Autor |
Wiadomość |
kg
|
Napisane: 5.01.2015, 19:37 |
|
Dołączył: 6.04.2012 Posty: 44
|
Po dłuższej przerwie od czasu sprzedaży 997S nie wytrzymałem i wracam do 911 z tym, że tym razem będzie trochę wolniej
Rozważam 964 lub 993. A właściwie do tej pory miałem wyrobiony pomysł czego szukam: 993 C2, coupe, manual. Jednak rynek trochę mnie otrzeźwił - ciekawych aut brak lub drogie, poniżej przykład pięknego egzemplarza:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4959943739
Ładny, ale dużo droższy od ładnego 964 ale w automacie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4959923072
I tu potrzebuję pomocy i opinii:
- czy warto dopłacać i ile do 993? W tym wypadku 50kPLN jednak to masa kasy
- czy trzymać się manuala, czy też do weekendowych wyjazdów (ale też od czasu do czasu ogień) tiptronic da radę? Przy powyższych przykładach (50kPLN) nawet ten tiptronic zaczął mi się wydawać sensowny
- czy dołączone 993 i 964 mają realne ceny, czy raczej czekać na okazję? W które trochę nie wierzę i z uwagi na mój brak technicznych talentów wolałbym zapłacić raz i mieć gotowe auto w pewnym stanie.
Co myślicie?
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 5.01.2015, 19:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
witaj
lakonicznie.. jak to ja
to podobne samochody w jezdzie.. zapachu
993 ma krotsze biegi, nie widac wystajacyh uszu
964 jest lacznikiem do G serii
993 lacznikiem do aktualnych aut
oba w/w duzo trudniejszy serwis
czyli jak jezdza to jezdza
ale jak zechcesz doprowadzac je do stanu TIPTOP i jakis kowal namowi Cie na uszczelnienie silnika to .. go popsuje
w przypadku obu typowe obciazenia posiadaniem klasyka
a tak wogole to moze nie jest to najlepszy moment na ich zakup
moze 996 turbo... moze kolejne 997?
uzytkownik.. 993
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 5.01.2015, 19:59 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
kg , dlaczego wybrałeś akurat te modele od jednego sprzedawcy ??
jest kilka innych ciekawych propozycji, chociażby na forum.
kryptoreklama ?
|
|
Góra |
|
kg
|
Napisane: 5.01.2015, 20:18 |
|
Dołączył: 6.04.2012 Posty: 44
|
porsche_targa napisał(a): kg , dlaczego wybrałeś akurat te modele od jednego sprzedawcy ?? jest kilka innych ciekawych propozycji, chociażby na forum. kryptoreklama ?
Haha, kryptoreklama?! Nawet nie pomyślałem, raczej chcialem pokazać przyklady 2 aut od tego samego dostawcy wiec +/- w podobnym stanie.
Przy okazji: bardzo bylbym zainteresowany autem (993, 964) z pewnego źródła i dobrym stanie. Gdyby ktoś, coś prosze o info.
Swoją drogą znasz to powiedzenie o złodzieju co myśli, ze wszyscy kradną
|
|
Góra |
|
kg
|
Napisane: 5.01.2015, 20:35 |
|
Dołączył: 6.04.2012 Posty: 44
|
Duc748 napisał(a): oba w/w duzo trudniejszy serwis a tak wogole to moze nie jest to najlepszy moment na ich zakup moze 996 turbo... moze kolejne 997?
Co do serwisu to zakladam, że w Wawie znajdę fachowca, który mi sie klasykiem zaopiekuje?
O 996 turbo myślałem, ale podaż manuali w dobrym stanie też bardzo ograniczona.
Za 993/964 przemawia styl i szyk, że tak powiem. Za turbina legenda turbiny...
997 to chcialoby się cos lepszego niż było czyli S po lifcie w PDK - a to juz się robią pieniadze spore jak kilkanaście weekendow w roku. Do tego spadek wartości...
A czemu myślisz, że to zly moment na 993/964?
Drugi raz bys nie kupił swojego 993? Moze chcesz sprzedać?
A wracając do pytania: wspomniałeś o podobnych doznaniach. Czyli nie warto dopłacać za 993 te 30-40 kPLN?
