Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.04.2009, 23:51 

Dołączył: 9.04.2009
Posty: 47
Witam,

Niestety od około tygodnia widzę w swoim boxsterze (wersja 986) przy odpalaniu silnika kłęby białego dymu który po niecałej minucie znika. Byłem w serwisie, wymienili olej na nowy wraz z filtrem oleju, problem jednak pozostał. Czy ktoś z Was, forumowiczów miał już taki problem ? powiedziano mi, że z pewnością jest to kwestia uszczelki pod głowicą, chciałbym jednak usłyszeć również Wasze zdanie na ten temat.

Pozdrawiam,
Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 0:02 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
ale jakbys mial uszczelke wydmuchana to raczej by Ci kopcil na bialo caly czas....Jak czesto odpalasz auto?czasami tak tez sie zdieje po dlugim nie odpalaniu(ze 2tyg i wiecej...).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 0:03 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Spróbuj zresetować komp, tzn. odłącz na jakiś czas akumulator... jeśli nie pomoże to obawiam się że będzie to głowica.




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 0:10 

Dołączył: 9.04.2009
Posty: 47
Odpalam średnio 3, 4 razy dziennie, auto cały czas stoi w garażu zamkniętym, maksymalnie do centrum i z powrotem czyli około 15 km. Problem dokładnie wystąpił około tygodnia, dwóch temu po dolaniu oleju.

Ile razy odpalałem silnik za każdym razem licznik (przy zegarach) pokazywał jedną kreskę. Pojechałem więc na stację i dolałem 2x2l. Po kilku dniach znowu pojawiała się jedna kreska więc dolałem kolejne 2l. W serwisie spuścili olej i okazało się, że było go ponad 12 litrów. Wymienili filtr oleju i jeszcze raz olej. Problem ustał na właściwie 2 dni.

Kłęby widać tylko rano, przy pierwszym uruchomieniu, dalej w ciągu dnia ile razy bym włączał silnik dymu nie widać. Do tego dochodzi spadek mocy silnika. Para wodna raczej odpada ponieważ tak jak mówiłem auto jest cały czas garażowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 7:03 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
o fak... mogło ci jakieś uszczelki porozsadZać od cisnienia bo dla silnika gorsze jest za duzo oleju niż za mało. Jak chcesz sam dolewać to tylko i wyłącznie patrząc na poziom w bagnecie ! A nie na oko 2L itd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 9:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
PawelPawel napisał(a):
Ile razy odpalałem silnik za każdym razem licznik (przy zegarach) pokazywał jedną kreskę.


Czekaj czekaj... Mam rozumiec ze sugerowales sie jakims el licznikiem (sorki, nie wiem jak to jest w boxsterach) zamiast sprawdzic po prostu poziom na bagnecie i dolewales na czuja olej? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 9:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Mysle, ze nalezy zaczekac jeszcze chwile z "rozkopywaniem" auta... chwilowe przejazdy zapalanie i odpalanie, zimny garaz...pewno masz problemy ze skraplaniem sie wody w obiegu oleju.. zaczekaj z rozbieraniem auta do cieplych dni (nocy) zaparkuj na dworze..zobaczysz.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 10:36 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
na ASJP w Poznaniu 19 kwietnia w nowym u klubowicza z GDAŃSKA było to samo , biały dym zobaczyłem jak odpalił Boxterka przed wyjazdem na tor ,zdjoł kleme na jakiś czas ale to nic nie pomogło
nie wiem jak u niego sie to skończyło :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Podobny temat już był na forum. Chyba chodziło o Caymana.
Poszukaj.

Tak jak pisze Wampir, na jaki wskaźnik patrzyłeś?
Chyba nie ma w kabinie wskaźnika POZIOMU oleju, jeżeli już
jest, to chyba CIŚNIENIA oleju, ale nie mam pojęcia jak to
jest w Boxsterach.

Wychodzi, że dolałeś 6 litrów? Trochę dużo.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 11:21 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
jest wyświetlacz na desce elktroniczny min. max w mojej 996 z 2000r tez już jest


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 11:31 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
dolałeś 6 litrów?!!
gdzie to się zmieściło? Sprawdź poziom oleu bagnetem rano na zimno zanim zaczniesz cokolwiek dolewać.

