Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.01.2015, 19:37 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
Po dłuższej przerwie od czasu sprzedaży 997S nie wytrzymałem i wracam do 911 z tym, że tym razem będzie trochę wolniej :D
Rozważam 964 lub 993. A właściwie do tej pory miałem wyrobiony pomysł czego szukam: 993 C2, coupe, manual. Jednak rynek trochę mnie otrzeźwił - ciekawych aut brak lub drogie, poniżej przykład pięknego egzemplarza:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4959943739
Ładny, ale dużo droższy od ładnego 964 ale w automacie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4959923072

I tu potrzebuję pomocy i opinii:
- czy warto dopłacać i ile do 993? W tym wypadku 50kPLN jednak to masa kasy
- czy trzymać się manuala, czy też do weekendowych wyjazdów (ale też od czasu do czasu ogień) tiptronic da radę? Przy powyższych przykładach (50kPLN) nawet ten tiptronic zaczął mi się wydawać sensowny :-)
- czy dołączone 993 i 964 mają realne ceny, czy raczej czekać na okazję? W które trochę nie wierzę i z uwagi na mój brak technicznych talentów wolałbym zapłacić raz i mieć gotowe auto w pewnym stanie.

Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
witaj
lakonicznie.. jak to ja
to podobne samochody w jezdzie.. zapachu
993 ma krotsze biegi, nie widac wystajacyh uszu
964 jest lacznikiem do G serii
993 lacznikiem do aktualnych aut

oba w/w duzo trudniejszy serwis
czyli jak jezdza to jezdza
ale jak zechcesz doprowadzac je do stanu TIPTOP i jakis kowal namowi Cie na uszczelnienie silnika to .. go popsuje

w przypadku obu typowe obciazenia posiadaniem klasyka

a tak wogole to moze nie jest to najlepszy moment na ich zakup

moze 996 turbo... moze kolejne 997?

uzytkownik.. 993
:)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: 993 vs. 964
PostNapisane: 5.01.2015, 19:59 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
kg , dlaczego wybrałeś akurat te modele od jednego sprzedawcy ??
jest kilka innych ciekawych propozycji, chociażby na forum.
kryptoreklama ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 993 vs. 964
PostNapisane: 5.01.2015, 20:18 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
porsche_targa napisał(a):
kg , dlaczego wybrałeś akurat te modele od jednego sprzedawcy ??
jest kilka innych ciekawych propozycji, chociażby na forum.
kryptoreklama ?

Haha, kryptoreklama?! Nawet nie pomyślałem, raczej chcialem pokazać przyklady 2 aut od tego samego dostawcy wiec +/- w podobnym stanie.
Przy okazji: bardzo bylbym zainteresowany autem (993, 964) z pewnego źródła i dobrym stanie. Gdyby ktoś, coś prosze o info.
Swoją drogą znasz to powiedzenie o złodzieju co myśli, ze wszyscy kradną :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 20:35 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
Duc748 napisał(a):
oba w/w duzo trudniejszy serwis

a tak wogole to moze nie jest to najlepszy moment na ich zakup

moze 996 turbo... moze kolejne 997?

:)


Co do serwisu to zakladam, że w Wawie znajdę fachowca, który mi sie klasykiem zaopiekuje?
O 996 turbo myślałem, ale podaż manuali w dobrym stanie też bardzo ograniczona.
Za 993/964 przemawia styl i szyk, że tak powiem. :) Za turbina legenda turbiny...
997 to chcialoby się cos lepszego niż było czyli S po lifcie w PDK - a to juz się robią pieniadze spore jak kilkanaście weekendow w roku. Do tego spadek wartości...
A czemu myślisz, że to zly moment na 993/964?
Drugi raz bys nie kupił swojego 993? Moze chcesz sprzedać? :-)

A wracając do pytania: wspomniałeś o podobnych doznaniach. Czyli nie warto dopłacać za 993 te 30-40 kPLN?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: ccc
PostNapisane: 5.01.2015, 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
wg mojego kodesku... druga odpowiedz tylko dla czlonkow PCP :)

to moje II 993... wiec "zdecydowalem" się na to samo...
zly moment.. bo zbyt wielu obecnie szuka w PL i wogóle
nie ma "okazji"

nie ma też "dopłacenia" z 964 do 993 - te auta w przyzwoitym stanie są w podobnej wartości

byle jakąś totalną mielonką nie był zespawany z dwóch to każdy da się doprowadzić do fajnego stanu

tiptronic... tak duży popyt powoduje, że zatarła się różnica między jednym a drugim. Jeden z kolegów tak zamiata tiptronikiem na próbach, że aż miło popatrzeć
inny ma dwa tiptronicki włąśnie i mega zadowolony

sprzęgło w nich bywa twarde i męczące dla kolan




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 21:20 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Tekst z kryptoreklamą trochę niegodny, pewnie się dowiemy, że to żart :D

Jeżeli dopuszczasz Tiptronica na weekendowe przejażdżki, to 996tt to na pewno dobra myśl, przy okazji w tipie są tańsze. Klasykiem też wkrótce bedzie. Oczywiście "charme" wiatraka niezastapiony, i tu chyba już 964 jest najbardziej prawdziwe, jak napisał kolega Marcin, 993 to już pomost do nowszej generacji. Ja bym rozważał między dobrym 964 i zdrowym 996tt, obydwa do kupienia w okolicach 120 tpln. Najwazniejszy jest stan autka, tu błąd moze byc bardzo drogi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
alexdr napisał(a):
Tekst z kryptoreklamą trochę niegodny, pewnie się dowiemy, że to żart :D


nie żart... zależy mi byście wszyscy zapisali się do klubu obecnie zmieniłem strategię

a 996 nawet w tiptronicu przy 560 Nm momentu.. to na prawde bez różnicy
pierwsze T miało 4 biegi i też jeździło




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 993 vs. 964
PostNapisane: 5.01.2015, 21:43 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
porsche_targa napisał(a):
kg , dlaczego wybrałeś akurat te modele od jednego sprzedawcy ??
jest kilka innych ciekawych propozycji, chociażby na forum.
kryptoreklama ?


Moja uwaga odnosiła się - żartobliwie - do powyższego wpisu. Jaki to ma zwiazek z zapisaniem się do klubu - umyka mi ?

Poza tematem: czy nieklubowicze dowiedzą się jakie istotne postanowienia wynikły z walnego ? W publicznej części forum nie zauważyłem żadnych informacji po walnym ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 21:50 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
jeżeli rozpatrujesz manuala 996tt to polecam swoje , nie zyje w Pl ale bywam i jeżeli się nie spieszy to warto poczekać ... :
http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... 991#130991


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 993 vs. 964
PostNapisane: 5.01.2015, 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
alex to off topic - oddzialny wpis

pozostawmy ten wątek w najczystszej postaci Ferdynanda
wchodzimy w takiej dyskusji bardziej w obszary Wiedekinga




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 22:04 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
:D :D ok, ok, ale chciałbym się dowiedziec, jaka frakcja "górą" w klubie, Ferdki czy księgowi ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 22:07 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Kiedyś też stałem przed takim wyborem (964 c2 vs 993 c2). Lista argumentów

964:
+ bardziej klasyczny wygląd;
+ niższe ceny;
+ fabryczne, gwintowane zawieszenie;
+ mniej skomplikowane (i tańsze w serwisie) tylne zawieszenie na wahaczach wleczonych;
- ręczna regulacja luzów zaworowych (droższy serwis - wiadomo, nie codziennie);
- klimatyzacja ze "starym" czynnikiem, obecnie oficjalnie niedostępnym;
- mniejsze możliwości diagnostyki komputerowej;

993:
+ ostatni chłodzony powietrzem - więc teoretycznie najbardziej dopracowana konstrukcja;
+ poprawiony układ nawiewu/klimatyzacji (filtry kabinowe, klimatyzacja z czynnikiem R134a);
+ opcjonalne lepsze audio (sound system z procesorem dźwięku lub bez);
+ opcjonalne ksenony;
+ nieco ładniejsze wnętrze - poduszki w standardzie;
+ diagnostyka komputerowa OBD2 w 993 po lifcie;
- cena;
- poziom komplikacji - np. tylne zawieszenie, którego geometrię powinno się regulować przy użyciu narzędzi specjalnych.

Ostatecznie trafiło do mnie 993 C2S - jednak, gdybym trafił 964 widebody/jubi - miałbym poważny problem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 22:39 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
porscheee napisał(a):
jeżeli rozpatrujesz manuala 996tt to polecam swoje , nie zyje w Pl ale bywam i jeżeli się nie spieszy to warto poczekać ... :
http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... 991#130991


Obserwowałem Twoje posty. Czyli auto ciągle do wzięcia?
Nie spieszy mi się specjalnie, a w Gdyni bywam regularnie. Kiedy będziesz teraz w kraju? Chętnie przy okazji bym obejrzał auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
kl napisał(a):
Kiedyś też stałem przed takim wyborem (964 c2 vs 993 c2).

- poziom komplikacji - np. tylne zawieszenie, którego geometrię powinno się regulować przy użyciu narzędzi specjalnych.


mam w garażu - klubowiczom pożyczam FREE :)
ale 993 ma hydrauliczny luz zaworowy więc teoretycznie bilans na zero




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 22:51 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
TAK jest do WZIĘCIA
...przy okazji to będzie ciężko , trzeba bedzie się specjalnie wybrać do mnie w terminie gdy będę ostatnio byłem dosłownie 1 dzień (auta nigdzie poza forum od dawna nie ogłaszam własnei z tego powodu) , mysle ze w lutym powinienem na 2-3 dni się pokazac , wiec jak będzie Ci pasowało a myśle ze będzie to wrócisz autem :)
chetnie do tego czasu odpowiem na wszelkie pytania w moim temacie sprzedaży aby potem nie tracic cennego mi czasu lub priv (najlepiej massenger)
Podkreslam tez ze nie jestem elastyczny :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 22:52 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
Nie wiem czy dobrze odczytuje przekaz, ale rozumiem że nie ma jakiejś przepaści w prowadzeniu na korzyść 993?
Co urody to skłaniam sie lekko ku 993, ale w zasadzie to sprawa indywidualnego egzemplarza.
Czy uważacie, że za ładny egzemplarz 993 trzeba dać aż 150 kPLN w górę? Czy raczej cierpliwie szukać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 22:54 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
Duc748 napisał(a):
kl napisał(a):
Kiedyś też stałem przed takim wyborem (964 c2 vs 993 c2).

- poziom komplikacji - np. tylne zawieszenie, którego geometrię powinno się regulować przy użyciu narzędzi specjalnych.


mam w garażu - klubowiczom pożyczam FREE :)
ale 993 ma hydrauliczny luz zaworowy więc teoretycznie bilans na zero

czy to cos podobnego jak w 944 taka blokada na belke tez takowa mam bo zawsze wszędzie był problem , nie mamy nie mamy , znow nam uciekło raz jeszcze itd. itd. :lol: az kupiłem sobie sam ten klucz a dokładnie dałem dorobić ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 22:59 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
kg napisał(a):
Nie wiem czy dobrze odczytuje przekaz, ale rozumiem że nie ma jakiejś przepaści w prowadzeniu na korzyść 993?
Co urody to skłaniam sie lekko ku 993, ale w zasadzie to sprawa indywidualnego egzemplarza.
Czy uważacie, że za ładny egzemplarz 993 trzeba dać aż 150 kPLN w górę? Czy raczej cierpliwie szukać?

jeszcze pare miesięcy i trzeba będzie dac bliżej 200tys uważam za godny egzemplarz i trzeba będzie go jak napisałeś cierpliwie szukac , jedyne 911 co teraz tanieją i będą taniec to 997 takie jest moje zdanie ... okazje w przypadku 911 nie istnieja , chyba ze ktoś nazywa tak auta powypadkowe które może sobie tanio naprawić


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: xxx
PostNapisane: 5.01.2015, 23:13 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Duc748 napisał(a):
mam w garażu - klubowiczom pożyczam FREE :)
ale 993 ma hydrauliczny luz zaworowy więc teoretycznie bilans na zero


Marcin - jeszcze troche i mnie złamiesz (pokrywasz koszty wysyłki?) :) :)

kg - myślę, że ładne/ciekawe 993 już od jakiegoś czasu są bliżej 200k niż 150k i nie mówię tu o wynalazkach w styłu Carrery S :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum