Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.08.2010, 23:42 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Biorąc auto z fabryki pojechałem na Shella i zatankowałem od razu cały bak V-Power Racing 100+ i tak leję od 2 miesięcy.Czy to dobre paliwo do 4S 2010?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 0:01 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Najlepsze ze wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 10:45 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ja robilem kiedys test wszystkich paliw w moim 997TT i auto najlepiej chodzilo na Vervie.... sam w to nie moglem uwierzyc, ale tak bylo....
jednak na codzien tankuje BP Ultimate...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 11:16 

Dołączył: 14.06.2009
Posty: 216
Ja leje v-power racing, zastanawiałem się właśnie nad tym, aby zoabczyć co się dzieje na vervie i bp ultimate


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 13:03 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
większość paliwa na stacjach i tak pochodzi z orlenu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 13:41 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Szczerze,to nie chce mi się już zmieniać paliwa na BP czy Orlen.Od paru aut do tyłu jeździłem na VPR i było wszystko ok :) Myślę,że w 4S też nie nawali...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 14:19 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
NIe wiem czy do 997 jest potrzebne az tak "dobre" paliwo... Wazne zeby jego jakosc nie budzila zastrzezen. Jesli prosche zaleca 98 to auto najlepiej bedzie jezdzilo na niej - na setce bedzie slabsze ale tego nie wyczujesz.
Ja w swoim turbo musze lac VPR100 poniewaz mam wtedy pewnosc co do jakosci a doprezony silnik po zalaniu niepewnej 98 potrafi generowac spalanie stukowe co slychac golym uchem.
Slyszalem, ze VPR100 to jedyne paliwo nie dystrybuowane w polsce. reszta to wszystko to samo z jednej rozlewni tyle, ze kazda sieciowa stacja dolewa swoje uszlachetniacze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 19:46 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Ja tankuje na Orlenu po mi po drodze ale 95 standard.
testowałem najlepsze (i drogie) paliwa na BP, Statoil i Shell i w moim 996 Turbo nie czuje zadnej roznica ani co do predkosci ani co do spalenia.
O wiele bardziej odczuwalna jest roznica czy mam olej Castrol, Mobile czy Motul ( ten ostatni według mnie najlepszy)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 21:45 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
kiedyś byłem w orlenie miesiąc na praktykach, jedynych cystern jakich nie widziałem to był Shell - więc jest opcja shell albo orlen, wszystko inne to to same paliwo tylko różne "uzdatniacze" i dodatki, a czy na pewno są one zdrowe dla silnika?

nie mówię oczywiście o Lukoilach i innych wynalazkach;) nie twierdzę że złe tylko nie brałem pod uwagę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 22:25 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
W końcu prawie żaden konsument nie wie do końca jakie paliwo tak naprawdę leje.Nic tylko ufać napisom i mieć nadzieję,że VPR ma minimum 100 oktan 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 22:30 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Wartość energetyczna to jedno, ale czystość paliwa też jest istotna - ma wpływ na żywotność silnika i całego układu paliwowego.
Wyraźnych korzyści nie ma za wiele, ale miałem okazję oglądać przepustnicę po 150.000 km. tankowania tylko i wyłącznie VPR (wiem na pewno - auto z mojej firmy) - wszystko było tak czyste jak nowe!
Mechanicy z ASO byli w każdym razie mocno zdziwieni. :shock:

Pomimo że do starszych Prosiaczków (964) nie zaleca się tak wysokooktanowego paliwa - też często leję VPR (co 3-4 tankowania) :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 22:36 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Czyli VPR to jednak lepsze "premium" :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 22:39 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Większa zawartośc cukru w cukrze ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 22:41 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
I gra gitara. Stać Cię na Porsche to stać na VPR :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 0:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
VPR jest chyba najdroższym paliwem szeroko dostępnym w PL (choć nie na
wszystkich stacjach), ale chyba faktycznie najlepszym. Promo, może coś
więcej nam napiszesz o paliwach w PL, skoro miesiąc tam byłeś :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 0:21 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
jakis czas temu moj tuner robil testy na hamowni tych wszystkich paliw i prawda jest taka, ze czesciowo zwykle 95 wypadalo lepiej niz te wszystkie "dopalacze"




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 4:48 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
Qbak, na początku był ...GUDRON i od niego się wszystko zaczyna.....;p był tam nawet taki koleś którego tak przezwaliśmy bo to właśnie o gudronie potrafił nawijać całymi dniami;p

A co do paliw to podobnie jak z piwem w barze, nie poznasz szczegółów jeśli nie znasz osób kupujących bezpośrednio od dostawcy - biorąc z pkn gaz czy też zwykłą 95 w hurtowych ilościach oczywiście do wyboru masz jakieś 4 gatunki, niby to samo paliwo, niby powinno mieć 95 oktanów, niby tą samą czystość a ceny różne, w zależności od gatunku, resztę dopowiedzcie sobie sami;) I może nie tyle chodzi mi teraz o stacje firmowe PKN Orlen co o innych mniej znanych odbiorców.

I jak to Gudron mówił - BP Ultimate? przecież oni to od nas biorą, to nasza (orlenowska) zwykła 98, z tym że oni wlewają do tego jakieś swoje dodatki... a czy te dodatki różną się od tych wszystkich uszlachetniaczy sprzedawanych w supermarketach? tego to ja już nie wiem...

A no i jest jeszcze oczywiście LOTOS o którym nie wspomniałem a który też ma swoje paliwa choć na pewno każdy o tym wie.

Jedno jest pewne - po tym całym orlenie przewalają się tysiące różnych beczek, przewija masa cystern, shella nie widziałem tam ani razu - czy ciągną z niemiec? nie wiem, może tak a może biorą z Lotosa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 9:32 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Matschke napisał(a):
jakis czas temu moj tuner robil testy na hamowni tych wszystkich paliw i prawda jest taka, ze czesciowo zwykle 95 wypadalo lepiej niz te wszystkie "dopalacze"


Hmm warto by wiedzieć ile czasu leżakowało konkretne paliwo.
VP 100 oktan ma mały zbyt i istnieje możliwośc ,że będzie stare( zależy też od lokalizacji stacji) , generalnie też najświeższa jest z reguły 95 oktan i to tłumaczy te "dziwne" wyniki.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 10:08 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Na codzień leję 98 z różnych markowych stacji. Nalałem też kilka razy 95, jak pisze TOmasz i nie widzę żadnej różnicy, serio. Silnik tak samo pracuje, ale jednak leję 98 :)

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 10:17 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
skoro producent zaleca minimum 98 to nie ma co testowac i probowac i lac 95...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum