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 21.08.2010, 19:46 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
Ja tankuje na Orlenu po mi po drodze ale 95 standard.
testowałem najlepsze (i drogie) paliwa na BP, Statoil i Shell i w moim 996 Turbo nie czuje zadnej roznica ani co do predkosci ani co do spalenia.
O wiele bardziej odczuwalna jest roznica czy mam olej Castrol, Mobile czy Motul ( ten ostatni według mnie najlepszy)
|
|
Góra |
|
promo
|
Napisane: 21.08.2010, 21:45 |
|
Dołączył: 29.09.2009 Posty: 100
|
kiedyś byłem w orlenie miesiąc na praktykach, jedynych cystern jakich nie widziałem to był Shell - więc jest opcja shell albo orlen, wszystko inne to to same paliwo tylko różne "uzdatniacze" i dodatki, a czy na pewno są one zdrowe dla silnika?
nie mówię oczywiście o Lukoilach i innych wynalazkach;) nie twierdzę że złe tylko nie brałem pod uwagę
|
|
Góra |
|
joqshi
|
Napisane: 21.08.2010, 22:25 |
|
Dołączył: 20.08.2010 Posty: 30
|
W końcu prawie żaden konsument nie wie do końca jakie paliwo tak naprawdę leje.Nic tylko ufać napisom i mieć nadzieję,że VPR ma minimum 100 oktan
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 21.08.2010, 22:30 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Wartość energetyczna to jedno, ale czystość paliwa też jest istotna - ma wpływ na żywotność silnika i całego układu paliwowego.
Wyraźnych korzyści nie ma za wiele, ale miałem okazję oglądać przepustnicę po 150.000 km. tankowania tylko i wyłącznie VPR (wiem na pewno - auto z mojej firmy) - wszystko było tak czyste jak nowe!
Mechanicy z ASO byli w każdym razie mocno zdziwieni.
Pomimo że do starszych Prosiaczków (964) nie zaleca się tak wysokooktanowego paliwa - też często leję VPR (co 3-4 tankowania)
|
|
Góra |
|
joqshi
|
Napisane: 21.08.2010, 22:36 |
|
Dołączył: 20.08.2010 Posty: 30
|
Czyli VPR to jednak lepsze "premium"
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 21.08.2010, 22:39 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Większa zawartośc cukru w cukrze
|
|
Góra |
|
joqshi
|
Napisane: 21.08.2010, 22:41 |
|
Dołączył: 20.08.2010 Posty: 30
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.08.2010, 0:14 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
VPR jest chyba najdroższym paliwem szeroko dostępnym w PL (choć nie na
wszystkich stacjach), ale chyba faktycznie najlepszym. Promo, może coś
więcej nam napiszesz o paliwach w PL, skoro miesiąc tam byłeś
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 22.08.2010, 0:21 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
jakis czas temu moj tuner robil testy na hamowni tych wszystkich paliw i prawda jest taka, ze czesciowo zwykle 95 wypadalo lepiej niz te wszystkie "dopalacze"
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
promo
|
Napisane: 22.08.2010, 4:48 |
|
Dołączył: 29.09.2009 Posty: 100
|
Qbak, na początku był ...GUDRON i od niego się wszystko zaczyna.....;p był tam nawet taki koleś którego tak przezwaliśmy bo to właśnie o gudronie potrafił nawijać całymi dniami;p
A co do paliw to podobnie jak z piwem w barze, nie poznasz szczegółów jeśli nie znasz osób kupujących bezpośrednio od dostawcy - biorąc z pkn gaz czy też zwykłą 95 w hurtowych ilościach oczywiście do wyboru masz jakieś 4 gatunki, niby to samo paliwo, niby powinno mieć 95 oktanów, niby tą samą czystość a ceny różne, w zależności od gatunku, resztę dopowiedzcie sobie sami;) I może nie tyle chodzi mi teraz o stacje firmowe PKN Orlen co o innych mniej znanych odbiorców.
I jak to Gudron mówił - BP Ultimate? przecież oni to od nas biorą, to nasza (orlenowska) zwykła 98, z tym że oni wlewają do tego jakieś swoje dodatki... a czy te dodatki różną się od tych wszystkich uszlachetniaczy sprzedawanych w supermarketach? tego to ja już nie wiem...
A no i jest jeszcze oczywiście LOTOS o którym nie wspomniałem a który też ma swoje paliwa choć na pewno każdy o tym wie.
Jedno jest pewne - po tym całym orlenie przewalają się tysiące różnych beczek, przewija masa cystern, shella nie widziałem tam ani razu - czy ciągną z niemiec? nie wiem, może tak a może biorą z Lotosa.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 22.08.2010, 9:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Matschke napisał(a): jakis czas temu moj tuner robil testy na hamowni tych wszystkich paliw i prawda jest taka, ze czesciowo zwykle 95 wypadalo lepiej niz te wszystkie "dopalacze"
Hmm warto by wiedzieć ile czasu leżakowało konkretne paliwo.
VP 100 oktan ma mały zbyt i istnieje możliwośc ,że będzie stare( zależy też od lokalizacji stacji) , generalnie też najświeższa jest z reguły 95 oktan i to tłumaczy te "dziwne" wyniki.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 22.08.2010, 10:08 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Na codzień leję 98 z różnych markowych stacji. Nalałem też kilka razy 95, jak pisze TOmasz i nie widzę żadnej różnicy, serio. Silnik tak samo pracuje, ale jednak leję 98
Adam
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 22.08.2010, 10:17 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
skoro producent zaleca minimum 98 to nie ma co testowac i probowac i lac 95...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|