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 5.01.2015, 21:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
wg mojego kodesku... druga odpowiedz tylko dla czlonkow PCP
to moje II 993... wiec "zdecydowalem" się na to samo...
zly moment.. bo zbyt wielu obecnie szuka w PL i wogóle
nie ma "okazji"
nie ma też "dopłacenia" z 964 do 993 - te auta w przyzwoitym stanie są w podobnej wartości
byle jakąś totalną mielonką nie był zespawany z dwóch to każdy da się doprowadzić do fajnego stanu
tiptronic... tak duży popyt powoduje, że zatarła się różnica między jednym a drugim. Jeden z kolegów tak zamiata tiptronikiem na próbach, że aż miło popatrzeć
inny ma dwa tiptronicki włąśnie i mega zadowolony
sprzęgło w nich bywa twarde i męczące dla kolan
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
alexdr
|
Napisane: 5.01.2015, 21:20 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 876
|
Tekst z kryptoreklamą trochę niegodny, pewnie się dowiemy, że to żart
Jeżeli dopuszczasz Tiptronica na weekendowe przejażdżki, to 996tt to na pewno dobra myśl, przy okazji w tipie są tańsze. Klasykiem też wkrótce bedzie. Oczywiście "charme" wiatraka niezastapiony, i tu chyba już 964 jest najbardziej prawdziwe, jak napisał kolega Marcin, 993 to już pomost do nowszej generacji. Ja bym rozważał między dobrym 964 i zdrowym 996tt, obydwa do kupienia w okolicach 120 tpln. Najwazniejszy jest stan autka, tu błąd moze byc bardzo drogi.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 5.01.2015, 21:36 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
alexdr napisał(a): Tekst z kryptoreklamą trochę niegodny, pewnie się dowiemy, że to żart
nie żart... zależy mi byście wszyscy zapisali się do klubu obecnie zmieniłem strategię
a 996 nawet w tiptronicu przy 560 Nm momentu.. to na prawde bez różnicy
pierwsze T miało 4 biegi i też jeździło
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
alexdr
|
Napisane: 5.01.2015, 21:43 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 876
|
porsche_targa napisał(a): kg , dlaczego wybrałeś akurat te modele od jednego sprzedawcy ?? jest kilka innych ciekawych propozycji, chociażby na forum. kryptoreklama ?
Moja uwaga odnosiła się - żartobliwie - do powyższego wpisu. Jaki to ma zwiazek z zapisaniem się do klubu - umyka mi ?
Poza tematem: czy nieklubowicze dowiedzą się jakie istotne postanowienia wynikły z walnego ? W publicznej części forum nie zauważyłem żadnych informacji po walnym ?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.01.2015, 21:50 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 5.01.2015, 22:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
alex to off topic - oddzialny wpis
pozostawmy ten wątek w najczystszej postaci Ferdynanda
wchodzimy w takiej dyskusji bardziej w obszary Wiedekinga
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 5.01.2015, 22:07 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Kiedyś też stałem przed takim wyborem (964 c2 vs 993 c2). Lista argumentów
964:
+ bardziej klasyczny wygląd;
+ niższe ceny;
+ fabryczne, gwintowane zawieszenie;
+ mniej skomplikowane (i tańsze w serwisie) tylne zawieszenie na wahaczach wleczonych;
- ręczna regulacja luzów zaworowych (droższy serwis - wiadomo, nie codziennie);
- klimatyzacja ze "starym" czynnikiem, obecnie oficjalnie niedostępnym;
- mniejsze możliwości diagnostyki komputerowej;
993:
+ ostatni chłodzony powietrzem - więc teoretycznie najbardziej dopracowana konstrukcja;
+ poprawiony układ nawiewu/klimatyzacji (filtry kabinowe, klimatyzacja z czynnikiem R134a);
+ opcjonalne lepsze audio (sound system z procesorem dźwięku lub bez);
+ opcjonalne ksenony;
+ nieco ładniejsze wnętrze - poduszki w standardzie;
+ diagnostyka komputerowa OBD2 w 993 po lifcie;
- cena;
- poziom komplikacji - np. tylne zawieszenie, którego geometrię powinno się regulować przy użyciu narzędzi specjalnych.
