Autor |
Wiadomość |
fulnek
|
Napisane: 31.05.2010, 14:21 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Hej
dziś miałem okazję pojeździć tym cackiem. Nie będe pisał co to za samochód, bo wiekszość przecież już wie.
silnik V10, 570KM, 3,6 do setki.
To co jednak robi najwięsze wrażenie to....WYDECH, a w zasadzie dzwięk z niego się wydobywający. Brzmi naprawdę podobnie do bolidu F1. Trudno to opisać. Więcej postaram się napisać wieczorem.
Adam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 31.05.2010, 14:25 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Mialem okazje jechac za czyms takim. Dzwiek rzeczywiscie swietny.
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 31.05.2010, 15:43 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
proponuję posłuchać carrery gt z zewnątrz....
|
|
Góra |
|
porsche
|
Napisane: 31.05.2010, 16:11 |
|
Dołączył: 1.12.2007 Posty: 477
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 31.05.2010, 16:25 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
pierwszy od lat ładny merc.
no może jeszcze cls był fajny.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 31.05.2010, 16:32 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
jeśli zespuje się przed pierwszym przeglądem, wtedy dopiero okaże się że to prawdziwy mercedes
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 31.05.2010, 16:58 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
jeździłem w ubieglym tygodniu przez kilka dni nowiutkim Mercedesem kombii klasy C. Kilka rzeczy fajnych, całkiem mile autko, ale na pewno go w takim stanie jak jest dzisiaj oferowane nie kupię. Ba, zamierzam nawet poprosić jakąś gazetę motoryzacyjną, aby zainteresowała się tylnymi pasami...
A oto kilka rzeczy, które uważam za porażkę w tym nowym aucie:
1. Dźwignia zmiany kierunkowskazów, znajdująca się po lewej stronie nie znajduje się na wysokości godziny 9-tej kierownicy, jak chyba jest we wszystkich autach. Jest obniżona na około godzinę ósmą. Nauczyłem się już jeździć trzymając obydwie ręce na kierownicy. Jako, że mam duże ręce, to wrzucanie kierunkowskazu do skrętu w lewo (dźwignia w dół) nie było duzym problemem, ale jednak wymagało trochę gimnastyki. Natomiast aby skręcić w prawo (dźwignia do góry) musiałem puścić kierownicę lewą ręką albo zjechać ręką w dół aby dosięgnąć dźwignię i pociągnąć ją do góry ! Wkurzające i szybko przestałem lubić skręty w prawo. Dodatkowo, jest to moim zdaniem niebezpieczne
2. Nie wiem skąd Mercedes wziął ten pomysł (od Toyoty ?) ale nie ma dźwigni do spryskiwacza po prawej stronie kierownicy. Spryskiwacz jest na obniżonej dźwigni po lewej stronie. Aby włączyć wycieraczki trzeba przekręcić pokrętło....nie powiem Wam ile razy włączyłem długie zamiast wycieraczek....Aby prysnąć szybkę raz trzeba wcisnąć guzik...mega nie wygodne zwłaszcza jak dźwignia jest obniżona - trzeba puścić kierownicę lewą reką ! A jak pada deszcz, śnieg, to lepiej kierownicy nie puszczać - w Mercedesie osoba z małymi rączkami może mieć z tym duży problem. Ja miałem....
3. Najgorsza jednak rzecz działa się z tyłu na siedzeniu pasażera po drugiej stronie kierowcy. Siedział tam mój syn, wzrostu 190cm i odkrył, że niestety pas bezpieczeństwa został zaprojektowany dla osób poniżej 185 albo nawet 180cm. Otóż, jako, że jest on wysoki (ale jednak 190cm to nie jest tak bardzo rzadki wzrost) skutecznie blokował pas bezpieczeństwa (bo unosił go ramieniem do góry przez swój wzrost). Powodowało to, że co kilka minut musiał go ręcznie "zwalniać", bo w przeciwnym przypadku pas zwisał bezwładnie zupełnie nie spełniając swojej funkcji ! To jest porażka i jeśli wszystkie modele Mercedesa tak mają, to auto jest do poprawy. Nie życzę aby jakiś wysoki amerykanin zabił się na tylnym siedzeniu, bo nie trzymały go pasy, ale jesli tak będzie, to powinien domagać się od Mercedesa wysokiego odszkodowania, bo niedoróbka jest ewidentna.
sprawdziłem potem w salonie Mercedesa i wszystkie nowe modele mają obniżoną dźwignię zmiany kierunkowskazów. Jeśli ten nowy, który tutaj opisujecie tez tak ma, to jest to bardzo niewygodne i niebezpieczne. A jak trzeba spryskiwacz włączać obracając gałką na obniżonej dźwigni, to nie polecam takich ćwiczeń przy szybkiej jeździe i nagłym ochlapaniu szyby przez innego uzytkownika...będzie się wtedy działo...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.05.2010, 17:23 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ad. 1 i 2 - Mercedes ma tak od dziesiątków lat
Ad. 3 - aż się przyjrzę, z opisu wygląda słabo
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 31.05.2010, 17:54 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
|
Góra |
|
SzaryWilk
|
Napisane: 31.05.2010, 19:24 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 367
|
Pięknie to brzmi nowe GT3 RS
wampir napisał(a): Mialem okazje jechac za czyms takim. Dzwiek rzeczywiscie swietny.
Wampir, chyba Cię dziś widziałem na Starej Pradze (ul. Okrzei, skręcałeś w prawo w Targową). Jeżeli palisz w aucie to raczej byłeś Ty
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 31.05.2010, 19:36 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Ad.2 - dobrze, ze nie testowales MLa - zmienilbys bieg wlaczajac wycieraczki
Zespolona dzwignia swiatel + wycieraczek, tak jak napisal Wit, to konsekwentna wizja ergonomii by MB.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 31.05.2010, 19:46 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
tylko ta ergonomia się kupy nie trzyma, bo w niektórych modelach dodano bodajże tempomat w postaci...drugiej dźwigni położonej nieco wyżej nad tą pierwszą. No ale się nie dziwię: naćkali co się dało na pierwszej dźwigni, to musieli dodać drugą. i wydaje mi się,że nie jest tak, że wszystkie modele mercedesa tak mają. oglądałem potem w muzeum dokładniej inne modele i niektóre miały dźwignie tak jak trzeba.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 31.05.2010, 20:11 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Dokladnie - tempomat to mniejsza dzwignia znajdujaca sie powyzej swietal i wycieraczek - widac ja nawet na fotce wnetrza SLRa.
Ktore modele maja "normalny" uklad dzwigni przy kierownicy? W sumie to i tak wszystko jest lepsze niz ergonomia Citroena CX
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 31.05.2010, 20:17 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
no ta dzwignia z tyloma funkcjami i ta mala z tempomatem to klasyka w Mercedesie, niestety lub stety tradycja od wielu wielu lat. U nas w rodzinie od lat 80tych przewinelo sie z 7-8 Mercedesow i kazdy tak mial, zaczynajac od 190D a konczac na obecnym CLSie...
jedni to lubia inni nie, ale w koncu w 911 Turbo tempomat tez jest na osobnej dzwigni...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
n4s
|
Napisane: 31.05.2010, 20:33 |
|
Dołączył: 9.03.2008 Posty: 63
|
fulnek napisał(a): silnik V10, 570KM, 3,6 do setki.
V8, 571km, 3.8 do setki
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.05.2010, 20:34 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Już od W123 (od 1976 roku) na pewno tak było - wszystko w jednej dźwigni, nie pamiętam jak wcześniej. Inaczej było tylko w starym ML-u, bo tu wnętrze zaadaptowano z... Vito Nie pamiętam jak jest w nowym ML-u.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 31.05.2010, 20:41 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
W W114-115 tez tak jest (tylko dzwignia inna, bo dzwignia W123 praktycznie nie rozni sie od obecnej). W nowym MLu tez - tyle, ze z prawej jest dzwignia zmiany biegow.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 31.05.2010, 21:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
SzaryWilk napisał(a): Wampir, chyba Cię dziś widziałem na Starej Pradze (ul. Okrzei, skręcałeś w prawo w Targową). Jeżeli palisz w aucie to raczej byłeś Ty
Po pierwsze to nie ten temat na takie spostrzezenia
Po drugie: przygladaj sie dokladniej moj bialasek za czesto na pradze nie bywa.
BTW, chyba musze jakos lepiej oznaczyc swoje auto. Ciagle mnie ktos z kims myli
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 31.05.2010, 21:59 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
wampir napisał(a): SzaryWilk napisał(a): BTW, chyba musze jakos lepiej oznaczyc swoje auto. Ciagle mnie ktos z kims myli
Może jakiś motyw z zębami? Tylko żeby wiocha nie wyszła ; ), albo napis.
"Tu jedzie Wampir".
Żeby nie był totalnie offtop. o ten SLS świetnie nawiązuje do swojego przodka. Ciekawy jestem czy będzie miał lepsze branie niz SLR.
|
|
Góra |
|
Konik
|
Napisane: 31.05.2010, 22:17 |
|
Dołączył: 20.04.2010 Posty: 86
|
kl napisał(a): W W114-115 tez tak jest (tylko dzwignia inna, bo dzwignia W123 praktycznie nie rozni sie od obecnej).
W 114 wygląda tak:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|