Z białym dymem miałem problem w Borsku - tyle że tam kopcił mi przy ciepłym silniku non stop. Rozłączyłem klemy na 25 minut, co powoduje reset systemu i było OK. Później sprawdzałem auto w serwisie i było OK.
Tydzień temu też mi buchnął dym przy uruchomieniu ale tylko raz i problem zniknął. Auto było świeżo po serwisie ale silnik już gorący - bo to w trakcie jazd w Poznaniu po 20 minutowym postoju.

Wytłumaczono mi, że w boxsterze są dwie sondy które między sobą się komunikują i czasami może wystąpić błąd. Wtedy reset pomaga.
W twoim przypadku wygląda to na powatarzający się efekt więc jeśli nie pomaga reset to może sprawdź te sondy.
Martwiłoby by mnie jednak to, że mogłeś dolać 6 litrów oleju. To brzmi niewiarygodnie wręcz. Dolewka to zwykle pół albo litr max. Tak duża dolewka mogła coś tam uszkodzić. Rozumiem, że podłoga garażu suchuteńka?
Pojedź lepiej do serwisu - tylko może takiego gdzie się na boxsterach znają.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 14:18 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Njgorsze ,że najczęściej ktos coś opisuje na forum i potem znika ,bez zostawienia informacji jak został problem roziązany.czy była to awaria i jak poważna :cry:

Wg. mnie informacje są niespójne i zaryzykowałbym stwierdzenie ,że wszystko jest ok z wyjątkiem elektronicznego pomiaru ilości oleju....doleweny był olej ponad miarę i wywalało go przez odmę i stąd ten dymek.

Już opisywałem przyczyny i różne kolory dymu w podobnych sytuacjach.
Gdyby to była uszcelka pod głowicą( wątpie bo z metalu jest) i akurat przedmuchwiałoby płyn do cylindrów to ten proces nasilałby się a nie zanikał dość szybko po odpaleniu.Pozatym rzecz jasna jeśli do cylindrów szłaby woda to by jej ubywało.Mi raz wywaliło uszczelkę pod głowicą i pamiętam ,że biały dym widać było w trakcie jazdy w lusterku wstecznym im więcej gazu tym dym był większy :)
Z koleji jednak gdyby woda szła do oleju to dość szybko robi się bryja , i rónież w tym przypadku ubywa płynu chłodzącego a ilośc oleju tylko minimalnie wzrasta.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 14:26 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
Cytuj:
Z koleji jednak gdyby woda szła do oleju to dość szybko robi się bryja , i rónież w tym przypadku ubywa płynu chłodzącego a ilośc oleju tylko minimalnie wzrasta.



dokladnie,mialem w przedniosilnikowcu wode w oleju w bardzo duzej ilosci i auto kopcilo prawie jak lokomotywa(na bialo)...oczywiscie wszyscy krzyczeli uszczelka pod glowica ale za duzo bylo innych poszlak ze to jednak nie ona i b.dobrze ze nie zdecydowalem sie na zrzucanie glowicy bo narazilbym sie tylko na b.duze koszta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 16:05 

Dołączył: 9.04.2009
Posty: 47
Odnośnie wskaźników. Rozchodzi się dokładnie o te po prawej stronie na zegarach. Po włożeniu kluczyka przez kilka sekund widać odliczanie i zaraz obok stan oleju (jak można sądzić), później wskaźnik znika i pojawia się godzina.
Obrazek


Pod rurą wydechową, na podłodze widać ciemne kropki (na fotkach niewidoczne)

Podrzucam zrobione zdjęcia. Jest to właściwie już faza końcowa dymienia ponieważ w pierwszej chwili ilość dymu potrafiła pokryć cały garaż (standardowej wielkości)

Obrazek

Obrazek


jurek968 napisał(a):
Pozatym rzecz jasna jeśli do cylindrów szłaby woda to by jej ubywało.Mi raz wywaliło uszczelkę pod głowicą i pamiętam ,że biały dym widać było w trakcie jazdy w lusterku wstecznym im więcej gazu tym dym był większy :)