Ostatecznie trafiło do mnie 993 C2S - jednak, gdybym trafił 964 widebody/jubi - miałbym poważny problem
|
|
Góra |
|
kg
|
Napisane: 5.01.2015, 22:39 |
|
Dołączył: 6.04.2012 Posty: 44
|
porscheee napisał(a): jeżeli rozpatrujesz manuala 996tt to polecam swoje , nie zyje w Pl ale bywam i jeżeli się nie spieszy to warto poczekać ... : http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... 991#130991
Obserwowałem Twoje posty. Czyli auto ciągle do wzięcia?
Nie spieszy mi się specjalnie, a w Gdyni bywam regularnie. Kiedy będziesz teraz w kraju? Chętnie przy okazji bym obejrzał auto.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 5.01.2015, 22:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
kl napisał(a): Kiedyś też stałem przed takim wyborem (964 c2 vs 993 c2).
- poziom komplikacji - np. tylne zawieszenie, którego geometrię powinno się regulować przy użyciu narzędzi specjalnych.
mam w garażu - klubowiczom pożyczam FREE
ale 993 ma hydrauliczny luz zaworowy więc teoretycznie bilans na zero
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.01.2015, 22:51 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
TAK jest do WZIĘCIA
...przy okazji to będzie ciężko , trzeba bedzie się specjalnie wybrać do mnie w terminie gdy będę ostatnio byłem dosłownie 1 dzień (auta nigdzie poza forum od dawna nie ogłaszam własnei z tego powodu) , mysle ze w lutym powinienem na 2-3 dni się pokazac , wiec jak będzie Ci pasowało a myśle ze będzie to wrócisz autem
chetnie do tego czasu odpowiem na wszelkie pytania w moim temacie sprzedaży aby potem nie tracic cennego mi czasu lub priv (najlepiej massenger)
Podkreslam tez ze nie jestem elastyczny
|
|
Góra |
|
kg
|
Napisane: 5.01.2015, 22:52 |
|
Dołączył: 6.04.2012 Posty: 44
|
Nie wiem czy dobrze odczytuje przekaz, ale rozumiem że nie ma jakiejś przepaści w prowadzeniu na korzyść 993?
Co urody to skłaniam sie lekko ku 993, ale w zasadzie to sprawa indywidualnego egzemplarza.
Czy uważacie, że za ładny egzemplarz 993 trzeba dać aż 150 kPLN w górę? Czy raczej cierpliwie szukać?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.01.2015, 22:54 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
Duc748 napisał(a): kl napisał(a): Kiedyś też stałem przed takim wyborem (964 c2 vs 993 c2).
- poziom komplikacji - np. tylne zawieszenie, którego geometrię powinno się regulować przy użyciu narzędzi specjalnych.
mam w garażu - klubowiczom pożyczam FREE ale 993 ma hydrauliczny luz zaworowy więc teoretycznie bilans na zero
czy to cos podobnego jak w 944 taka blokada na belke tez takowa mam bo zawsze wszędzie był problem , nie mamy nie mamy , znow nam uciekło raz jeszcze itd. itd. az kupiłem sobie sam ten klucz a dokładnie dałem dorobić ...
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.01.2015, 22:59 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
kg napisał(a): Nie wiem czy dobrze odczytuje przekaz, ale rozumiem że nie ma jakiejś przepaści w prowadzeniu na korzyść 993? Co urody to skłaniam sie lekko ku 993, ale w zasadzie to sprawa indywidualnego egzemplarza. Czy uważacie, że za ładny egzemplarz 993 trzeba dać aż 150 kPLN w górę? Czy raczej cierpliwie szukać?
jeszcze pare miesięcy i trzeba będzie dac bliżej 200tys uważam za godny egzemplarz i trzeba będzie go jak napisałeś cierpliwie szukac , jedyne 911 co teraz tanieją i będą taniec to 997 takie jest moje zdanie ... okazje w przypadku 911 nie istnieja , chyba ze ktoś nazywa tak auta powypadkowe które może sobie tanio naprawić
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 5.01.2015, 23:13 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Duc748 napisał(a): mam w garażu - klubowiczom pożyczam FREE ale 993 ma hydrauliczny luz zaworowy więc teoretycznie bilans na zero
Marcin - jeszcze troche i mnie złamiesz (pokrywasz koszty wysyłki?)
kg - myślę, że ładne/ciekawe 993 już od jakiegoś czasu są bliżej 200k niż 150k i nie mówię tu o wynalazkach w styłu Carrery S
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|