Miałem dokładnie to samo. Mocniejsze przyciśnięcie gazu, samochód wchodzi na obroty i w tym momencie z rury wyskakuje już nie "dymek" ale wielka chmura dymu. Po wymianie oleju na nowy problemu nie ma z wyjątkiem tego, że silnik stracił w moim odczuciu na mocy (co jest szczególnie widoczne przy wyprzedzaniu)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2009, 16:22 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Poziom oleju na wskażniku ,musi odpowiadać temu z miarki.
To sprwawdż!
No i musisz sprawdzić czy dym idzie z obu rur, czyli z obu banków , bo jeśli z jednego to oznacza awarię:/
Wyląd dymku jak na 90% olej.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2009, 22:35 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
Miałem taki problem. U mnie nie dość że było pełno dymu to jeszcze jak bym jechał sam nie wiem czym :shock: . Pojechałem do Pana Radwańskiego pod Wieliczką. Zostawiłem auto na tydzień i po wymianie dwóch sąd, pokasowaniu będów i ogólnym przeglądzie problem zniknął. Teraz tylko kwestia jak daleko masz do Wieliczki? Kontakt był już na forum ale jak coś to mogę podać :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2009, 8:30 

Dołączył: 9.04.2009
Posty: 47
Temat odkopuję ponieważ udało się mi rozwiązać problem.

Po problemach z białym dymem z rury wydechowej pojawiły się kolejne. Samochód zaczął odczuwalnie tracić na mocy. Podczas przyspieszania jakby musiał odczekać kilka sekund zanim załapał. W efekcie końcowym w ogóle stracił moc. Tj. zostawiłem na noc w garażu a rano po odpaleniu mogłem wrzucać biegi a i tak nie jechał mimo ryku silnika.

Oddałem auto do znajomego do warsztatu. Diagnoza. Do wymiany sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe. Koszt całej zabawy po wymianie kilku mniejszych rzeczy (uszczelki, żarówki etc). to 7500 zł (przyp. Boxster 986 z 2000r). Na odbiór czekałem ponad 3 tygodnie (z czego ponoć 2 tyg warsztat czekał na sprzęgło Clutcha z Niemiec. Ściągali je przez inter cars)

Na chwilę obecną samochód śmiga tak jak powinien. Brak siwego dymu i innych usterek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2009, 10:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
PawelPawel napisał(a):
Temat odkopuję ponieważ udało się mi rozwiązać problem.

Po problemach z białym dymem z rury wydechowej pojawiły się kolejne. Samochód zaczął odczuwalnie tracić na mocy. Podczas przyspieszania jakby musiał odczekać kilka sekund zanim załapał. W efekcie końcowym w ogóle stracił moc. Tj. zostawiłem na noc w garażu a rano po odpaleniu mogłem wrzucać biegi a i tak nie jechał mimo ryku silnika.

Oddałem auto do znajomego do warsztatu. Diagnoza. Do wymiany sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe. Koszt całej zabawy po wymianie kilku mniejszych rzeczy (uszczelki, żarówki etc). to 7500 zł (przyp. Boxster 986 z 2000r). Na odbiór czekałem ponad 3 tygodnie (z czego ponoć 2 tyg warsztat czekał na sprzęgło Clutcha z Niemiec. Ściągali je przez inter cars)

Na chwilę obecną samochód śmiga tak jak powinien. Brak siwego dymu i
innych usterek.



No ale co ma siwy dym do sprzęgła??
Pozatym normalne jest ,że jak jest ciepło to te auta zmniejszają skłonności do poszczania dymu....
Z tego co pisza na rennlist to sprzęgła wytrzymuja średnio ok. 70 000 km, ale to oczywiście średnia.
Ja profilaktycznie wymieniam sprzęgła już przy pierwszych objawach poślizgu aby własnie unkinąc większych kosztów( koło zamachowe&docisk)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2009, 11:42 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
jurek968 napisał(a):
No ale co ma siwy dym do sprzęgła??


Tu widac, ze cos tam ma :) :)

http://www.video.banzaj.pl/film/2728/po ... -sprzeglo/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.06.2009, 0:17 

Dołączył: 9.04.2009
Posty: 47
jurek968, nie mam pojęcia. Jakkolwiek po całkowitej wymianie:

1. oleju
2. filtra oleju
3. dw. koła zamachowego
4. sprzęgła (cały zestaw)
5. uszczelki pod głowicą

Problem ustał. Który element z powyższych "naprawił" problem nie wiem aczkolwiek mogę się zapytać gdyby istniała taka potrzeba.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum